משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 2,353
כידוע שהגר"מ לוי דרכו תמיד רק לחזק דברי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
לא, אבל במקרה זה הדברים מבוארים מתוך דבריו.
כידוע שהגר"מ לוי דרכו תמיד רק לחזק דברי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
לא אמרתי שהוא "דן בסוגיא" - אמרתי שכך דעתו.חוץ מזה - לא ראוי ליחס. אתה יכול בהחלט לכתוב "וכן כתב הרב... וכן כתב הרב..." אבל לא לצרפו כמאן דאמר שדן בסוגיא והכריע להיתר.
הוא שאמרתי... לדעתך הם "נגועים בדבר" ואין מהם ראיה.ומה עם השני שהשמטת? שכחת אותו?
עכ"פ, גם הרב דוד לא חולק עליו ב99.9 אחוז מהפסקים, ודעתו כדעתו ופיו כפיו.
לא אמרתי שהוא "דן בסוגיא" - אמרתי שכך דעתו
דעתו כדעת "מהרם אלשקר"... כמו שהבינו הרבה בדבריו.דעתו כדעת הגר"ע, חזק וברוך. עדיין דעת יחיד כלפי כל הפוסקים ראשונים ואחרונים.
היכן בשו"ע כתב כן?(או שאולי גם הוא "נגרר" אחרי מרן זצוק"ל
וגם אלפי מוצ''ים ורבנים ליטאים ... יש לנו רוב מוכרע להתיר פ''נ לפי החישוב שכל רב שהוא הוא פוסק בפני עצמוחבר'ה ומה עם כל המוצי"ם של חב"ד שמתירים פא"נ ?
עיין בספר לבושה של תורה פרק כ"ד שהביא ממרן זצוק"ל תשובה מאוחרת יותר שלא נראה כ"כ כמש"כ בתשובה הראשונה.מעניין שזה מגיע לגילוי שתי אצבעות בכיסוי ראש (שדעתו ודעת מרן זצוק"ל ועוד כמה וכמה פוסקים להקל)
כולם מתחילים לערער על זה...
וע"ע -ולמעשה גם המקילים בזה כתבו את ההיתר בלשון דיעבד גדול.
הגר"ע יוסף כתב "בודאי שהנשים הנוהגות היתר בדבר אין מזניחין אותן ויש להן ע"מ שיסמוכו".
וע"ע בדברי הגר"ד פיינשטיין זצ"ל שהובאו בסוף דברי הגרפ"א פאלק המצורפיםוהגר"מ פיינשטיין כתב "ולכן לדינא אף שמן הראוי שיחמירו הנשים... אבל פשוט שאלו הרוצות להקל בשני הדינים אין להחשיבן לעוברות על דת יהודית ח"ו, ואין להמנע אפילו לת"ח ויר"ש מלישא אשה כזו אם היא יראת שמים ומדקדקת במצות ובעלת מדות".
מצורף גם שו"ת ברכת יהודה. (או שאולי גם הוא "נגרר" אחרי מרן זצוק"ל...)
"ובשדי חמד מביא עוד מספר "משא למלך" דקצת חכמים שלמדו בבחרותם ושנו ופירשו, רצו לפקפק בהסכמתם, ותלו עצמם באילן גדול המהר"ם אלשקר, אמנם טח עיניהם מראות מהשכיל לבותם, ותלו בוקי סריקי באיש אלהים קדוש, דכל השקלא וטריא שלו היא בשערות שיצאו חוץ לצמתן וכו' ולא בכל הראש או אפי' קצת שיער".
להד"מר"י עבאדי שליט"א שהוא תלמידו
וגם שהגרמ"פ לא התיר זאת 2 אצבעות בכלל,
אלא טפח.
היינו הך, שתי אצבעות לרוחב הראש הם טפח מרובע.
זהו שלא. כל אחת לפי הראש שלה, א"א לקבוע בזה גדר של 2 אצבעות.
וזה לא רק ברוחב, אלא ממילא בד"כ גם בצדדים.
דיברו על ראש סטנדרטי, שבדרך כלל זה פחות מטפח מרובע.
מי דיבר?
פעם ראית הסתייגות כזאת אצל מי שכתב היתר 2 אצבעות?
אבל הוא רק ערך ב' אצבעות בגובה שהפנים הוא ערך אורך ב' טפחים ויהיה בצרוף פחות מטפח, ויותר אסורה
מרן זצוק"ל כתב שזה בערך 2 אצבעות, אבל אלו המביאים את ההיתר שלו אומרים 2 אצבעות, וחבל שזה יכול לגרום מכשול.ומרן אאמו"ר (הרב עובדיה יוסף) מורה ובא שהוא כשיעור שתי אצבעות (כארבע סנטימטר)
חד משמעי.כתבת בשמו שהוא "לא התיר שתי אצבעות בכלל", וטעית. לא נורא. לא יעזור אם תצטט אלפי ציטוטים, הטעות תישאר אותה טעות.
והוא לא כתב בערךומה שכתבת על בערך, גם הרב יצחק יוסף נקט אותו שיעור של פחות מב' אצבעות,
ובכ"ז ס"ל ש 2 אצבעות אין בעיה,ואף הגדיל וכתב שהנכון הוא אצבע אחת.
והוא לא כתב בערך
לא.היינו הך,