לחצו כאן – תרומה לשמואל

למה גם מי שלא לומד אינו מתגייס? ומה היחס למדינה?

1. השבתי. מה לא ברור? הכל מסכימים שהצבא הוא לא הצבא האידאלי והרצוי, אבל מכיון שיש חובה הלכתית שדוחה פ"נ להציל ישראל מיד צר, וזו הדרך היחידה, אז נלחמים בצבא הזה על אף הטעויות האיומות והנוראות וכו' שבו. אף אחד לא סומן עליהם אבל פשוט אין ברירה.
2. אולי כת"ר יואיל להסביר לי מדוע הטענה אינה תורנית.
במלחמה לא הכל מותר (אל תקשה ממני מדין אשת יפת תואר וכו' כי זה לא קשור לנידו"ד)
3. האויבים הם שחפרו את הבור, ועל כל יהודי ויהודי לכסות אותו, כדרך אבותינו מימים ימימה.
הציונים הם אלה שהתחילו להתגרות באומות
אולי כדאי שתתחיל ללמוד תנ"ך.
אני סיימתי תנ"ך למעלה מ30 פעם.
 
במלחמה לא הכל מותר (אל תקשה ממני מדין אשת יפת תואר וכו' כי זה לא קשור לנידו'ד)

הציונים הם אלה שהתחילו להתגרות באומות

אני סיימתי תנ"ך למעלה מ30 פעם.
1. מה הקשר?? למה צריך לחזור על אותו דבר 4 פעמים?? "מלחמת מצווה" דוחה פ"נ ולכן חובה להילחם גם במצב שיוכל לגרור אבדות, מכיון שזו הדרך היחידה ל"הציל ישראל מיד צר"!. מלבד זאת שהסיכוי שיגרמו אבדות לחינם הוא נמוך מאוד.
2. ברור. כמו שדוד המלך ועתניאל ושמשון "התחילו להתגרות באומות", התירוץ המוכר והידוע של כל שונאי ישראל. באושוויץ שרפו יהודים לפני שקמה המדינה, מעניין מי התגרה בהם אז...
3. יכול להיות שלמדת תנ"ך, אבל לא הקשבת לתנ"ך. ויש הבדל גדול בינהם.
 
1. מה הקשר?? למה צריך לחזור על אותו דבר 4 פעמים?? "מלחמת מצווה" דוחה פ"נ ולכן חובה להילחם גם במצב שיוכל לגרור אבדות, מכיון שזו הדרך היחידה ל"הציל ישראל מיד צר"!.
דיני פיקוח נפש, אינם קשורים למלחמה, כי דיני מלחמה נוהגים רק בזמן שיש כהן גדול, או שאולי ראש הממשלה הוא כהן גדול, ואז היועשמי''ת היא אליהו הנביא ... ובפשטות נראה שדיני מלחמה המבוארים בש''ס וברמב''ם (ולא נפסקו בשו''ע ובאחרונים משום מה) נוהגים בזמן שישראל יושבים על אדמתם וכו'.
נראה לך שהם באמת מצילים את ישראל מיד צר ? אין 80% שיקלוים פוליטים, מדיניים, כבוד המדינה וכו', ואין לי דעת תורה להכריע בזה.
אני מסכים שבמקרה כמו שהיה בפרעות שמחת תורה התשפ''ד, יש גדר של מלחמת מצוה/חובה, להציל את ישראל וכו', זה לא המצב היום. לנקום בחמס וכו' זה יפה, אבל צריך 'דעת תורה' ואין. וכמו שפסק הרמב''ם שאפי' במלחמת מצוה צריך לפתוח בשלום. וגם במלחמת מצוה יש דינים ש'מי ירא ורך הלבב' וכו', אפילו מי ששח בין תפילין ואצ''ל.
מלבד זאת שהסיכוי שיגרמו אבדות לחינם הוא נמוך מאוד.
אין הולכים אחר הרוב בפיקו''נ. וחוץ מזה, כולם יודעים שדיני הפתיחה באש וכו', ממש מוגזמים, וסיפרו לי בכירים בצבא סיפורי זועה, אבל יש צנזורה וכו' ומשתיקים את הקולות הללו.
וחוץ מזה, שאין שום היתר הלכתי לסכן חיילים למען וגפות וכו', ומה יעשה החייל שומר תורה ומצוות בכה''ג ? יסרב פקודה וילך לכלא ? אפשר גם לא להתגייס וללכת לכלא, אותה תוצאה בשורה תחתונה :)
2. ברור. כמו שדוד המלך ועתניאל ושמשון "התחילו להתגרות באומות", התירוץ המוכר והידוע של כל שונאי ישראל. באושוויץ שרפו יהודים לפני שקמה המדינה, מעניין מי התגרה בהם אז...
מה הקשר ?
מכיר ג' שבועות ? מכיר איסור התגרות באומות ? עכשיו אנחנו בגלות, ואסור לדחוק את הקץ. הישוב היהודי בא''י היה הרבה לפני שצה''ל קם, היו כאן טורקים וכו', נכון שהיו פרעות תרפ''ט, אבל לא שצה''ל עזר, כי היו גם פרעות תשפ''ד כמעט 80 שנה אחרי קום צה''ל ...
3. יכול להיות שלמדת תנ"ך, אבל לא הקשבת לתנ"ך. ויש הבדל גדול בינהם.
אם הרמטכ''ל היה דוד המלך, ושר הביטחון היה שמשון, וראש הממשלה היה משה רבנו, מסתבר שהייתי מתגייס בעצמי למילואים עוד היום . כרגע זה לא זה ...
 
אתה לא תקבע מי חרדי ומי לא. זה מונח סוציולוגי מובהק של כ"כ קשור להשקפתך האישית.
יש חרדי לאומי
אין לי שום בעיה איתם, ואני מאוד חבב את החרדלי''ם, אבל זה לא חרדי קלאסי, ולא לחינם מכונה 'חרדי לאומי' לאפוקי - ...
צריך להגדיר כל דבר.
 
נערך לאחרונה:
אירוע חריג מאוד: יו"ר ועד הישיבות הרב חיים קאופמן: "גם חרדי שלא לומד תורה - ברור שאסור לו ללכת לצבא". (ברים)
 
דיני פיקוח נפש, אינם קשורים למלחמה, כי דיני מלחמה נוהגים רק בזמן שיש כהן גדול, או שאולי ראש הממשלה הוא כהן גדול, ואז היועשמי''ת היא אליהו הנביא ... ובפשטות נראה שדיני מלחמה המבוארים בש''ס וברמב''ם (ולא נפסקו בשו''ע ובאחרונים משום מה) נוהגים בזמן שישראל יושבים על אדמתם וכו'.

נראה לך שהם באמת מצילים את ישראל מיד צר ? אין 80% שיקלוים פוליטים, מדיניים, כבוד המדינה וכו', ואין לי דעת תורה להכריע בזה.
אני מסכים שבמקרה כמו שהיה בפרעות שמחת תורה התשפ''ד, יש גדר של מלחמת מצוה/חובה, להציל את ישראל וכו', זה לא המצב היום. לנקום בחמס וכו' זה יפה, אבל צריך 'דעת תורה' ואין. וכמו שפסק הרמב''ם שאפי' במלחמת מצוה צריך לפתוח בשלום. וגם במלחמת מצוה יש דינים ש'מי ירא ורך הלבב' וכו', אפילו מי ששח בין תפילין ואצ''ל.

אין הולכים אחר הרוב בפיקו''נ. וחוץ מזה, כולם יודעים שדיני הפתיחה באש וכו', ממש מוגזמים, וסיפרו לי בכירים בצבא סיפורי זועה, אבל יש צנזורה וכו' ומשתיקים את הקולות הללו.
וחוץ מזה, שאין שום היתר הלכתי לסכן חיילים למען וגפות וכו', ומה יעשה החייל שומר תורה ומצוות בכה''ג ? יסרב פקודה וילך לכלא ? אפשר גם לא להתגייס וללכת לכלא, אותה תוצאה בשורה תחתונה :)

מה הקשר ?
מכיר ג' שבועות ? מכיר איסור התגרות באומות ? עכשיו אנחנו בגלות, ואסור לדחוק את הקץ. הישוב היהודי בא''י היה הרבה לפני שצה''ל קם, היו כאן טורקים וכו', נכון שהיו פרעות תרפ''ט, אבל לא שצה''ל עזר, כי היו גם פרעות תשפ''ד כמעט 80 שנה אחרי קום צה''ל ...

אם הרמטכ''ל היה דוד המלך, ושר הביטחון היה שמשון, וראש הממשלה היה משה רבנו, מסתבר שהייתי מתגייס בעצמי למילואים עוד היום . כרגע זה לא זה ...
1. אתה משקר. מלחמת מצווה לא נוהגת רק בזמן שיש כהן גדול. במצב שיש כהן גדול, אז יש דינים מיוחדים כמו משוח מלחמה וכד', אבל זה לא אחת מההגדרות הנצרכות לכך שיהיה מצב של מלחמת מצווה. זה כמו קידוש בשבת, למי שאין יין לקדש וודאי שאסור לו לחלל שבת, מכיון שהקידוש הוא רק חלק מדיני המצווה, אבל הוא לא ההגדרה שלה. ואכמ"ל. ולמ"צ שישראל היום ב"ה יושבים על אדמתם, וכל דיני מלחמת מצווה נוהגים כדבעי.
[והסיבה שבשו"ע לא הובא הדין של מ"מ היא מכיון שזה לא היה רלוונטי בזמנו, בדיוק כמו דיני עבודת הקורבנות וכד'].

ברור כשמש שצריך "דעת תורה" - אך העובדה המצערת שאין לא שוללת את החובה להלחם עם מה שיש.
ולידיעתך, המלחמה היא לא כדי ל"נקום" בחמאס, אלא כדי למנוע ממנו לרצוח 1,200 יהודים בפעם הבאה.
2.מי הרג מאות מחבלי חמאס שהיו יכולים להגיע לכל הארץ רח"ל בשמחת תורה? מי מונע מהערבים הארורים לצאת מכפריהם ולטבוח ביהודים? מי מגן מהאוויר על השטח של א"י למניעת חדירת טילים וכד'?, אני לא מכיר הגדרה אחרת למציל ישראל מיד צר... [ולגבי ה"שיקולים הפוליטיים" כהגדרתך, השבתי כבר בהודעות הקודמות].
3. השלום שמדובר ברמב"ם פירושו שהערבים יהיו "חוטבי עצים ושואבי מים" - עבור העם היהודי, לא בדיוק השלום שאתה מתכוון אליו, עיי"ש. וגם זה חלק מפרטי המצווה ולא ההגדרה שלה ואכמ"ל.
4. כל הדין של "הירא ורך הלבב" - נוהג רק במלחמת הרשות. וכן הדין בתפילין וכד'.
5.הסיכוי מבחינה סטטיסטית שיסכנו חייל מסוים בסכנת חיים, והוא ימות, בחילוץ גופות - הוא בערך 0.001. במלחמה הנוכחית אף חייל לא מת מדבר כזה, ואין סיבה שמישהו ימות. מה גם שהשבתי ע"ז בהודעות הקודמות.
6. היום הסתיימה הגלות. הקץ כבר גלוי ועומד. חבל מאוד שאתה מעדיף להשאר בגטו וורשא, אבל מצב שיש שלטון יהודי ריבוני בא"י, ורוב הארץ מלאה בבניה, הוא רחוק מאוד מלהיות גלות. ורא' בתנ"ך וב"נצח ישראל" למהר"ל - מה הם הגדרות הגלות.
7.ג' השבועות אמורות רק במצב של גלות. ורא' בגמר'.
8. כפי שכתבתי כבר 5 פעמים - הכל מסכימים שמשה רבינו אינו הרמטכ"ל והצבא אינו הצבא היהודי האידיאלי - אבל במצב הנוכחי זוהי הברירה היחידה "להציל ישראל מיד צר הבא עליהם".
 
נערך לאחרונה:
יש חרדי לאומי
אין לי שום בעיה איתם, ואני מאוד חבב את החרדלי''ם, אבל זה לא חרדי קלאסי, ולא לחינם מכונה 'חרדי לאומי' לאפוקי - ...
צריך להגדיר כל דבר.
דיברתי על חרדים כהגר"ד לייבל וכד', ולא על חרדים לאומיים.
 
נערך לאחרונה:
ואגב, אין דבר כזה "חרדיות" - מכיון שיש הרבה זרמים ופלגים בציבור החרדי, ואין לאף אחד מהם את הזכות לקבוע מהי חרדיות. זה מסוג הדברים שהמציאות קובעת. ובפועל יש הרבה חרדים שכן "מאמינים" במדינה.
ולמי יש זכות להחליט מהו חילוני. הרי גם אצלם יש הרבה זרמים?
 
לפני שבועיים, שמעתי את מרן הגר"ד באיזה אירוע כלשהו שאמר כך:

היום כולם מדברים, אם מי שלא לומד יתגייס או לא,

אבל אני אומר,

מי שלא לומד?!

- שילמד!!!

איזו אפשרות אחרת יש?!

והוסיף לתאר עד כמה הלימוד הוא טוב ונעים ומתוק וכו'.

דפח"ח.
לא יודע על איזה גר"ד אתה מתכוון, אבל לכאו' זה נגד גמ' ערוכה,
תלמוד בבלי מסכת חולין דף כד עמוד א
מכאן לתלמיד שלא ראה סימן יפה במשנתו ה' שנים - שוב אינו רואה; ר' יוסי אומר: ג' שנים, שנאמר: ולגדלם שנים שלש וללמדם ספר ולשון כשדים.
 
ולמי יש זכות להחליט מהו חילוני. הרי גם אצלם יש הרבה זרמים?
לאף אחד. זה מסוג הדברים שהמציאות קובעת [כלומר: התפיסה הכללית של הציבור שלא מושפעת מזרם אידאולוגי כזה או אחר], כמו כל זהות אחרת. ותראה את מה שכתבתי כאן. [בהודעות האחרונות].
 
לאף אחד. זה מסוג הדברים שהמציאות קובעת [כלומר: התפיסה הכללית של הציבור שלא מושפעת מזרם אידאולוגי כזה או אחר], כמו כל זהות אחרת. ותראה את מה שכתבתי כאן. [בהודעות האחרונות].
כלומר אם התפיסה הכללי תהיה שאדם שעובר על ג' עבירות חמורות הוא שומר תורה ומצוות, אז כך יהיה?!
 
כלומר אם התפיסה הכללי תהיה שאדם שעובר על ג' עבירות חמורות הוא שומר תורה ומצוות, אז כך יהיה?!
זה לעולם לא יהיה ככה, כמו שלעולם לא יכתירו אותו לגדול הדור. המציאות שהסביבה קובעת מהי הזהות של האדם זה עובדה ולא דעה, כך שמיותר להתווכח ע"ז.
 
לא יודע על איזה גר"ד אתה מתכוון, אבל לכאו' זה נגד גמ' ערוכה,
תלמוד בבלי מסכת חולין דף כד עמוד א
מכאן לתלמיד שלא ראה סימן יפה במשנתו ה' שנים - שוב אינו רואה; ר' יוסי אומר: ג' שנים, שנאמר: ולגדלם שנים שלש וללמדם ספר ולשון כשדים.

מרן הראש"ל שליט"א.

לפי דבריך, תסגור את כל ה'ישיבות' לנושרים,

תנעל את המסגרות לנוער מתמודד,

תבטל את כל מכוני הלמידה.

תפטר את כל המקדמים למיניהם.

ואם תיכנס לעולם הישיבות הגדולות, תבחין שישנם מאות שבבחינת לא ראו סימן יפה במשנתם יותר מ-5 שנים,

אבל אחרי החתונה פתאום הם הופכים להיות אברכי משי. אני מאמין שאם קצת תתחקה אחר אברכי כוללים - תבחין בכמה וכמה כאלו.


אממה, גמרא ערוכה?! התשובה בקובץ המצ"ב.
 

קבצים מצורפים

וגם אם זה יקרה במצב תיאורטי לחלוטין, אז ברור שהציבור טועה מכיון שזה כשל לוגי. שומר מצוות פירושו - שהוא באמת שומר את המצוות. פשוט מאוד. זה לא קשור לדיון מכיון שאין לאף אחד מונופול על ה"חרדיות". ודו"ק.
 
מרן הראש"ל שליט"א.

לפי דבריך, תסגור את כל ה'ישיבות' לנושרים,

תנעל את המסגרות לנוער מתמודד,

תבטל את כל מכוני הלמידה.

תפטר את כל המקדמים למיניהם.

ואם תיכנס לעולם הישיבות הגדולות, תבחין שישנם מאות שבבחינת לא ראו סימן יפה במשנתם יותר מ-5 שנים,

אבל אחרי החתונה פתאום הם הופכים להיות אברכי משי. אני מאמין שאם קצת תתחקה אחר אברכי כוללים - תבחין בכמה וכמה כאלו.


אממה, גמרא ערוכה?! התשובה בקובץ המצ"ב.
אין שום בעיה שהם יתגייסו ל3 שנים לחטיבה חרדית ואח"כ יקדמו אותם. בכל מקרה לא יצליחו ל"קדם" אותם כ"כ מהר. מה גם, שב"חשמונאים" קיימת "כפיה דתית" וסביבה תורנית חזקה, בנוסף לכל המעלות החינוכיות שקיימות בעצם השירות, וכמעט וודאי שהם יתקדמו באופן משמעותי.
 
4. כל הדין של "הירא ורך הלבב" - נוהג רק במלחמת הרשות. וכן הדין בתפילין וכד'.
לשון הרמב''ם הלכות מלכים פ''ז ה''א: 'אחד מלחמת מצוה ואחד מלחמת רשות וכו' ממנין כהן לדבר אל העם בשעת המלחמה וכו'
 
@עת שערי רצון, ובהמשך נכתב [הלכה ד']: "במה דברים אמורים שמחזירין אנשים אלו [מדובר על אלו שהזכרת בהודעה] מעורכי המלחמה? במלחמת הרשות. אבל במלחמת המצווה הכל יוצאין, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה". חבל לפתוח רק חלקיקי מקורות ולקבוע ע"פ דברים.
 
אין שום בעיה שהם יתגייסו ל3 שנים לחטיבה חרדית ואח"כ יקדמו אותם. בכל מקרה לא יצליחו ל"קדם" אותם כ"כ מהר. מה גם, שב"חשמונאים" קיימת "כפיה דתית" וסביבה תורנית חזקה, בנוסף לכל המעלות החינוכיות שקיימות בעצם השירות, וכמעט וודאי שהם יתקדמו באופן משמעותי.

אין שום בעיה??????

אתה מודע למה שאתה כותב???

תבין,

כל המסגרות ה'חרדיות' עם ה'כפיה הדתית' מטרתם בדיוק בשביל דיבורים כמו שלך,

להפוך את השירות בצבא ללגיטימי במגזר החרדי.

ואחרי שזה יקרה, תוכל להמשיך לחלום על דת, במסגרות הצבא.

אתה יכול לראות את זה ברמת הפיקוד הבכיר, שנים ע"ג שנים לא נתנו ח"ו לדתיים להתקדם מעבר לרף מסויים.
ורק לאחרונה כשהתחילו לדבר על זה, והם הבינו שזה בעייתי - התחילו קצת 'לפתוח', כשכולם מבינים שזה רק כדי להרגיע את השטח.

יתירה מזאת, מי שולט בצבא?! המפקדים?! שר הביטחון?! רוה"מ?! אף אחד מאלה לא! יש בית משפט בי-ם, ואיתו אף אחד לא מתעסק.
ועם האג'נדה שלו גם חילוניים-מסורתיים יבקשו לחסות תחת צל התורתו אומנותו....

ולגבי ה"מעלות החינוכיות בשירות" -
- נער הייתי וגם זקנתי,
ולצערי הרב נחשפתי מקרוב לכמה עשרות בחורי ישיבות שהתגייסו מחמת הנקודה הזאת,
שכבחורי ישיבות עשו ככל העולה על רוחם, ו'דחפו' אותם להתגייס כדי ש'יתחנכו',

ואתה חושב שזה עזר?!

צר לי לבשר אותך, גורנישט!!!

כוסות רוח למת!!!
 
ראשי תחתית