דיני פיקוח נפש, אינם קשורים למלחמה, כי דיני מלחמה נוהגים רק בזמן שיש כהן גדול, או שאולי ראש הממשלה הוא כהן גדול, ואז היועשמי''ת היא אליהו הנביא ... ובפשטות נראה שדיני מלחמה המבוארים בש''ס וברמב''ם (ולא נפסקו בשו''ע ובאחרונים משום מה) נוהגים בזמן שישראל יושבים על אדמתם וכו'.
נראה לך שהם באמת מצילים את ישראל מיד צר ? אין 80% שיקלוים פוליטים, מדיניים, כבוד המדינה וכו', ואין לי דעת תורה להכריע בזה.
אני מסכים שבמקרה כמו שהיה בפרעות שמחת תורה התשפ''ד, יש גדר של מלחמת מצוה/חובה, להציל את ישראל וכו', זה לא המצב היום. לנקום בחמס וכו' זה יפה, אבל צריך 'דעת תורה' ואין. וכמו שפסק הרמב''ם שאפי' במלחמת מצוה צריך לפתוח בשלום. וגם במלחמת מצוה יש דינים ש'מי ירא ורך הלבב' וכו', אפילו מי ששח בין תפילין ואצ''ל.
אין הולכים אחר הרוב בפיקו''נ. וחוץ מזה, כולם יודעים שדיני הפתיחה באש וכו', ממש מוגזמים, וסיפרו לי בכירים בצבא סיפורי זועה, אבל יש צנזורה וכו' ומשתיקים את הקולות הללו.
וחוץ מזה, שאין שום היתר הלכתי לסכן חיילים למען וגפות וכו', ומה יעשה החייל שומר תורה ומצוות בכה''ג ? יסרב פקודה וילך לכלא ? אפשר גם לא להתגייס וללכת לכלא, אותה תוצאה בשורה תחתונה :)
מה הקשר ?
מכיר ג' שבועות ? מכיר איסור התגרות באומות ? עכשיו אנחנו בגלות, ואסור לדחוק את הקץ. הישוב היהודי בא''י היה הרבה לפני שצה''ל קם, היו כאן טורקים וכו', נכון שהיו פרעות תרפ''ט, אבל לא שצה''ל עזר, כי היו גם פרעות תשפ''ד כמעט 80 שנה אחרי קום צה''ל ...
אם הרמטכ''ל היה דוד המלך, ושר הביטחון היה שמשון, וראש הממשלה היה משה רבנו, מסתבר שהייתי מתגייס בעצמי למילואים עוד היום . כרגע זה לא זה ...
1. אתה משקר. מלחמת מצווה לא נוהגת רק בזמן שיש כהן גדול. במצב שיש כהן גדול, אז יש דינים מיוחדים כמו משוח מלחמה וכד', אבל זה לא אחת מההגדרות הנצרכות לכך שיהיה מצב של מלחמת מצווה. זה כמו קידוש בשבת, למי שאין יין לקדש וודאי שאסור לו לחלל שבת, מכיון שהקידוש הוא רק חלק מדיני המצווה, אבל הוא לא ההגדרה שלה. ואכמ"ל. ולמ"צ שישראל היום ב"ה יושבים על אדמתם, וכל דיני מלחמת מצווה נוהגים כדבעי.
[והסיבה שבשו"ע לא הובא הדין של מ"מ היא מכיון שזה לא היה רלוונטי
בזמנו, בדיוק כמו דיני עבודת הקורבנות וכד'].
ברור כשמש שצריך "דעת תורה" - אך העובדה המצערת שאין לא שוללת את החובה להלחם עם מה
שיש.
ולידיעתך, המלחמה היא לא כדי ל"נקום" בחמאס, אלא כדי למנוע ממנו לרצוח 1,200 יהודים בפעם הבאה.
2.מי הרג מאות מחבלי חמאס שהיו יכולים להגיע לכל הארץ רח"ל בשמחת תורה? מי מונע מהערבים הארורים לצאת מכפריהם ולטבוח ביהודים? מי מגן מהאוויר על השטח של א"י למניעת חדירת טילים וכד'?, אני לא מכיר הגדרה אחרת למציל ישראל מיד צר... [ולגבי ה"שיקולים הפוליטיים" כהגדרתך, השבתי כבר בהודעות הקודמות].
3. השלום שמדובר ברמב"ם פירושו שהערבים יהיו "חוטבי עצים ושואבי מים" - עבור העם היהודי, לא בדיוק השלום שאתה מתכוון אליו, עיי"ש. וגם זה חלק מפרטי המצווה ולא ההגדרה שלה ואכמ"ל.
4. כל הדין של "הירא ורך הלבב" - נוהג רק ב
מלחמת הרשות. וכן הדין בתפילין וכד'.
5.הסיכוי מבחינה סטטיסטית שיסכנו חייל מסוים בסכנת חיים, והוא ימות, בחילוץ גופות - הוא בערך 0.001. במלחמה הנוכחית אף חייל לא מת מדבר כזה, ואין סיבה שמישהו ימות. מה גם שהשבתי ע"ז בהודעות הקודמות.
6. היום הסתיימה הגלות. הקץ כבר גלוי ועומד. חבל מאוד שאתה מעדיף להשאר בגטו וורשא, אבל מצב שיש שלטון יהודי ריבוני בא"י, ורוב הארץ מלאה בבניה, הוא רחוק מאוד מלהיות גלות. ורא' בתנ"ך וב"נצח ישראל" למהר"ל - מה הם הגדרות הגלות.
7.ג' השבועות אמורות רק במצב של גלות. ורא' בגמר'.
8. כפי שכתבתי כבר 5 פעמים - הכל מסכימים שמשה רבינו אינו הרמטכ"ל והצבא אינו הצבא היהודי האידיאלי - אבל במצב הנוכחי זוהי הברירה היחידה "להציל ישראל מיד צר הבא עליהם".