[אגב- אם לא יהיו את אלו שיקפידו על זה חוששני שהשפה תלך ותדרדר עוד ועוד, לצערנו היום אי אפשר לתקן את הבעל קורא בין שוא נע לנח ובין מלעיל למלרע כי הוא לא מבין מה רוצים ממנו וחוזר על אותה טעות!! פעם אפילו הלכתי לאחד כזה אחרי התפילה בצד ולא הבין מה אני רוצה והוא בדברים שמשנים משמעות ומחזירים עליהם, כמו כן אחד קרא "רני עקרה" בקמץ רחב תחת הר' וכשהראנו לו שזה מסומן בתיקון קוראים הפטיר "הנה הם הגדילו אותו לאמר שזה קמץ גדול" וכדי בזיון וקצף..., עוד בה שהיום אברכים ותלמידי ישיבות לא יודעים את השמות של התנועות! לא יודעים מה זה תנועה קטנה וגדולה! לא יודעים איך לקרוא כהוגן וכל מילה שניה קוראים בטעויות ובאמת בלעגי שפה בגלל הזלזול בדקדוק שיוחס בעבר למשכילים, ופעם תלמיד ישיבה אחד (חכם ומחוכם שקדן גדול ומעיין גדול, ניסה להסביר לי על איזה מילה שהמחלוקת בין רש"י לתוס' היא אם קוראים את השוא בהתחלה בשוא נע לשוא נח שדמיין ושיער במוחו שיש הבדל במשמעות בעוד כל שוא בראש מילה הוא נע וגם אם היה נח לא היה משנה משמעות! ופעם אחת שאמרתי למוכר אחד חמשה שקלים הוא התבלבל לרגע ולא הבין אותי עד שאמר אה... חמש שקל....]