בספרי הר' יצחק יוסף [בכמה מקומות] מובא בזה"ל- ומרן החיד"א בשם הגדולים ראה תשובה מרבינו האר"י למרן, ומרן דן בדברי רבינו האר"י ז"ל ודוחה אותם מניה וביה, ואינו טורח ליישבם.
כותב זאת בכמה מספריו- "עין יצחק" ח"ג [במהד' תשע"ד זה בעמ' כג], ובספר "מעתיקי השמועה" עמ' ה, ובספר "ילקוט יוסף" ח"א מהד' תשפ"א בעמ' 16 [במאמר קבלת הוראות מרן שבתחילת הספר], וכן בספר "נחלת חיים" [קובץ לזכרו של ר' חיים עוזרי] יש שם מאמר מהר' יצחק ושם כתב זאת בעמ' קא, וכן בקובץ "קבלת הוראות מרן" הוצאת דורשי ה' של "איגוד בני התורה" שנת תשס"ו עמ' ו".

ויעויין שם להדיא דמרן דן בדברי האר"י, וכותב שכל סברא שכתב האר"י זה של ספר פוסק פלוני, ומה שכתב כאן האר"י זה כדי לצאת יד"ח חובת פוסק פלוני.
וכך לאורך כל התשובה כותב כך כדי לבאר דברי השאלה ואת צדדיה מסברת הפוסקים.
וסיים החיד"א בזה"ל "והסכים למה שנראה שנטה דעת הרב השואל"
והיינו- לא רק שלא דוחה את דברי האר"י מיניה וביה [כלשון הר' יצחק] אלא איפכא הסכים למה שנטה הרב השואל [היינו שמרן נטה לדעת האר"י].
ולא רק שאינו טורח ליישבם [כלשון הר' יצחק] אלא איפכא טורח להביא מקורות להאר"י שכל דבר שכתב האר"י זה של פוסק זה, וכך לכל אורך התשובה.

שהרב יצחק עצמו במקו"א, הביא הדברים כתקנן.
והוא בספרו עין יצחק ח"א מהד' תשע"ד עמ' תקפט, על רבינו האר"י, הביא דברי החיד"א הנ"ל כלשונן, ודלא כמו שהביא בכמה וכמה מקומות בשאר חיבוריו וספריו.

כותב זאת בכמה מספריו- "עין יצחק" ח"ג [במהד' תשע"ד זה בעמ' כג], ובספר "מעתיקי השמועה" עמ' ה, ובספר "ילקוט יוסף" ח"א מהד' תשפ"א בעמ' 16 [במאמר קבלת הוראות מרן שבתחילת הספר], וכן בספר "נחלת חיים" [קובץ לזכרו של ר' חיים עוזרי] יש שם מאמר מהר' יצחק ושם כתב זאת בעמ' קא, וכן בקובץ "קבלת הוראות מרן" הוצאת דורשי ה' של "איגוד בני התורה" שנת תשס"ו עמ' ו".

אך בלשון החיד"א להדיא הוא איפכא
ויעויין שם להדיא דמרן דן בדברי האר"י, וכותב שכל סברא שכתב האר"י זה של ספר פוסק פלוני, ומה שכתב כאן האר"י זה כדי לצאת יד"ח חובת פוסק פלוני.
וכך לאורך כל התשובה כותב כך כדי לבאר דברי השאלה ואת צדדיה מסברת הפוסקים.
וסיים החיד"א בזה"ל "והסכים למה שנראה שנטה דעת הרב השואל"
והיינו- לא רק שלא דוחה את דברי האר"י מיניה וביה [כלשון הר' יצחק] אלא איפכא הסכים למה שנטה הרב השואל [היינו שמרן נטה לדעת האר"י].
ולא רק שאינו טורח ליישבם [כלשון הר' יצחק] אלא איפכא טורח להביא מקורות להאר"י שכל דבר שכתב האר"י זה של פוסק זה, וכך לכל אורך התשובה.

והפלא מתעצם שבעתיים
שהרב יצחק עצמו במקו"א, הביא הדברים כתקנן.
והוא בספרו עין יצחק ח"א מהד' תשע"ד עמ' תקפט, על רבינו האר"י, הביא דברי החיד"א הנ"ל כלשונן, ודלא כמו שהביא בכמה וכמה מקומות בשאר חיבוריו וספריו.
