משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 1,825
שו"ע סימן קכ"ד סעיף ה'
על כל ברכה שאדם שומע בכל מקום אומר ברוך הוא וברוך שמו:
שו"ע שם סעיף ו'
ויענו אמן אחר כל ברכה בין אותם שיצאו ידי תפלה בין אותם שלא יצאו ובכוונה שיכוין בלבו אמת היא הברכה שבירך המברך ואני מאמין בזה:
לע"ד אדרבה מלשון השו"ע משמע כדברי הרב יצחק ומוכח שכשיוצא י"ח לא עונה ברוך הוא וברוך שמו שהרי בסעיף ו' פירט להדיא ויענו אמן בין אותם שיצאו ובין אותם שלא יצאו ואילו בסעיף ה' כתב בסתמא ששומע ברכה בכל מקום והיינו כל הברכות
האם כבודו לא רואה את ו' החיבור?
סעיף ו' הוא המשכו של סעיף ה', ושניהם צריך לקרוא בחדא מחתא: "על כל ברכה שאדם שומע בכל מקום אומר ברוך הוא וברוך שמו ויענו אמן אחר כל ברכה, בין אותם שיצאו ידי תפלה בין אותם שלא יצאו".
ואדרבה מוכח מכאן שמרן שם לב היטב לכך שיש כאן בעיה שצריכים לצאת ידי חובה, ובכל זאת לא חילק שום חילוק בענין ב"ה וב"ש, ואדרבה כתב לשון מודגשת: כל ברכה שאדם שומע בכל מקום.