לחצו כאן – תרומה לשמואל

למה גם מי שלא לומד אינו מתגייס? ומה היחס למדינה?

חלילה, אני רק אומר שלחלוק על ציץ אליעזר והדרך אמונה צריך ללמוד את הסוגיא מריש ועד גמירא בעיון הראוי כה"צ, ומאחר וזו סוגיא עמומה שאינה מפורשת כה"צ אין לנו יכולת כ"כ נגדם.
מש"כ לא אמור על הסוגיה בכללי, אלא הרמב"ם ספציפית. מה גם שאני מכיר הרבה פוסקים חשובים שהעלו את הקושיות הללו, ופסקו שהדברים אמורים רק על מלחמת רשות.
הם שיקרו ב-4 פעמים הקודמות, ויש להם אינטרס לחלן את החרדים, מבחינתם החברה החרדית היא איום על המדינה, והם לא מתביישים לומר זאת בפירוש.

(אגב יש לצבא יכולת להעיף כל חייל מחטיבת החשמונאים לכל חטיבה מעורבת אם הוא פעם אחת עבר על הכללים לדוג' תפילה אחת שלא במניין).
א. אשמח שתסביר לי איפה הם שיקרו, במה וכו'.
ב. אני לא חושב שהם [מי זה?] מפחדים מהחרדים ורואים בהם איום. כתבת שהם אמרו את במפורש, כדאי שתסביר מי אמר ואיפה הוא אמר.
ג. ברור שההדרכה צריכה להיות שאם מעיפים את החייל לחטיבה חילונית, אז הוא צריך לסרב פקודה. ח"מ שזה נדיר מאוד שמעבירים לחטיבה אחרת, בפרט במצב רגיש שהחייל חרדי. וקרוב לוודאי שאפשר לפתור את זה בצורה "דיפלומטית".
 
א. אשמח שתסביר לי איפה הם שיקרו, במה וכו'.
אני לא עסקתי בנושא ואינלי מושג אני רק יודע שהעסקנים שעסקו בזה פעם אחר פעם משכו ידיהם כי בכל פעם היה הפרה (אפשר לראות מידי פעם את זה בכותרות שעסקן פלוני וראש ישיבת הסדר אלמוני הפסיק את העבודה עם צה"ל כי ההסכמים הופרו).
ב. אני לא חושב שהם [מי זה?] מפחדים מהחרדים ורואים בהם איום. כתבת שהם אמרו את במפורש, כדאי שתסביר מי אמר ואיפה הוא אמר.
הם זה החילונים ככלל, באופן פרטני היו עדויות על מפקדי אכ"א שהתבטאו כך אני לא זוכר בדיוק מי מה ומתי (אולי אלעזר שטרן)
ג. ברור שההדרכה צריכה להיות שאם מעיפים את החייל לחטיבה חילונית, אז הוא צריך לסרב פקודה.
ולכך הציבור החרדי מעדיף לא להיכנס לזה בכלל, הצבא יודע מצויין שאם הוא יקים חטיבה חרדית על אמת יהיו לא מתגייסים ועידוד שקט מצד הרבנים אבל אין לו שום רצון בזה (לא לחינם הכללים בחטיבת החשמונאים לא עוגנו בפקודת מטכ"ל).
 
אני לא עסקתי בנושא ואינלי מושג אני רק יודע שהעסקנים שעסקו בזה פעם אחר פעם משכו ידיהם כי בכל פעם היה הפרה (אפשר לראות מידי פעם את זה בכותרות שעסקן פלוני וראש ישיבת הסדר אלמוני הפסיק את העבודה עם צה"ל כי ההסכמים הופרו).
תביא מקורות ברורים. אני לא אוהב להסמך על אמוציות וססמאות כמו "העסקנים משכו ידיהם" וכד' - זה, מה לעשות, לא משכנע אותי. תביא מקור ברור ומוסכם, שנוגע לעניינינו, ועל פיו יש חשש שיהיה שמד וחילון בחטיבת החשמונאים.
[ מה גם שכתבת שהם שיקרו 4 פעמים - למה כתבת סתם אם אתה לא מבין בזה??]
הם זה החילונים ככלל, באופן פרטני היו עדויות על מפקדי אכ"א שהתבטאו כך אני לא זוכר בדיוק מי מה ומתי (אולי אלעזר שטרן)
כנ"ל. ובאופן כללי לא צריך להתרגש מכל ציטוט. בחטיבת החשמונאים ב"ה שומרים תורה ומצוות - אין סיבה שזה ישתנה פתאום בגלל ציטוט של משהו כזה או אחר, המים בירדן ימשיכו לזרום כרגיל...
ולכך הציבור החרדי מעדיף לא להיכנס לזה בכלל, הצבא יודע מצויין שאם הוא יקים חטיבה חרדית על אמת יהיו לא מתגייסים ועידוד שקט מצד הרבנים אבל אין לו שום רצון בזה (לא לחינם הכללים בחטיבת החשמונאים לא עוגנו בפקודת מטכ"ל).
אז זהו - שלא. גם אם יקום צבא חרדי למהדרין הצבה"ח לא יתדפק בהמוניו על לשכות הגיוס, מכיון שלצערי יש אווירה של "מה שהיה הוא שיהיה", נרתעים מאוד מדברים חדשים, בפרט משינוי כ"כ גדול ומשמעותי. יש לכך דוגמאות רבות, ואכמ"ל.
 
הרב הנאמן. אתה תמים כמו כל הציבור הדתל"י שמדמיין דמיונות ושולח את הבנים שלו לצבא על סמך טענות נבובות. הצבא לא סופר אתכם, הוא מזלזל בכם, שולח את הילדים שלכם בלי שום אחריות למקומות שלא היה צריך לשלוח. והגרוע מכל, הוא מפרק אתכם מבחינה דתית לגורמי גורמים. הציבור שלכם פשט רגל בצבא. ולצערי הרב אני מדבר מידיעה, מקרובי משפחה שיצאו מהצבא בלי כיפה, ודברים חמורים מאלה.
כל הדיבורים על מלחמת מצווה הם מאוד יפים, אבל אם למעלה מ70 עד 80 אחוז מילדיכם מתקלקלים שם, אי"ז מלחמת מצוה אלא מלחמה במצווה.
 
ולענין הטענה שמי שלא לומד שיתגייס. זה פשוט שקר ועבודה בעיניים. אני מתעסק שנים עם נוער נושר, ואת אף אחד מהם הצבא לא רצה לגייס. היו כאלה שאני פעלתי כדי שיגייסו אותם (אחר שהדרדרו לפשע וסמים וכיו"ב, וזה היה ההצלה האחרונה שלהם לפני הכלא), והצבא זרק אותם בלי להתייחס.
הצבא לא מעוניין במופרעים שנטשו את הדרך. הוא מעוניין במיינסטרים. בבחורי הישיבות שאין להם בעולמם אלא קדושה, אותם הוא רוצה. ומטרתו ברורה. ליצור עולם חדש של ישראליות, ולהפריד את הדת ממציאות החיים. וכל זה הגיע אחרי ההצלחה המסחררת שלו עם הציבור הדתל"י.
גילוי נאות: אני מחבב מאוד את הציבור הזה, אני בא איתם במגע המון, חושב שיש הרבה דברים שאנחנו צריכים ללמוד מהם, אבל בנושא של הצבא, לא נשאר כובע שהם לא אכלו.
 
הרב הנאמן. אתה תמים כמו כל הציבור הדתל"י שמדמיין דמיונות ושולח את הבנים שלו לצבא על סמך טענות נבובות. הצבא לא סופר אתכם, הוא מזלזל בכם, שולח את הילדים שלכם בלי שום אחריות למקומות שלא היה צריך לשלוח. והגרוע מכל, הוא מפרק אתכם מבחינה דתית לגורמי גורמים. הציבור שלכם פשט רגל בצבא. ולצערי הרב אני מדבר מידיעה, מקרובי משפחה שיצאו מהצבא בלי כיפה, ודברים חמורים מאלה.
כל הדיבורים על מלחמת מצווה הם מאוד יפים, אבל אם למעלה מ70 עד 80 אחוז מילדיכם מתקלקלים שם, אי"ז מלחמת מצוה אלא מלחמה במצווה.
חבל שאתה מתערב בדיון ואומר דברים לא קשורים.
קודם כל - אני חרדי, אולי לא הכי קלאסי, אבל חרדי. לא דתל"י או משהו כזה. לגבי הטענות שהזכרת - תראה את הדיון עם 'עת שערי רצון' ל"כ, ותגיב לגוף הטענות שהעליתי. וכדאי שתדע שאף אחד לא תמים או טיפש ואתה החכם היחידי - מהכרות אישית יש ב"ה הרבה עסקנים חרדליי"ם שמודעים היטב לבעיות של הצבא ומתמודדים איתם בגאון.
 
חבל שאתה מתערב בדיון ואומר דברים לא קשורים.
קודם כל - אני חרדי, אולי לא הכי קלאסי, אבל חרדי. לא דתל"י או משהו כזה. לגבי הטענות שהזכרת - תראה את הדיון עם 'עת שערי רצון' ל"כ, ותגיב לגוף הטענות שהעליתי. וכדאי שתדע שאף אחד לא תמים או טיפש ואתה החכם היחידי - מהכרות אישית יש ב"ה הרבה עסקנים חרדליי"ם שמודעים היטב לבעיות של הצבא ומתמודדים איתם בגאון.
לא ידעתי שאסור להשתתף בדיון בלי הזמנה מראש.
לא מעניין אותי מי אתה, אני מתייחס למה שכתבת.
אני לא חכם ואתה לא טיפש.
אני טוען טענה אחת, שכבר שנים אין בציבור הדתל"י מי שמשיב עליה.
אם יש סיכון ממשי שאדם שהולך לצבא יורד ברוחניות, אזי גם יש מצווה להתגייס?
אל תענה הודעות ארוכות. תענה בכן ולא.
(ואם זה לא היה עצוב הייתי צוחק מהמשפט האחרון שכתבת. אבל אם אתה חרדי, ואתה מכיר את הציבור הזה רק מספרים של הרב כהנא, אין לי טענה עליך. כשתכיר את המציאות, אתה תשב לבכות על הציבור הזה שלא מצליח להתרומם (כציבור ולא כיחידים) מילימטר ברמה רוחנית כבר למעלה מחמישים שנה).
 
ולענין הטענה שמי שלא לומד שיתגייס. זה פשוט שקר ועבודה בעיניים. אני מתעסק שנים עם נוער נושר, ואת אף אחד מהם הצבא לא רצה לגייס. היו כאלה שאני פעלתי כדי שיגייסו אותם (אחר שהדרדרו לפשע וסמים וכיו"ב, וזה היה ההצלה האחרונה שלהם לפני הכלא), והצבא זרק אותם בלי להתייחס.
הצבא לא מעוניין במופרעים שנטשו את הדרך. הוא מעוניין במיינסטרים. בבחורי הישיבות שאין להם בעולמם אלא קדושה, אותם הוא רוצה. ומטרתו ברורה. ליצור עולם חדש של ישראליות, ולהפריד את הדת ממציאות החיים. וכל זה הגיע אחרי ההצלחה המסחררת שלו עם הציבור הדתל"י.
גילוי נאות: אני מחבב מאוד את הציבור הזה, אני בא איתם במגע המון, חושב שיש הרבה דברים שאנחנו צריכים ללמוד מהם, אבל בנושא של הצבא, לא נשאר כובע שהם לא אכלו.
א. ברור כשמש שהצבא לא רוצה נוער נושר שמתעסק בסמים ובפשיעה!! - למותר לציין שאנשים אלו רק יהרסו את הצבא מבפנים ומוטב שיבקרו אצל פסיכולוגים וכד' לפני שהם נשלחים להגן ולהלחם בצה"ל.
ב. אני לא חושב שכל מטרתם ומאוויהם של אנשי הצבא, שעסוקים בעינייניו עד למעלה מראשיהם, היא לחלן או לשמד את החרדים. אם אתה רוצה לחשוב ככה - אז שיהיה לך בהצלחה, רק תזכור שאתה זה שצריך להביא מקורות.
ב. הסיבה שבציבור הדתל"י [ולא החרדל""י] יש אחוזי יצב"ש גבוהים מאוד - היא מכיון שזהו החינוך עוד מהיסודי לצערי, בלי קשר ממשי לצבא.
 
לא ידעתי שאסור להשתתף בדיון בלי הזמנה מראש.
לא מעניין אותי מי אתה, אני מתייחס למה שכתבת.
אני לא חכם ואתה לא טיפש.
אני טוען טענה אחת, שכבר שנים אין בציבור הדתל"י מי שמשיב עליה.
אם יש סיכון ממשי שאדם שהולך לצבא יורד ברוחניות, אזי גם יש מצווה להתגייס?
אל תענה הודעות ארוכות. תענה בכן ולא.
(ואם זה לא היה עצוב הייתי צוחק מהמשפט האחרון שכתבת. אבל אם אתה חרדי, ואתה מכיר את הציבור הזה רק מספרים של הרב כהנא, אין לי טענה עליך. כשתכיר את המציאות, אתה תשב לבכות על הציבור הזה שלא מצליח להתרומם (כציבור ולא כיחידים) מילימטר ברמה רוחנית כבר למעלה מחמישים שנה).
א. כוונתי היתה על החלק האחרון: "ואומר דברים לא קשורים" - כמובן שזכותך להשתתף בכל דיון שהוא.
ב. כבר כתבתי שהחובה להתגייס היא רק ל"חטיבת החשמונאים", מובן שבמקרה בו יש חשש לחילון אז אסור להתגייס.
ג. אני מעורה היטב בנעשה בציבור הדתל"י, בלי שום קשר ל"ספרים של הרב כהנא", אנא אל תקבע אם\ כמה\איך אני מכיר את הציבור הדתי לאומי.
ד. אני מסכים איתך שבציבור הדתל"י [לא החרדל"י!] המצב נורא ואיום. רק תסביר לי בבקשה איך זה קשור לדיון.
 
היום מבחינה הלכתית באמת רוב ישראל לא בארצם, אבל התכוונתי לכך שיש קיום חזק ומבוסס לעמ"י בארצו, בלי שום קשר להגדרה ההלכתית לענין היובל. בכל אופן - דיני מלחמת מצווה לא קשורים בשפו"א להגדרה ההלכתית הנ"ל, ואתה מוזמן להביא מקורות.
וכדאי שתפסיק לבלבל את המוח עם משפטים כמו "וצ"ע אם זה מוגר מלחמה וכו' " - זה לא מוסיף כבוד לטיעוניך.

כמובן, הרי אתה לא חושב ככה.

כמובן שיש דרך אחרת - להקים צבא עצמאי שילחם באויבים בעצמו. עד שזה לא יקרה [ויה"ר שיקרה] - אז אין דרך אחרת להלחם באויבי ישראל.

התכוונתי שהצבא בפועל כן מציל את ישראל מיד צר, והבאתי בתור דוגמא את שמחת תורה.
לא כל יום שמחת תורה !
עובדא היא שהאיומים בלבנון ובאיראן היו הרבה יותר חמורים ומסכונים מעזה, ותוך שבועיים גמרנו (אולי לא ממש, אבל ריסקו אותם טוב) עם ארין, ותוך חודש וחצי עם לבנון. עזה הקטנה, שנתיים וכלום, זה ענין של סיעתא דשמיא. ובראייה טבעית זה ענין של תוכנית לחימה וכו'.
1. מה הקשר ת"ת? דיברתי על מי שלא לומד. מלבד זאת, במלחמת מצווה גם לומדי תורה משתתפים.
שים לב שאתה סותר את עצמך במשפט זה !
2. לכבאים יש תפקיד לכבות שריפות ולחלץ במקרים מורכבים, לשוטרים יש חובה לאכוף את הפשיעה, ולכל ישראל יש חובה להלחם באויבים.
כשאפשר ע''י מישהו אחר אין חובה להילחם, לא ?? באמת צריך 500 אלף איש בשביל להרוג כמה חמסניקים ? ובכלל רוב האנשים לא 'קרביים', גם רוב הצבא לא 'קרבי' וחלק מהתפקיקים בצבא, לא מועילים לכלום
3. הרמב"ם כן חילק, אני מסופק אם פתחת אותו בכלל.
בודאי שכן. תכל'ס הרמב''ם כותב מפורש ש
1. אני חרדי אם זה לא היה ברור, לא דתי לאומי או משהו כזה.
זה אמת לא היה ברור.
שאלה (אתה לא חייב לענות, כמובן, רק אם אתה חפץ): אתה משרת ? בניך משרתים ?
2. כבר הסברתי 7 פעמים שזה לא הצבא האידיאלי,
זה לא הצבא האדילאי, זה הצבא הכי לא אידאלי.
ויש בו הרבה בעיות חמורות מאוד, אך זה הדרך היחידה ל"הציל ישראל מיד צר", ולכן נלחמים דווקא בו.
בזמן קום המדינה היו כל מיני מסגרות צבאיות לא קשורות לצה''ל, ומלא חרדים, היו שם. כשרוצים אפשר, כשרוצים להילחם בדת ובחרדים, צריך להשיב מלחמה.
3. הצבא צריך חרדים,
הצבא, רוצה חרדים, כדי לחנך אותם שיהיו 'ציונים' וישירו 'תקוה'.
ועובדה שהוא השקיע משאבים עצומים וכוח אדם בשביל להקים עבורם חטיבה שמורה ומיוחדת.
כדי לצוד אותם. אחרי שיפלו כמה אלפים בפח, הוא גם יכול תוך רגע, לחזור בו וכו'. אם אתה באמת מאמין בצה''ל ובאנשים שעומדים בראשו, וכאילו הם צדיקים וכו', אתה מנותק.
מי שחושב שכל מטרתם היא ל"שמד" את החרדים- הוא יכול להמשיך לחיות בסרט,
ברור שזה לא המטרה היחידה שלו. יש גם מוסרי נפש והכל וכו', אבל הוא רוצה את זה. כי אם לא היה עוזר לעשות מסגרת חרדית מרישא עד גמירא, ולא מסגרת חרדית בצוך צה''ל. אלא הוא רוצה לחנך ולשלוט בכל.
4. במקום להקים צבא שלם - אז מקימים חטיבה בתוך הצבא.
וזה הטעות.
5. שרים את ההמנון מכיון שבכל מדינה תקינה החיילים שרים את ההמנון, אחרי הכל זה הצבא של המדינה.
ובדיוק מהסיבה הזאת, אתה רואה שצה''ל זה לא נטו 'מלחמת מצוה', ההמנון לא מדבר על אמונה או משהו כזה, אלא הענין זה מדינה, חינוך לציונות וכו'. דבר שנוגד לגמרי את דעת כל רבותינו.
אף חייל בינתיים לא מת מחילוץ גופות והאכלת עזתים.
עדיין אסור להסתכן. טענות ממש מוזרות כבודו טוען.
הסיכוי שמשהו ימות מזה הוא יותר נמוך מהסיכוי למות בתאונת דרכים,
יש 'שומר פתאים ה'. ומי שמכניס עצמו למקום סכנה וכו'. זה לא דומה, יש דינים, ושם דשו רבים. וחוץ מזה, נופלים מלא חיילים בבנינים ממולכדים ודברים כאלה, כשאפשר להפציץ מהאויר, וכשאיזה שמאלן/ית מחליט שיש 'פקודות' וכו'. עדיף לסכן חיילים. גם אחד המרטכלי''ם התפאר בזה שסיכן חיילים להציל את האויב (גנץ ?)
כך שע"פ דבריך צריך לאסור את הנסיעה ברכב.
דבר שדשו בו רבים שאני. וחוץ מזה, הגע בעצמך, כמה מתו במלחמה האחרונה לעומת כמה מתו בתאונות דרכים. הרבה יותרמ תו במלחמה, זה אפילו לא פרופורציונלי.
לגבי שאר הדברים - אתה צודק שאפשר ורצוי, אבל מתי תבין שזה לא הצבא הרצוי והאידיאלי?????????????
לכן לא תדרוך בו כף רגלנו עד עולם ! אחינו יבואו למחלמה ואנחנו נשב פה.
אם יש ממש פיקוח נפש, וכו', שיעיפו את כל הנשים מהצבא, דבר שע''פ כל המומחים החילונים רק מזיק לצבא, ובתפקוד של החיילים, וברוב ככל הצבאות בעולם אין נשים, ואם הם לא מסכימים ומוכנים לוותר עלינו, סימן שאנחנו לא כזה נצרכים, ואפשר לשבת בצד. תכל'ס כל הנשים לא עוזרות כלום, כי הן לא נכנסות לעזה וכו', אז למה הן עוברוץ בכלל הכשרות וכו', זה סתם משאבים לפח. אלא כאמור כל הכוונה זה לחלן וכו'.
וגם בחטיבה חרדית, א''א להימלט מזה לגמרי וכו'.
כנ"ל. במקרה שיש חילול שבת "לחינם" - אפשר לסרב פקודה.
וגם להיכנס לכלא, והכל. גם לרצוח מחבל ואז ללכת לכלא. בקיצור, אפשר לא להתגייס וללכת ישר לכלא.
הרמב"ם חשב שקיבוץ הגלויות יהיה ע"י המשיח,
הוא לא חשב. כל מה שהוא כותב יש מקורות בחז''ל. תתחיל להעירך כל מילה ברמב''ם, גדול הראשונים !
הוא לא נביא או משהו כזה,
עיין למעלה
וכך כולם חשבו בזמנו.
נכון, חז''ל והראשונים טעו, ובן גוריון והרצל צדקו. בסדר. רפואה שלמה.
בפועל במציאות קרו דברים אחרים,
טענה זולה ומתחמקת
והמשיח לא קיבץ את ישראל,
עדיין לא ...
אלא הם יתקבצו בדרך הטבע.
הרמב''ם לא חשב ותיאר וניבא את זה. הוא פסק את זה הלכה למעשה, כדי לדעת מיהו מלך המשיח, הקריטריונים הם להילחם מלחמת ישראל וכו' ולהחזיר העם בתשובה וכו', ולקבת הגלויות. לפי דבריך יוצא שהרצל היה משיח בן יוסף ובן גוריון היה משיח בן דוד, רח''ל.
והוא כתב מה שהוא שיער שיקרה עפ"י ראות עינו.
הס מלומר כן.
כל דברי הרמב''ם מיוסדים על חז''ל ופסוקי הנביאים. הוא לא ממציא שום דבר מלבו. וגם החידושים הבודדים שלו שלא תכובים להדיא בחז''ל יכתוב לשון ''יראה לי''. כאן לא כתב כן.
מה גם שהוא כותב בעצמו שכל העניינים הקשורים בביאת המשיח "אין לדעת איך יקרו עד שיקרו" , וכל דבריו הם בגדר השערה בלבד.
את הענין הזה ספציפית לא, כי מבחינתו זה סימן לזיהוי המשיח, וזה נפק''מ הלכתית.
היום יש שלטון יהודי ריבוני בארץ ישראל,
שלטון כפרני של ערב רב. גם בזמן בר כוכבא היה שלטון, וזה לא היה גאולה, וגם בזמן גדליה בן אחיקם ועוד.
. אין שום הבדל בין המצב כיום לבין מה שהיה בימי אחאב, עומרי, וכד'. חבל להתעלם מהמציאות.
אולי אז היה בית מקדש, שמיטה, יובל, נביאים, לא ??
איזה פחד! מפליא איך אתה מוציא דברים מהקשרם במומחיות כזו, משהו אמר שהמשיח לא יגיע?????
אני מאמין באמונה שלמה וכו', שיבוא אע''פ שיתמהמה. המשיח יכול לבוא בכל יום, וגם באמצע השואה, או ביום חורבן בית המקדש עצמו. היום - אם בקולו תשמעון.
אין שום הבדל בין הצבא הנוכחי לבין צבא אחאב ויתר מלכי ישראל הרשעים.
מי אמר שמותרל התגייס לצבא אחאב ?
וחוץ מזה, לא בטוח שבצבא אחאב היה את כל הטינופת שיש היום בצבא (החילוני).
זה צבא יהודי שיש בו הרבה טעויות,
ובהרבה מקרים הוא נוהג כצבא גויי, אבל באופן כללי הוא צבא יהודי. הוא ב"ה זוכה להרים את קרן ישראל [הגשמית], וע"י כך לקדש את ה'.
חחחח ...
על יתר דבריך לא ראיתי צורך להגיב, הם חורגים מהדיון ומוציאים דברים מהקשרם.
התמחקות זולה.
 
נערך לאחרונה:
ב. הסיבה שבציבור הדתל"י [ולא החרדל""י] יש אחוזי יצב"ש גבוהים מאוד - היא מכיון שזהו החינוך עוד מהיסודי לצערי, בלי קשר ממשי לצבא.
לצערי אתה טועה אני מכיר את בתי הספר היסודים של הממ''ד מקרוב מאוד ''הלוואי ובחלק מהתתי''ם יהיה יראת שמים כמו שם
 
הצבא, רוצה חרדים, כדי לחנך אותם שיהיו 'ציונים' וישירו 'תקוה'.
אני חושב שהתשובה הפשוטה לכל אלו שטוענים תתגייסו ואף אחד לא רוצה שתתחלנו
האם במצב שכל החרדים יתגייסו תיפסק ההסתה??
מי שעונה שכן פשוט שקרן הראיה הד''ל שמתגיייסים ומסיתים נגדם כל היום
 
אף חייל בינתיים לא מת מחילוץ גופות והאכלת עזתים. הסיכוי שמשהו ימות מזה הוא יותר נמוך מהסיכוי למות בתאונת דרכים, כך שע"פ דבריך צריך לאסור את הנסיעה ברכב. לגבי שאר הדברים - אתה צודק שאפשר ורצוי, אבל מתי תבין שזה לא הצבא הרצוי והאידיאלי?????????????

להלן ציטוט מוקפדיה של גדי אייזנקוט:

איזנקוט מתגורר בהרצליה, נשוי לחנה, אדריכלית, ולהם חמישה ילדים. במהלך מלחמת חרבות ברזל, נהרג בנו הצעיר, רס"ר גל מאיר איזנקוט, במהלך מבצע קומנדו לחילוץ גופות חטופים ממתקפת הפתע.
 
אני חושב שהתשובה הפשוטה לכל אלו שטוענים תתגייסו ואף אחד לא רוצה שתתחלנו
האם במצב שכל החרדים יתגייסו תיפסק ההסתה??
מי שעונה שכן פשוט שקרן הראיה הד''ל שמתגיייסים ומסיתים נגדם כל היום
ברור שלא. הכל זה תירוצים להסתה.
 
חבל שאתה מתערב בדיון ואומר דברים לא קשורים.
קודם כל - אני חרדי, אולי לא הכי קלאסי, אבל חרדי. לא דתל"י או משהו כזה. לגבי הטענות שהזכרת - תראה את הדיון עם 'עת שערי רצון' ל"כ, ותגיב לגוף הטענות שהעליתי. וכדאי שתדע שאף אחד לא תמים או טיפש ואתה החכם היחידי - מהכרות אישית יש ב"ה הרבה עסקנים חרדליי"ם שמודעים היטב לבעיות של הצבא ומתמודדים איתם בגאון.
חרדי אתה לא, גם אם הכיפה שלך בצבע שחור
יש לך דעות מעוותות, אינני מתכוון לנהל שיח הדיוטי עם כל השטויות שהעלית פה
הדחף שלך לשכנע ללכת לחשמונאים וכדו' לא מגיע ממקום טהור בלשון המעטה
רק כדי לצאת ידי חובת מחאה קטנה
שלא יאמרו שלא הגיבו לדברי ההבל שלך

סליחה על הסגנון, אין זה דרכי,
אבל על הדברים הרדודים שלך אפשר להתייחס רק בצורה רדודה
 
נערך לאחרונה:
ראשי תחתית