תורה אמת כתיב בה
חבר קבוע
- הצטרף
- 4/1/25
- הודעות
- 554
5% בעם ישראלהציבור האשכנזי הוא כחצי מכמות המתפללים. איני יודע איך הגעת ל5 אחוז.
5% בעם ישראלהציבור האשכנזי הוא כחצי מכמות המתפללים. איני יודע איך הגעת ל5 אחוז.
רוב האשכנזים לא ביטאו כך את שפתם, שינו בעקבות המבטא של הרבי
גם תלמידי כסא רחמים הולכים אחרי רבם (בצירוף שיש חיזוקים לכך שכך הקריאה הנכונה).ובכל זאת, הולכים אחר רבם.
ולא מדובר בלעגי שפה אלא בצורת קריאת האות.
קריאת האות היינו לעגי שפהובכל זאת, הולכים אחר רבם.
ולא מדובר בלעגי שפה אלא בצורת קריאת האות.
גם בבתי הכנסת הם אפילו לא 30%אני מתייחס לבתי הכנסת, "עם ישראל" לא רלוונטי. ובלאו הכי הדיון מיותר כי מבטא אשכנזי בבית כנסת אשכנזי לא חריג לא משונה ולא מעורר תשומת לב, בנוסף לזה שאינו מצריך דיבור בלעגי שפה.
קריאת האות היינו לעגי שפה
ןלהוסיף י בסוף מילה בניייי ישראל???ממש לא, אף אחד לא מעקם את שפתו כדי לקרוא חולם במקום קמץ.
ממש לא, אף אחד לא מעקם את שפתו כדי לקרוא חולם במקום קמץ.
ולהגיד אלכתי לכייפה(הלכתי לחיפה)ממש לא, אף אחד לא מעקם את שפתו כדי לקרוא חולם במקום קמץ.
לפני כמה דקות הראיתיך חסידי חב"ד שמשנים את שפתם ומחליפים חולם בצירי
ולהגיד אלכתי לכייפה(הלכתי לחיפה)
גם בבתי הכנסת הם אפילו לא 30%
מה פירוש? הרי כך כל מי שלא מקפיד על ח' אומר. האם למי שיתקן לשונו ויאמר חיפה בח' נקרא שמדבר בלעגי שפה? ונעדיף לדבר עם כ'?זו קריאה שאינה נכונה, לא עיקום שפה. ולא הבנתי מה הקשר לכאן.
זה לא עיקום שפתם לדבר בצורה מסויימת, אלא קריאת האות בצורה שונה.
אבל הקריאה האשכנזית לא יכולה להיות 50 אחוז הרי יש חסידית שזה שונה בתכלית.אתה טועה, איגוד בתי הכנסת פירסם נתונים שעדות המזרח הם 50 אחוז מכלל בתי הכנסת.
יכול לפרסם עד מחר יש נתונים פשוטים בערי הדרום מאשקלון ומטה יש אולי בי''כ אשכנזי 1 בכל עיר מול אלפי!!!!!!!!!!!ספרדים כנ''ל בערי הצפון גם במרכז פ''ת ראש העין חולון בת-ים ראשון וכו המצב כךאתה טועה, איגוד בתי הכנסת פירסם נתונים שעדות המזרח הם 50 אחוז מכלל בתי הכנסת.
????????ומבטא ספרדי אותנטי, זה לא קריאת האות בצורה שונה?
מה פירוש? הרי כך כל מי שלא מקפיד על ח' אומר. האם למי שיתקן לשונו ויאמר חיפה בח' נקרא שמדבר בלעגי שפה? ונעדיף לדבר עם כ'?
ומבטא ספרדי אותנטי, זה לא קריאת האות בצורה שונה?
וכ' במקום ח' לא נשמע לך מוזר?הח' יכולה להיאמר גם בצורה עדינה ושאינה בולטת, כמו כן גם הע', מה שאין כן האותיות צד"י וקו"ף ורי"ש מתגלגלת ווואו כמו W וכן על זה הדרך, שהם אותיות בולטות במבטאם השונה והמוזר.
על ק' אני לא מסכים כנ"ל ט' אפשר לעשות עדין, ו(W) כל אחד אומר אותו דבר ואין בעיה לומר כמו עירקי אמיתי.. אלא שעדיין בולט. ר' מתגלגלת באמת למי שלא רגיל קשה לומר. אם כי אפשר בצורה לא בולטת וצורמת למי שמתרגל סבי זצ"ל היה מדבר כך ולא היה נשמע משונה למרות שלא היה לו כלל מבטא מרוקאי. אבל עדיין קשה לקרוא לזה לעגי שפה בפרט שיש שפות שבהם זה באמת בולט כמו הונגרית ספרדית שעושים את הר' המתגלגלת בצורה בולטת וחזקה.הח' יכולה להיאמר גם בצורה עדינה ושאינה בולטת, כמו כן גם הע', מה שאין כן האותיות צד"י וקו"ף ורי"ש מתגלגלת ווואו כמו W וכן על זה הדרך, שהם אותיות בולטות במבטאם השונה והמוזר.
אגב ממקור נאמן שמעתי שמי שהיה קורא בתורה אצל מרן הגר''ע זה בנו של ר' דוד ומרן קרא לו פעם אחת ואמר לו לעשות את הר' כמו שאומר הרב מאזוזעל ק' אני לא מסכים כנ"ל ט' אפשר לעשות עדין, ו(W) כל אחד אומר אותו דבר ואין בעיה לומר כמו עירקי אמיתי.. אלא שעדיין בולט. ר' מתגלגלת באמת למי שלא רגיל קשה לומר. אם כי אפשר בצורה לא בולטת וצורמת למי שמתרגל סבי זצ"ל היה מדבר כך ולא היה נשמע משונה למרות שלא היה לו כלל מבטא מרוקאי. אבל עדיין קשה לקרוא לזה לעגי שפה בפרט שיש שפות שבהם זה באמת בולט כמו הונגרית ספרדית שעושים את הר' המתגלגלת בצורה בולטת וחזקה.
ועדיין מי שרוצה להתפלל כך יבורך וכדברי מרן הגר"ע זצ"ל.
מבטא ערבי אותנטי הוא לא קריאת האות בצורה שונה אלא היגוי האות בצורה שונה.
כמדומני שמרן הראש"ל העיד בעבר שאביו הגדול שמע קלטות של תפילה שהוציאו בכסא רחמים ואמר לו שזה נכון (או משהו דומה)אגב ממקור נאמן שמעתי שמי שהיה קורא בתורה אצל מרן הגר''ע זה בנו של ר' דוד ומרן קרא לו פעם אחת ואמר לו לעשות את הר' כמו שאומר הרב מאזוז
מי הוא איגוד בתי הכנסת הזה (כלומר איזה איגוד מבין כמה האיגודים שאני מכיר), מהם סמכויותיו ומהם מקורות הידע שלו? כי למיטב ידיעתי בעבר היה במשרד הדתות רשימה של בתי הכנסת בישראל ולאחר עניין מסויים עם הרפורמים הוחלט על מחיקת הרשימהאתה טועה, איגוד בתי הכנסת פירסם נתונים שעדות המזרח הם 50 אחוז מכלל בתי הכנסת.
וכ' במקום ח' לא נשמע לך מוזר?