כן, אבל יש כאן עירוב פרשיות. אף אחד מהם לא הכיר לא את שער התפילה ולא את שער כתבי מורי. כולם הכירו אך ורק את שמונת השערים שסידר רש"ו. רק בימינו אהבת שלום פרסמו לראשונה את שמונת השערים כפי שסידר רח"ו עצמו, כשביניהם שער התפילה ושער כתבי מורי. החכמים הנ"ל השמיטו מסיבה אחרת לגמרי, והיא, מחמת שזה סותר את דברי שער הכוונות במקום אחר שאין לומר י"ג מידות ביום טוב. לפי זה החליטו שכנראה יש כאן משנה ראשונה ומשנה אחרונה.
ההשמטה משער התפילה היא טענה חדשה של הרב הלל, למרות שהסיק שמקורו בשער כתבי מורי. ובתחילת הדרך אפילו הוא עצמו לא נחת לזה, כלומר שהקטע מופיע בשער כתבי מורי, ראה בוישב הים (ח"ב משנת תש"ס), ובהקדמתו לשער התפילה מהדורה ראשונה (תשס"ח). רק בהקדמת שער התפילה מהדורה שנייה (תש"ף), כבר הסיק שאכן מקורו בשער כתבי מורי, ועדיין לדעתו תוקף מנהג שמוזכר בשער כתבי מורי הוא פחות ממה שמוזכר בשער התפילה. יש מקום לזה. אולם מאידך יש מקום להבנה אחרת, שאין לחלק בין שמונת השערים של רח"ו עצמו, ולגיטימי לחלוטין לפתוח דיון על זה.
האם סתירה בדברי הרח"ו בשמונה שערים לא מצדיקה לומר משנה ראשונה ואחרונה ?
(הח' שערים לא נכתבו ביום אחד, אלא במשך כמה שנים, והיו בהם עריכות, וכל חלק לכאו' נכתב בזמן אחר, או אפי' נכתבו במקביל, אבל ודאי שהסיומת והעריכה הסופית לקחה זמן רב).