בספר ילקוט יוסף החדש ברכות ח"ב [אב תשפ"ה] הרבה להשיב אפו, כדרכו, על החולקים על פסקי אביו זצ"ל, ובפרט על דברי אחיו הראש"ל הרה"ג דוד יוסף בספרו הנפלא 'הלכה ברורה' [שנקרא בפי הילקוט יוסף 'ה"ב'], וטרח להדגיש פעמים רבות שהוא נמשך אחרי ספר ברכת ה', וכתב בלשון זלזול כלפיו, וכפי שיראה המעיין.
והנה אם היו 'ההשגות' נכונות, או אפילו שהיה בהם ממש במקצת – החרשתי, שכן מצינו בחכמי ישראל לדורותיהם שחלקו בתקיפות על חבריהם, ואוריתא הוא דקא מרתחא להו. אולם הפותח את דברי ההלכה ברורה יראה שכמעט ברוב המקרים, ואולי בכולם – ההשגה כלל לא מתחילה, והדברים מבוארים באר היטב בדבריו, והילקוט יוסף לא טרח לקרוא ולראות את כל דבריו, אלא כפי שכתב 'הראוני' בספר ה"ב, דהיינו ראיה בהעברה בעלמא, ללא עיון היטב בדבריו, וללא ניסיון אמיתי להבין את פסקו ומדוע חלק על אביו [במקרים שאכן חלק עליו]. והדברים מבהילים מאוד, איך ניתן לכתוב עלי ספר, 'השגות' כאלו שכלל לא מתחילות. ולא מצינו בחכמי ישראל שהשיגו בצורה כזו כלל.
ומשום שיש הרבה ת"ח שלא בודקים את הדברים בפנים ומאמינים למה שנכתב בספר הנ"ל, ויש בזה משום בזיון התורה, אמרתי ללקט את 'ההשגות' מהספר הנ"ל, ולהעתיק את דברי ההלכה ברורה, והדברים יתבארו בד"כ גם ללא שום הסבר נוסף, אלא בקריאה ועיון בדברי הלכה ברורה;