לחצו כאן – תרומה לשמואל

אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

צודק מאה אחוז. אם מוציאים ספר שמתיימר לכלול את כל שיטות האחרונים, ומתעלמים במופגן מדבריו של הרב אלישיב, או של הרב שטרנבוך, יש כאן הטעיה של הציבור.
אם אתה כותב מראש, 'ספר זה מיועד לאנשי בני ברק', אין בעיה שלא תכתוב את הפסקים שלהם. אבל אם אתה מוציא ספר כולל, ומתעלם, כן אתה מטעה.
 
צודק מאה אחוז. אם מוציאים ספר שמתיימר לכלול את כל שיטות האחרונים, ומתעלמים במופגן מדבריו של הרב אלישיב, או של הרב שטרנבוך, יש כאן הטעיה של הציבור.
אם אתה כותב מראש, 'ספר זה מיועד לאנשי בני ברק', אין בעיה שלא תכתוב את הפסקים שלהם. אבל אם אתה מוציא ספר כולל, ומתעלם, כן אתה מטעה.
אם הם היו משמיטים דברי הרב שטרנבוך וכיו"ב לא היה טוען שום טענת הטעיה...
 
צודק מאה אחוז. אם מוציאים ספר שמתיימר לכלול את כל שיטות האחרונים, ומתעלמים במופגן מדבריו של הרב אלישיב, או של הרב שטרנבוך, יש כאן הטעיה של הציבור.
אם אתה כותב מראש, 'ספר זה מיועד לאנשי בני ברק', אין בעיה שלא תכתוב את הפסקים שלהם. אבל אם אתה מוציא ספר כולל, ומתעלם, כן אתה מטעה.
מי אמר שהספר מיועד לכלול את כל שיטות האחרונים?
הספר מיועד לכלול את כל שיטות האחרונים המקובלים על רבני ארגון דרשו,
וכיון שמרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל הורה להם לא להביא את הדעות הללו, שמעו לו.
וא"כ כל טענתו היא על מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל שמכשיל את הרבים ומטעה את הציבור.
 
מי אמר שהספר מיועד לכלול את כל שיטות האחרונים?
הספר מיועד לכלול את כל שיטות האחרונים המקובלים על רבני ארגון דרשו,
וכיון שמרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל הורה להם לא להביא את הדעות הללו, שמעו לו.
וא"כ כל טענתו היא על מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל שמכשיל את הרבים ומטעה את הציבור.
אז תכתוב את זה בצורה ברורה, למי הספר מיועד.
ואם הגר"ח אמר או לא אמר, אתה צריך להוכיח.
 
אז תכתוב את זה בצורה ברורה, למי הספר מיועד.
זה ברור לכולם.
ואם הגר"ח אמר או לא אמר, אתה צריך להוכיח.
אני יודע בבירור שאמר כן על משנ"ב אהבת שלום, וכ"ש בנד"ד.
אולי באמת היו עוד גדולים שהורו כן, איני יודע.

אבל כבר אביא דברי אביו מרן בעל @קהילות יעקב זצוק"ל
 
אם לא מביאים במכוון מספרי הרב אלישיב שהרבה מעמ"י הולך בדרכו, בגלל ענינים פוליטיים, אז כן זה לא ברור.
אני אישית לא האמנתי שיעשו את זה
 
יש הסבורים שילקוט יוסף מטעה את הרבים בפסקיו. כך שמגוחך לטעון שמי שאינו מביאו מטעה את הרבים. ובלאו הכי, המעוניין בפסקי הרב עובדיה פותח ילק"י ולא מהדורת דרשו.
 
זה ברור שבאהבת שלום זה לא קשור לר' חיים
מרן שר התורה זצ"ל אמר שלא מסכים להדפיס את השונה הלכות שם אם ידפיסו מדברי הגר"ע יוסף.
בדרשו כנראה זה כן קשור לאהבתו הגדולה של ר' חיים לרב עובדיה
כמו האהבה שאוהב הרב יצחק יוסף הרבה מגדולי ישראל?
 
על ספר יבי"א: "והוא טוב לא בשביל התורה שלהם או פסקיהם..."
מה הקשר, בין דעת הקה"י לבין דירשו. וכי הם עשו את זה בגלל שכך כתב הקה"י???
לא ביקשו ממכם להביא אותו. ביקשו רק לכתוב שזה בלעדיו. זהו. תהיו חזקים ותעמדו על זה בלי להתחבאות מאחורי מכתבים של הקה"י מלפני שנות דור.
כי אותם מכתבים יש גם כנגד ...
יש הסבורים שילקוט יוסף מטעה את הרבים בפסקיו. כך שמגוחך לטעון שמי שאינו מביאו מטעה את הרבים. ובלאו הכי, המעוניין בפסקי הרב עובדיה פותח ילק"י ולא מהדורת דרשו.

וגם במה שכתב בהערות יכולים לטעות, כגון דתרי איוב הוו ועוד הרבה דברים שהעתיק מבלי שימת לב.
לא דיברתי על ילקו"י. שנאתך אליו מקלקלת את השורה.
והמעוניין בידיעת ההלכה לרחבה, הוא מכבד את עצמו ומסתכל גם בפסקי תשובות. או ביביע אומר.
 
אם רבותיך זה מי שנמצא בתמונה שלך, וגדלת בב"ב ואינך יודע צורת פסיקת הלכה. צודק.
אם אתה ארגון שמתיימר לייצג את כולם, ומוציא ספר שמיועד לכולם ולא של מחבר פרטי, אתה לא צודק.
 
ראשי תחתית