לחצו כאן – תרומה לשמואל

למה גם מי שלא לומד אינו מתגייס? ומה היחס למדינה?

כל המסגרות ה'חרדיות' עם ה'כפיה הדתית' מטרתם בדיוק בשביל דיבורים כמו שלך,

להפוך את השירות בצבא ללגיטימי במגזר החרדי.
ומה בכך? מה הבעיה שנערים נושרים יתגייסו? זה לגיטימי ורצוי לחלוטין.
אתה יכול לראות את זה ברמת הפיקוד הבכיר, שנים ע"ג שנים לא נתנו ח"ו לדתיים להתקדם מעבר לרף מסויים.
ורק לאחרונה כשהתחילו לדבר על זה, והם הבינו שזה בעייתי - התחילו קצת 'לפתוח', כשכולם מבינים שזה רק כדי להרגיע את השטח.
לא קשור לדיון.
יתירה מזאת, מי שולט בצבא?! המפקדים?! שר הביטחון?! רוה"מ?! אף אחד מאלה לא! יש בית משפט בי-ם, ואיתו אף אחד לא מתעסק.
ועם האג'נדה שלו גם חילוניים-מסורתיים יבקשו לחסות תחת צל התורתו אומנותו....
אתה צודק שהם שולטים, אבל זה לא משפיע בכהוא זה ע"כ שאפשר ואף חובה לקיים מצוות בחטיבה. חבל להוציא ש"ר.
ולגבי ה"מעלות החינוכיות בשירות" -
- נער הייתי וגם זקנתי,
ולצערי הרב נחשפתי מקרוב לכמה עשרות בחורי ישיבות שהתגייסו מחמת הנקודה הזאת,
שכבחורי ישיבות עשו ככל העולה על רוחם, ו'דחפו' אותם להתגייס כדי ש'יתחנכו',

ואתה חושב שזה עזר?!

צר לי לבשר אותך, גורנישט!!!

כוסות רוח למת!!!
בצבא האדם לומד שיש לחיים מטרה, הוא לא יכול להיות בטל במשך כל היום, הוא חייב להועיל לעולם. מחנכים אותו לערכים, לעמידה במשימות, לעשות דברים גם כשהם מאוד קשים, ועוד ועוד. הדברים הללו מועילים מאוד, בפרט לנושרים שסדר הים שלהם משובש לחלוטין, כידוע.
אני אשמח לשמוע מדוע לדעתך הדברים הנ"ל לא עוזרים.
 
דעת הראש"ל שליט"א שמי שלא לומד צריך להתגייס.
ממתי הסרטון הזה, רואים שם את הרב רפי פרץ שנדמה לי שהיה רב ראשי לצה"ל לפני כ14 או 15 שנה. אין כל בעיה לפרסם אבל לרשום "דעת הרש"ל וכו' זה מטעה במחילה "דעת רב פלוני" מפרסמים כשזו דעתו גם כיום. [אולי זו דעתו גם כיום אך זה לא ברור ולא נכון לפרסם כך].
רציתי להעלות את הסרטון הזה בפורום הנושא את שמו,
אך ברור לי שלא יאשרו את ההודעה,
ואולי גם יסגרו את ניקי החדש שם...
יש שם אמנם בכתב התבטאות דומה [ולא נמחק ולא נחסם המשתמש].

בפירוש הוא אומר שם שמי שלא לומד תורה לא יכול להפטר בתירוץ של תורתו אומנותו והרי הוא כשאר העם.

בכל אופן אחרי השביעי באוקטובר הייתה היענות מסויימת שייתגייסו מי שאינם לומדים זה היה הכיוון בזמן הוצאת צווי הגיוס חברי הכנסת החרדים "זרמו" עם זה. אלא שהיועמשית התנגדה והתערבה והוציאה הוראה שיוציאו לכולם גם ללומדי התורה. דבר זה גרם לנסיגה לאחור ולהתנגדות טוטלית של כלל הרבנים כי ראו שנוצרה סכנה לעולם הישיבות שמקיים את העולם וכנראה גרם להתנגדות כוללת בבחינת אתם רוצים הכל לא תקבלו כלום.

וייתכן וזו עילה לא לפרסם סרטונים כאלה כי צריכים להיות מאוחדים בעניין.

באופן עקרוני לא כל אחד מתאים למסגרת כזו גם מי שלא לומד כל היום לא מתאים לכל מקום עבודה שיכול לקלקל אותו כנ"ל לצבא וביתר שאת כי שם מי שלא מקשיב יכול ללכת לכלא או לקבל ריתוק ויש שטיפת מוח של ציות מוחלט למפקדים (למעט פקודה בלתי חוקית בעליל אלא שיש טחים אפורים).
יכול להיות שיש שינוי היום אבל מי יקח סיכון דווקא על הבן שלו? וגדול המחטיאו יותר מן ההורגו. בכל אופן יש גם הרבה שלא רק לא לומדים אלא חיים אורח חיים די פתוח אם לא יותר מכך וודאי לא עליהם דיבר הרב שליט"א מה יש לצבא לכאורה לקלקל אותם?

בכל אופן הנה אין אנו רואים התנגדות כזו גורפת למתנדבי מד"א או הצלה וכדו' למרות שגם שם יש בעיות ונראה לי שזה בעיקר בגלל שהמדינה מחברת בין הצבא לכוללים כלומר אם לא תתגייסו אין תקציבים וכדו' יש כאן בעיה לא פשוטה.

מנגד צריך לומר עוד דבר מה אם הבעיה הייתה חסרון כוח אדם לצה"ל אזי צה"ל פרסם שרוב משתמטי הגיוס הם לא חרדים יתר על כן הם טוענים שהם צריכים כ10000 לוחמים אלא שגם במצב אידיאלי צה"ל טוען שיכול לגייס רק כ3500 עד 4000 חיילים חרדים בשנה וגם אם יבואו 3500 4000 כמה בפועל יהיו קרביים? פחות מחצי אז אחרי שנה במקרה הטוב יהיו להם רק קרוב ל2000 קרביים? וגם כמה ינשרו? כאן פורסם שמשנתון של ילידי 1999 בגיוס 2017 גויסו רק קרוב ל48 אחוז מתוכם סיימו שירות רק 40 אחוז! אם נניח שגם כאן יהיה אותו דבר מתוך 4000 מתגייסים בפועל נניח שחצי ינשרו בדרך ורק חצי יהיו קרביים אחרי שנה כמה יהיו להם 1000??

אם הם רוצים לגייס הם הולכים בדרך עקומה ולא מוצלחת. זה מראה או שהם טפשים או שהם לא מעוניינים בגיוס כי אם בהפלת הממשלה אין הסבר אחר.
 
@נאמן הרעיון היהודי

אתה מערבב בין הנידון ההלכתי של 'מלחמה', לבין הנידון על צה"ל כצבא.

הלכתית - (אולי) יש לדון.

צה"ל - זה טרייף. אין מקום לדון.
צה"ל זה הדרך היחידה להלחם ו"להציל ישראל מיד צר הבא עליהם". מה לא מובן??
תראה את הדיונים הקודמים עם "עת שערי רצון", ורק אח"כ תגיב.
 
1. אתה משקר.
תודה רבה.
מלחמת מצווה לא נוהגת רק בזמן שיש כהן גדול. במצב שיש כהן גדול, אז יש דינים מיוחדים כמו משוח מלחמה וכד', אבל זה לא אחת מההגדרות הנצרכות לכך שיהיה מצב של מלחמת מצווה. זה כמו קידוש בשבת, למי שאין יין לקדש וודאי שאסור לו לחלל שבת, מכיון שהקידוש הוא רק חלק מדיני המצווה, אבל הוא לא ההגדרה שלה. ואכמ"ל. ולמ"צ שישראל היום ב"ה יושבים על אדמתם, וכל דיני מלחמת מצווה נוהגים כדבעי.
מה שצ''ע אם בזמננו זה מוגר מלחמה או מבצע וכו'. ולא נאריך.
שטויות והבל הבלים, היום היובל לא נוהג. היום לא נחשב שישראל לע אדמתו. ואגב, רוב היהודים בעולם עדיין גרים בחו''ל. (יש בערך 7 מליון יהודים בא''י ועוד 8-9 מליון בח''ל)
ברור כשמש שצריך "דעת תורה" - אך העובדה המצערת שאין לא שוללת את החובה להלחם עם מה שיש.
דברי אפיקורסות.
ולידיעתך, המלחמה היא לא כדי ל"נקום" בחמאס, אלא כדי למנוע ממנו לרצוח 1,200 יהודים בפעם הבאה.
יש דרכים אחרות, בלי לסכן חיילים וכו', או לחילופין להתיעץ בדעת תורהף ולא בפורקי עול שחשודים על שפיכות דמים שהןא הממונים על המערכות וכו'.
2.מי הרג מאות מחבלי חמאס שהיו יכולים להגיע לכל הארץ רח"ל בשמחת תורה?
זה לא המצב היום בכלל.
מי מונע מהערבים הארורים לצאת מכפריהם ולטבוח ביהודים?
א. הקב''ה
ב. במקום שיש אחרים להציל, אפילו במקום פיקוח נפש, אין לבטל מצוות תלמוד תורה. אולי זה נשמע רע, אבל מבחינתנו שהחיילים ילחמו, ואנחנו נשב פה. כן. וכי כל פעם שיש איזה שריפה בירושלים או בגליל, כולנו נרוץ להציל ? מאי שנא ? אולי כולנו נהפוך לרופאים כדי להציל אנשים ? לא, כי יש מי שעושה את זה.
והרמב''ם לא חילק, ולשיטתו גם במלחמת מצוה הירא ורך הלבב חוזר לביתו, וממילא צריך לפטר 98% מצה''ל ...
מי מגן מהאוויר על השטח של א"י למניעת חדירת טילים וכד'?,
כנ''ל
[ולגבי ה"שיקולים הפוליטיים" כהגדרתך, השבתי כבר בהודעות הקודמות].
מציאות שיש כאלה.
אבל הרי הציבור שלכם בודאי סובל לא פחות מכל השמאלניות וכו' של הצבא, והרדיפה שלהם את החיילים שעוצרים אותם על ''התעללות'' במחבלים וכו' כל שני ורביעי, וכל המערכת רקובה. והם יהיו אלה הפוקרים החשודים על שפיכות דמים, אחראים על הצבא ?
חוץ מזה, הצבא לא באמת צריך חרדים. זה רק בשביל לחבר את החרדים למדינה וכו', כמו שהם מודים בפה מלא. למה כדי להגן על המדינה צריך לשיר את ההמנון המטומטם (תקוה) ? איך זה קשור ? הם מודים בפה מלא שכוונתם היא (גם) לשנות את הציבור. וממילא מדובר בגזירת שמד, יהרג ואל יעבור.

אם באמת יש כאן מלחמה, אין בעיה. נקים צבא חדש, עם אנשי מקצוע וכו', אבל לא קשור למדינה וצה''ל וללא כל מיני מדים ושטויות וע''ז וג' עבירות וטומאה וציונות וכו'. ניקח את כל החרדים, נכשיר אותם ללחימה, ויכנסו לעזה, יקבלו הנחיות ממוחמים בהתיעצות עם גדולי תורה. משום מה, אף אחד לא מסכים עם הרעיון הזה, למרות שזה יכול לגייס 50000 איש, ולגמור את כל המלחמה וכו', כי הם רוצים צבא, צבא, ציונות , ציונות וכו'.
הציונות מעבירה אתכם על דעתכם.
3. השלום שמדובר ברמב"ם פירושו שהערבים יהיו "חוטבי עצים ושואבי מים" - עבור העם היהודי, לא בדיוק השלום שאתה מתכוון אליו, עיי"ש. וגם זה חלק מפרטי המצווה ולא ההגדרה שלה ואכמ"ל.
אפשרר גם לגרש אותם מהארץ, או לעשות חיסולים ממוקדים וכו'.
למה לסכן חיילים, כדי לחלץ גופות ? (אתה מתמחק מזה במתכוין) כדי להאכיל עזתים ?
5.הסיכוי מבחינה סטטיסטית שיסכנו חייל מסוים בסכנת חיים, והוא ימות, בחילוץ גופות - הוא בערך 0.001. במלחמה הנוכחית אף חייל לא מת מדבר כזה, ואין סיבה שמישהו ימות. מה גם שהשבתי ע"ז בהודעות הקודמות.
שטויות, וגם לא הולכים לפי הרוב. ועיין מ''ש לעיל. חילולי שבת וכו' לחינם, יש עשורת עדויות.
אם יהיו פקודות מטכ''ל קבועות מתי מותר להסתכן ואיך, וכן לענין חילולי שבת וכו', יש על מה לדבר. אלא שכרגיל הצבא רוצה לשלוט, וכו'.
6. היום הסתיימה הגלות.
לא שמעתי שהמשיח הגיע.
הרמב''ם כותב שקיבוץ גלויות הוא רק אחרי בנין בית המקדש (שם בהלכות מלכים בסוף, אולי אצלכם מדלגים על הרמבמ''ים שסתורים את תורת הציונות, אני לא יודע ... ) ולא יודע לי שבית המקדש נבנה, אנחנו בגלות בא''י, כמו שהיה המצב ארחי החורבן, ולפני 250 שנה, ובעוד תוקפות בהיסטוריה.
חבל מאוד שאתה מעדיף להשאר בגטו וורשא, אבל מצב שיש שלטון יהודי ריבוני בא"י, ורוב הארץ מלאה בבניה, הוא רחוק מאוד מלהיות גלות. ורא' בתנ"ך וב"נצח ישראל" למהר"ל - מה הם הגדרות הגלות.
אתה מקיא את כל תורת הציונית. אני לא יודע מי המציא שהמשיח כאן בפתח. זה כפירה גמורה בי'ג עיקרי אמונה, שיכול לבוא בכל יום וכו', גם אם כל יהדוי העולם יהיו בגטו וושרא, המשיח לא יותר רחוק, מעכשיו.
8. כפי שכתבתי כבר 5 פעמים - הכל מסכימים שמשה רבינו אינו הרמטכ"ל והצבא אינו הצבא היהודי האידיאלי
הוא לא צבא יהודי. הוא צבא גוי. בדיוק כמו צבא צרפת, ארצות הברית ורוסיה.
"להציל ישראל מיד צר הבא עליהם".
כבר עניתי לעיל.
 
דיברתי על חרדים כהגר"ד לייבל וכד', ולא על חרדים לאומיים.
דעת הרב לייבל ברורה.
ואגב, יש לו השקפה כמעט חרדית (הכרתי אותו בעבר) לגמרי, (הוא תלמיד הרב שך, לא תלמיד הרב קוק) הוא רק פועל להצלת הנוער הנושר וכו' ואלה שיצאו לעבודה וכו'.
ועיין טוב במכתב שכתב ,שגם החטיבה החשמונאית לא עומדת בקריטריונים הנ''ל (אולי די מתקרבת, אבל זה לא זה)
 

קבצים מצורפים

  • ר' דוד ליבל.jpg
    ר' דוד ליבל.jpg
    125.1 קילובייט · צפיות: 4
@עת שערי רצון, ובהמשך נכתב [הלכה ד']: "במה דברים אמורים שמחזירין אנשים אלו [מדובר על אלו שהזכרת בהודעה] מעורכי המלחמה? במלחמת הרשות. אבל במלחמת המצווה הכל יוצאין, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה". חבל לפתוח רק חלקיקי מקורות ולקבוע ע"פ דברים.
לא בהכרח שהכל יוצאים דוקא לקרב, הרי 'כלה מחופתה' בודאי לא יוצאה לקרבי.
 
4. כל הדין של "הירא ורך הלבב" - נוהג רק במלחמת הרשות. וכן הדין בתפילין וכד'.
דעת הרב ציץ אליעזר והרב דרך אמונה שדברי הר"מ שכל מי שבחר להיות מבני לוי נוהג גם לעניין פטור ממלחמה ואף ממלחמת מצווה.

וכן דעת הרב משפט כהן כפי שהביא הרב ציץ אליעזר.

בלי שום קשר אם הצבא מביא לשמד ולחילון הרי שעדיף למות כל בית ישראל בצרה מללכת אל השמד.
 
מה שצ''ע אם בזמננו זה מוגר מלחמה או מבצע וכו'. ולא נאריך.
שטויות והבל הבלים, היום היובל לא נוהג. היום לא נחשב שישראל לע אדמתו. ואגב, רוב היהודים בעולם עדיין גרים בחו''ל. (יש בערך 7 מליון יהודים בא''י ועוד 8-9 מליון בח''ל)
היום מבחינה הלכתית באמת רוב ישראל לא בארצם, אבל התכוונתי לכך שיש קיום חזק ומבוסס לעמ"י בארצו, בלי שום קשר להגדרה ההלכתית לענין היובל. בכל אופן - דיני מלחמת מצווה לא קשורים בשפו"א להגדרה ההלכתית הנ"ל, ואתה מוזמן להביא מקורות.
וכדאי שתפסיק לבלבל את המוח עם משפטים כמו "וצ"ע אם זה מוגר מלחמה וכו' " - זה לא מוסיף כבוד לטיעוניך.
דברי אפיקורסות.
כמובן, הרי אתה לא חושב ככה.
יש דרכים אחרות, בלי לסכן חיילים וכו', או לחילופין להתיעץ בדעת תורהף ולא בפורקי עול שחשודים על שפיכות דמים שהןא הממונים על המערכות וכו'.
כמובן שיש דרך אחרת - להקים צבא עצמאי שילחם באויבים בעצמו. עד שזה לא יקרה [ויה"ר שיקרה] - אז אין דרך אחרת להלחם באויבי ישראל.
זה לא המצב היום בכלל.
התכוונתי שהצבא בפועל כן מציל את ישראל מיד צר, והבאתי בתור דוגמא את שמחת תורה.
א. הקב''ה
ב. במקום שיש אחרים להציל, אפילו במקום פיקוח נפש, אין לבטל מצוות תלמוד תורה. אולי זה נשמע רע, אבל מבחינתנו שהחיילים ילחמו, ואנחנו נשב פה. כן. וכי כל פעם שיש איזה שריפה בירושלים או בגליל, כולנו נרוץ להציל ? מאי שנא ? אולי כולנו נהפוך לרופאים כדי להציל אנשים ? לא, כי יש מי שעושה את זה.
והרמב''ם לא חילק, ולשיטתו גם במלחמת מצוה הירא ורך הלבב חוזר לביתו, וממילא צריך לפטר 98% מצה''ל ...
1. מה הקשר ת"ת? דיברתי על מי שלא לומד. מלבד זאת, במלחמת מצווה גם לומדי תורה משתתפים.
2. לכבאים יש תפקיד לכבות שריפות ולחלץ במקרים מורכבים, לשוטרים יש חובה לאכוף את הפשיעה, ולכל ישראל יש חובה להלחם באויבים. כמבואר בתנ"ך, בגמרא, וברמב"ם.
3. הרמב"ם כן חילק, אני מסופק אם פתחת אותו בכלל.

מציאות שיש כאלה.
אבל הרי הציבור שלכם בודאי סובל לא פחות מכל השמאלניות וכו' של הצבא, והרדיפה שלהם את החיילים שעוצרים אותם על ''התעללות'' במחבלים וכו' כל שני ורביעי, וכל המערכת רקובה. והם יהיו אלה הפוקרים החשודים על שפיכות דמים, אחראים על הצבא ?
חוץ מזה, הצבא לא באמת צריך חרדים. זה רק בשביל לחבר את החרדים למדינה וכו', כמו שהם מודים בפה מלא. למה כדי להגן על המדינה צריך לשיר את ההמנון המטומטם (תקוה) ? איך זה קשור ? הם מודים בפה מלא שכוונתם היא (גם) לשנות את הציבור. וממילא מדובר בגזירת שמד, יהרג ואל יעבור.

אם באמת יש כאן מלחמה, אין בעיה. נקים צבא חדש, עם אנשי מקצוע וכו', אבל לא קשור למדינה וצה''ל וללא כל מיני מדים ושטויות וע''ז וג' עבירות וטומאה וציונות וכו'. ניקח את כל החרדים, נכשיר אותם ללחימה, ויכנסו לעזה, יקבלו הנחיות ממוחמים בהתיעצות עם גדולי תורה. משום מה, אף אחד לא מסכים עם הרעיון הזה, למרות שזה יכול לגייס 50000 איש, ולגמור את כל המלחמה וכו', כי הם רוצים צבא, צבא, ציונות , ציונות וכו'.
הציונות מעבירה אתכם על דעתכם.
1. אני חרדי אם זה לא היה ברור, לא דתי לאומי או משהו כזה.
2. כבר הסברתי 7 פעמים שזה לא הצבא האידיאלי, ויש בו הרבה בעיות חמורות מאוד, אך זה הדרך היחידה ל"הציל ישראל מיד צר", ולכן נלחמים דווקא בו.
3. הצבא צריך חרדים, ועובדה שהוא השקיע משאבים עצומים וכוח אדם בשביל להקים עבורם חטיבה שמורה ומיוחדת. מי שחושב שכל מטרתם היא ל"שמד" את החרדים- הוא יכול להמשיך לחיות בסרט, אבל הוא פשוט מנותק מהמציאות.
4. במקום להקים צבא שלם - אז מקימים חטיבה בתוך הצבא. יותר קל ויותר פשוט.
5. שרים את ההמנון מכיון שבכל מדינה תקינה החיילים שרים את ההמנון, אחרי הכל זה הצבא של המדינה.
אפשרר גם לגרש אותם מהארץ, או לעשות חיסולים ממוקדים וכו'.
למה לסכן חיילים, כדי לחלץ גופות ? (אתה מתמחק מזה במתכוין) כדי להאכיל עזתים ?
אף חייל בינתיים לא מת מחילוץ גופות והאכלת עזתים. הסיכוי שמשהו ימות מזה הוא יותר נמוך מהסיכוי למות בתאונת דרכים, כך שע"פ דבריך צריך לאסור את הנסיעה ברכב. לגבי שאר הדברים - אתה צודק שאפשר ורצוי, אבל מתי תבין שזה לא הצבא הרצוי והאידיאלי?????????????
שטויות, וגם לא הולכים לפי הרוב. ועיין מ''ש לעיל. חילולי שבת וכו' לחינם, יש עשורת עדויות.
אם יהיו פקודות מטכ''ל קבועות מתי מותר להסתכן ואיך, וכן לענין חילולי שבת וכו', יש על מה לדבר. אלא שכרגיל הצבא רוצה לשלוט, וכו'.
כנ"ל. במקרה שיש חילול שבת "לחינם" - אפשר לסרב פקודה.
לא שמעתי שהמשיח הגיע.
הרמב''ם כותב שקיבוץ גלויות הוא רק אחרי בנין בית המקדש (שם בהלכות מלכים בסוף, אולי אצלכם מדלגים על הרמבמ''ים שסתורים את תורת הציונות, אני לא יודע ... ) ולא יודע לי שבית המקדש נבנה, אנחנו בגלות בא''י, כמו שהיה המצב ארחי החורבן, ולפני 250 שנה, ובעוד תוקפות בהיסטוריה.
הרמב"ם חשב שקיבוץ הגלויות יהיה ע"י המשיח, הוא לא נביא או משהו כזה, וכך כולם חשבו בזמנו. בפועל במציאות קרו דברים אחרים, והמשיח לא קיבץ את ישראל, אלא הם יתקבצו בדרך הטבע. הרמב"ם לא התיימר מעולם להיות נביא, והוא כתב מה שהוא שיער שיקרה עפ"י ראות עינו. מה גם שהוא כותב בעצמו שכל העניינים הקשורים בביאת המשיח "אין לדעת איך יקרו עד שיקרו" , וכל דבריו הם בגדר השערה בלבד.
היום יש שלטון יהודי ריבוני בארץ ישראל, וזה שונה מכל המצבים שהזכרת. אין שום הבדל בין המצב כיום לבין מה שהיה בימי אחאב, עומרי, וכד'. חבל להתעלם מהמציאות.
אתה מקיא את כל תורת הציונית. אני לא יודע מי המציא שהמשיח כאן בפתח. זה כפירה גמורה בי'ג עיקרי אמונה, שיכול לבוא בכל יום וכו', גם אם כל יהדוי העולם יהיו בגטו וושרא, המשיח לא יותר רחוק, מעכשיו.
איזה פחד! מפליא איך אתה מוציא דברים מהקשרם במומחיות כזו, משהו אמר שהמשיח לא יגיע?????
הוא לא צבא יהודי. הוא צבא גוי. בדיוק כמו צבא צרפת, ארצות הברית ורוסיה.
אין שום הבדל בין הצבא הנוכחי לבין צבא אחאב ויתר מלכי ישראל הרשעים. זה צבא יהודי שיש בו הרבה טעויות, ובהרבה מקרים הוא נוהג כצבא גויי, אבל באופן כללי הוא צבא יהודי. הוא ב"ה זוכה להרים את קרן ישראל [הגשמית], וע"י כך לקדש את ה'.
על יתר דבריך לא ראיתי צורך להגיב, הם חורגים מהדיון ומוציאים דברים מהקשרם.
 
דעת הרב ציץ אליעזר והרב דרך אמונה שדברי הר"מ שכל מי שבחר להיות מבני לוי נוהג גם לעניין פטור ממלחמה ואף ממלחמת מצווה.

וכן דעת הרב משפט כהן כפי שהביא הרב ציץ אליעזר.

בלי שום קשר אם הצבא מביא לשמד ולחילון הרי שעדיף למות כל בית ישראל בצרה מללכת אל השמד.
במחילה מכבוד הרבנים הנ"ל, אבל נראה שדבריו של הרמב"ם בסוף ספר זרעים אמורים רק על מלחמת רשות, מכמה סיבות:
1. הרמב"ם מונה עוד כמה דברים שכולם רשות, אין סיבה שיחריג ויכתוב ביניהם מצווה, בלי לכתוב כך במפורש.
2. בדיוק כמו שלומדי תורה לא פטורים מציצית, תפילין, ק"ש וכד' - כך אין סיבה שיפטרו ממצוות אחרות כמו מלחמת מצווה. מה גם שהדיון הוא על נוער נושר שלא בחר להיות חלק משבט לוי, ולכן לכו"ע אינו פטור.
ובחטיבה החרדית "חשמונאים" - אין שמד ואין חילון - ואין סיבה להימנע מלשרת שם.
 
לא בהכרח שהכל יוצאים דוקא לקרב, הרי 'כלה מחופתה' בודאי לא יוצאה לקרבי.
יכול להיות שהיא מבשלת עבור החיילים וכדו'. בכל אופן - כוונת הרמב"ם ברורה שבמ"מ אין את ההגבלות הנ"ל, ואין סיבה להתחמק סתם.
 
דעת הרב לייבל ברורה.
ואגב, יש לו השקפה כמעט חרדית (הכרתי אותו בעבר) לגמרי, (הוא תלמיד הרב שך, לא תלמיד הרב קוק) הוא רק פועל להצלת הנוער הנושר וכו' ואלה שיצאו לעבודה וכו'.
ועיין טוב במכתב שכתב ,שגם החטיבה החשמונאית לא עומדת בקריטריונים הנ''ל (אולי די מתקרבת, אבל זה לא זה)
בלי להתייחס למכתב כזה או אחר, הרב לייבל היה שותף באופן מלא להקמת החטיבה, וכיום הוא מורה להתגייס לשורותיה. הוא הקים ישיבת הסדר חרדית שתלמידיה משרתים שם - ולכן באמת דעתו ברורה שאין שום בעיה לשרת בחטיבה כפי שהיא עכשיו.
 
במחילה מכבוד הרבנים הנ"ל, אבל נראה שדבריו של הרמב"ם בסוף ספר זרעים אמורים רק על מלחמת רשות, מכמה סיבות:
1. הרמב"ם מונה עוד כמה דברים שכולם רשות, אין סיבה שיחריג ויכתוב ביניהם מצווה, בלי לכתוב כך במפורש.
2. בדיוק כמו שלומדי תורה לא פטורים מציצית, תפילין, ק"ש וכד' - כך אין סיבה שיפטרו ממצוות אחרות כמו מלחמת מצווה. מה גם שהדיון הוא על נוער נושר שלא בחר להיות חלק משבט לוי, ולכן לכו"ע אינו פטור.
ובחטיבה החרדית "חשמונאים" - אין שמד ואין חילון - ואין סיבה להימנע מלשרת שם.
זאת גם הייתה דעתי מלכתחילה אבל במקום ציץ אליעזר דרך אמונה ומשפט כהן אין ראוי לחלוק.

לגבי חשמונאים, א. יכול להיות שכרגע אין אבל אי אפשר לסמוך עליהם כבר 4 פעמים הם שיקרו.
ב. כמדומני רבינו הגר"ד לייבל כבר כתב שהוא מסיר את תמיכתו מהם כי הם כבר הפרו את הסיכומים.
 
זאת גם הייתה דעתי מלכתחילה אבל במקום ציץ אליעזר דרך אמונה ומשפט כהן אין ראוי לחלוק.

לגבי חשמונאים, א. יכול להיות שכרגע אין אבל אי אפשר לסמוך עליהם כבר 4 פעמים הם שיקרו.
ב. כמדומני רבינו הגר"ד לייבל כבר כתב שהוא מסיר את תמיכתו מהם כי הם כבר הפרו את הסיכומים.
1. אני לא חושב שיש בעיה לחלוק ולהציב קושיות וספיקות כדרכה של תורה, על כל אדם, גדול ככל שיהיה. בכ"א אני די בטוח שיש עוד אחרונים ששותפים לדעתי.
2. אשמח שתסביר איפה הם שיקרו, ואם באמת השקרים הללו יכולים להוביל לשמד ולחילון.
3. באמת? הבנתי שישיבת ההסדר שבראשותו פועלת כרגיל.
 
1. אני לא חושב שיש בעיה לחלוק ולהציב קושיות וספיקות כדרכה של תורה, על כל אדם, גדול ככל שיהיה. בכ"א אני די בטוח שיש עוד אחרונים ששותפים לדעתי.
החזון איש אמר שכל אחד יכול לחלוק על ראשונים רק צריך להיות מספיק חכם.
2. אשמח שתסביר איפה הם שיקרו, ואם באמת השקרים הללו יכולים להוביל לשמד ולחילון.
יש איסור של ובמושב לצים לא ישב, הם משקרים שתהיה אווירה חרדית ובאיזה שלב מקלקלים, משם בא ל"עמד בעצת רשעים", ומשם ל"דרך חטאים הלך", ומשם ל"במושב לצים ישב".
 
החזון איש אמר שכל אחד יכול לחלוק על ראשונים רק צריך להיות מספיק חכם.
וק"ו על אחרונים
יש איסור של ובמושב לצים לא ישב, הם משקרים שתהיה אווירה חרדית ובאיזה שלב מקלקלים, משם בא ל"עמד בעצת רשעים", ומשם ל"דרך חטאים הלך", ומשם ל"במושב לצים ישב".
מי אמר לך שהם משקרים? אין סיבה להסתכל על כל דבר בעין רעה.
 
וק"ו על אחרונים
חלילה, אני רק אומר שלחלוק על ציץ אליעזר והדרך אמונה צריך ללמוד את הסוגיא מריש ועד גמירא בעיון הראוי כה"צ, ומאחר וזו סוגיא עמומה שאינה מפורשת כה"צ אין לנו יכולת כ"כ נגדם.
מי אמר לך שהם משקרים? אין סיבה להסתכל על כל דבר בעין רעה.
הם שיקרו ב-4 פעמים הקודמות, ויש להם אינטרס לחלן את החרדים, מבחינתם החברה החרדית היא איום על המדינה, והם לא מתביישים לומר זאת בפירוש.

(אגב יש לצבא יכולת להעיף כל חייל מחטיבת החשמונאים לכל חטיבה מעורבת אם הוא פעם אחת עבר על הכללים לדוג' תפילה אחת שלא במניין).
 
ראשי תחתית