כדאמרי אינשי
חבר חדש
- הצטרף
- 18/7/25
- הודעות
- 53
תלמידי חכמים
אבל אתה רואה בכל נושא, שלא ראי זה כראי זה, והאחד עסק יותר והשני פחות. יש רופא ספציפי שכל עסקו בעינים ויש רופא כללי, מי שכואב לו העיניים ילך לרופא עיניים.
תלמידי חכמים
היכולת של גדולים היא גדולה עשרת מונים. עשרים רופאים קטנים לא יכולים לדעת מה שיודע רופא גדול.אני לא יודע איך הם התייחסו וזה לא מעניין. לא כל פוסק התייחס לכל סוגיא. אם יש רבים שחקרו לעומק שזה התכלת, הם עדיפים עשרת מונים ממי שלא עסק בזה בקושי, גם אם הוא גדול ככל שיהיה בנושאים אחרים.
אין להם צד שצריך לדון בשאלה הזו, כי הצדדים שהובאו לפניהם אינם מספקים כדי לדון בזה ולהביא לבית הספק.כלומר אתה מודה שהם לא התייחסו כי אין להם צד (ותמוה, איך אין להם צד אם לא עסקו בזה...), אבל אם יוכיחו שזה אכן התכלת, יודו שאכן יש לקיימה.
למה נראה לך שהם לא ידעו מזה?!אם גדו"י היו יודעים שהחו"י ושלה"ג ויעב"ץ ותועפות ראם והרש"ר הירש אומרים שזה התכלת. גם היו אדישים?
לא כל גדו"י עוסקים בכל דבר. וכי בגלל שהרב שך והגרח"ק לא עסקו בדקדוק אז אין להתעסק בזה? אף שרבותינו הראשונים עסקו בזה? יש גדולים ששכלם רב בתורת המחקר {כר מאיר מזוז וכד} ויש שלאזה כן מעניין, כי לא רק שיחתם של תלמידי חכמים צריכה תלמוד כי אם גם שתיקתם, מילה בסלע שתיקה בתרין.
תודהטוב. אין מה לדון איתך. חבל על הזמן. זה לא אמונת חכמים זה טיפשות ובערות של הדור הזה. שגם אם יביאו להם את כל ההוכחות שבעולם, הם ישארו במה ש"רגילים".
בנושאים מעשיים חשובים, כולם עסקו.לא כל גדו"י עוסקים בכל דבר. וכי בגלל שהרב שך והגרח"ק לא עסקו בדקדוק אז אין להתעסק בזה? אף שרבותינו הראשונים עסקו בזה? יש גדולים ששכלם רב בתורת המחקר {כר מאיר מזוז וכד} ויש שלא
אם הרופא למד את הרפואה הזאת {יכול להיות פרופסור גדול שלהוריד יבלת הוא לא יודע}עשרים רופאים קטנים לא יכולים לדעת מה שיודע רופא גדול.
הם אומרים בעצמם שלא עסקו בזהתודה
בנושאים מעשיים חשובים, כולם עסקו.
אין גם חיוב ללבוש ט"קאם הנושא הוא מפני הבושה סגי בלהטיל תכלת בטלית קטן. אין חיוב ללבוש טלית גדול מן התורה.
אם הרופא למד את הרפואה הזאת {יכול להיות פרופסור גדול שלהוריד יבלת הוא לא יודע}
וזו בעצמה האמירה הברורה ביותר מצידם , שהם לא מעוניינים ולא רוצים, ולא חושבים שזה רצון ה' לעסוק בזה.הם אומרים בעצמם שלא עסקו בזה
עיין בהקשר הדברים, ותרו"ץ.אין גם חיוב ללבוש ט"ק
ח"ו. פשוט אין להם כלים לעסוק בזה כי צריך ידיעת המציאות ולא רק ש"ס וראשוניםולא חושבים שזה רצון ה' לעסוק בזה.
ח"ו. פשוט אין להם כלים לעסוק בזה כי צריך ידיעת המציאות ולא רק ש"ס וראשונים
אנוכי הקטןמישהו יודע במציאות כיום להגדיר איך מייצרים התכלת ?
לא מתקבל על הדעת שבמצווה דאורייתא הם לא ימסרו נפש לדעת.ח"ו. פשוט אין להם כלים לעסוק בזה כי צריך ידיעת המציאות ולא רק ש"ס וראשונים
אנוכי הקטן
אתה תמים אני לא יהרוס את תמימותךלא מתקבל על הדעת שבמצווה דאורייתא הם לא ימסרו נפש לדעת.
ומה שכתבת שאין להם את הכלים, אפשר להיות סמוך ובטוח שכל ידיעה שגונבה לאזני כל אחד מאיתנו הגיעה לידיעתם עוד טרם עמדנו על דעתנו, מטבע הדברים, וגם מהשגחה. וכשם שהם למדו את מציאות היתר עגונות ולמדו עוד הרבה סוגיות מציאותיות כך גם מצווה יומיומית שחיובה מן התורה דינה כמותם.
אתה תמים אני לא יהרוס את תמימותך
מה השאלות?נו ?
מה השאלות?
אין דבר גדול מלהיות תמים.אתה תמים אני לא יהרוס את תמימותך
אין דבר גדול מלהיות תמים.
כמו שכתוב בגמ בדיוק. לוקחים את הנוזל של החילזון שמים במים חמים עם סממנים. ואז טובלים שם את הצמר. {יש סרטון של טופורוביץ}איך מייצרים תכלת ?
כמו שכתוב בגמ בדיוק. לוקחים את הנוזל של החילזון שמים במים חמים עם סממנים. ואז טובלים שם את הצמר. {יש סרטון של טופורוביץ}
מוזר כי יש לי נטפריטוב, חסום.
מוזר כי יש לי נטפרי