קהילות יעקב
חבר חדש
- הצטרף
- 6/8/25
- הודעות
- 86
מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?אם במשנ"ב דרשו היה כתוב בהתחלה שזה מיועד רק לאשכנזים, ו/או אם לא היו מביאים את האור לציון, ניחא.
מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?אם במשנ"ב דרשו היה כתוב בהתחלה שזה מיועד רק לאשכנזים, ו/או אם לא היו מביאים את האור לציון, ניחא.
הם מביאים גם מהבא"ח והכה"ח.כמו, להבדיל, חזיר שרוצה להראות שהוא כשר, גם הם מביאים את האור לציון כביכול הם פוסקים גם לספרדים,
מה הקשר. אם משמיטים את כולם זה מיועד לאשכנזים. אם משמיטים חלק, מבלבלים.מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?
האמת היא לא מה שכתוב בפורום כזה או אחר.זו האמת וחבל להתכחש לה.
א. מי שאמר לך את ה"אמת" שאתה מנסה להאחז בה.מי אמר לך מה אחז מרן הגר"ח על המחבר?
על הנתון הזה הייתי מתווכח, אבל לא זה הנושא.כשלמעשה רוב בני התורה הספרדים
גם אם יפסקו לפי הרב אלישיב יקבלו ג"ע בלי שום בעיה.שילמדו משנ"ב דרשו לא יוכלו לדעת ממנו מה ההלכה, ואם יעשו מה שכתוב שם - יטעו בהלכה!
בדיוק! זה רק מוסיף על הבעיה!!!הם מביאים גם מהבא"ח והכה"ח.
פשוט.מה למדת ממרן הקה"י?
אני למדתי שיבי"א הוא ספר מצויין, אבל רק לספרדים.
אשכנזים לא יכולים לפסוק הלכה על פיו.
יש לך הו"א אחרת מכך?
אוי אוי אוי...גם אם יפסקו לפי הרב אלישיב יקבלו ג"ע בלי שום בעיה.
אם אתה רוצה להביא את הרב עובדיה, תביא,יש צורה של פסיקת הלכה. יש גמרא, ראשונים, אחרונים, זה עבודה. זה לא משחק.
עבודה צריכה להיות מקצועית. זה אומר לעבוד קשה, לאסוף את כל השיטות, עד שמגיעים לפסק הלכה.
אם אתה מתעלם מחלק מהשיטות אתה לא מקצועי. מי שיקרא מה שכתבת יגיד לך, לא הבאת את השיטה הזו, כנראה שלא עבדת מספיק.
אני יודע קצת יותר ממך מה כתוב בארחות רבינו, ועדיין אני אומר, אל תקרא מה שכתוב שם ותלך עם זה כל החיים.
לכל צד יש עוד צד, והריבוע הזה רק יגמד אותך.
בכל הדורות היו מחלוקות עזים, מי שידע לקחת את הטוב הרויח. מי שידע רק להוציא את המסביב נשאר....
התכוונתי אם לא היו מביאים את האור לציון והכה"ח והבא"ח וכו', כלומר שלא היו מביאים ספרדים בכלל. (ולא שהיו משמיטים רק את האור לציון. ובאמת מהודעתי לא היה כ"כ ברור כוונתי). והיינו שככה היו יודעים שזה פסקים של אשכנזים ולא של ספרדים.מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?
שטות מוחלטת. אנא חשוב הדיבור בטרם תוציא מפיך. או שתלמד איך פוסקים הלכה. אם הגרי"ש פוסק לספרדים אין בעיה. אם פוסק לאשכנזים יש בעיה.גם אם יפסקו לפי הרב אלישיב יקבלו ג"ע בלי שום בעיה
ולכן מי שיעשה כהרב אלישיב טועה בהלכה?לא. מי שלמד תורה יכריע (והכריע).
ספויילר: לפעמים הרב אלישיב ולפעמים הרב עובדיה.
תאר לך שבילקו"י היה כותב שמותר לעשות היתר מכירה ולא היה מזכיר שום מי שחולק ע"כ.אם אתה רוצה להביא את הרב עובדיה, תביא,
אבל זו לא טענה למה אחרים שעושים ע"פ רבותיהם, ואם אתה רוצה תקרא לזה מרובעים או מטומטמים, אבל זו האמת שעושים ע"פ גדולי ישראל.
?וזו בדיוק הבעיה. שזה לא!
אוי ואבוי אם ספרדי יפסוק הלכה לפי ש"כ במשנ"ב דרשו.
יהיו לו עשרות איסורים בשמים!!!
אם הרב אלישיב טעה, ואתה לא קיבלת ע"ע את הרב אלישיב כרבך - בוודאי שכן.ולכן מי שיעשה כהרב אלישיב טועה בהלכה?
אז זו לא טענה על משנ"ב דרשו, אלא טענה על הרב אלישיב / האור לציון / בא"ח / אגרות משה וכו'.בזה באמת אין בעיה.
נראה לך שעל זה היו צועקים?!
כל הזעקה זה כשיש שנים שחולקים, ואחד מהם זה היבי"א, וכל מעיין רואה שהיבי"א צודק, ובכ"ז הם מתעלמים ומעלימים.
פשוט שאם הרב אויערבך סובר כמו היבי"א, והם היו מביאים רק את הרב אויערבאך, שע"ז לא היו (והיינו) צועקים.
לא גרע ממי שיעשה כהוו"א של מרן הגרע"י זצ"ל קודם שחזר בו.אוי ואבוי אם ספרדי יפסוק הלכה לפי ש"כ במשנ"ב דרשו.
יהיו לו עשרות איסורים בשמים!!!
מי שעושה כבא"ח כה"ח אול"צ הוא טועה ונכשל???בדיוק! זה רק מוסיף על הבעיה!!!
שאז חושבים כאילו: "אה, יש פה כה"ח, יש בא"ח, יש אורל"צ, כנראה זה גם לספרדים, אבל רוב רובו של הציבור הספרדי הולך אחרי הרב עובדיה, וגם מי שמעיין בהלכה רואה עשרות הלכות שההלכה כהגר"ע נגד הבא"ח, ולכן זה מטעה ומכשיל את הרבים!
לא מבלבלים אף אחד.מה הקשר. אם משמיטים את כולם זה מיועד לאשכנזים. אם משמיטים חלק, מבלבלים.
ראיתי שכבר עשו רשימה של בעל הילקו"י על עשרות רבנים שכל תורתם הינה לא לשם שמיים.ב. כמו שאם מישהו יגיד לי שהרב עובדיה אמר על האור לציון שכל פסקיו הם לא לשם שמים - אני לא אאמין לו.
אני חושב שלקה"י היתה יראת שמיים יותר ממך ובדק כל מה שחשב שצריך לבדוק לפני שיצא כנגדו.ומי שסובר אחרת - חסר לו בהכרה של אחד מהם...