תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

לא אולי, אלא ודאי! וגם במורה נבוכים מזכירו רבות.
מציע לא להביע דעה בדבר שלא בדקת ולמדת. כך לפחות אני נוהג.
כל בר בי רב דחד יומא יודע שהרמב''ם מזכיר את אריסטו, אבל לא כסומא בארובה בעשרות או מאות מקומות חולק עליו. אחרי שמביאו.
 
כל בר בי רב דחד יומא יודע שהרמב''ם מזכיר את אריסטו, אבל לא כסומא בארובה בעשרות או מאות מקומות חולק עליו. אחרי שמביאו.
אתה מגיב בלי בכלל לראות את הנושא שעליו דובר. דובר על הלכות יסודי התורה של הרמב"ם. שם לא הזכיר את השם 'אריסטו'. ולכן כתבתי שגם שם הרמב"ם הושפע מתורת אריסטו.
 
שמעון הצדיק היה משיירי כנסת הגדולה, הוא היה אומר, על שלושה דברים העולם עומד, על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים
[אם מצטטים דברים לא קשורים, לפחות שיהיה מדברי חז"ל...]
כמה זה 1 ועוד 1?... אם אתה לא מבין שהגוים גזרו על ה"פורפורא" והרמב"ן אומר ש"לא ירים איש ידו ללבוש תכלת חוץ ממלך גוים" אז יוצא שהפורפורא זה התכלת אז קשה לי איתך
 
כמה זה 1 ועוד 1?... אם אתה לא מבין שהגוים גזרו על ה"פורפורא" והרמב"ן אומר ש"לא ירים איש ידו ללבוש תכלת חוץ ממלך גוים" אז יוצא שהפורפורא זה התכלת אז קשה לי איתך
א. לא הבאת כלל את הרמב"ן, כך שאין זה 1 ועוד 1 [באופן כללי, כת"ר כאן קופץ מטענה לטענה]
ב. דעת גדולי ספרד [רס"ג, רמב"ם, רד"ק, רבינו בחיי, ועוד - ודלא כרש"י תוס' וסמ"ג] שתכלת הוא כינוי רק לשם הגוון, ולאו דוקא מהחלזון
ג. יעויין דברי הרה"ג יהושע ענבל שליט"א -
1749954463538.png
 
השבוע בע"ה נקרא בתורה "ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת"... כל יהודי שאכפת לו מהמצוה ישאל את עצמו למה אנו לא מקיימים את המצוה? מה אנחנו מחפשים כדי שנוכל לקיים את המצוה? וכך יראה שכל מה שאנו מחפשים זה חילזון!! שצובע תכלת!! וכמש"כ בתוספתא "תכלת אין כשרה אלא מן החילזון עשאה שלא מן החילזון פסולה" זה כל מה שצריך! וזה ב"ה מצאנו. חילזון האק"ק שנקרא חילזון גם בעברית וגם בערבית וצובע וצבע תכלת {ויש תיעודים של צביעה מזמן בנ"י במדבר ועד בית שני} וזה התכלת של תורה!
 
השבוע בע"ה נקרא בתורה "ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת"... כל יהודי שאכפת לו מהמצוה ישאל את עצמו למה אנו לא מקיימים את המצוה? מה אנחנו מחפשים כדי שנוכל לקיים את המצוה? וכך יראה שכל מה שאנו מחפשים זה חילזון!! שצובע תכלת!! וכמש"כ בתוספתא "תכלת אין כשרה אלא מן החילזון עשאה שלא מן החילזון פסולה" זה כל מה שצריך! וזה ב"ה מצאנו. חילזון האק"ק שנקרא חילזון גם בעברית וגם בערבית וצובע וצבע תכלת {ויש תיעודים של צביעה מזמן בנ"י במדבר ועד בית שני} וזה התכלת של תורה!
כנראה שיש רבים מגדולי ישראל שלא אכפת להם מהמצוה הזאת.
אולי זה נובע מחוסר יראת שמים, כנראה שלך יש יותר יראת שמים ובאמת אכפת לך מהמצוה.
אולי זה נובע מכך שהם לא יודעים מה זה חלזון, בשונה ממך שאתה כמובן יודע.
אבל אולי אולי, זה נובע מכך שהם חכמים יותר ממך, והם מבינים שזה לא צורת קיום המצוה.
אולי. נקודה למחשבה.
 
כנראה שיש רבים מגדולי ישראל שלא אכפת להם מהמצוה הזאת.
אולי זה נובע מחוסר יראת שמים, כנראה שלך יש יותר יראת שמים ובאמת אכפת לך מהמצוה.
אולי זה נובע מכך שהם לא יודעים מה זה חלזון, בשונה ממך שאתה כמובן יודע.
אבל אולי אולי, זה נובע מכך שהם חכמים יותר ממך, והם מבינים שזה לא צורת קיום המצוה.
אולי. נקודה למחשבה.
זה מדהים. אתם כותבים קונטרסים של הבל ואז אומרים לגדו"י שיש בעד ויש נגד ואז גדו"י לא נכנסים לדבר שבין כה שנוי במחלוקת כי מ"ש מראדזין? {ע"ע הרב אלישיב זצ"ל} וכשבאים לבעלי הקונטרסים ההזוים הנ"ל תשובתם היא מה אתם רוצים מאיתנו כל גדו"י נגד...
 
זה מדהים. אתם כותבים קונטרסים של הבל ואז אומרים לגדו"י שיש בעד ויש נגד ואז גדו"י לא נכנסים לדבר שבין כה שנוי במחלוקת כי מ"ש מראדזין? {ע"ע הרב אלישיב זצ"ל} וכשבאים לבעלי הקונטרסים ההזוים הנ"ל תשובתם היא מה אתם רוצים מאיתנו כל גדו"י נגד...
אם אתה באמת חושב שכך זה מתנהל אתה פשוט הוזה.
נראה לך שגדולי ישראל זה עדר של ילדים קטנים שמאמינים לכל דבר?
אתה כמובן לא מאמין לקונטרסים הנ"ל כי אתה רודף אחרי מצוות מחמת יראת שמים יתירה שיש בך, אבל גדולי ישראל לא כל כך אכפת להם מעוד מצוה, אז כיון שהם רואים שזה שנוי במחלוקת, וגם לא גילו להם שיש תכלת חדשה (...), לכן הם מעדיפים לא ללבוש.
הסבירו לך כמה פעמים שחצי מהטענות שטענו על ראדזין קיימים גם היום, ואני לא אחזור על דבריי.

אבל תענה לי בכינות,
השתגעת???
ניקח כמשל את מרן שה"ת הגרח"ק זיע"א, שלא הניח אבן מהתורה שלא למד חקר בדק דקדק והעמיק, שקל הקודש, קידוש החודש, קרני חגבים, לא הניח כלום, ועל הכל כתב לאמיתה של תורה. והיתה לו סיעתא דשמיא מרובה שהקב"ה הביא לו חגב עד לביתו לראות את הסימנים, ורק בענין של התכלת הוא סמך על כמה קונטרסים שהביאו לו??? הוא לא בדק??? הוא תמים???

וכן מרן פוה"ד הגרנ"ק זצ"ל, שלא הניח נושא שהוא לא הקיף להלכה למעשה ממש, דיני זרעים, מעקה לגג, וכו' וכו' כל ספרי חוט שני. והוא פסק בחוט שני שמצוה מחדשים עם מסורת, וכי הוא הושפע מכמה קונטרסים???

וכן הוא בשאר רבותינו גדו"י, הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגש"ה וואזנר זצ"ל, הגר"מ אליהו זצ"ל, הגר"ע יוסף זצ"ל, הגרב"צ א"ש זצ"ל, הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הגר"ש כהן זצ"ל, הגר"ש בעדני זצ"ל, הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, ולהבחל"ח מרן הגר"ד לנדא שליט"א ואתו עמו שאר גדו"י שליט"א.

כל אלה מושפעים מקונטרסים? כל אלה לא מעיינים ולא בודקים?

איפה הכבוד שלך לגדולי ישראל?
הם נראים לך ילדים קטנים?
 
השבוע בע"ה נקרא בתורה "ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת"... כל יהודי שאכפת לו מהמצוה ישאל את עצמו למה אנו לא מקיימים את המצוה? מה אנחנו מחפשים כדי שנוכל לקיים את המצוה? וכך יראה שכל מה שאנו מחפשים זה חילזון!! שצובע תכלת!! וכמש"כ בתוספתא "תכלת אין כשרה אלא מן החילזון עשאה שלא מן החילזון פסולה" זה כל מה שצריך! וזה ב"ה מצאנו. חילזון האק"ק שנקרא חילזון גם בעברית וגם בערבית וצובע וצבע תכלת {ויש תיעודים של צביעה מזמן בנ"י במדבר ועד בית שני} וזה התכלת של תורה!
השבוע נקרא בתורה "אני ה' אלוקיכם" "אני הוא שעתיד ליפרע ממי שתולה קל"א בבגדו ואומר תכלת הוא" (עי' בן יהוידע)...
 
ראשי תחתית