פנינים מהילקו"י ברכות החדש חלק ב'

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
למה אתה קופץ לנושא אחר?
כתבתי דברים נכונים או לא?
אני באותו נושא

אם לא שמת לב דפדף אחורה מההודעה הראשונה שלי באשכול הזה אני על אותו נושא

ולגופו של עניין- אין כאן עניין אם מזכיר בכל פרט ובכל נושא, אי לאו.

העניין הוא באופן כללי על הצורה שבו אתה מציג את הדברים, ולכן הארכתי בלשונות [אגב לא את הכל הבאתי] לאמור שגם אם יש חילוקי דעות, זה לא צריך לעבור לפסים אישיים [מה שקורה אצלו לאחרונה יותר מדי]

ויש קולגייליות מינמלית בפרט לאח ות"ח
 
זכותו המלאה ללכת של הרב יצחק ללכת בדרכי אביו בסגנון הכתיבה.
(וסגנונו היה הרבה יותר חריף מה "לא עיין")

זו זכות ששמורה רק לרב יצחק ?
או שיש עוד כאלו שיש להם הזכות הזו ?
מעניין.
 
בטענה שהוזכרה למעלה בדבר הילקוט יוסף שמזכיר את ההלכה ברורה רק בכדי להשיג עליו [בתוספת "לא עיין" "לא התבונן" "לא הבין" "מחבר אחד" "ספר אחד" וכו']

היה כאן אחד הניקים [ @בארי ] שטען [באחד מהאשכולות שנמחקו] שמתי מצינו בכלל שהר' דוד מזכיר את אחיו בספריו.

ובא לטעון כביכול שהרב דוד מתעלם מאחיו [הר' יצחק] בכל ספריו הרבים שחיבר.

וכמדומני שהיו שם כמה ניקים [קל מאוד לנחש מי הם] שהגיבו לו על הודאתו ב "לייק".



אז כדי שלא יהיה חוטא נשכר, ושח"ו לא ישאר הרושם הזה, שכביכול הר' דוד מתעלם בכוונה תחילה מספרי ילקו"י, אעלה מקומות שצדה עיני שמזכיר הר' דוד את אחיו [ודלא כאותם ניקים לעיל]

ונראה שלשקר אין רגלים.



הלכה ברורה אפיה ובישול [סי' שיח]​

עמ' ד- ושוב ראיתי בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' יח שהשיג עליו בזה.

עוד שם עמ' מט- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קז שהביא בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' נט- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' כד.

עוד שם עמ' ע- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' נט.

עוד שם עמ' עב [בסופו]- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' סג.

עוד שם עמ' עח- וכן בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' מד.

עמ' פז- ועיין במה שכתב בזה בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' ע.

עוד שם עמ' קט- ועיין עוד בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' פט.

עוד שם עמ' קפ- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' קנ והלאה שהאריך בזה.

עוד שם עמ' רא- וכן הביא בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' רמז בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' רכא- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג' עמ' ריז והלאה שהאריך בזה והעלה וכו'.

עוד שם עמ' רכז- ושוב ראיתי שכן העיר בילקוט יוסף שבת חלק א' וע"ש מה שכתב ליישב.

עוד שם בהמשך- וכן כתב בילקוט יוסף שבת חלק א שבהיותו בג'רבא הראו לו ב"י שנדפס בחיי מרן.

עוד שם עמ' רל- וכן מוכח עוד מתשובתו מכת"י שהביא אחי ידידי הראש"ל הגר"י שליט"א בילקוט יוסף שבת חלק ג סוף עמ' ריב.

עוד שם בהמשך- ועיין עוד ביאור הדברים באורך וברוחב בילקוט יוסף שבת חלק א עמ' תקיט והלאה ודו"ק

עוד שם [בשעה"צ]- ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף שבת חלק ג.

עוד שם עמ' רפט- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קפב וכו' ושם האריך וכו'

עוד שם עמ' שנח [בשעה"צ]- ועיין עוד במה שכתב בזה אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קעו והלאה.

עוד שם עמ' תמד- וכן ראיתי לאחי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' קיב- וכן פסק בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' קמב.



הלכה ברורה אמירה לנכרי ב

עמ' קיד- ועיין בילקוט יוסף שבת חלק ג עמ' פד והלאה שהאריך להביא מדברי פוסקי שמנינו

עוד שם עמ' שיט- וכבר העירו על דבריהם אחי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף.

עוד שם עמ' שכט- ועיין לאחי הגר"י יוסף בילקוט יוסף שהביא בשם אאמו"ר מרן הראש"ל הכ"מ זצוק"ל.

עוד שם עמ' שלד- ועיין לאחי הגר"י יוסף בילקוט יוסף שנסתםק וכו', ומ"מ כתב שראה לאאמו"ר הכ"מ זצוק"ל שחילקו הקבלות ולא העיר על זה מאומה, וכתב עוד שם להקל במקום הצורך לחלק הזמנות לסעודת מצוה.



הלכה ברורה יד

אוצרות יוסף עמ' קנב- והעירני אחי הגר"י,

הלכה ברורה טו.

עמ' שט- וכן כתב בילקוט יוסף חלק א עמוד עא.

עוד שם עמ' שיז [בסופו]- וכן כתבו בילקוט יוסף וכו'.

עמ' תנד- ועיין בילקוט יוסף שהביא בשם אאמו"ר זצוק"ל וכו', ועיין עוד בילקוט יוסף מהדו' תשע"א עמ' רמג והלאה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' ל [בשעה"צ]- ועיין עוד בילקוט יוסף שבת חלק א מהדו' תשע"א קונטרס אחרון



הלכה ברורה ח"א

עמ' ו- ועיין עוד בספר שארית יוסף חלק א' סוף עמ' ח.

עוד שם עמ' יח- וכן כתב אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א עמ' ט.

עוד שם עמ' לה- ובדברי אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהביא אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף ח"א עמ' כד.

עוד שם עמ' לז- [בשעה"צ] ובספר שארית יוסף חלק א [עמ' כז]

עוד שם עמ' מה- ובספר שארית יוסף חלק א עמוד כ ע"ש.

עוד שם עמ' מט- [בשעה"צ] ובספר ילקוט יוסף שבת ב עמוד רעו, ובספרו שארית יוסף חלק א עמ' ל.

עוד שם עמ' ס [בשעה"צ]- ובספר שארית יוסף חלק א עמ' מד]

עוד שם עמ' פה [בשעה"צ]- וכן כתב בספר ילקוט יוסף חלק א עמוד יב.

עוד שם עמ' צט- וכן פסק בספר ילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמוד כא]

עוד שם עמ' קב [בשעה"צ]- ובספר ילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמוד סה].

עוד שם בשעה"צ- והובא בילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמ' סה]

עוד שם עמ' קג- ובילקוט יוסף [שארית יוסף חלק א עמ' סד]

עוד שם עמ' קכז- ועיין במה שכתב להשיב על דבריו אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א.

עוד שם עמ' קלב- בשעה"צ ובספר שארית יוסף חלק א' עמוד פב.

עוד שם עמ' ת- ובספר שארית יוסף חלק א עמוד צה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' לא [בשעה"צ שם]- וכן כתב לדחות דברי הערוך השלחן בהבנת דברי הרא"ש, אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר שארית יוסף חלק א עמוד מו.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' פב [בשעה"צ שם]- ובספר שארית יוסף עמוד קיא והלאה.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' קיב [בשעה"צ שם] ובספר שארית יוסף חלק א' עמוד קנ.



הלכה ברורה ח"ב

אוצרות יוסף עמ' נד- ועיין עוד בשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובת אאמו"ר שליט"א שהביא אחי ידידי הרה"ג רבי יצחק שליט"א בספר ילקוט יוסף חלק ב' עמ' קס הערה כה.



הלכה ברורה ח"ד

עמ' ה- והביא דבריהם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהבואה בילקוט יוסף חלק א עמ' קמ והלאה.

עוד שם עמ' כב- ועיין עוד בזה בתשובת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' עז

עוד שם עמ' כט- ועיין בתשובת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמודים שמ- שמב.

עוד שם עמ' לג- ודעת אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' עג.

עוד שם עמ' נג- ועיין במה שכתב על דברי הגר"ח מבריסק בזה, אאמור"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' רלח.

עוד שם עמ' פח [בשעה"צ]- ובשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמוד פא.

עוד שם עמ' צ [בשעה"צ]- ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמודים פד-פז.

עוד שם עמ' צב- אולם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמוד פד והלאה כתב וכו'.

עוד שם עמ' קלא [בשעה"צ]- וכבר השיג עליו אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' פט.

עוד שם עמ' קלג [בשעה"צ]- ועיין בזה לאאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' רפט והלאה.

עוד שם עמ' קמח- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' רפז והלאה.

עוד שם עמ' קנא- ובתשובה שהובאה בספר ילקוט יוסף חלק א' עמוד צב.

עוד שם עמ' קסט- וכמו שהעיר אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' צד.

עוד שם עמ' רד- [בסוף הבירור הלכה שם] ובספר שארית יוסף חלק ב עמוד פד.

עוד שם עמ' רכט [בשעה"צ]- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' ק.

עוד שם עמ' רלא [בשעה"צ]- ובמה שכתב אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א הובא בילקוט יוסף חלק א עמ' צח.

עוד שם עמ' רלב- ולענין הלכה כתב אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' צח.

עוד שם עמ' רלה- ואאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קב.

עוד שם עמ' רנב- והביאו אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שנדפסה בילקוט יוסף חלק א עמ' קט.

עוד שם עמ' רעט [בשעה"צ]- אולם אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיג כתב וכו'.

עוד שם עמ' רפו [בשעה"צ] ועיין בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיד.

עוד שם עמ' שפו- וכן הסכים אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' רמה.

עוד שם עמ' תה- והביאם אאמו"ר מרן הראש"ל בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קיט.

עוד שם עמ' תכג- וכן פסק אאמו"ר הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קעט.

עוד שם עמ' תכו [בשעה"צ]- ובמה שהאריך בזה אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א וכו' ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קעט והלאה.

עוד שם עמ' תכז- וכן הסכים אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א וכו' ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קפג.

עוד שם עמ' תנ- ואאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' קכא.

עוד שם עמ' תנב- וכן פסק אאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קכב והלאה.

עוד שם עמ' תנח- ועיין עוד בשו"ת יביע אומר וכו' ובתשובתו שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קיב.

שם באוצרות יוסף עמ' כה- ועיין לאאמו"ר מרן הראש"ל שליט"א בשו"ת יביע אומר ח"ו וכו' וכן כתב גם בילקוט יוסף חלק א' עמ' קיז.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' כח [בשעה"צ]- ובציונים שהובאו בילקוט יוסף חלק א עמ' שלב והלאה.



הלכה ברורה ח"ח

עמ' קעז [בשעה"צ]- ועיין בילקוט יוסף חלק ג' עמ' סד ובשארית יוסף חלק ג עמ' רצד.

עוד שם באוצרות יוסף עמ' עז- ועיין לאחי ידידי הגר"י יוסף שליט"א בילקוט יוסף חלק ג עמ' תקלא.



ארחות מרן ח"א

עמ' כא [בציונים]- ובמה שכתב אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א

עמ' כב [בבירורים]- ובמה שהביא בשמו אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף.

עמ' כד [בבירורים]- וכבר כתב להשיב על דבריו אחי ידידי הגר"י יוסף שליט"א בספר שארית יוסף

עמ' לג [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' לד [בבירורים]- עיין במה שהביא בשמו אחי הגר"י יוסף שליט"א בספר ילקוט יוסף חלק

עמ' מה [בבירורים]- וכן כתב בשמו אחי ידידי הגר"י יוסף בילקוט יוסף חלק א, ובשארית יוסף חלק א.

עמ' נ [בבירורים]- וכן הביא בשמו אחי ידידי הגר"י בילקוט יוסף.

עמ' נח [בציונים]- ובמה שכתב אחי ידידי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' צב- ובדבריו שהביא אחי ידידי הגר"י יוסף בספר ילקוט יוסף חלק א

עמ' קכו- והובאו דברי אאמו"ר בזה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' קל- והובאו דבריו בילקוט יוסף חלק א' עמ' מו.

עמ' קלח [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י בילקוט יוסף חלק א.

עמ' קמ [בבירורים, בסופו]- וכן כתב אחי הגר"י שליט"א בספר שארית יוסף

עמ' קצד [בבירורים]- בתשובה שהביא אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א.

עמ' רא [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק א עמ' צה

עמ' ריז [בציונים]- ובתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' ריט [בביאורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' רכז [בציונים]- ועיין בילקוט יוסף חלק א עמ' קיד.

עמ' רנג [בבירורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א עמ' קלד.

עמ' שכ [בבירורים]- ועיין עוד בילקוט יוסף חלק א עמ' רעה.

עמ' שכא [בבירורים]- בתשובה שהובאה בילקוט יוסף חלק א.

עמ' שנז- ועיין עוד בילקוט יוסף חלק א עמ' שא.

עמ' שסד- וע"ע בילקוט יוסף חלק א עמ' שמד.

עמ' שצד [בציונים]- ובמה שכתב אחי הגר"י שליט"א בילקוט יוסף חלק ב.
שמת לב שהוא כתב רק בספרים הישנים, או באוצרות יוסף (שכמדומני נכתב קודם לכן) ולא בספר עצמו, או שדברים ממרן זצ"ל.
יותר מזה, תוכל לשים לב לקו הזה בצורה ברורה יותר לדוגמא בדבר כעין זה:
הרב דוד יוסף בפעם הראשונה - כתב ילקוט יוסף.jpg
הרב דוד יוסף בפעם השניה - השמיט ילקוט יוסף.jpg
 
שמת לב שהוא כתב רק בספרים הישנים, או באוצרות יוסף (שכמדומני נכתב קודם לכן) ולא בספר עצמו, או שדברים ממרן זצ"ל.
יותר מזה, תוכל לשים לב לקו הזה בצורה ברורה יותר לדוגמא בדבר כעין זה:
הצג קובץ מצורף 9924הצג קובץ מצורף 9925
לא יודע מה ממה שהעלית ראשון ומה שני, אך כבר כתבתי:
ויש מקום שאפי' השמיט היכן אביו כתב בזה, מכיון שזה נדפס בילקו"י
וא"כ יתכן שיש כמה פעמים כאלו, וכעין אלו.
 
בטענה שהוזכרה למעלה בדבר הילקוט יוסף שמזכיר את ההלכה ברורה רק בכדי להשיג עליו [בתוספת "לא עיין" "לא התבונן" "לא הבין" "מחבר אחד" "ספר אחד" וכו']

היה כאן אחד הניקים [ @בארי ] שטען [באחד מהאשכולות שנמחקו] שמתי מצינו בכלל שהר' דוד מזכיר את אחיו בספריו.

ובא לטעון כביכול שהרב דוד מתעלם מאחיו [הר' יצחק] בכל ספריו הרבים שחיבר.

וכמדומני שהיו שם כמה ניקים [קל מאוד לנחש מי הם] שהגיבו לו על הודאתו ב "לייק".
יש"כ גדול על שהארת את עיני.
אני לא אמרתי שהוא לא מוזכר רק שאלתי ומשום מה זה שהבהרתי את זה כמה פעמים רק התכעסתם יותר...
בכל אופן יש"כ.
 
מדהים להשוות את הלשונות הללו למה שהובא בעמוד הראשון של האשכול מתוך ילקוט יוסף.

כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.

והתמיהה הרבתי שיש כאן - מה הקשר בין המשפט "לא ידע ולא התבונן בפוסקים" לגוף ההערה.

סה"כ- הר' אברהם ציטט מההליכות עולם , זה שר' יצחק טוען שאבא שלהם חזר בו, זכותו של ר' אברהם לילך אחר המשנה הכתובה בדעת אביו, ולא שמועות בע"פ שאחיו ר' יצחק טוען.

וכי בגלל שר' אברהם ס"ל כהליכו"ע אז הוא לא ידע ולא התבונן בפוסקים?
 
כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.

והתמיהה הרבתי שיש כאן - מה הקשר בין המשפט "לא ידע ולא התבונן בפוסקים" לגוף ההערה.

סה"כ- הר' אברהם ציטט מההליכות עולם , זה שר' יצחק טוען שאבא שלהם חזר בו, זכותו של ר' אברהם לילך אחר המשנה הכתובה בדעת אביו, ולא שמועות בע"פ שאחיו ר' יצחק טוען.

וכי בגלל שר' אברהם ס"ל כהליכו"ע אז הוא לא ידע ולא התבונן בפוסקים?

כלומר, הרב עובדיה במשנתו הראשונה לא ידע ולא התבונן בפוסקים ?!?!
 
כלומר, הרב עובדיה במשנתו הראשונה לא ידע ולא התבונן בפוסקים ?!?!
זה צד אחד

צד שני - כיון שאחיו ממאן להכיר במה שהוא אומר בשם אביו, אזאי יש כאן "לא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים" [וד"ל, ואכמ"ל].
 
כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.
אלא ע"כ שאינו אלא מעיר כדרכה ש"ת ובלשון חריפה ע"מ להראות ולהתוות קו ברור לא לנהוג כך

ולאפוקי כל ההצהרות שנכתבות כאן ע"י אחדים שכביכול עושה זאת ע"מ להילחם בספרי אחיו וכו' עפ"ל
 
זה צד אחד

צד שני - כיון שאחיו ממאן להכיר במה שהוא אומר בשם אביו, אזאי יש כאן "לא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים" [וד"ל, ואכמ"ל].

אבל פלא על מרן שליט"א, שלא דק שבדבריו על אחיו טמונים דברי זלזול וגנאי על מרן האבא,
דהא בהא תליא, אם זה לא עיין גם זה לא עיין.
ויש לחלק...
 
אלא ע"כ שאינו אלא מעיר כדרכה ש"ת ובלשון חריפה ע"מ להראות ולהתוות קו ברור לא לנהוג כך

ולאפוקי כל ההצהרות שנכתבות כאן ע"י אחדים שכביכול עושה זאת ע"מ להילחם בספרי אחיו וכו' עפ"ל

וכשמעירים על דבריו כדרכה של תורה ובלשון חריפה כדי להתוות קו ברור שלא לנהוג כמותו ולא לטעות בטעותו,

למה הוא מתרגז ?
 
וכמשעירים על דבריו כדרכה של תורה ובלשון חריפה כדי להתוות קו ברור שלא לנהוג כמותו ולא לטעות בטעותו,

למה הוא מתרגז ?
אין בעייה לחלוק!
יש בעייה שחולקים בשביל לחלוק וללא סברות!
 
אין בעייה לחלוק!
יש בעייה שחולקים בשביל לחלוק וללא סברות!

אני לא מכיר אנשים שחולקים בלי סברות,
בצידה של כל כתיבה מובאת הסברא,
אתה לא חייב לקבל את הסברא אבל אל תגיד שלא מביאים סברות.
 
אין בעייה לחלוק!
יש בעייה שחולקים בשביל לחלוק וללא סברות!
כמו שנאמר אין מונופול בתורה ומקושיות לא מתים וחבל שהזדרז להשיג מבלי להתייעץ איתנו, וחלק בלי שכל בשטחיות מתוך מגמה לחלוק וכו' וכו'...
 
כבדרך אגב אוסיף

שגם על אחיו ר' אברהם כתב עליו "לא ידע ולא התבונן בפוסקים"

יעויין שם בעמ' רטו- ומכאן תשובה מוצאת על מה שדיבר אחי הרב רבי אברהם, שא"ז נכון לומר שמרן חזר בו מהליכו"ע וכו', ולא ידע ולא התבונן בדברי הפוסקים.

וכאן התמיהה גודלת שבעתיים - כאן הרי אחיו לא מתחרה אתו בכתר, ולא חיבר ספרים והתעלם מאחיו וכד'.
זה רק מראה שהתאוריה שלכם על התחרות וכו' אינה נכונה.
סה"כ- הר' אברהם ציטט מההליכות עולם , זה שר' יצחק טוען שאבא שלהם חזר בו, זכותו של ר' אברהם לילך אחר המשנה הכתובה בדעת אביו, ולא שמועות בע"פ שאחיו ר' יצחק טוען.

וכי בגלל שר' אברהם ס"ל כהליכו"ע אז הוא לא ידע ולא התבונן בפוסקים?
זה לא שמועה בע"פ, זה גם נכתב (ואני שלחתי זאת לרב אברהם אחרי שדיבר, ע"י בנו):
קובץ בית יוסף-הפסק ביציאה לבית הכסא.png
 
ה גם נכתב (ואני שלחתי זאת לרב אברהם אחרי שדיבר, ע"י בנו):
אתה יודע איך עושים היום מכתבים [אני לא צריך לספר לך, אתה בעל נסיון רב בדברים מעין אלו]

יש ספר שנכתב בידי הרב עובדיה בכבודו ובמו ידיו

כל הקשקשת אח"כ של מכתב ערוך כזה או אחר זה לא בבית מדרשינו
 
אתה יודע איך עושים היום מכתבים [אני לא צריך לספר לך, אתה בעל נסיון רב בדברים מעין אלו]

יש ספר שנכתב בידי הרב עובדיה בכבודו ובמו ידיו

כל הקשקשת אח"כ של מכתב ערוך כזה או אחר זה לא בבית מדרשינו
מכתב בכתב ידו ששאלוהו על השמועה, מה עושים מכתבים?! לי לא ידוע על מכתבים שזויפו ללא שיצא עליהם עירעור.
הרב דוד הרב יצחק והרב בוטבול אומרים שחזר בו, ויש מכתב שמאשר זאת בכתב ידו, מה צריך יותר מזה.
אני מבין שאתה בדילמה כי הרב יצחק מעיד כך, ואז ממילא אתה חייב לומר הפוך, אבל מצד שני הרב דוד ג"כ מעיד כך, וצריך לחזק את דבריו, כי זה משמש בד"כ כקונטרה נגד הרב יצחק, בהצלחה עם ההכרעה מה לכתוב, אבל האמת פשוטה וברורה.
 
אבל מצד שני הרב דוד ג"כ מעיד כך, וצריך לחזק את דבריו,
אין לי שום דבר עם אף אחד

אני ניטרלי ופתוח לכל, ואין לי שום מגמה לאף צד

וגם אם הר' דוד אומר שחזר בו, אין זה קשור אלי ולא מענייני

אני יודע מה הרב עובדיה הוריש לדורות בספריו
 
אני יודע מה הרב עובדיה הוריש לדורות בספריו
וכי הרב לא יכול לחזור בו?!
מה יעשה רב שכתב בספר משהו וצועק שחזר בו? תעמוד מולו ותאמר: "אין לי אלא מה שכתבת בספר!"?! מה שנקרא "אכלת אותה!".
ואפשר להליץ ע"ז את מאמר חז"ל (ב"מ ל'): "לא חרבה ירושלים אלא על שהעמידו דיניהם על דין תורה", מה שכתוב זה מה שעושים, לא מגדילים ראש...
 
ראשי תחתית