לא ראיתי את כל תשובתו של הרב יצחק.
מעיקר הדין בסוגיא עצמה קשה מאוד למצא סברא לא לכבות את החשמל, ואעפ"כ אין זו חובה גמורה אלא חומרא ראויה מאוד.
אני גם מסכים שאין להביא ראיה כלל ממה שעשתה האימא הן ממה שכתב הרב במערבא אמרי, והן ממה שלעולם אין לדעת מה יש בין בני זוג, ואם הרב ראה לנכון שחומרא זו תתפס אצלה כפגיעה מכל סוג שהוא זהו שיקול כבד מאוד ואין ללמוד מזה כלל הוראה.
אבל כן יש צדק בדברי הרב יצחק שראוי לשים קו ברור בין מה שהוא חובה גמורה לבין מה שאיננו חובה גמורה, כי אם הוא חובה גמורה יש מזה כמה וכמה נפק"מ, ואם אכן הרב דוד אמר שיש חובה גמורה בזה [שהרי כותב לרב השואל שם שהיה ראוי לומר שזו חובה גמורה אלא שמצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע] יש מקום להעיר על הדברים.