עת שערי רצון
חבר בכיר
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,103
מאחר שכבר התקבלו הזוהר ותורת הסוד (באופן כללי) אמת אצל כל גדולי ישראל ללא יוצא מן הכלל, מזה כמה מאות שנים, דין הזוהר שווה לדין שאר חלקי תורה שבעל פה, שהכופר בהם הוא צדוקי ואפיקורוס, ולא שייך להקשות מזמן הגאונים והרמב’’ן שאז עוד לא התקבלה הקבלה, ולא היה דינה כדין תורה שבע’’פ, אלא כדין חידושי תורה על דרך הרמז בלבד, שאין חיוב להאמין באמיתתם. אבל משתקבלו הדברים אצל כל עם ישראל בלי פקפוק, לא גרע משאר תורה שבע’’פ.
מי שלא מאמין בכל דברי האר’’י - אינו אפיקורוס כלל, והגר’’א יוכיח, וכמו שבנגלה ישנם מחלוקות סתירות וכו’ ה’’ה בנסתר
אבל מי שמפקפק בגדולתו של האר’’י, אפילו קמעא, מכלל מבזה תלמידי חכמים לא יצא, והרי הוא ’אפיקורוס’
מי שלא מאמין בכל דברי האר’’י - אינו אפיקורוס כלל, והגר’’א יוכיח, וכמו שבנגלה ישנם מחלוקות סתירות וכו’ ה’’ה בנסתר
אבל מי שמפקפק בגדולתו של האר’’י, אפילו קמעא, מכלל מבזה תלמידי חכמים לא יצא, והרי הוא ’אפיקורוס’
נערך לאחרונה: