מה שצ''ע אם בזמננו זה מוגר מלחמה או מבצע וכו'. ולא נאריך.
שטויות והבל הבלים, היום היובל לא נוהג. היום לא נחשב שישראל לע אדמתו. ואגב, רוב היהודים בעולם עדיין גרים בחו''ל. (יש בערך 7 מליון יהודים בא''י ועוד 8-9 מליון בח''ל)
היום מבחינה הלכתית באמת רוב ישראל לא בארצם, אבל התכוונתי לכך שיש קיום חזק ומבוסס לעמ"י בארצו, בלי שום קשר להגדרה ההלכתית לענין היובל. בכל אופן - דיני מלחמת מצווה לא קשורים בשפו"א להגדרה ההלכתית הנ"ל, ואתה מוזמן להביא מקורות.
וכדאי שתפסיק לבלבל את המוח עם משפטים כמו "וצ"ע אם זה מוגר מלחמה וכו' " - זה לא מוסיף כבוד לטיעוניך.
כמובן, הרי אתה לא חושב ככה.
יש דרכים אחרות, בלי לסכן חיילים וכו', או לחילופין להתיעץ בדעת תורהף ולא בפורקי עול שחשודים על שפיכות דמים שהןא הממונים על המערכות וכו'.
כמובן שיש דרך אחרת - להקים צבא עצמאי שילחם באויבים בעצמו. עד שזה לא יקרה [ויה"ר שיקרה] - אז אין דרך אחרת להלחם באויבי ישראל.
התכוונתי שהצבא בפועל כן מציל את ישראל מיד צר, והבאתי בתור דוגמא את שמחת תורה.
א. הקב''ה
ב. במקום שיש אחרים להציל, אפילו במקום פיקוח נפש, אין לבטל מצוות תלמוד תורה. אולי זה נשמע רע, אבל מבחינתנו שהחיילים ילחמו, ואנחנו נשב פה. כן. וכי כל פעם שיש איזה שריפה בירושלים או בגליל, כולנו נרוץ להציל ? מאי שנא ? אולי כולנו נהפוך לרופאים כדי להציל אנשים ? לא, כי יש מי שעושה את זה.
והרמב''ם לא חילק, ולשיטתו גם במלחמת מצוה הירא ורך הלבב חוזר לביתו, וממילא צריך לפטר 98% מצה''ל ...
1. מה הקשר ת"ת? דיברתי על מי שלא לומד. מלבד זאת, במלחמת מצווה גם לומדי תורה משתתפים.
2. לכבאים יש תפקיד לכבות שריפות ולחלץ במקרים מורכבים, לשוטרים יש חובה לאכוף את הפשיעה, ולכל ישראל יש חובה להלחם באויבים. כמבואר בתנ"ך, בגמרא, וברמב"ם.
3. הרמב"ם כן חילק, אני מסופק אם פתחת אותו בכלל.
מציאות שיש כאלה.
אבל הרי הציבור שלכם בודאי סובל לא פחות מכל השמאלניות וכו' של הצבא, והרדיפה שלהם את החיילים שעוצרים אותם על ''התעללות'' במחבלים וכו' כל שני ורביעי, וכל המערכת רקובה. והם יהיו אלה הפוקרים החשודים על שפיכות דמים, אחראים על הצבא ?
חוץ מזה, הצבא לא באמת צריך חרדים. זה רק בשביל לחבר את החרדים למדינה וכו', כמו שהם מודים בפה מלא. למה כדי להגן על המדינה צריך לשיר את ההמנון המטומטם (תקוה) ? איך זה קשור ? הם מודים בפה מלא שכוונתם היא (גם) לשנות את הציבור. וממילא מדובר בגזירת שמד, יהרג ואל יעבור.
אם באמת יש כאן מלחמה, אין בעיה. נקים צבא חדש, עם אנשי מקצוע וכו', אבל לא קשור למדינה וצה''ל וללא כל מיני מדים ושטויות וע''ז וג' עבירות וטומאה וציונות וכו'. ניקח את כל החרדים, נכשיר אותם ללחימה, ויכנסו לעזה, יקבלו הנחיות ממוחמים בהתיעצות עם גדולי תורה. משום מה, אף אחד לא מסכים עם הרעיון הזה, למרות שזה יכול לגייס 50000 איש, ולגמור את כל המלחמה וכו', כי הם רוצים צבא, צבא, ציונות , ציונות וכו'.
הציונות מעבירה אתכם על דעתכם.
1. אני חרדי אם זה לא היה ברור, לא דתי לאומי או משהו כזה.
2. כבר הסברתי 7 פעמים שזה לא הצבא האידיאלי, ויש בו הרבה בעיות חמורות מאוד, אך זה הדרך היחידה ל"הציל ישראל מיד צר", ולכן נלחמים דווקא בו.
3. הצבא צריך חרדים, ועובדה שהוא השקיע משאבים עצומים וכוח אדם בשביל להקים עבורם חטיבה שמורה ומיוחדת. מי שחושב שכל מטרתם היא ל"שמד" את החרדים- הוא יכול להמשיך לחיות בסרט, אבל הוא פשוט מנותק מהמציאות.
4. במקום להקים צבא שלם - אז מקימים חטיבה בתוך הצבא. יותר קל ויותר פשוט.
5. שרים את ההמנון מכיון שבכל מדינה תקינה החיילים שרים את ההמנון, אחרי הכל זה הצבא של המדינה.
אפשרר גם לגרש אותם מהארץ, או לעשות חיסולים ממוקדים וכו'.
למה לסכן חיילים, כדי לחלץ גופות ? (אתה מתמחק מזה במתכוין) כדי להאכיל עזתים ?
אף חייל בינתיים לא מת מחילוץ גופות והאכלת עזתים. הסיכוי שמשהו ימות מזה הוא יותר נמוך מהסיכוי למות בתאונת דרכים, כך שע"פ דבריך צריך לאסור את הנסיעה ברכב. לגבי שאר הדברים - אתה צודק שאפשר ורצוי, אבל מתי תבין שזה לא
הצבא הרצוי והאידיאלי?????????????
שטויות, וגם לא הולכים לפי הרוב. ועיין מ''ש לעיל. חילולי שבת וכו' לחינם, יש עשורת עדויות.
אם יהיו פקודות מטכ''ל קבועות מתי מותר להסתכן ואיך, וכן לענין חילולי שבת וכו', יש על מה לדבר. אלא שכרגיל הצבא רוצה לשלוט, וכו'.
כנ"ל. במקרה שיש חילול שבת "לחינם" - אפשר לסרב פקודה.
לא שמעתי שהמשיח הגיע.
הרמב''ם כותב שקיבוץ גלויות הוא רק אחרי בנין בית המקדש (שם בהלכות מלכים בסוף, אולי אצלכם מדלגים על הרמבמ''ים שסתורים את תורת הציונות, אני לא יודע ... ) ולא יודע לי שבית המקדש נבנה, אנחנו בגלות בא''י, כמו שהיה המצב ארחי החורבן, ולפני 250 שנה, ובעוד תוקפות בהיסטוריה.
הרמב"ם חשב שקיבוץ הגלויות יהיה ע"י המשיח, הוא לא נביא או משהו כזה, וכך כולם חשבו בזמנו.
בפועל במציאות קרו דברים אחרים, והמשיח לא קיבץ את ישראל, אלא הם יתקבצו בדרך הטבע. הרמב"ם לא התיימר מעולם להיות נביא, והוא כתב מה שהוא שיער שיקרה עפ"י ראות עינו. מה גם שהוא כותב בעצמו שכל העניינים הקשורים בביאת המשיח "אין לדעת איך יקרו עד שיקרו" , וכל דבריו הם בגדר השערה בלבד.
היום יש שלטון יהודי ריבוני בארץ ישראל, וזה שונה מכל המצבים שהזכרת. אין שום הבדל בין המצב כיום לבין מה שהיה בימי אחאב, עומרי, וכד'. חבל להתעלם מהמציאות.
אתה מקיא את כל תורת הציונית. אני לא יודע מי המציא שהמשיח כאן בפתח. זה כפירה גמורה בי'ג עיקרי אמונה, שיכול לבוא בכל יום וכו', גם אם כל יהדוי העולם יהיו בגטו וושרא, המשיח לא יותר רחוק, מעכשיו.
איזה פחד! מפליא איך אתה מוציא דברים מהקשרם במומחיות כזו, משהו אמר שהמשיח לא יגיע?????
הוא לא צבא יהודי. הוא צבא גוי. בדיוק כמו צבא צרפת, ארצות הברית ורוסיה.
אין שום הבדל בין הצבא הנוכחי לבין צבא אחאב ויתר מלכי ישראל הרשעים. זה צבא יהודי שיש בו הרבה טעויות, ובהרבה מקרים הוא נוהג כצבא גויי, אבל באופן כללי הוא צבא יהודי. הוא ב"ה זוכה להרים את קרן ישראל [הגשמית], וע"י כך לקדש את ה'.
על יתר דבריך לא ראיתי צורך להגיב, הם חורגים מהדיון ומוציאים דברים מהקשרם.