לגבי נוסח חתימת ברכת המינים, מנהג האיש מצליח היה לחתום מכניע מינים, וכמו שהעיד רבינו שליט"אזה מעניין, אשמח לראות דוגמאות (כדי לא להסיט את האשכול, אולי תפתח אשכול נפרד בפורום זה עם דוגמאות).חשוב לציין שהרב מאזוז חולק במספר לא מבוטל של פעמים על אביו.
מענין לענין באותו ענין. היום ראיתי במרוה לצמא עליו מנויים משפחתי לילדי. ראיון עם הרב צמח מזוז, והוא סיפר שבילדות בערך בגיל 9 הרב מאיר למד סוגיית תגרי לוד בב''מ, והתקשה בזה כמה ימים, אביו, רצה לבאר לו, והוא לא רצה התעקש להבין לבד. אביו פנה ביום השני. וגם. ורק אחר כך כשהבין פנה לאביו, והסביר לו, ושאל אותו אם הבין נכון. האב הסכים. אבל שאל מדוע לא רצית לשמוע הסבר לפני יומיים, והוא השיב זה שאבא יודע ללמוד, זה אני יודע, אבל השם נתן לי שכל משל עצמי, ואני רוצה שגם אני אבין את הלימוד בכוחות עצמי.ושמעתי שא' הספדנים אמר שמידת האמת של מרן הנאמ"ן היתה כה גדולה עד שלא פחד לחלוק על אביו הגדול.
תיקון טעות בגיל 7. למד בבא מציעא דף אחרי דף עם תוספות (הסתכלתי שוב כי פחדתי שהגזמתי עם ה9.. אולי 11... וראיתי לאידך גיסא)בגיל 9
וביותר שנרדף הושמץ ובוזה ללא רחם.
מקור?נחלק על אביו ביחס למדינת ישראל, וטען שאביו 'הוטעה' על ידי נטו"ק...
אביו היה נטו''ק והוא כעין אגודאי מתון..מקור?
מקור?
גם כתב את זה, אולי ב'מגדולי ישראל'כמדומה שגם אמר זאת באחד משיעוריו.
אגב, בעדה החרדית טוענים שהמחבל שרצח את אביו לא היה משנאת ישראל אלא היה שליח של הציונים.
יש אצלי גליון שלהם "העדה" מלפני שלוש או ארבע שנים עם כתבה גדולה ומרתקת על האי"מ עם הסיום העצוב שכיוון שהוא נלחם בציונים הם רצחו אותו
זה חוברת לא קובץ (כלומר מה שאצלי, אולי לאחרים יש גם קובץ) אא"כ התכוונת שאסרוק, אשתדלאולי כדאי להעלותו, אם לא קשה כל כך...
הרב מאזוז עצמו כותב אחרת, שלאחר שהרוצח שוחרר מהכלא הוא סיפר שרצה להרוג את הרב פינסון בגלל שנאתו לאמריקאים, ובטעות הרג את הרב מצליח הי"ד. אבל הוא מציין שזה לא וודאי בעיניהם מי היה הרוצחאגב, בעדה החרדית טוענים שהמחבל שרצח את אביו לא היה משנאת ישראל אלא היה שליח של הציונים.
יש אצלי גליון שלהם "העדה" מלפני שלוש או ארבע שנים עם כתבה גדולה ומרתקת על האי"מ עם הסיום העצוב שכיוון שהוא נלחם בציונים הם רצחו אותו
לא ראיתי מקור לכך שהרב מצליח היה נטו"ק, רק בניו כותבים (בקורות חיים הארוכים שנדפסו בשו"ת איש מצליח ובספר מגדולי ישראל ח"ד) שהוא התמהמה מלעלות לארץ בגלל שהושפע מעתוני נטו"ק שהסביר כמה רע כאן. ולכן לאחר הרצח הנאמ"ן 'הקפיד' על נטו"ק.אביו היה נטו''ק והוא כעין אגודאי מתון..
טען זאת בשיעוריו והסתמך על רבו של אביו ר' רחמים ח''ח הכהן, שאמר שהמזרחי, אצלם היהדות זה חוק נימוסי, ולא הכרחיי. ואילו נטו''ק פוגעים בקנאותם גם ביראים... ואילו דרך האמצע היא טובה. ואכמ''ל
וגם מכאן לא משמע שהוא היה נטו"ק.כמו רוב רבני תוניסיה אז, פסק גם הרב מאזוז שיש לומר הלל (בלא ברכה) ביום העצמאות, הוא חתם על תקנה בעניין עם שאר דייני תוניסיה. לאחר ששמע על מעשי חילון שנעשו בישראל מטעם המדינה הוא לא שינה את ההדרכה לרבים, אך כשפתח את ישיבתו בבירה תוניס הנהיג בה אמירת תחנון ביום העצמאות כרגיל ("פטיש החזק", עמוד 237, בפרק "כי עת לחננה"; הרב מאיר מאזוז, בקונטרס דרכי הלימוד מאמר ה' עמוד ס"ט)
לגבי התחנון - אם אני זוכר טוב - מרן הגרמ"מ אמר שאביו לא שינה לרבים אחרי שהורידו את התחנון כי המון העם היה בשמחה רבתי וחגג את המדינה ולא היו שומעים לומר תחנון ביום זה ולכן הוא היה אומר אבל לא שינה לרביםלא ראיתי מקור לכך שהרב מצליח היה נטו"ק, רק בניו כותבים (בקורות חיים הארוכים שנדפסו בשו"ת איש מצליח ובספר מגדולי ישראל ח"ד) שהוא התמהמה מלעלות לארץ בגלל שהושפע מעתוני נטו"ק שהסביר כמה רע כאן. ולכן לאחר הרצח הנאמ"ן 'הקפיד' על נטו"ק.
ובויקיפדיה בערך על הרב מצליח כתוב:
וגם מכאן לא משמע שהוא היה נטו"ק.
אגב, בעדה החרדית טוענים שהמחבל שרצח את אביו לא היה משנאת ישראל אלא היה שליח של הציונים.
יש אצלי גליון שלהם "העדה" מלפני שלוש או ארבע שנים עם כתבה גדולה ומרתקת על האי"מ עם הסיום העצוב שכיוון שהוא נלחם בציונים הם רצחו אותו
אולי כדאי להעלותו, אם לא קשה כל כך...