לחצו כאן – תרומה לשמואל

אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

זו האמת וחבל להתכחש לה.
האמת היא לא מה שכתוב בפורום כזה או אחר.
מי אמר לך מה אחז מרן הגר"ח על המחבר?
א. מי שאמר לך את ה"אמת" שאתה מנסה להאחז בה.
ב. כמו שאם מישהו יגיד לי שהרב עובדיה אמר על האור לציון שכל פסקיו הם לא לשם שמים - אני לא אאמין לו.
פשוט כי אני מכיר את הרב, וגם אני מכיר את תורתנו הקדושה.
ומי שסובר אחרת - חסר לו בהכרה של אחד מהם...
 
הם מביאים גם מהבא"ח והכה"ח.
בדיוק! זה רק מוסיף על הבעיה!!!
שאז חושבים כאילו: "אה, יש פה כה"ח, יש בא"ח, יש אורל"צ, כנראה זה גם לספרדים, אבל רוב רובו של הציבור הספרדי הולך אחרי הרב עובדיה, וגם מי שמעיין בהלכה רואה עשרות הלכות שההלכה כהגר"ע נגד הבא"ח, ולכן זה מטעה ומכשיל את הרבים!
 
מה למדת ממרן הקה"י?
אני למדתי שיבי"א הוא ספר מצויין, אבל רק לספרדים.
אשכנזים לא יכולים לפסוק הלכה על פיו.
יש לך הו"א אחרת מכך?
פשוט.
אין הו"א אחרת, אלא מסקנא אחרת, שכל מי שקורא מבין לבד.
אולי בהמשך אעלה עוד ציטוטים ע"מ שגם אתה תבין יותר טוב.
 
גם אם יפסקו לפי הרב אלישיב יקבלו ג"ע בלי שום בעיה.
אוי אוי אוי...
לא פלא שאתה אוחז כמו שאתה חושב.
תגיד לאשכנזים שיפסקו בכל ההלכות כמו הרב עובדיה ויקבלו ג"ע בלי שום בעיה. תעדכן מה הגיבו לך...
 
יש צורה של פסיקת הלכה. יש גמרא, ראשונים, אחרונים, זה עבודה. זה לא משחק.
עבודה צריכה להיות מקצועית. זה אומר לעבוד קשה, לאסוף את כל השיטות, עד שמגיעים לפסק הלכה.
אם אתה מתעלם מחלק מהשיטות אתה לא מקצועי. מי שיקרא מה שכתבת יגיד לך, לא הבאת את השיטה הזו, כנראה שלא עבדת מספיק.
אני יודע קצת יותר ממך מה כתוב בארחות רבינו, ועדיין אני אומר, אל תקרא מה שכתוב שם ותלך עם זה כל החיים.
לכל צד יש עוד צד, והריבוע הזה רק יגמד אותך.
בכל הדורות היו מחלוקות עזים, מי שידע לקחת את הטוב הרויח. מי שידע רק להוציא את המסביב נשאר....
אם אתה רוצה להביא את הרב עובדיה, תביא,
אבל זו לא טענה למה אחרים עושים ע"פ רבותיהם, ואם אתה רוצה תקרא לזה מרובעים או מטומטמים, אבל זו האמת שעושים ע"פ גדולי ישראל.
 
מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?
התכוונתי אם לא היו מביאים את האור לציון והכה"ח והבא"ח וכו', כלומר שלא היו מביאים ספרדים בכלל. (ולא שהיו משמיטים רק את האור לציון. ובאמת מהודעתי לא היה כ"כ ברור כוונתי). והיינו שככה היו יודעים שזה פסקים של אשכנזים ולא של ספרדים.
 
אם אתה רוצה להביא את הרב עובדיה, תביא,
אבל זו לא טענה למה אחרים שעושים ע"פ רבותיהם, ואם אתה רוצה תקרא לזה מרובעים או מטומטמים, אבל זו האמת שעושים ע"פ גדולי ישראל.
תאר לך שבילקו"י היה כותב שמותר לעשות היתר מכירה ולא היה מזכיר שום מי שחולק ע"כ.
מה היית אומר?
 
ולכן מי שיעשה כהרב אלישיב טועה בהלכה?
אם הרב אלישיב טעה, ואתה לא קיבלת ע"ע את הרב אלישיב כרבך - בוודאי שכן.
האן בשמים יתבעו אותך? עיין הוריות. אבל אין זה קשור לענייננו. אנחנו לא מחפשים לדעת האם ספרדי שילמד ממשנ"ב דרשו יקבל גיהנום.
 
בזה באמת אין בעיה.
נראה לך שעל זה היו צועקים?!
כל הזעקה זה כשיש שנים שחולקים, ואחד מהם זה היבי"א, וכל מעיין רואה שהיבי"א צודק, ובכ"ז הם מתעלמים ומעלימים.
פשוט שאם הרב אויערבך סובר כמו היבי"א, והם היו מביאים רק את הרב אויערבאך, שע"ז לא היו (והיינו) צועקים.
אז זו לא טענה על משנ"ב דרשו, אלא טענה על הרב אלישיב / האור לציון / בא"ח / אגרות משה וכו'.
 
אוי ואבוי אם ספרדי יפסוק הלכה לפי ש"כ במשנ"ב דרשו.
יהיו לו עשרות איסורים בשמים!!!
לא גרע ממי שיעשה כהוו"א של מרן הגרע"י זצ"ל קודם שחזר בו.
בדיוק! זה רק מוסיף על הבעיה!!!
שאז חושבים כאילו: "אה, יש פה כה"ח, יש בא"ח, יש אורל"צ, כנראה זה גם לספרדים, אבל רוב רובו של הציבור הספרדי הולך אחרי הרב עובדיה, וגם מי שמעיין בהלכה רואה עשרות הלכות שההלכה כהגר"ע נגד הבא"ח, ולכן זה מטעה ומכשיל את הרבים!
מי שעושה כבא"ח כה"ח אול"צ הוא טועה ונכשל???
מה זה החלומות הללו???
גם אם הוא פוסק כהגרע"י ועשה כדבריהם יש לו על מי לסמוך. ובפרט שזו מסורת הפסיקה הספרדית הוותיקה מדורי דורות וכל המשנה ידו על התחתונה.
 
ראשי תחתית