פורום מורשת מרן נסגר

  • יוזם הנושא יוזם הנושא אברימי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
טוב מאוחר מלא כלום.
חלילה!

אני וצוות ההנהלה של כותל המזרח לא רואים כך את פני הדברים.

אנו מעריכים את ראשי מערכת מורשת מרן, שעשו ועושים עבודה חשובה ומצוינת בבית המדרש שלהם, ואנו מקווים מעומק לב כי זה זמני, וכי הוא יחזור לפעול ויתרבה כבוד התורה.

ואמנם,
עצם זה שבית מדרש אחד מציבורנו ראה לעצמו לקחת פסק זמן ולעשות חשבון נפש על עניין חמור זה של ביזוי תלמידי חכמים, מחייב גם את בית המדרש שלנו בכך!

לצערנו אנו איננו חפים מכך, והפורום שלנו מנוצל לעיתים אף הוא, על ידי אנשים שפוגעים בכבוד תלמידי חכמים ומשחקים באש.
מלאכת הניקיון של הפורום אינה פוסקת, ומדי יום נמחקות עשרות הודעות!

אי לכך הננו להודיע לכלל החברים, שבתקופה הקרובה נחמיר את האכיפה ביתר שאת וביתר עוז.
כל הודעה שיש בה ספק זלזול באדם, וכ"ש בת"ח, מכל סוג, מכל ציבור, מכל מגזר - תימחק לאלתר.

מי שנזדקק למחוק את הודעותיו שוב ושוב, ייחסם מהפורום לפרקים הולכים ומתארכים, ועד לחסימה לצמיתות!
המשתמשים מתבקשים לשים לב לכך, ועל כל הודעה כזו ללחוץ 'דווח' והיא תימחק.

מטרת הפורום היא להגדיל תורה ולהאדירה, ולא ח"ו להפך מכך.
תנו לבכם ודעתכם.

שבת שלום!
 
אנו מעריכים את ראשי מערכת מורשת מרן, שעשו ועושים עבודה חשובה ומצוינת בבית המדרש שלהם
אתם כנראה לא הייתם שם ולא יודעים על מה מורידים שם אנשים. כל מחלוקת על הרב יצחק והרב עובדיה פירושה 'זלזול' בכבודם ואחת דתו להימחק. ואת זה צריך להוקיע.
 
אם מעתה השגות על... צריכות להיכתב כך:
"אחר בקשת אלף מחילות וההתבטלות יש לעיין בדב"ק..." - וָלֹּא, יחשבו לביזוי,
נא הודיעונו מראש.
על כל רב יש להשיג בצורה מכובדת ולא בצורה מזלזלת.
(לענ"ד, כשמישהו רוצה להשיג על רב מסויים, יכתוב בצורה שהיה רוצה שישיגו על רבו שלו).
 
על כל רב יש להשיג בצורה מכובדת ולא בצורה מזלזלת.
(לענ"ד, כשמישהו רוצה להשיג על רב מסויים, יכתוב בצורה שהיה רוצה שישיגו על רבו).

וכשאלו שמשיגים על רבו, משיגים בצורה שאינם רוצים שישיגו על רבם? (ואולי בכלל לא רוצים שישיגו על רבם)???

עכ"פ; אני אין בדעתי לכתוב מילות הערכה על אדם שאיני מעריכו (יהיה מי שיהיה).
כמו"כ אין בדעתי להחניף לתלמידיו ומעריציו כהוא זה.
וכן אין בדעתי להסתיר את ביקורתי והשגותי עליו (לפחות כל עוד והוא מעביר עלי ביקורת תמידין כסדרן), ואין בדעתי לכתבה בלשון חלקלקה ומתפתלת כל עיקר.
ובדיוק לכן איני ב"מורשת מרן".

אם האמור לעיל נקרא "זלזול", (כלומר שכאן זה הולך להיות "מורשת מרן" 2), הרי שאין זה מקומי.

(אגב; מאד מעניין אותי לדעת מה עורר אותם לעשות חשבון נפש, את מי בדיוק ביזו שם עד שהתעוררו שצריך לעשות חשבון נפש.
והאם וכמה דברי בוז ולעג אחרים נכתבו שם בין השיטין, ואין פוצה פה. וד"ל).

סגי להו, אם לא נשיג עליהם באותה צורה שהם משיגים על אחרים...
 
וכן אין בדעתי להסתיר את ביקורתי והשגותי עליו (לפחות כל עוד והוא מעביר עלי ביקורת תמידין כסדרן), ואין בדעתי לכתבה בלשון חלקלקה ומתפתלת כל עיקר.
ובדיוק לכן איני ב"מורשת מרן".

אם האמור לעיל נקרא "זלזול", (כלומר שכאן זה הולך להיות "מורשת מרן" 2), הרי שאין זה מקומי.
ע"ז נאמר אל תהיה צודק תהיה חכם

כאן בבמה מכובדת זו נותנים לנו להביע הערות וקושיות וסתירות שיש בדבריו
מה שלא נתנו לעשות ב "מורשת מרן"

לפחות אפשר לנצל את הבמה המכובדת הזו להציג את הקושיות וכו' שיש, בלשון רגועה ונקייה [ככל שידרש], שלפחות הדברים יוצגו לציבור
[היינו הקושיות והפירכות והסתירות שיש בדבריו]
 
כמה הערות בענין זה:

1. פורום אמור להיות כללי ומכיל דיעות שונות,
בפורום אמור להתנהל דיאלוג בין בעלי דיעה שונים,
אא"כ הוא מיועד ומוגדר ככזה שנועד לשרת אג'נדה מסויימת או דעת פלוני בלבד.

במובן הזה הפורום שנסגר - התנהל מאוד בקיצוניות,
עד כדי כך שלא ברור האם המילה 'מרן' בשמו מתארת את האב או את בנו.

ג"נ: בעבר הרחוק הייתי חבר שם,
ונחסמתי לאחר שהוכחתי בבירור שרב פלוני סיפר סיפור שלא היה, וגם לא יכל להיות.




2. בדברי תורה, ובפרט בדבר הלכה - מותר, צריך, וחובה להקשות כל קושיא ולהשיג כל השגה.
אין אף אחד שחסין מזה, ורק כך היא דרכה של תורה.
כל מי שרגליו דרכו בביהמ"ד יודע שיש קושיות על אחרונים ועל ראשונים,
על אמוראים ועל תנאים, וכן, גם על הפסוקים.

עוד לפני שניתנה תורה אברהם אבינו לאחר הציווי על העקידה,
שואל את ה' קושיא: 'אתמול אמרת לי... ועכשיו אתה אומר לי...'.

הבעיה מתחילה כשהשאלה אינה על הדיבור אלא הדובר,
ובפרט כשמוסיפים כל מיני ביטויים שאינם חלק מהשאלה.

יש משפט שהפך לשיר 'על אבא - לא שואלים שאלות',
אך זה צריך להיות פשוט ש'את אבא - כן שואלים שאלות'.

בשאילת שאלה לא רק מבטאים את הרעיון של 'אני לא יודע',
אלא היא מכילה בתוכה יסוד של התנגדות והתנגשות בין שתי מקורות.

התנגשות בין שני אמירות ('אתמול אמרת'...), בין שתי ברייתות (ורמינהו, מיתיבי),
וכן התנגשות בין הנאמר לבין הדבר המקובל עד עתה,
או התנגשות בין הנאמר לבין ההיגיון הפשוט.

ההתנגדות הזאת עוברת את הגבול המתאים שלה,
ועוברת להתנגדות לאדם האומר.

עד כדי כך, וכאן הבעיה הגדולה,
שלפעמים ההתנגדות לאומר מביאה התנגדות לכל דבר שהוא יאמר.

במובן הזה צריך מידי פעם לרענן את החשיבות של ניהול דיון בצורה נכונה,
וטוב עשה המנהל כאן שניצל את ההזדמנות להזכיר את הדברים.
 
לא הבנתי למה נסגר אם מישהו זלזל אז שיסירו אותו לצמיתות וזהו, מה הסיפור ?
אכן צ''ע
אולי יש דברים אחרים בגו ...
לפי שיטתם היו שם מלא בזויים מהבוקר עד הלילה מחקו וחסמו, מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות
וזה אומר דרשני
וגם צ''ע מי היה אותו ניק מיוחד שכ''כ ביזה ת''ח, לא ראיתי ולא שמעתי, למרות שבקרתי שם לאחרונה כרגיל ביום ששי ב14.00 בערך
 
נקווה שכך יהיה,
שימשיכו לברר כאן בצורה עניינית,
שימשיכו לכתוב בצורה מכובדת (אבל דו צדדי, וד"ל).
ושלא יהפכו כל הערה או קושיא לזוזול,
כי אז, אבדנו...
 
אומר דעתי בהכי ברור,
אני כאן תקופה של חדש וחצי
לא זכרוני פגיעות אישיות וזלזולים
רק טענות עניניות

אולם כשהחלו לבא לכאן מהצד השני של המתרס
שרואים בכל קושיא זלזול ברבותיהם
ובכל זלזול בת''ח אחרים
השקפה טהורה.
זה החל לבעבע משני הצדדים.
וחבל.
אסור לנו להגרר לסגנון ההוא.
זה לא לרמה.
 
אני כאן תקופה של חדש וחצי
לא זכרוני פגיעות אישיות וזלזולים
רק טענות עניניות
ב"ה כיון שיש מנהלים ומפקחים אחראים לכך.
אלמלא המנהלים שמטפלים בכל הדיווחים, הפורום, לצערנו, היה גדוש בביזיון של רב ספציפי מאוד...
 
@מסעוד
איש לא מתכבד בקלון חבירו,
אתה יודע כמה טעויות אפשר למצוא במשנ"ב, בשבט הלוי וכו' וכו'?
אתה יודע כמה השגות אפשר להשיג על חכם שלום כהן זיע"א, וחכם שלמה בעדני זיע"א (בהלכה ובהשקפה).
מישהו עושה את זה?
לא ולא, כולם מכבדים את כולם.
הבעייה היא שיש אנשים שהם לא חושבים אף פעם מה "אם זה היה הפוך?",
וחמור מכך, הם מוציאים בכל מקום את כולם טועים. ואסור לענות להם, כי אז (ורק אז) זה מיד נהיה ביזוי ת"ח, וצריך למחוק.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית