כהנא דמסייע
חבר מוביל
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,836
השאלה האם הוא מנסה ולא מצליח, או שהוא דווקא מעוניין להישאר בפינה, ללמוד לבד ולכתוב ספריםמנסה להבין למה ת''ח גדול ספרדי לא מוכר בכלל,
למה הוא נשאר כאיזה עלום.
לא ידוע.
מה מביא הכרה בציבור הספרדי?
מה חוסם אותו מלהשפיע?
לקחתי כדוגמא
מי שלא נבהל.הניסיון מוכיח שמי שכותב נגד, אדרבא ואדרבא, כולם יזכו להבין באיזה ת"ח מדובר, כאשר הראש"ל נזעק למחות בו...
האמת שאין לי היכרות אישית איתו.השאלה האם הוא מנסה ולא מצליח, שהוא הוא דווקא מעוניין להישאר בפינה, ללמוד לבד ולכתוב ספרים
הכל תלוי במזל אפילו וכו'. אם ירצה ה' יפרוץ החוצה יכירו גם יכירו. בינתיים אפשר להיות @כהנא דמסייע בזה אם תזכירו אותו. הנה נא אנחנו זכינו כעת להכיר כי הזכרת, וב"ה שהזכרת, תבורך.האמת שאין לי היכרות אישית איתו.
אבל שמעתי עליו פעם ראשונה קראתי את הסכמות הרבנים שאינם שגרתיות בכלל.
ראיתי היקפים עצומים
ודעתו לא נשמעת. למרות שספריו כן נמצאים.
אתה יודע מה אולי זה בגלל סגנונו הכבד קצת? אולי.
לא מניח את הדעת
מגלגלין זכות וכו'.הכל תלוי במזל אפילו וכו'. אם ירצה ה' יפרוץ החוצה יכירו גם יכירו. בינתיים אפשר להיות @כהנא דמסייע בזה אם תזכירו אותו. הנה נא אנחנו זכינו כעת להכיר כי הזכרת, תבורך.
אני הבאתי זאת כדוגמא לתופעה, שלענ''ד קיימתהכל תלוי במזל אפילו וכו'. אם ירצה ה' יפרוץ החוצה יכירו גם יכירו. בינתיים אפשר להיות @כהנא דמסייע בזה אם תזכירו אותו. הנה נא אנחנו זכינו כעת להכיר כי הזכרת, וב"ה שהזכרת, תבורך.
חף לגמרי קשה מאד.לכאורה כמעט ואין דור או תחום (זה נכון לכל תחום לב דווקא משרות תורניות) שיכול להיות חף מזה. וה' הטוב יכפר בעד.
בדור הזה לא צריך לדעת גמרא, לא עיון, לא חשבון סוגיא, ולא העמקה בדברי הראשונים. כל זה נגמר.חף לגמרי קשה מאד.
אבל שזה לא יהיה המהלך העיקרי אני חושב שזה מתבקש.
וחייב להעלות למודעות הציבור מבט נכון ומפוכח על גדרי כבוד ת''ח
שהוא בהגדרה ההלכתית
"מי שיודע רוב מקומות התלמוד, ויודע לישא וליתן"
זה המבט ואין בלתו.
כל השאר יח''צ
בנשקיו''ת
מעמד במפלגה
וכל היתר
לא מהוים משקל להאי דינא.
חייב להחדיר את זה היטב לראש של כולנו.
כי דבר הוא.
רק ידיעה בפוסקים
אישתמיט ממר "תורת החילוק"
כשם שהגרש"ז חזר בו מהחרם שרצו להחרימו.מה אתה חושב שכל מה שכותב הרב אלישיב זה הלכה גם לספרדים?
אם היה רואה מה שכתב בילקוטיוסף
מסתמא מרוב הדברים היה חוזר בו.
אתה לא יודע?
למה להזדרז??
ר יצחק ברכה מסתבר.בדור הזה לא צריך לדעת גמרא, לא עיון, לא חשבון סוגיא, ולא העמקה בדברי הראשונים. כל זה נגמר.
רק ידיעה בפוסקים.
ה"י.
הרב אלישיב אמר שלדעתו "אולי" אפשר לברך על הרב פיינשטיין כי הוא יודע להוציא דין מהמגמרא,,,,,,
אמר צריך לדעת להוציאדי מהגמרא
מי יכול כזאת היום?
זולת הגר"ד לנדא הגרמ"מ לובין, ועוד, נער יספרם.
מו"ר מרן הגר"י ברכה מאוד קרוב להגדרה הלזו. ודו"ק
כבר אמרתי נער יספרםר יצחק ברכה מסתבר.
ר אשר וייס
ר שריאל רוזנברג
ר משה שטרנבוך
ועוד
ויש תלמידי חכמים צנועים. ומפרסמין עושי מצוה.כבר אמרתי נער יספרם
הצד השוה שבהם שיודעים ש"ס בעיון, לענות סברא בעומק, לתרץ קו' של רע"א
ואפשר "לדבר איתם בלימוד",
ומסתדרים מצוין בלי מחשבים ובלי תוכנות וד"ל ואכמ"ל וחבל.
שמעתי מאאמו"ר שליט"א הבחנה,בדור הזה לא צריך לדעת גמרא, לא עיון, לא חשבון סוגיא, ולא העמקה בדברי הראשונים. כל זה נגמר.
רק ידיעה בפוסקים.
כשיהיה לך חכם בסדר גודל של רב דוב לנדו או קהילה של תלמידי חכמים בסדר גודל כמו הקהילה של תלמידי חזו''א כולם ירוצו אחריךיש סיפור עתיק ונפוץ על סייעת בגן שהוצע לה להיות גננת ולהגדיל את המשכורת, אך היא סירבה וטענה שנוח לה במקום שלה ללא יותר מידי מחויבויות בסוף יום לטאטא את הגן וללכת הביתה, עד היום היא מחוברת חזק למטאטא.....
כל אחד מאתנו צריך להשתחרר מהמטאטא שלו, אם נחפש ברור שתמצאו אותו דבוק בהרבה מקומות. כך אריה משתחרר מחוט.
השינוי אמור להתחיל, ויותר נכון להמשיך, כל אחד בדרכו ובתוכו להשתחרר מה - " וכי אני יכולה להיות המנהלת של..." "איך אפתח מוסד כזה נוו ב'מת, גדול עלי" "רק האשכנזים מעיזים לקנות דירות כאן, אני אלך לבאר שבע.."
חייבים פשוט לצאת מאזור הנוחות ולהפסיק להתבצר בעמדה הזו ש - מה לעשות, אנחנו אופי אחר (סלחן, אסקופה...) צנועים יותר לא מחפשים יוקרה באו נמשיך להיות הזוטרים שעובדים אצל הבוסים האשכנזים.
אולי יום אחד כך יהיה גדול הדור ספרדי שכולם כולל הליטאים והחסידים ירוצו אחריו (אנו צריכים לדעת לשווק)
להבדיל, אולי יום אחד נקום לבוקר עם ראש ממשלה ספרדי , ושטר עם תמונה של ספרדי, נשמע הזוי!
עי' ברכ"י (חו"מ סי' ח' ס"ק ג') -בדור הזה לא צריך לדעת גמרא, לא עיון, לא חשבון סוגיא, ולא העמקה בדברי הראשונים. כל זה נגמר.
רק ידיעה בפוסקים.
ה"י.
הרב אלישיב אמר שלדעתו "אולי" אפשר לברך על הרב פיינשטיין כי הוא יודע להוציא דין מהגמרא,,,,,,
אמר צריך לדעת להוציא דין מהגמרא
מי יכול כזאת היום?
וזה לשונו המלא של הר"י מיגאש -
![]()
כוונת הדברים שצורת ההוראה לכתחילה היא שאחר שעיין בגמרא ובכל הסוגיות השייכות רואה גם דברי הגאונים, וכהיום גם ראשונים וגדולי הפוסקים, שלא יטעה שמא יש חילוק דק ונסתר.עי' ברכ"י (חו"מ סי' ח' ס"ק ג') -
הצג קובץ מצורף 4813
וכמו שגם העמיד הדברים בצורה נכונה הציץ אליעזר בשם גדולי הפוסקים למה הביאו דברי מהר''י מיגאשכוונת הדברים שצורת ההוראה לכתחילה היא שאחר שעיין בגמרא ובכל הסוגיות השייכות רואה גם דברי הגאונים, וכהיום גם ראשונים וגדולי הפוסקים, שלא יטעה שמא יש חילוק דק ונסתר.
יש לנו בהחלט גדולים וחכמים עצומים ביותר לא פחות מרב דוב לנדוכשיהיה לך חכם בסדר גודל של רב דוב לנדו או קהילה של תלמידי חכמים בסדר גודל כמו הקהילה של תלמידי חזו''א כולם ירוצו אחריך
מה לעשות שבנתיים אין
חבל לכתוב כן, דבר שיש בו לשוה"ר על רבים! בכל עדה ומגזר יש כאלה וכאלה וכל אחד נחשף לפן מסויים מי פחות ומי יותר וחבל להכליל.הספרדים הם נישה כי הרבה מהם שטחיים מאוד. אני רואה את זה בשטח
באמת, חייב לומר, זה תגובה של בחור שהבין מה הוא עושה 5 שנים בישיבה גדולה בחור איכותי כזה ראה וקדש.כשאנחנו הספרדים נתחיל לייקר ולרומם את ראשי הישיבות שלנו ואת הדעת תורה שיש להם ולא להתעסק כל הזמן האם פסק זה אמת או לא וללמוד את רמת ההבנה של התלמיד חכם מפסקים שפסק או אז הספרדים יפסיקו להיות נישה [כשהכל נמדד בפסקים אנחנו באמת נישה]
מישהוא יודע מפסקים שפסק
ר דוב לנדא?
ר משה הלל הירש?
ר בערל פוברסקי?
ר מאיר צבי ברגמן?
ר דוד כהן?
ר אביעזר פילץ?
ועוד ועוד ועוד
ההערכה העצומה אליהם זה לרוב יגיעתם ועמלם להבין את "דעת נותן התורה" והתדבקותם בתורה באופן של קודשא בריך הוא ואוריתא חד כך שמוחם נהפך למציאות של תורה "לא רק ידע" אלא עצם מעצמה של התורה ולכן כשהם מייעצים עיצה זה דעת תורה "ממוח שנחצב מהתורה"
בציבור הספרדי יש עשרות ראשי ישיבות שהתיעגו שנים רבות בתורה בעומק העיון ודעתם דעת תורה אמיתית רק מה לעשות הם לא פוסקי הלכות וממילא הם לא מקבלים את ההערכה ואת קדמת הבמה ולכן אנחנו מתפעלים מהאשכנזים ונשארים נישה במקום לפתוח את העינים ולשנות את התפיסה ולגלות שאנחנו מליאים מזן אל זן והרבה מגדולי ראשי הישיבות הם מהציבור שלנו
לסיכום כן נישה לא נישה תלוי מה התפיסה שלנו לגבי עצמינו