ע"ז מותרת בהנאה?

שכל הנעלם

חבר חדש
הצטרף
24/9/25
הודעות
23
עיינתי כעת בשו"ת בחלק חושן משפט בשו"ע הרב, בשו"ת י"ד בסופו, אדה"ז כותב שההלכה בעניין הגבהת ע"ז: שכשיהודי מגביהה ע"ז היא נעשית שלו אבל לא לעניין שתהיה אסורה בהנאה, אלא לעניין זה שאין לה ביטול,
והתקשתי - ע"ז בכללי מותרת בהנאה? ידוע הרי במסכת ע"ז שרואים במפורש שכל מקום שיהודים כובשים - משמידים את כל הע"ז!! אז איך ע"ז לא אסורה בהנאה?
אשמח לשמוע תשובות ומקורות לכך,
 
עיינתי כעת בשו"ת בחלק חושן משפט בשו"ע הרב, בשו"ת י"ד בסופו, אדה"ז כותב שההלכה בעניין הגבהת ע"ז: שכשיהודי מגביהה ע"ז היא נעשית שלו אבל לא לעניין שתהיה אסורה בהנאה, אלא לעניין זה שאין לה ביטול,
והתקשתי - ע"ז בכללי מותרת בהנאה? ידוע הרי במסכת ע"ז שרואים במפורש שכל מקום שיהודים כובשים - משמידים את כל הע"ז!! אז איך ע"ז לא אסורה בהנאה?
אשמח לשמוע תשובות ומקורות לכך,

המקור מדוייק ?

אולי תעתיק כאן את התשובה
 
אם מבטלים את הע"ז היא מותרת בהנאה.
ומעשה נאה בענין זה (ע"ז מ"ג א')
"אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יהושע בן לוי פעם אחת הייתי מהלך אחר ר' אלעזר הקפר בריבי בדרך ומצא שם טבעת ועליה צורת דרקון ומצא עובד כוכבים קטן ולא אמר לו כלום מצא עובד כוכבים גדול ואמר לו בטלה ולא בטלה סטרו ובטלה. ש"מ תלת ש"מ עובד כוכבים מבטל עבודת כוכבים שלו ושל חבירו וש"מ יודע בטיב של עבודת כוכבים ומשמשיה מבטל ושאינו יודע בטיב עבודת כוכבים ומשמשיה אינו מבטל וש"מ עובד כוכבים מבטל בעל כרחו".
 
ראשי תחתית