"רוב ככל הפוסקים"??ב' רוב ככל הפוסקים נהגו להתירה ללכת גלויית ראש באותו לילה חרף היותה אשת איש. ובפשטות כי הסתמכו על מהר"י הלוי ושבות יעקב.
מי התיר אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל!?
"רוב ככל הפוסקים"??ב' רוב ככל הפוסקים נהגו להתירה ללכת גלויית ראש באותו לילה חרף היותה אשת איש. ובפשטות כי הסתמכו על מהר"י הלוי ושבות יעקב.
גם למרן הגרע"י זצוק"ל וודאי שהעיקר כמנהג דלא כמרן ולכן אין בעיה ב"חופת נדה".
אולי תסביר את עצמך קצת יותר...מה שאלתי, ומה ענית ?
"רוב ככל הפוסקים"??
מי התיר אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל!?
אולי תסביר את עצמך קצת יותר...
בגלל שהסתמכו על השו"ע והרמב"ם...כל הפוסקים הספרדים שאמרו שהיא אשת איש,
והמנהג הרווח אצלם לעיניהם ולדעתם להשאירה גלויית ראש חרף העובדה שהם סוברים שהיא א"א גמורה לכל ענייניה.
בגלל שהסתמכו על השו"ע והרמב"ם...
אם היו עושים חדר יחוד שום פוסק ספרדי לא מצינו שמתיר לצאת בגילוי ראש לכתחילה!
בגלל זה אמרתי לך שזה כמו "חופת נדה" שוודאי העיקר כמנהג שלא צריך "יחוד".מה לא ברור, אחרי ברכהמ"ז עושים ז' ברכות ל"לא חתן וכלה".
אז? מה הם כתבו??אבל לא זה מה שהם כתבו.
בגלל זה אמרתי לך שזה כמו "חופת נדה" שוודאי העיקר כמנהג שלא צריך "יחוד".
ורק לעניין גילוי ראש מרן זצוק"ל ושאר פוסקים הסתמכו על הרמב"ם ומרן השו"ע.
אז? מה הם כתבו??
תראה לי פוסק ספרדי שהתיר לאשה אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש לכתחילה!
פוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.זאת עובדא שרובן ככולן הלכו גלויות ראש בחצונה, ואין פוצה פה.
וזאת עובדא שכל הפוסקים כתבו להדיא שהיא א"א מהקלונסאות.
ההגיון הבריא אומר, שהם לא עשו סלט מוזר בין השו"ע לחולקים,
אלא הם פשוט הלכו כדעת מהר"י הלוי ושבות יעקב, בלי שום סלט.
הסבה שהאשכנזים החמירו בזהפוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.
לא קשור לנושא.פוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.
לפי רעק"א כבר משעת האירוסין צריכה לכסות ראשה.הסבה שהאשכנזים החמירו בזה
זה בגלל רעק"א שהחמיר לכלה לגלות את ראשה
קשור ועוד איך.לא קשור לנושא.
קשור ועוד איך.
אתה רוצה "להמציא" סיבה שלא הביא אותה שום פוסק חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל.
ושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.
וע"ז מקשה עליך @אלישמע שבכל הפוסקים הספרדים לדורותיהם [למעט היביע אומר] כתבו שהיא נשואה עוד לפני הייחוד כבר בכלונסאות היא נשואה לכל דבר, וא"כ גם היום כולם חייבים לכסות ראשן עוד לפני הייחודושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.
רק להוסיף שבמציאות אנחנו יודעים שלא הקפידו על כיסוי ראש.וע"ז מקשה עליך @אלישמע שבכל הפוסקים הספרדים לדורותיהם [למעט היביע אומר] כתבו שהיא נשואה עוד לפני הייחוד כבר בכלונסאות היא נשואה לכל דבר, וא"כ גם היום כולם חייבים לכסות ראשן עוד לפני הייחוד