המבטא של חניכי ישיבת כסא רחמים [מפוצל]

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
פתחתי וידאו אקראי של הרב ליאור, דיבר רגיל ואכן נשמע רהוט... (צ' רגילה, ק' רגילה)

פתחתי וידאו אחר כדי לוודא שאני לא טועה, והנה עיקם שפתו והפך לחקיין של חמיו במשפט הראשון... "יבש חסיר נבל סיס"... ולאחר מכן המשיך רגיל ונשמע רהוט, צ' רגילה וכו'. משעשע.
שמעתי את מה שהבאת דווקא גם שם נשמע רהוט מאוד ואגב בפסוק אולי יותר דקדק אבל כמעט כל דרשן אומר את הפסוקים בהטעמה ובדקדוק דוג' קטנה שעולה לי עכשיו הרב אהרון לוי שאין לו שום קשר לכס''רח ואפילו חצי אשכנזי ואמר שכך אמר לו ר' יעקב יוסף לומר את הפסוקים
 
אגב אספר, שסבא שלי זצ"ל סיפר לי שבמרוקו במקומם בהרפוד הם לא היו מבדילים בין ש' ימנית לשמאלית (אינני זוכר איך היו קוראים בפועל) והוא אמר לי ששאל את המלמד שלהם למה יש פה נקודה בצד שמאל ופה בימין אז הוא אמר לו זה שום דבר אל תתייחס לזה... והיה להם עוד כמה שיבושים כאלה ואחרים וב"ה אכשור דרא ובקיבוץ גלויות למדו אלו מאלו וחלק תוקן ואם לא יהיה מי שישמור כשנרצה לתקן לא נוכל!

אכן, כולם היו מטומטמים במרוקו עד שבאו לישראל ונפקחו עיניהם ואכשר דרא...

הרצף הכי ארוך של גדולי ישראל במשך אלף שנה קיים במרוקו, החל מהרמב"ם והרי"ף שחיו בפאס שבמרוקו.
 
אכן, כולם היו מטומטמים במרוקו עד שבאו לישראל ונפקחו עיניהם ואכשר דרא...

הרצף הכי ארוך של גדולי ישראל במשך אלף שנה קיים במרוקו, החל מהרמב"ם והרי"ף שחיו בפאס שבמרוקו.
נו והם ביטאו את הצדי כמו שאומר הרב מאזוז עיין בעדות גיסו של הרב מאזוז הרב יצחק ברדא שהעיד עוד בחיי חיותו של הגר''מ ועקנין שהרב מאזןז שלם בחכמת הדקדוק בניגוד לחכמים אחרים שהזכיר שם
 
טענו בחיטים והודה לו בשעורים, אני לא מדבר כלל על כללי הדקדוק ודומיהם, בזה לא שייך כלל מה שכתבתי בשם הרב יצחק יוסף על לעגי שפה, ואכן כך צריך לנהוג.
זה דוגמא להתדרדרות הנה להיגוי בו נהגו כל הספרדים בחו"ל ויש לו תימוכין בראשונים אתה קורא לעגי שפה.
אין קשר למבטא הצד"י והקו"ף והרי"ש בצורה משונה ובוטה.
לדעתך זה משונה ובכל אופן יש להם על מה לסמוך ושווה להקפיד בזה. מעניין שהאשכנזים מדברים רגיל ובתפילה מקפידים על כל הכללים שלהם וזה נשמע משונה מאוד ולא מתביישים בזה כלל. גם כשקוראים במניינים שהרוב ספרדים קוראים ואף אחד לא חושב לגחך עליהם.
 
אנו לא מתווכחים כעת על משחק בהגדרות. תגדיר את זה איך שאתה רוצה, אם זה עושה לך טוב. בפועל זה לעגי שפה, לעקם את לשונו ולהתבטא בכח כמו חמיו.
אם לקרוא נכון(או לכל הפחות כפי שנהגו אבותיו ורבותיו בחו"ל וגם בארץ ובפרט שיש לזה ראיות) נקרא לעגי שפה אשריו שמדבר בלעגי שפה זו.
 
ה דוגמא להתדרדרות הנה להיגוי בו נהגו כל הספרדים בחו"ל ויש לו תימוכין בראשונים אתה קורא לעגי שפה.

אתה חוזר שוב ושוב על הטעות הזו.

מי שנולד בחו"ל וזה מבטאו, אין בזה שום לעג. אבל מי שנולד עם מבטא רגיל כמו כולם, ומשנה מבטאו, זה לעגי שפה.

וכפי שהבאתי דוגמא לעיל: כאשר הרב עובדיה היה מדבר, זה לא היה משעשע אף אחד, אבל כאשר עלה בחור צעיר וחיקה את קולו, זה היה משעשע ביותר.
 
אם כבר מדברים על שיבושים...

ראוי להזכיר את השיבוש שיוצא מההברה החסידית, שראיתי פעם במקום אחר:

הפסוק לא תותירו ממנו עד בוקר נשמע כך בהברה חסידית: [רקע - הבעל קורא פסוק זה ליד אשתו] לא תותירי ממני עד בוקר והנותר ממני עד בוקר באש תשרופי.
 
אכן, כולם היו מטומטמים במרוקו עד שבאו לישראל ונפקחו עיניהם ואכשר דרא...

הרצף הכי ארוך של גדולי ישראל במשך אלף שנה קיים במרוקו, החל מהרמב"ם והרי"ף שחיו בפאס שבמרוקו.
לאמר לך את האמת, אני פחות מתחבר לסגנון בשיחה כרגע, עכ"פ יש הבדל בהיגוי, ואכשור דרא שנפגשו אלו עם אלו וקיימו בעצמם מכל מלמדי השכלתי.
 
מעניין שהאשכנזים מדברים רגיל ובתפילה מקפידים על כל הכללים שלהם וזה נשמע משונה מאוד

זה לא נשמע "משונה" כשכל האשכנזים מתבטאים כך. ולא מדובר במבטא שצריך לעקם אלא בצורת קריאת האותיות, באופן שכל ספרדי שרוצה יכול לעשות כך.
 
זה לא נשמע "משונה" כשכל האשכנזים מתבטאים כך. ולא מדובר במבטא שצריך לעקם אלא בצורת קריאת האותיות, באופן שכל ספרדי שרוצה יכול לעשות כך.
לדעתי זה נשמע משונה, ואני מתפלל עם אשכנזים הרבה זמן, בפרט עם משהו קורא בהברה חסידית. לא ירא ולא יחת.
 
אין בעיה לדבר בכל הבהרה שגורמת לך טוב ללמוד ככה וגורם לך להנאה בלימוד אדרבא ואדרבא מה שנותן לך גישמאק וכל שהדיון הוא ממש לא רלוונטי !!!
 
לדעתי זה נשמע משונה, ואני מתפלל עם אשכנזים הרבה זמן, בפרט עם משהו קורא בהברה חסידית. לא ירא ולא יחת.

לדעתי אשכנזי המתפלל עם ספרדים צריך לדבר במבטאם ולא להיות משונה, וכן ראיתי רבים נוהגים, ורק בשם ה' מבטאים כמנהגם.

ובפרט אם מישהו קורא בהברה חסידית בבית כנסת ספרדי, שזה לעג וקלס ממש ולא רגילים בזה.
 
אבל מי שנולד עם מבטא רגיל כמו כולם, ומשנה מבטאו, זה לעגי שפה.
תלוי על מי אתה מסתכל יש קצת צדק בדבריך שבחור מכסר''ח שיבא לפונוביז' או אפילו לישיבה ספרדית ''משוכנזת'' ויקרא שם בתורה באמת יסתכלו עליו בלעג אבל גם אם יבא בחור מהישיבות האלו ואפילו רק יאמר איזה ווארט על הפרשה בבתי כנסת של עמך ישראל יסתכלו עליו מאוד מוזר בניגוד להוא מכסא רחמים אז שאתה אומר לעגי שפה זו שאלה יסודית על איזה ציבור ???? לא לחינם יש כאלו שאומרים שיש שפה עברית ויש שפה ''חרדית'' והרבה מהחילונים ואפילו מהדתיים לא תמיד מבינים בקלות את החרדי העומד מולם
 
לדעתי אשכנזי המתפלל עם ספרדים צריך לדבר במבטאם ולא להיות משונה, וכן ראיתי רבים נוהגים, ורק בשם ה' מבטאים כמנהגם.

ובפרט אם מישהו קורא בהברה חסידית בבית כנסת ספרדי, שזה לעג וקלס ממש ולא רגילים בזה.
זה מניין שעל הרוב הוא אשכנזי(נדיר שספרדי עולה שם כחזן) אלא שפעמים רבות רוב המניין לבד מהחזן ספרדי ואעפ"כ קורא כן וכשעולה חסיד קורא בהברה חסידית.
 
תלוי על מי אתה מסתכל יש קצת צדק בדבריך שבחור מכסר''ח שיבא לפונוביז' או אפילו לישיבה ספרדית ''משוכנזת'' ויקרא שם בתורה באמת יסתכלו עליו בלעג אבל גם אם יבא בחור מהישיבות האלו ואפילו רק יאמר איזה ווארט על הפרשה בבתי כנסת של עמך ישראל יסתכלו עליו מאוד מוזר בניגוד להוא מכסא רחמים אז שאתה אומר לעגי שפה זו שאלה יסודית על איזה ציבור ???? לא לחינם יש כאלו שאומרים שיש שפה עברית ויש שפה ''חרדית'' והרבה מהחילונים ואפילו מהדתיים לא תמיד מבינים בקלות את החרדי העומד מולם

שוב, יש כאן ערבוב בין צורת היגוי האותיות (של כסא רחמים) לבין צורת קריאת האותיות (של אשכנזים וחסידים).

ויש הבדל משתי בחינות:

א. האשכנזים הם ציבור ענק, וכולם כאחד קוראים כך, לא שמסתובבים יחידים ביניהם וקוראים כך (כמו תלמידי כסא רחמים).

ב. האשכנזים לא משנים מבטאם בכח ומעקמים את שפתם, אלא קוראים את האותיות בצורה אחרת, וכל אחד יכול לעשות זאת מבלי להתאמץ ולעקם שפתו.
 
שוב, יש כאן ערבוב בין צורת היגוי האותיות (של כסא רחמים) לבין צורת קריאת האותיות (של אשכנזים וחסידים).

ויש הבדל משתי בחינות:

א. האשכנזים הם ציבור ענק, וכולם כאחד קוראים כך, לא שמסתובבים יחידים ביניהם וקוראים כך (כמו תלמידי כסא רחמים).

ב. האשכנזים לא משנים מבטאם בכח ומעקמים את שפתם, אלא קוראים את האותיות בצורה אחרת, וכל אחד יכול לעשות זאת מבלי להתאמץ ולעקם שפתו.
שוב עיין בהודעתי הקודמת
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית