לצערי אני לא יכול להוסיף עכשיו אופציות לסקר.חסר לי כאן אפשרות
של -ספרדי ולא מחמיר כר"ת , וגם לא מעריך חומרא זו.
[כי מה שנכתב למעלה הוא - שראוי להמנע מכך, אך במה שהצעתי הוא שלא מעריך אך גם לא חושב שראוי להמנע]
נכון. אבל בלי קשר לר"ת...אבל בפשטות אני לא חושב שיש צד כזה, כי נכון שאולי יש מי שלא מעריך את עיקר החומרא של ר"ת, אבל וודאי מעריך את עניין הוצאת שבת מאוחר כמו שיש עניין לקבל שבת מוקדם.
לא כתבתי למה הוא מעריך...נכון. אבל בלי קשר לר"ת...
דיבר על עצם שיעור תוספת שבת מהו.ראה מג"א סי' קפח שעניין תוספת שבת נאמר רק על כניסתה ולא על יציאתה.
לא נכון.לא כתבתי למה הוא מעריך...
דיבר על עצם שיעור תוספת שבת מהו.
וום לעניין כניסת שבת קיי"ל ששיעור תוספת שבת כל דהוא.
עיין בדברי המג"א מה שענה על ההוכחה מגמרא זו,אבל עצם להכניס מוקדם ולהוציא מאוחר נזכר כבר בגמ' (שבת קיח:) "אמר ר' יוסי יהא חלקי ממכניסי שבת בטבריה וממוציאי שבת בציפורי" - עיי"ש.
לא דיבר על כך.עיין בדברי המג"א מה שענה על ההוכחה מגמרא זו,
אינני זוכר כעת.
עיין שו"ע רסא ס"ב וחזון עובדיה שבת ח"א עמ' קפבלא נכון.
צודק טעיתי.לא דיבר על כך.
נו ו -עיין שו"ע רסא ס"ב
אין הספר תח"י.וחזון עובדיה שבת ח"א עמ' קפב
ערכתי את ההודעה.
רק הראיתי לך שמבואר שם ששיעור תוספת שבת כל דהוא.נו ו -
דאם היה מצוה בתוספתו היו המדקדקים נזהרים בדבר כמו בע"ש"
המג"א מביא ראיה ששיעור "תוספת שבת" היא כל דהוא דאל"כ מדוע המדקדקים במצוות לא מוציאים מאוחר?וכמו שהוכיח המג"א ממנהג העולם שלא מדקדקים להוסיף במוצאי שבת.
רק הראיתי לך שמבואר שם ששיעור תוספת שבת כל דהוא.
אבל וודאי שיש עניין לקבל שבת מוקדם כמבואר בגמ' שם.
המג"א מביא ראיה ששיעור "תוספת שבת" היא כל דהוא דאל"כ מדוע המדקדקים במצוות לא מוציאים מאוחר?
אבל כמובן שלא סובר שאין בכך שום עניין דמבואר להדיא בגמ' שכן יש עניין.
ורק לעניין "תוספת שבת" ביאר מה הגדר שלה שא"א לומר שיש לה שיעור.