באנר תרומה

פנינים מהילקו"י ברכות החדש חלק ב'

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
אז למה אתה לא מגיב על כל הלשונות של מרן זצוק"ל?
אתה נתפס ל"לשון" או לעצם ההערה?
בוא נחלק את זה לשניים

א. אם יש הערה חזקה אזאי ניחא, נבלע את הלשון החריפה
אבל בילקו"י רוב הערותיו "החריפות", שאתה מתבונן ומעיין בהם , אתה מוצא אולי "הערה בדוחק" או סוג של מחלוקת ושיטות וכד'.

ב. גם על אביו איה"נ אם אני בסוגייא יש לי הערה על דבריו אני אומר אותה באותו טון ובאותו דרך שהוא העיר על אחרים

[כמובן שבפורום פה אני מוגבל, אבל בכללי שאני מדבר עם אחרים, אין פריוולגיה לאף אחד]
 
זה בדיוק מה שאני מסביר לכם.
אתם לא נתפסים ל"לשון" כי אם כן הייתם נטפלים גם למרן זצוק"ל.
מרן האבא שהוא גבוה מעל גבוה רם ונישא זצ"ל אפשר להבין זאת.
אבל הבן שרחוק ממנו כרחוק מזרח ממערב, יטען על מעיינים פי אלף ממנו שהם שטחיים??? אתמהא.
 
וכמו שהאריכו הרב @כהן
זכור לטוב...
על היום הראשון שהגעתי לפורום נתקלתי בחיפוש אחרי מרן שליט"א עד כדי כך ש @כהן תמה עליו למה מתפלל ערבית של מוצש"ק רבע שעה אחרי השקיעה וכו'.
והגבתי לו כבר על טענה זו ועוד טענות שלו.
 
בטענה שהוזכרה למעלה בדבר הילקוט יוסף שמזכיר את ההלכה ברורה רק בכדי להשיג עליו [בתוספת "לא עיין" "לא התבונן" "לא הבין" "מחבר אחד" "ספר אחד" וכו']

היה כאן אחד הניקים [ @בארי ] שטען [באחד מהאשכולות שנמחקו] שמתי מצינו בכלל שהר' דוד מזכיר את אחיו בספריו.

ובא לטעון כביכול שהרב דוד מתעלם מאחיו [הר' יצחק] בכל ספריו הרבים שחיבר.

וכמדומני שהיו שם כמה ניקים [קל מאוד לנחש מי הם] שהגיבו לו על הודאתו ב "לייק".



אז כדי שלא יהיה חוטא נשכר, ושח"ו לא ישאר הרושם הזה, שכביכול הר' דוד מתעלם בכוונה תחילה מספרי ילקו"י, אעלה מקומות שצדה עיני שמזכיר הר' דוד את אחיו [ודלא כאותם ניקים לעיל]

ונראה שלשקר אין רגלים.



הלכה ברורה אפיה ובישול [סי' שיח]​

עמ' ד- ושוב ראיתי בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' יח שהשיג עליו בזה.

עוד שם עמ' מט- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קז שהביא בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' נט- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' כד.

עוד שם עמ' ע- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' נט.

עוד שם עמ' עב [בסופו]- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' סג.

עוד שם עמ' עח- וכן בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' מד.

עמ' פז- ועיין במה שכתב בזה בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' ע.

עוד שם עמ' קט- ועיין עוד בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' פט.

עוד שם עמ' קפ- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' קנ והלאה שהאריך בזה.

עוד שם עמ' רא- וכן הביא בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' רמז בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' רכא- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' ריז והלאה שהאריך בזה והעלה וכו'.

עוד שם עמ' רכז- ושוב ראיתי שכן העיר בילקוט יוסף שבת חלק א' וע"ש מה שכתב ליישב.

עוד שם בהמשך- וכן כתב בילקוט יוסף שבת חלק א שבהיותו בג'רבא הראו לו ב"י שנדפס בחיי מרן.

עוד שם עמ' רל- וכן מוכח עוד מתשובתו מכת"י שהביא אחי ידידי הראש"ל הגר"י שליט"א בילקוט יוסף שבת חלק ג סוף עמ' ריב.

עוד שם בהמשך- ועיין עוד ביאור הדברים באורך וברוחב בילקוט יוסף שבת חלק א עמ' תקיט והלאה ודו"ק

עוד שם [בשעה"צ]- ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף שבת חלק ג.

עוד שם עמ' רפט- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קפב וכו' ושם האריך וכו'

עוד שם עמ' שנח [בשעה"צ]- ועיין עוד במה שכתב בזה אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קעו והלאה.

עוד שם עמ' תמד- וכן ראיתי לאחי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' קיב- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קמב.



הלכה ברורה אמירה לנכרי ב

עמ' קיד- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' פד והלאה שהאריך להביא מדברי פוסקי שמנינו

עוד שם עמ' שיט- וכבר העירו על דבריהם אחי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף.

עוד שם עמ' שכט- ועיין לאחי הגר"י יוסף בילקוט יוסף שהביא בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' שלד- ועיין לאחי הגר"י יוסף בילקוט יוסף שנסתםק וכו', ומ"מ כתב שראה לאאמו"ר הכ"מ זצוק"ל שחילקו הקבלות ולא העיר על זה מאומה, וכתב עוד שם להקל במקום הצורך לחלק הזמנות לסעודת מצוה.



הלכה ברורה יד

אוצרות יוסף עמ' קנב- והעירני אחי הגר"י,

הלכה ברורה טו.

עמ' שט- וכן כתב בילקוט יוסף חלק א עמוד עא.

עוד שם עמ' שיז [בסופו]- וכן כתבו בילקוט יוסף וכו'.

עמ' תנד- ועיין בילקוט יוסף שהביא בשם אאמו"ר זצוק"ל וכו', ועיין עוד בילקוט יוסף מהדו' תשע"א עמ' רמג והלאה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' ל [בשעה"צ]- ועיין עוד בילקוט יוסף שבת חלק א מהדו' תשע"א קונטרס אחרון



הלכה ברורה ח"א

עמ' ו- ועיין עוד בספר שארית יוסף חלק א' סוף עמ' ח.

עוד שם עמ' יח- וכן כתב אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א עמ' ט.

עוד שם עמ' לה- ובדברי אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהביא אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף ח"א עמ' כד.

עוד שם עמ' לז- [בשעה"צ] ובספר שארית יוסף חלק א [עמ' כז]

עוד שם עמ' מה- ובספר שארית יוסף חלק א עמוד כ ע"ש.

עוד שם עמ' מט- [בשעה"צ] ובספר ילקוט יוסף שבת ב עמוד רעו, ובספרו שארית יוסף חלק א עמ' ל.

עוד שם עמ' ס [בשעה"צ]- ובספר שארית יוסף חלק א עמ' מד]

עוד שם עמ' פה [בשעה"צ]- וכן כתב בספר ילקוט יוסף חלק א עמוד יב.

עוד שם עמ' צט- וכן פסק בספר ילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמוד כא]

עוד שם עמ' קב [בשעה"צ]- ובספר ילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמוד סה].

עוד שם בשעה"צ- והובא בילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמ' סה]

עוד שם עמ' קג- ובילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמ' סד]

עוד שם עמ' קכז- ועיין במה שכתב להשיב על דבריו אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א.

עוד שם עמ' קלב- בשעה"צ ובספר שארית יוסף חלק א' עמוד פב.

עוד שם עמ' ת- ובספר שארית יוסף חלק א עמוד צה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' לא [בשעה"צ שם]- וכן כתב לדחות דברי הערוך השלחן בהבנת דברי הרא"ש, אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א עמוד מו.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' פב [בשעה"צ שם]- ובספר שארית יוסף עמוד קיא והלאה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' קיב [בשעה"צ שם] ובספר שארית יוסף חלק א' עמוד קנ.



הלכה ברורה ח"ב

אוצרות יוסף עמ' נד- ועיין עוד בשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובת אאמו"ר שליט"א שהביא אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר ילקוט יוסף חלק ב' עמ' קס הערה כה.



הלכה ברורה ח"ד

עמ' ה- והביא דבריהם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהבואה בילקוט יוסף חלק א עמ' קמ והלאה.

עוד שם עמ' כב- ועיין עוד בזה בתשובת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' עז

עוד שם עמ' כט- ועיין בתשובת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמודים שמ- שמב.

עוד שם עמ' לג- ודעת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' עג.

עוד שם עמ' נג- ועיין במה שכתב על דברי הגר"ח מבריסק בזה, אאמור"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' רלח.

עוד שם עמ' פח [בשעה"צ]- ובשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמוד פא.

עוד שם עמ' צ [בשעה"צ]- ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמודים פד-פז.

עוד שם עמ' צב- אולם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמוד פד והלאה כתב וכו'.

עוד שם עמ' קלא [בשעה"צ]- וכבר השיג עליו אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' פט.

עוד שם עמ' קלג [בשעה"צ]- ועיין בזה לאאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' רפט והלאה.

עוד שם עמ' קמח- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' רפז והלאה.

עוד שם עמ' קנא- ובתשובה שהובאה בספר ילקוט יוסף חלק א' עמוד צב.

עוד שם עמ' קסט- וכמו שהעיר אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' צד.

עוד שם עמ' רד- [בסוף הבירור הלכה שם] ובספר שארית יוסף חלק ב עמוד פד.

עוד שם עמ' רכט [בשעה"צ]- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' ק.

עוד שם עמ' רלא [בשעה"צ]- ובמה שכתב אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א הובא בילקוט יוסף חלק א עמ' צח.

עוד שם עמ' רלב- ולענין הלכה כתב אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' צח.

עוד שם עמ' רלה- ואאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קב.

עוד שם עמ' רנב- והביאו אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שנדפסה בילקוט יוסף חלק א עמ' קט.

עוד שם עמ' רעט [בשעה"צ]- אולם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיג כתב וכו'.

עוד שם עמ' רפו [בשעה"צ] ועיין בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיד.

עוד שם עמ' שפו- וכן הסכים אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' רמה.

עוד שם עמ' תה- והביאם אאמו"ר מרן הראש"ל בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קיט.

עוד שם עמ' תכג- וכן פסק אאמו"ר הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קעט.

עוד שם עמ' תכו [בשעה"צ]- ובמה שהאריך בזה אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א וכו' ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קעט והלאה.

עוד שם עמ' תכז- וכן הסכים אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א וכו' ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קפג.

עוד שם עמ' תנ- ואאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' קכא.

עוד שם עמ' תנב- וכן פסק אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קכב והלאה.

עוד שם עמ' תנח- ועיין עוד בשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קיב.

שם באוצרות יוסף עמ' כה- ועיין לאאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בשו"ת יביע אומר ח"ו וכו' וכן כתב גם בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיז.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' כח [בשעה"צ]- ובציונים שהובאו בילקוט יוסף חלק א עמ' שלב והלאה.



הלכה ברורה ח"ח

עמ' קעז [בשעה"צ]- ועיין בילקוט יוסף חלק ג' עמ' סד ובשארית יוסף חלק ג עמ' רצד.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' עז- ועיין לאחי ידידי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף חלק ג עמ' תקלא.



ארחות מרן ח"א

עמ' כא [בציונים]- ובמה שכתב אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א

עמ' כב [בבירורים]- ובמה שהביא בשמו אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף.

עמ' כד [בבירורים]- וכבר כתב להשיב על דבריו אחי ידידי הגר"י יוסף שליט"א בספר שארית יוסף

עמ' לג [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' לד [בבירורים]- עיין במה שהביא בשמו אחי הגר"י יוסף שליט"א בספר ילקוט יוסף חלק

עמ' מה [בבירורים]- וכן כתב בשמו אחי ידידי הגר"י יוסף בילקוט יוסף חלק א, ובשארית יוסף חלק א.

עמ' נ [בבירורים]- וכן הביא בשמו אחי ידידי הגר"י בילקוט יוסף.

עמ' נח [בציונים]- ובמה שכתב אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' צב- ובדבריו שהביא אחי ידידי הגר"י יוסף בספר ילקוט יוסף חלק א

עמ' קכו- והובאו דברי אאמו"ר בזה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' קל- והובאו דבריו בילקוט יוסף חלק א' עמ' מו.

עמ' קלח [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י בילקוט יוסף חלק א.

עמ' קמ [בבירורים, בסופו]- וכן כתב אחי הגר"י שליט"א בספר שארית יוסף

עמ' קצד [בבירורים]- בתשובה שהביא אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' רא [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' צה

עמ' ריז [בציונים]- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' ריט [בביאורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' רכז [בציונים]- ועיין בילקוט יוסף חלק א עמ' קיד.

עמ' רנג [בבירורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קלד.

עמ' שכ [בבירורים]- ועיין עוד בילקוט יוסף חלק א עמ' רעה.

עמ' שכא [בבירורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' שנז- ועיין עוד בילקוט יוסף חלק א עמ' שא.

עמ' שסד- וע"ע בילקוט יוסף חלק א עמ' שמד.

עמ' שצד [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק ב.
לא קשה לראות שזה תלוי בשנים, ויש שנים שלא הזכירו בכלל, (רוב הכרכים, וחלק ממה שהביא זה רק את את תשובת אביו שהובאה שם. ויש מקום שאפי' השמיט היכן אביו כתב בזה, מכיון שזה נדפס בילקו"י).
ויש כרכים שהשתדל להזכירו בכל נקודה שרק יכל. (תראה את הפורפורציות, בכרך ד' ובכרך על סי' שיח ילקו"י הוזכר עשרות פעמים, ובכל שאר הכרכים יחד לא הוזכר כמו שהוזכר בב' כרכים אלו).
 
למה אתה קופץ לנושא אחר?
כתבתי דברים נכונים או לא?
אני באותו נושא

אם לא שמת לב דפדף אחורה מההודעה הראשונה שלי באשכול הזה אני על אותו נושא

ולגופו של עניין- אין כאן עניין אם מזכיר בכל פרט ובכל נושא, אי לאו.

העניין הוא באופן כללי על הצורה שבו אתה מציג את הדברים, ולכן הארכתי בלשונות [אגב לא את הכל הבאתי] לאמור שגם אם יש חילוקי דעות, זה לא צריך לעבור לפסים אישיים [מה שקורה אצלו לאחרונה יותר מדי]

ויש קולגייליות מינמלית בפרט לאח ות"ח
 
זכותו המלאה ללכת של הרב יצחק ללכת בדרכי אביו בסגנון הכתיבה.
(וסגנונו היה הרבה יותר חריף מה "לא עיין")

זו זכות ששמורה רק לרב יצחק ?
או שיש עוד כאלו שיש להם הזכות הזו ?
מעניין.
 
בטענה שהוזכרה למעלה בדבר הילקוט יוסף שמזכיר את ההלכה ברורה רק בכדי להשיג עליו [בתוספת "לא עיין" "לא התבונן" "לא הבין" "מחבר אחד" "ספר אחד" וכו']

היה כאן אחד הניקים [ @בארי ] שטען [באחד מהאשכולות שנמחקו] שמתי מצינו בכלל שהר' דוד מזכיר את אחיו בספריו.

ובא לטעון כביכול שהרב דוד מתעלם מאחיו [הר' יצחק] בכל ספריו הרבים שחיבר.

וכמדומני שהיו שם כמה ניקים [קל מאוד לנחש מי הם] שהגיבו לו על הודאתו ב "לייק".



אז כדי שלא יהיה חוטא נשכר, ושח"ו לא ישאר הרושם הזה, שכביכול הר' דוד מתעלם בכוונה תחילה מספרי ילקו"י, אעלה מקומות שצדה עיני שמזכיר הר' דוד את אחיו [ודלא כאותם ניקים לעיל]

ונראה שלשקר אין רגלים.



הלכה ברורה אפיה ובישול [סי' שיח]​

עמ' ד- ושוב ראיתי בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' יח שהשיג עליו בזה.

עוד שם עמ' מט- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קז שהביא בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' נט- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' כד.

עוד שם עמ' ע- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' נט.

עוד שם עמ' עב [בסופו]- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' סג.

עוד שם עמ' עח- וכן בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' מד.

עמ' פז- ועיין במה שכתב בזה בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' ע.

עוד שם עמ' קט- ועיין עוד בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' פט.

עוד שם עמ' קפ- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' קנ והלאה שהאריך בזה.

עוד שם עמ' רא- וכן הביא בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' רמז בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' רכא- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' ריז והלאה שהאריך בזה והעלה וכו'.

עוד שם עמ' רכז- ושוב ראיתי שכן העיר בילקוט יוסף שבת חלק א' וע"ש מה שכתב ליישב.

עוד שם בהמשך- וכן כתב בילקוט יוסף שבת חלק א שבהיותו בג'רבא הראו לו ב"י שנדפס בחיי מרן.

עוד שם עמ' רל- וכן מוכח עוד מתשובתו מכת"י שהביא אחי ידידי הראש"ל הגר"י שליט"א בילקוט יוסף שבת חלק ג סוף עמ' ריב.

עוד שם בהמשך- ועיין עוד ביאור הדברים באורך וברוחב בילקוט יוסף שבת חלק א עמ' תקיט והלאה ודו"ק

עוד שם [בשעה"צ]- ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף שבת חלק ג.

עוד שם עמ' רפט- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קפב וכו' ושם האריך וכו'

עוד שם עמ' שנח [בשעה"צ]- ועיין עוד במה שכתב בזה אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קעו והלאה.

עוד שם עמ' תמד- וכן ראיתי לאחי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' קיב- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קמב.



הלכה ברורה אמירה לנכרי ב

עמ' קיד- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' פד והלאה שהאריך להביא מדברי פוסקי שמנינו

עוד שם עמ' שיט- וכבר העירו על דבריהם אחי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף.

עוד שם עמ' שכט- ועיין לאחי הגר"י יוסף בילקוט יוסף שהביא בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' שלד- ועיין לאחי הגר"י יוסף בילקוט יוסף שנסתםק וכו', ומ"מ כתב שראה לאאמו"ר הכ"מ זצוק"ל שחילקו הקבלות ולא העיר על זה מאומה, וכתב עוד שם להקל במקום הצורך לחלק הזמנות לסעודת מצוה.



הלכה ברורה יד

אוצרות יוסף עמ' קנב- והעירני אחי הגר"י,

הלכה ברורה טו.

עמ' שט- וכן כתב בילקוט יוסף חלק א עמוד עא.

עוד שם עמ' שיז [בסופו]- וכן כתבו בילקוט יוסף וכו'.

עמ' תנד- ועיין בילקוט יוסף שהביא בשם אאמו"ר זצוק"ל וכו', ועיין עוד בילקוט יוסף מהדו' תשע"א עמ' רמג והלאה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' ל [בשעה"צ]- ועיין עוד בילקוט יוסף שבת חלק א מהדו' תשע"א קונטרס אחרון



הלכה ברורה ח"א

עמ' ו- ועיין עוד בספר שארית יוסף חלק א' סוף עמ' ח.

עוד שם עמ' יח- וכן כתב אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א עמ' ט.

עוד שם עמ' לה- ובדברי אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהביא אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף ח"א עמ' כד.

עוד שם עמ' לז- [בשעה"צ] ובספר שארית יוסף חלק א [עמ' כז]

עוד שם עמ' מה- ובספר שארית יוסף חלק א עמוד כ ע"ש.

עוד שם עמ' מט- [בשעה"צ] ובספר ילקוט יוסף שבת ב עמוד רעו, ובספרו שארית יוסף חלק א עמ' ל.

עוד שם עמ' ס [בשעה"צ]- ובספר שארית יוסף חלק א עמ' מד]

עוד שם עמ' פה [בשעה"צ]- וכן כתב בספר ילקוט יוסף חלק א עמוד יב.

עוד שם עמ' צט- וכן פסק בספר ילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמוד כא]

עוד שם עמ' קב [בשעה"צ]- ובספר ילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמוד סה].

עוד שם בשעה"צ- והובא בילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמ' סה]

עוד שם עמ' קג- ובילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמ' סד]

עוד שם עמ' קכז- ועיין במה שכתב להשיב על דבריו אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א.

עוד שם עמ' קלב- בשעה"צ ובספר שארית יוסף חלק א' עמוד פב.

עוד שם עמ' ת- ובספר שארית יוסף חלק א עמוד צה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' לא [בשעה"צ שם]- וכן כתב לדחות דברי הערוך השלחן בהבנת דברי הרא"ש, אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א עמוד מו.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' פב [בשעה"צ שם]- ובספר שארית יוסף עמוד קיא והלאה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' קיב [בשעה"צ שם] ובספר שארית יוסף חלק א' עמוד קנ.



הלכה ברורה ח"ב

אוצרות יוסף עמ' נד- ועיין עוד בשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובת אאמו"ר שליט"א שהביא אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר ילקוט יוסף חלק ב' עמ' קס הערה כה.



הלכה ברורה ח"ד

עמ' ה- והביא דבריהם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהבואה בילקוט יוסף חלק א עמ' קמ והלאה.

עוד שם עמ' כב- ועיין עוד בזה בתשובת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' עז

עוד שם עמ' כט- ועיין בתשובת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמודים שמ- שמב.

עוד שם עמ' לג- ודעת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' עג.

עוד שם עמ' נג- ועיין במה שכתב על דברי הגר"ח מבריסק בזה, אאמור"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' רלח.

עוד שם עמ' פח [בשעה"צ]- ובשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמוד פא.

עוד שם עמ' צ [בשעה"צ]- ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמודים פד-פז.

עוד שם עמ' צב- אולם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמוד פד והלאה כתב וכו'.

עוד שם עמ' קלא [בשעה"צ]- וכבר השיג עליו אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' פט.

עוד שם עמ' קלג [בשעה"צ]- ועיין בזה לאאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' רפט והלאה.

עוד שם עמ' קמח- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' רפז והלאה.

עוד שם עמ' קנא- ובתשובה שהובאה בספר ילקוט יוסף חלק א' עמוד צב.

עוד שם עמ' קסט- וכמו שהעיר אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' צד.

עוד שם עמ' רד- [בסוף הבירור הלכה שם] ובספר שארית יוסף חלק ב עמוד פד.

עוד שם עמ' רכט [בשעה"צ]- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' ק.

עוד שם עמ' רלא [בשעה"צ]- ובמה שכתב אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א הובא בילקוט יוסף חלק א עמ' צח.

עוד שם עמ' רלב- ולענין הלכה כתב אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' צח.

עוד שם עמ' רלה- ואאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קב.

עוד שם עמ' רנב- והביאו אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שנדפסה בילקוט יוסף חלק א עמ' קט.

עוד שם עמ' רעט [בשעה"צ]- אולם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיג כתב וכו'.

עוד שם עמ' רפו [בשעה"צ] ועיין בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיד.

עוד שם עמ' שפו- וכן הסכים אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' רמה.

עוד שם עמ' תה- והביאם אאמו"ר מרן הראש"ל בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קיט.

עוד שם עמ' תכג- וכן פסק אאמו"ר הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קעט.

עוד שם עמ' תכו [בשעה"צ]- ובמה שהאריך בזה אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א וכו' ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קעט והלאה.

עוד שם עמ' תכז- וכן הסכים אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א וכו' ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קפג.

עוד שם עמ' תנ- ואאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' קכא.

עוד שם עמ' תנב- וכן פסק אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קכב והלאה.

עוד שם עמ' תנח- ועיין עוד בשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קיב.

שם באוצרות יוסף עמ' כה- ועיין לאאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בשו"ת יביע אומר ח"ו וכו' וכן כתב גם בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיז.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' כח [בשעה"צ]- ובציונים שהובאו בילקוט יוסף חלק א עמ' שלב והלאה.



הלכה ברורה ח"ח

עמ' קעז [בשעה"צ]- ועיין בילקוט יוסף חלק ג' עמ' סד ובשארית יוסף חלק ג עמ' רצד.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' עז- ועיין לאחי ידידי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף חלק ג עמ' תקלא.



ארחות מרן ח"א

עמ' כא [בציונים]- ובמה שכתב אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א

עמ' כב [בבירורים]- ובמה שהביא בשמו אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף.

עמ' כד [בבירורים]- וכבר כתב להשיב על דבריו אחי ידידי הגר"י יוסף שליט"א בספר שארית יוסף

עמ' לג [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' לד [בבירורים]- עיין במה שהביא בשמו אחי הגר"י יוסף שליט"א בספר ילקוט יוסף חלק

עמ' מה [בבירורים]- וכן כתב בשמו אחי ידידי הגר"י יוסף בילקוט יוסף חלק א, ובשארית יוסף חלק א.

עמ' נ [בבירורים]- וכן הביא בשמו אחי ידידי הגר"י בילקוט יוסף.

עמ' נח [בציונים]- ובמה שכתב אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' צב- ובדבריו שהביא אחי ידידי הגר"י יוסף בספר ילקוט יוסף חלק א

עמ' קכו- והובאו דברי אאמו"ר בזה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' קל- והובאו דבריו בילקוט יוסף חלק א' עמ' מו.

עמ' קלח [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י בילקוט יוסף חלק א.

עמ' קמ [בבירורים, בסופו]- וכן כתב אחי הגר"י שליט"א בספר שארית יוסף

עמ' קצד [בבירורים]- בתשובה שהביא אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' רא [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' צה

עמ' ריז [בציונים]- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' ריט [בביאורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' רכז [בציונים]- ועיין בילקוט יוסף חלק א עמ' קיד.

עמ' רנג [בבירורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קלד.

עמ' שכ [בבירורים]- ועיין עוד בילקוט יוסף חלק א עמ' רעה.

עמ' שכא [בבירורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' שנז- ועיין עוד בילקוט יוסף חלק א עמ' שא.

עמ' שסד- וע"ע בילקוט יוסף חלק א עמ' שמד.

עמ' שצד [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק ב.
שמת לב שהוא כתב רק בספרים הישנים, או באוצרות יוסף (שכמדומני נכתב קודם לכן) ולא בספר עצמו, או שדברים ממרן זצ"ל.
יותר מזה, תוכל לשים לב לקו הזה בצורה ברורה יותר לדוגמא בדבר כעין זה:
הרב דוד יוסף בפעם הראשונה - כתב ילקוט יוסף.jpgהרב דוד יוסף בפעם השניה - השמיט ילקוט יוסף.jpg
 
שמת לב שהוא כתב רק בספרים הישנים, או באוצרות יוסף (שכמדומני נכתב קודם לכן) ולא בספר עצמו, או שדברים ממרן זצ"ל.
יותר מזה, תוכל לשים לב לקו הזה בצורה ברורה יותר לדוגמא בדבר כעין זה:
הצג קובץ מצורף 9924הצג קובץ מצורף 9925
לא יודע מה ממה שהעלית ראשון ומה שני, אך כבר כתבתי:
ויש מקום שאפי' השמיט היכן אביו כתב בזה, מכיון שזה נדפס בילקו"י
וא"כ יתכן שיש כמה פעמים כאלו, וכעין אלו.
 
כמובן שהימני (עם הילקו"י) ראשון, והשמאלי (בלי הילקו"י) שני...
אכן, בדקתי כעת באוצה"ח, ובקונ' כי בא השמש מהדו"ק קיים, ואילו בהלכ"ב חלק יד שבסופו נדפס מהדו"ב של הקונ' הנ"ל הושמט.
 
ראשי תחתית