היום מבחינה הלכתית באמת רוב ישראל לא בארצם, אבל התכוונתי לכך שיש קיום חזק ומבוסס לעמ"י בארצו, בלי שום קשר להגדרה ההלכתית לענין היובל. בכל אופן - דיני מלחמת מצווה לא קשורים בשפו"א להגדרה ההלכתית הנ"ל, ואתה מוזמן להביא מקורות.
וכדאי שתפסיק לבלבל את המוח עם משפטים כמו "וצ"ע אם זה מוגר מלחמה וכו' " - זה לא מוסיף כבוד לטיעוניך.
כמובן, הרי אתה לא חושב ככה.
כמובן שיש דרך אחרת - להקים צבא עצמאי שילחם באויבים בעצמו. עד שזה לא יקרה [ויה"ר שיקרה] - אז אין דרך אחרת להלחם באויבי ישראל.
התכוונתי שהצבא בפועל כן מציל את ישראל מיד צר, והבאתי בתור דוגמא את שמחת תורה.
לא כל יום שמחת תורה !
עובדא היא שהאיומים בלבנון ובאיראן היו הרבה יותר חמורים ומסכונים מעזה, ותוך שבועיים גמרנו (אולי לא ממש, אבל ריסקו אותם טוב) עם ארין, ותוך חודש וחצי עם לבנון. עזה הקטנה, שנתיים וכלום, זה ענין של סיעתא דשמיא. ובראייה טבעית זה ענין של תוכנית לחימה וכו'.
1. מה הקשר ת"ת? דיברתי על מי שלא לומד. מלבד זאת, במלחמת מצווה גם לומדי תורה משתתפים.
שים לב שאתה סותר את עצמך במשפט זה !
2. לכבאים יש תפקיד לכבות שריפות ולחלץ במקרים מורכבים, לשוטרים יש חובה לאכוף את הפשיעה, ולכל ישראל יש חובה להלחם באויבים.
כשאפשר ע''י מישהו אחר אין חובה להילחם, לא ?? באמת צריך 500 אלף איש בשביל להרוג כמה חמסניקים ? ובכלל רוב האנשים לא 'קרביים', גם רוב הצבא לא 'קרבי' וחלק מהתפקיקים בצבא, לא מועילים לכלום
3. הרמב"ם כן חילק, אני מסופק אם פתחת אותו בכלל.
בודאי שכן. תכל'ס הרמב''ם כותב מפורש ש
1. אני חרדי אם זה לא היה ברור, לא דתי לאומי או משהו כזה.
זה אמת לא היה ברור.
שאלה (אתה לא חייב לענות, כמובן, רק אם אתה חפץ): אתה משרת ? בניך משרתים ?
2. כבר הסברתי 7 פעמים שזה לא הצבא האידיאלי,
זה לא הצבא האדילאי, זה הצבא הכי לא אידאלי.
ויש בו הרבה בעיות חמורות מאוד, אך זה הדרך היחידה ל"הציל ישראל מיד צר", ולכן נלחמים דווקא בו.
בזמן קום המדינה היו כל מיני מסגרות צבאיות לא קשורות לצה''ל, ומלא חרדים, היו שם. כשרוצים אפשר, כשרוצים להילחם בדת ובחרדים, צריך להשיב מלחמה.
הצבא, רוצה חרדים, כדי לחנך אותם שיהיו 'ציונים' וישירו 'תקוה'.
ועובדה שהוא השקיע משאבים עצומים וכוח אדם בשביל להקים עבורם חטיבה שמורה ומיוחדת.
כדי לצוד אותם. אחרי שיפלו כמה אלפים בפח, הוא גם יכול תוך רגע, לחזור בו וכו'. אם אתה באמת מאמין בצה''ל ובאנשים שעומדים בראשו, וכאילו הם צדיקים וכו', אתה מנותק.
מי שחושב שכל מטרתם היא ל"שמד" את החרדים- הוא יכול להמשיך לחיות בסרט,
ברור שזה לא המטרה היחידה שלו. יש גם מוסרי נפש והכל וכו', אבל הוא רוצה את זה. כי אם לא היה עוזר לעשות מסגרת חרדית מרישא עד גמירא, ולא מסגרת חרדית בצוך צה''ל. אלא הוא רוצה לחנך ולשלוט בכל.
4. במקום להקים צבא שלם - אז מקימים חטיבה בתוך הצבא.
וזה הטעות.
5. שרים את ההמנון מכיון שבכל מדינה תקינה החיילים שרים את ההמנון, אחרי הכל זה הצבא של המדינה.
ובדיוק מהסיבה הזאת, אתה רואה שצה''ל זה לא נטו 'מלחמת מצוה', ההמנון לא מדבר על אמונה או משהו כזה, אלא הענין זה מדינה, חינוך לציונות וכו'. דבר שנוגד לגמרי את דעת כל רבותינו.
אף חייל בינתיים לא מת מחילוץ גופות והאכלת עזתים.
עדיין אסור להסתכן. טענות ממש מוזרות כבודו טוען.
הסיכוי שמשהו ימות מזה הוא יותר נמוך מהסיכוי למות בתאונת דרכים,
יש 'שומר פתאים ה'. ומי שמכניס עצמו למקום סכנה וכו'. זה לא דומה, יש דינים, ושם דשו רבים. וחוץ מזה, נופלים מלא חיילים בבנינים ממולכדים ודברים כאלה, כשאפשר להפציץ מהאויר, וכשאיזה שמאלן/ית מחליט שיש 'פקודות' וכו'. עדיף לסכן חיילים. גם אחד המרטכלי''ם התפאר בזה שסיכן חיילים להציל את האויב (גנץ ?)
כך שע"פ דבריך צריך לאסור את הנסיעה ברכב.
דבר שדשו בו רבים שאני. וחוץ מזה, הגע בעצמך, כמה מתו במלחמה האחרונה לעומת כמה מתו בתאונות דרכים. הרבה יותרמ תו במלחמה, זה אפילו לא פרופורציונלי.
לגבי שאר הדברים - אתה צודק שאפשר ורצוי, אבל מתי תבין שזה לא הצבא הרצוי והאידיאלי?????????????
לכן לא תדרוך בו כף רגלנו עד עולם ! אחינו יבואו למחלמה ואנחנו נשב פה.
אם יש ממש פיקוח נפש, וכו', שיעיפו את כל הנשים מהצבא, דבר שע''פ כל המומחים החילונים רק מזיק לצבא, ובתפקוד של החיילים, וברוב ככל הצבאות בעולם אין נשים, ואם הם לא מסכימים ומוכנים לוותר עלינו, סימן שאנחנו לא כזה נצרכים, ואפשר לשבת בצד. תכל'ס כל הנשים לא עוזרות כלום, כי הן לא נכנסות לעזה וכו', אז למה הן עוברוץ בכלל הכשרות וכו', זה סתם משאבים לפח. אלא כאמור כל הכוונה זה לחלן וכו'.
וגם בחטיבה חרדית, א''א להימלט מזה לגמרי וכו'.
כנ"ל. במקרה שיש חילול שבת "לחינם" - אפשר לסרב פקודה.
וגם להיכנס לכלא, והכל. גם לרצוח מחבל ואז ללכת לכלא. בקיצור, אפשר לא להתגייס וללכת ישר לכלא.
הרמב"ם חשב שקיבוץ הגלויות יהיה ע"י המשיח,
הוא לא חשב. כל מה שהוא כותב יש מקורות בחז''ל. תתחיל להעירך כל מילה ברמב''ם, גדול הראשונים !
עיין למעלה
נכון, חז''ל והראשונים טעו, ובן גוריון והרצל צדקו. בסדר. רפואה שלמה.
בפועל במציאות קרו דברים אחרים,
טענה זולה ומתחמקת
עדיין לא ...
הרמב''ם לא חשב ותיאר וניבא את זה. הוא פסק את זה הלכה למעשה, כדי לדעת מיהו מלך המשיח, הקריטריונים הם להילחם מלחמת ישראל וכו' ולהחזיר העם בתשובה וכו', ולקבת הגלויות. לפי דבריך יוצא שהרצל היה משיח בן יוסף ובן גוריון היה משיח בן דוד, רח''ל.
והוא כתב מה שהוא שיער שיקרה עפ"י ראות עינו.
הס מלומר כן.
כל דברי הרמב''ם מיוסדים על חז''ל ופסוקי הנביאים. הוא לא ממציא שום דבר מלבו. וגם החידושים הבודדים שלו שלא תכובים להדיא בחז''ל יכתוב לשון ''יראה לי''. כאן לא כתב כן.
מה גם שהוא כותב בעצמו שכל העניינים הקשורים בביאת המשיח "אין לדעת איך יקרו עד שיקרו" , וכל דבריו הם בגדר השערה בלבד.
את הענין הזה ספציפית לא, כי מבחינתו זה סימן לזיהוי המשיח, וזה נפק''מ הלכתית.
היום יש שלטון יהודי ריבוני בארץ ישראל,
שלטון כפרני של ערב רב. גם בזמן בר כוכבא היה שלטון, וזה לא היה גאולה, וגם בזמן גדליה בן אחיקם ועוד.
. אין שום הבדל בין המצב כיום לבין מה שהיה בימי אחאב, עומרי, וכד'. חבל להתעלם מהמציאות.
אולי אז היה בית מקדש, שמיטה, יובל, נביאים, לא ??
איזה פחד! מפליא איך אתה מוציא דברים מהקשרם במומחיות כזו, משהו אמר שהמשיח לא יגיע?????
אני מאמין באמונה שלמה וכו', שיבוא אע''פ שיתמהמה. המשיח יכול לבוא בכל יום, וגם באמצע השואה, או ביום חורבן בית המקדש עצמו. היום - אם בקולו תשמעון.
אין שום הבדל בין הצבא הנוכחי לבין צבא אחאב ויתר מלכי ישראל הרשעים.
מי אמר שמותרל התגייס לצבא אחאב ?
וחוץ מזה, לא בטוח שבצבא אחאב היה את כל הטינופת שיש היום בצבא (החילוני).
זה צבא יהודי שיש בו הרבה טעויות,
ובהרבה מקרים הוא נוהג כצבא גויי, אבל באופן כללי הוא צבא יהודי. הוא ב"ה זוכה להרים את קרן ישראל [הגשמית], וע"י כך לקדש את ה'.
חחחח ...
על יתר דבריך לא ראיתי צורך להגיב, הם חורגים מהדיון ומוציאים דברים מהקשרם.
התמחקות זולה.