כיסוי ראש אחר חדר יחוד

ב' רוב ככל הפוסקים נהגו להתירה ללכת גלויית ראש באותו לילה חרף היותה אשת איש. ובפשטות כי הסתמכו על מהר"י הלוי ושבות יעקב.
"רוב ככל הפוסקים"??
מי התיר אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל!?
 
"רוב ככל הפוסקים"??
מי התיר אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל!?

כל הפוסקים הספרדים שאמרו שהיא אשת איש,
והמנהג הרווח אצלם לעיניהם ולדעתם להשאירה גלויית ראש חרף העובדה שהם סוברים שהיא א"א גמורה לכל ענייניה.
 
כל הפוסקים הספרדים שאמרו שהיא אשת איש,
והמנהג הרווח אצלם לעיניהם ולדעתם להשאירה גלויית ראש חרף העובדה שהם סוברים שהיא א"א גמורה לכל ענייניה.
בגלל שהסתמכו על השו"ע והרמב"ם...
אם היו עושים חדר יחוד שום פוסק ספרדי לא מצינו שמתיר לצאת בגילוי ראש לכתחילה!
 
מה לא ברור, אחרי ברכהמ"ז עושים ז' ברכות ל"לא חתן וכלה".
בגלל זה אמרתי לך שזה כמו "חופת נדה" שוודאי העיקר כמנהג שלא צריך "יחוד".
ורק לעניין גילוי ראש מרן זצוק"ל ושאר פוסקים הסתמכו על הרמב"ם ומרן השו"ע.
 
אז? מה הם כתבו??
תראה לי פוסק ספרדי שהתיר לאשה אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש לכתחילה!

זאת עובדא שרובן ככולן הלכו גלויות ראש בחתונה, ואין פוצה פה.
וזאת עובדא שכל הפוסקים כתבו להדיא שהיא א"א מהקלונסאות.
ההגיון הבריא אומר, שהם לא עשו סלט מוזר בין השו"ע לחולקים,
אלא הם פשוט הלכו כדעת מהר"י הלוי ושבות יעקב, בלי שום סלט.
 
זאת עובדא שרובן ככולן הלכו גלויות ראש בחצונה, ואין פוצה פה.
וזאת עובדא שכל הפוסקים כתבו להדיא שהיא א"א מהקלונסאות.
ההגיון הבריא אומר, שהם לא עשו סלט מוזר בין השו"ע לחולקים,
אלא הם פשוט הלכו כדעת מהר"י הלוי ושבות יעקב, בלי שום סלט.
פוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.
 
פוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.
הסבה שהאשכנזים החמירו בזה
זה בגלל רעק"א שהחמיר לכלה לגלות את ראשה
 
לא קשור לנושא.
קשור ועוד איך.
אתה רוצה "להמציא" סיבה שלא הביא אותה שום פוסק חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל.
ושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.
 
קשור ועוד איך.
אתה רוצה "להמציא" סיבה שלא הביא אותה שום פוסק חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל.
ושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.

לא הבנתי מה אמרת,
אבל הסלט שלך (לא שלך בעצם) נשאר סלט.
 
ושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.
וע"ז מקשה עליך @אלישמע שבכל הפוסקים הספרדים לדורותיהם [למעט היביע אומר] כתבו שהיא נשואה עוד לפני הייחוד כבר בכלונסאות היא נשואה לכל דבר, וא"כ גם היום כולם חייבים לכסות ראשן עוד לפני הייחוד
 
וע"ז מקשה עליך @אלישמע שבכל הפוסקים הספרדים לדורותיהם [למעט היביע אומר] כתבו שהיא נשואה עוד לפני הייחוד כבר בכלונסאות היא נשואה לכל דבר, וא"כ גם היום כולם חייבים לכסות ראשן עוד לפני הייחוד
רק להוסיף שבמציאות אנחנו יודעים שלא הקפידו על כיסוי ראש.
ועל כרחך שזה לא בגלל שלא היה יחוד, שהרי לדעתם היו נישואין גמורים בלא היחוד,
ועל כרחין שזה בגלל מהר"י הלוי ושבות יעקב ואם תרצה גם הרב פיינשטיין.
 
ראשי תחתית