עיינתי כעת בשו"ת בחלק חושן משפט בשו"ע הרב, בשו"ת י"ד בסופו, אדה"ז כותב שההלכה בעניין הגבהת ע"ז: שכשיהודי מגביהה ע"ז היא נעשית שלו אבל לא לעניין שתהיה אסורה בהנאה, אלא לעניין זה שאין לה ביטול,
והתקשתי - ע"ז בכללי מותרת בהנאה? ידוע הרי במסכת ע"ז שרואים במפורש שכל מקום שיהודים כובשים - משמידים את כל הע"ז!! אז איך ע"ז לא אסורה בהנאה?
אשמח לשמוע תשובות ומקורות לכך,
והתקשתי - ע"ז בכללי מותרת בהנאה? ידוע הרי במסכת ע"ז שרואים במפורש שכל מקום שיהודים כובשים - משמידים את כל הע"ז!! אז איך ע"ז לא אסורה בהנאה?
אשמח לשמוע תשובות ומקורות לכך,