כיסוי ראש אחר חדר יחוד

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הרב @כאחד העם כוונתך לרא"ש המובא כאן?
אמת
יותר הגיוני שחכם שלום יסבור כמו כל הפוסקים הספרדים (והאשכנזים) שמורים לספרדים לא לעשות חדר יחוד
אני שמעתי עדות מכלי ראשון על חתן ששאל את הרב שלום כהן אם לעשות חדר ייחוד וענה לו שזה מומלץ לעשות [לא סיפורים מראיתי ושמעתי אלא מכלי ראשון שרותח על האש, החתן ששאל את הר' ז"ל]
 
מה... אתה "נפגע" ששמים לך את האמת בפרצוף!?
תראה איך הרב שם מביא כל דבר דבור על אופניו עם מקורות ומביא עדות מכ"ר על חכם שלום... לכתוב ע"ז "הבל הבלים ולא ראוי ליחס"... פשוט מגעיל.
- ויותר הגיוני שחכם שלום יסבור כמו כל הפוסקים הספרדים (והאשכנזים) שמורים לספרדים לא לעשות חדר יחוד
אל תבלבל במוח ואף אחד לא נפגע.
אני שמעתי ממרן חכם שלום זצ"ל באוזניי שאין שום בעיה בחדר ייחוד.
לכן עדותם של בעלי האג'נדה "הפוליטית חברתית ולא משיקולים הלכתיים טהורים" אינה שווה אפילו לצור על פי צלוחיתו.

ותפסיק לשער השערות ולהמציא המצאות מה היתה דעת מרן חכם שלום זצ"ל בזמן שישנם אלפי אלפי תלמידים שיכולים להעיד בבירור מה הורה להם אישית.
מרוב השערות ודמיונות עוד מעט תספר לי שהיה גאון אשכנזי בבגדד...
 
אני שמעתי עדות מכלי ראשון על חתן ששאל את הרב שלום כהן אם לעשות חדר ייחוד וענה לו שזה מומלץ לעשות [לא סיפורים מראיתי ושמעתי אלא מכלי ראשון שרותח על האש, החתן ששאל את הר' ז"ל]
אל תבלבל במוח ואף אחד לא נפגע.
אני שמעתי ממרן חכם שלום זצ"ל באוזניי שאין שום בעיה בחדר ייחוד.
לכן עדותם של בעלי האג'נדה "הפוליטית חברתית ולא משיקולים הלכתיים טהורים" אינה שווה אפילו לצור על פי צלוחיתו.

ותפסיק לשער השערות ולהמציא המצאות מה היתה דעת מרן חכם שלום זצ"ל בזמן שישנם אלפי אלפי תלמידים שיכולים להעיד בבירור מה הורה להם אישית.
מרוב השערות ודמיונות עוד מעט תספר לי שהיה גאון אשכנזי בבגדד...
טוב... יש עדויות לפה ויש עדויות לפה כמו שאתה אומר לי ככה גם הרב הנ"ל אומר ככה.
וכמו שאתה אומר שלו יש אג'נדה גם לך יש אג'נדה... כך שהדבר לא מוכרע.
 
טוב... יש עדויות לפה ויש עדויות לפה כמו שאתה אומר לי ככה גם הרב הנ"ל אומר ככה.
וכמו שאתה אומר שלו יש אג'נדה גם לך יש אג'נדה... כך שהדבר לא מוכרע.
אני אין לי שום אג'נדה.
למי שתלה זאת בפוליטיקה חברתית כנראה ישנה אג'נדה...
 
אני אין לי שום אג'נדה.
למי שתלה זאת בפוליטיקה חברתית כנראה ישנה אג'נדה...
בוודאי שזה אג'נדה פוליטית...
גם את"ל שדעת חכם שלום כך, בוודאי שאין דעתו ש"חובה" לעשות חדר ייחוד ואם לא עושה כן הרבנים לא מגיעים לחתונתו...
וזו הכוונה לאג'נדה פוליטית שהראשי ישיבה עושים דברים נגד דעתם של גדולי ישראל. (בעוד שגם רבים מהרבנים האשכנזים הורו לספרדים לא לעשות חדר יחוד, ולא זו בלבד שהראשי ישיבה מורים כן אלא עוד מאיימים באיומים שלא יעלו על הדעת ה' ישמור)
 
ב. לגבי שאר פוסקים הספרדים שסברו שאחרי החופה היא נשואה לכל דבר יש לכך יישוב פשוט
ובפרט שראיתי שדעת כמה מגדולי הדור הספרדים שבאמת אם עושים חדר יחוד צריכה הכלה לכסות ראשה. (אור לציון, הרב מאזוז זצוק"ל ועוד)
 
ובפרט שראיתי שדעת כמה מגדולי הדור הספרדים שבאמת אם עושים חדר יחוד צריכה הכלה לכסות ראשה. (אור לציון, הרב מאזוז זצוק"ל ועוד)
וכן עיין בספר "תורת הישיבה" שאף שהביא סימוכים לעשות חדר יחוד אם ירצו, מ"מ סיים בדברי האור לציון ושאר פוסקים שחייבת הכלה לכסות ראשה.
 
כל מה שאמרתי הוא מגדולי ישראל... (ועוד אחרי זה ישאלו פה בפורום "למה הספרדים הם רק נישה"... וודאי שאם ימשיכו לחקות את מנהגי האשכנזים ישארו בתור "נישה"...)

1748934339127.png1748934415076.png1748934463173.png1748934502941.png1748934659402.png
י
 
וכל אחד כדאי שיעיין בתשובה הנ"ל ויבין קצת מה הייתה דעתם של כל גדולי ישראל בנוגע לחדר יחוד.
 
וכל אחד כדאי שיעיין בתשובה הנ"ל ויבין קצת מה הייתה דעתם של כל גדולי ישראל בנוגע לחדר יחוד.
אל תלמד את גדולי הדור הספרדים מה לעשות.
מרן הגאב"ד לא ספרדי?
ואיתו עימו רבים מגדולי ישראל הספרדים שליט"א וזצ"ל.
 
ועוד אחרי זה ישאלו פה בפורום "למה הספרדים הם רק נישה"... וודאי שאם ימשיכו לחקות את מנהגי האשכנזים ישארו בתור "נישה"...
אתה יודע כמה אתה ושכמותך מחקים את האשכנזים בכל מעגל השנה מבלי משים.

נתחיל מחג השבועות- כל ענייני מאכלי חלב הובא ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "מהדרים" במנהג האשכנזי הזה, וכן לקשט את הבית וכד' כל זה הובא ממנהגי אשכנז.

ב'- ל"ג בעומר שסיימנו אתו ממש לאחרונה- כל עניין זה של שמחה ביום זה הובא ממנהגי אשכנז [החל במהרי"ל וכו'] והריקודים וזה שלא אומרים תחנון כל זה החל ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "אמצו" את המנהגים הללו.

ג'- מנהג לאכול פירות האילן בט"ו בשבט החל מאשכנז [כפי שציין הבני ישכר מדור הב"י], והספרדים היום מהדרין מן המהדרין במנהג הזה.

ד'- בפורים עניין התחפשות הגיע ממנהגי אשכנז.

ה'- זכר למחצית השקל שנותנים לפני פורים החל ממנהגי אשכנז [כפי שהביא הדרכי משה].

ו'- מנהגי "שמחת בית השואבה" שעושים בחול המועד סוכות הובא ממנהגי אשכנזים.

ז'- בשמחת תורה שמעלים כל הקרואים לתורה החל ממנהגי אשכנז, וכן עליית כל הנערים וכו' הוא ממנהגי האשכנזים, וכן חתן תורה ובראשית החל ממנהגי אשכנז.

ח'- לבישת "קיטל" ביום כיפור, הרבה מהספרדים נוהגים בזה היום כולל ב "פורת יוסף" וזה מנהגי אשכנז.

ט'- עשיית קידוש בבית הכנסת להולדת בת, הרבה מהספרדים נוהגים בזה היום, אע"פ שהוא מנהג אשכנזי.



ועוד כהנה וכהנה רבות

ועוד לא דיברתי על כל הניגונים המצויים בשאר ימות השנה הן "שלום עליכם" "אשת חיל" שאתה שר כל שבת [לא אתה ספציפי, אלא כללית] כל זה מניגוני אשכנז, וכן בפסח אתה שר בהגדה "והיא שעמדה" "מה נשתנה" "עבדים היינו" "דיינו" ועוד ועוד כל זה ניגוני אשכנז, ועוד רבות שירים וניגונים שאתה שר בחיי היום יום ועונות השנה הם מניגוני אשכנז
 
פוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.
בדבר שלא קשור לקבלת הוראות השו"ע והרמ"א אין שום הבדל אם הפוסק הוא אשכנזי או ספרדי, וכפי שהעיד על עצמו הגר"י אביחצירא זצוק"ל, וכידוע.
למה לא המשכת לצטט משם גם את שיטות המקילים?
בוודאי שזה אג'נדה פוליטית...
גם את"ל שדעת חכם שלום כך, בוודאי שאין דעתו ש"חובה" לעשות חדר ייחוד ואם לא עושה כן הרבנים לא מגיעים לחתונתו...
וזו הכוונה לאג'נדה פוליטית שהראשי ישיבה עושים דברים נגד דעתם של גדולי ישראל. (בעוד שגם רבים מהרבנים האשכנזים הורו לספרדים לא לעשות חדר יחוד, ולא זו בלבד שהראשי ישיבה מורים כן אלא עוד מאיימים באיומים שלא יעלו על הדעת ה' ישמור)
מחקת את כל גדולי ישראל המתירים?
 
אתה יודע כמה אתה ושכמותך מחקים את האשכנזים בכל מעגל השנה מבלי משים

נתחיל מחג השבועות- כל ענייני מאכלי חלב הובא ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "מהדרים" במנהג האשכנזי הזה, וכן לקשט את הבית וכד' כל זה הובא ממנהגי אשכנז.

ב'- ל"ג בעומר שסיימנו אתו ממש לאחרונה- כל עניין זה של שמחה ביום זה הובא ממנהגי אשכנז [החל במהרי"ל וכו'] והריקודים וזה שלא אומרים תחנון כל זה החל ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "אמצו" את המנהגים הללו.

ג'- מנהג לאכול פירות האילן בט"ו בשבט החל מאשכנז [כפי שציין הבני ישכר מדור הב"י], והספרדים היום מהדרין מן המהדרין במנהג הזה.

ד'- בפורים עניין התחפשות הגיע ממנהגי אשכנז.

ה'- זכר למחצית השקל שנותנים לפני פורים החל ממנהגי אשכנז [כפי שהביא הדרכי משה].

ו'- מנהגי "שמחת בית השואבה" שעושים בחול המועד סוכות הובא ממנהגי אשכנזים

ז'- בשמחת תורה שמעלים כל הקרואים לתורה החל ממנהגי אשכנז, וכן עליית כל הנערים וכו' הוא ממנהגי האשכנזים, וכן חתן תורה ובראשית החל ממנהגי אשכנז.

ח'- לבישת "קיטל" ביום כיפור, הרבה מהספרדים נוהגים בזה היום כולל ב "פורת יוסף" וזה מנהגי אשכנז.

ט'- עשיית קידוש בבית הכנסת להולדת בת, הרבה מהספרדים נוהגים בזה היום אע"פ שהוא מנהג אשכנזי.



ועוד כהנה וכהנה רבות

ועוד לא דיברתי על כל הניגונים המצויים בשאר ימות השנה הן "שלום עליכם" "אשת חיל" שאתה שר כל שבת [לא אתה ספיציפי אלא כללי] כל זה מניגוני אשכנז, וכן בפסח אתה שר בהגדה "והיא שעמדה" "מה נשתנה" "עבדים היינו" "דיינו" ועוד ועוד כל זה ניגוני אשכנז, ועוד רבות שירם וניגונים שאתה שר בחיי היום יום ועונות השנה הם מניגוני אשכנז
יש שני הבדלים עיקריים בין המנהגים האלה למנהג של חדר יחוד.
א. במנהגים האלה לא עושים אותם "כדי להדמות לאשכנזים" משא"כ בחדר יחוד (וכלשון גדולי ישראל)
ב. במנהגים הנ"ל אין חשש איסור משא"כ בחדר יחוד. (בעיית הצניעות, מוציא לעז, פריצות וניבול פה של הבחורים, חשש הוצאת שז"ל, בעיית הכיסוי ראש כפי שנתבאר לעיל ועוד)
 
מחקת את כל גדולי ישראל המתירים?
מי הם "כל גדולי ישראל המתירים"???

אמרתי לעיל אם אתה הולך כמו רבך שזה הרב שלמה זעפראני - לחיי.
אבל אם אתה הולך כמו רוב ככל פוסקי הספרדים (וגם רוב פוסקים האשכנזים) שהורו לבחורים ספרדים לא לעשות חדר יחוד כך יש לעשות "ולא לעשות בגלל שכל הישיבות עושים"...
 
במנהגים הנ"ל אין חשש איסור משא"כ בחדר יחוד. (בעיית הצניעות, מוציא לעז, פריצות וניבול פה של הבחורים, חשש הוצאת שז"ל, בעיית הכיסוי ראש כפי שנתבאר לעיל ועוד)
ממש וממש לא
הניבול פה מתחיל, כי יש שדואגים להנחיל את זה ולדבר על זה, אז זה נכנס בכח
ותאמין לי שמעמד החופה שעושים היום "כולם כולם" הוא הרבה יותר מכוער, תערובת נשים וגברים וכו' וכו', והצעקות של "מזל טוב" כששובר הכוס, וה "מקודשת" וכו' ואם כבר רוצים לדבר על פרצות ופריצות או שאר בעיות כלשונך, זה הרבה יותר חמור שבעתיים

העניין של היחוד הוא מכמה סיבות, גם מחמת "לחומרא" והיינו לחשוש לשיטת השו"ע והרמב"ם דזהו החופה, וזה הסיבה שהיום עושים גם כלונסאות וגם פריסת טלית וגם הינומא, כי רוצים לצאת ידי כל השיטות והה"נ הייחוד, ואין שום בעיה לעשות את כל השיטות ובפרט שזה להרויח את השו"ע

וכן הסבה העיקרית- זה שהחתן והכלה יהיו רגילים כשלב ראשון מאשר לחכות עד הבית, וזה הרבה הרבה יותר מבין אדם לחבירו, שקצת החתן יהיה לבד עם הכלה וירגיעה וכן להיפך.

ותאמין לי- שאם לא היו מכניסים ג'וקים לראש אזי לא היינו צריכים להשתמש ב- k- 300
קודם מייצרים את הבעיה ומכניסים לראש שטויות ואז טוענים על ניבול וכו' וכו' ואכמ"ל
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית