קהילות יעקב
חבר חדש
- הצטרף
- 6/8/25
- הודעות
- 90
הלו!ענה בבקשה לגופו של ענין.
ספר כזה הוא מקצועי? כן או לא.
התורה זה לא מקצוע!
אם דעת רבותינו שיש ספרים שאנחנו לא פוסקים על פיהם, אנחנו לא מביאים!
הלו!ענה בבקשה לגופו של ענין.
ספר כזה הוא מקצועי? כן או לא.
מה הבעיה בזה?כך כתב הרב יצחק יוסף שליט"א בספרו ילקוט יוסף.
הצג קובץ מצורף 9340
בהתחלה כתב שהם עושים בעיה גדולה ומטעים ומכשילים.סותר דבריו תוכ"ד.
בתחילה כתב ומן הראוי היה לציין לדבריו כדי שלא להטעות בהלכה ולהכשיל את הרבים
ומיד לאחמ"כ כותב ובאמת שאין צריכים להם וצ"ע.
ממש ממש לא.זה ברור לכולם.
ברור, כי הוא פוסק לפי השו"ע, ולפי גדולי הספרדים. מה השאלה?!הצג קובץ מצורף 9341
על ספר יבי"א: "והוא טוב לא בשביל התורה שלהם או פסקיהם..."
לא זה העניין.יש הסבורים שילקוט יוסף מטעה את הרבים בפסקיו. כך שמגוחך לטעון שמי שאינו מביאו מטעה את הרבים. ובלאו הכי, המעוניין בפסקי הרב עובדיה פותח ילק"י ולא מהדורת דרשו.
לענ"ד זה הוצאת שם רע.מרן שר התורה זצ"ל אמר שלא מסכים להדפיס את השונה הלכות שם אם ידפיסו מדברי הגר"ע יוסף.
כי הוא כתב במפורש שזה מיועד לאשכנזים!לאף אחד לא אכפת שהר' נויברט הוציא ספר לבני אשכנז.
אתה הוא זה שתכריע אם הרב אלישיב צדק או הרב יוסף?מה הבעיה בזה?
וכי יעלה על דעתך שמי שמעלים את כל פסקי מרן לא מגיע לידי טעות.
גם אם הרב עובדיה לא תמיד צדק, יש פעמים רבות שהוא צדק והאשכנזים טעו, וכל צורבא מרבנן יודה בזה, והם מביאים רק את האשכנזי שטעה ולא את הספרדי שצדק.
בודאי שזה גם לספרדים.כמו כן, יש רבים שהולכים לפי הרב עובדיה, ובטוחים שאם כתבו פסק בסתם במשנ"ב דרשו זה לכו"ע, וגם לספרדים.
לא. מי שלמד תורה יכריע (והכריע).אתה הוא זה שתכריע אם הרב אלישיב צדק או הרב יוסף?
וזו בדיוק הבעיה. שזה לא!בודאי שזה גם לספרדים.
אף אחד לא חולק על כל פסקי היבי"א, וכי הוא המציא את התורה מחדש?ועוד, אם מישהו ירצה לחלוק על כל פסק של היבי"א - אין ספק שיהיה לו טעות, כי לכו"ע יש פסקים שהוא צודק בהם. וה"ה כאן, כשמעלימים את כל הפסקים, בוודאי שזה מביא לידי טעות, כי בוודאי שיש פעמים שחלק על האשכנזים והוא צדק.
זו האמת וחבל להתכחש לה.לענ"ד זה הוצאת שם רע.
ידוע איך ר' חיים היה מקבל בחיבה את הילקו"י.
כמו כן, רב שאומר דבר כזה מגלה שאין תורתו לשם שמים, אא"כ אמר זאת על אפיקורוס וכד'. אין סיכוי שבעולם שרב "ימחוק" ו"יעלים" רב מסויים, אא"כ אותו רב הוא חוטא/מתחזה וכד'.
מי אמר לך מה אחז מרן הגר"ח על המחבר?אבל אם הוא רב אמיתי, גם אם איני מסכים עמו להלכה - אין סיכוי שרב יאמר עליו כך.
בזה באמת אין בעיה.אף אחד לא חולק על כל פסקי היבי"א, וכי הוא המציא את התורה מחדש?
אבל אף אחד לא חייב להביא דעתו.
לדוג' יש פעמים שגם פוסקים אחרים דעתם שווה, ומביאים אותם ולא אותו.
מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?אם במשנ"ב דרשו היה כתוב בהתחלה שזה מיועד רק לאשכנזים, ו/או אם לא היו מביאים את האור לציון, ניחא.
הם מביאים גם מהבא"ח והכה"ח.כמו, להבדיל, חזיר שרוצה להראות שהוא כשר, גם הם מביאים את האור לציון כביכול הם פוסקים גם לספרדים,
מה הקשר. אם משמיטים את כולם זה מיועד לאשכנזים. אם משמיטים חלק, מבלבלים.מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?
האמת היא לא מה שכתוב בפורום כזה או אחר.זו האמת וחבל להתכחש לה.
א. מי שאמר לך את ה"אמת" שאתה מנסה להאחז בה.מי אמר לך מה אחז מרן הגר"ח על המחבר?
על הנתון הזה הייתי מתווכח, אבל לא זה הנושא.כשלמעשה רוב בני התורה הספרדים
גם אם יפסקו לפי הרב אלישיב יקבלו ג"ע בלי שום בעיה.שילמדו משנ"ב דרשו לא יוכלו לדעת ממנו מה ההלכה, ואם יעשו מה שכתוב שם - יטעו בהלכה!
בדיוק! זה רק מוסיף על הבעיה!!!הם מביאים גם מהבא"ח והכה"ח.
פשוט.מה למדת ממרן הקה"י?
אני למדתי שיבי"א הוא ספר מצויין, אבל רק לספרדים.
אשכנזים לא יכולים לפסוק הלכה על פיו.
יש לך הו"א אחרת מכך?
אוי אוי אוי...גם אם יפסקו לפי הרב אלישיב יקבלו ג"ע בלי שום בעיה.
אם אתה רוצה להביא את הרב עובדיה, תביא,יש צורה של פסיקת הלכה. יש גמרא, ראשונים, אחרונים, זה עבודה. זה לא משחק.
עבודה צריכה להיות מקצועית. זה אומר לעבוד קשה, לאסוף את כל השיטות, עד שמגיעים לפסק הלכה.
אם אתה מתעלם מחלק מהשיטות אתה לא מקצועי. מי שיקרא מה שכתבת יגיד לך, לא הבאת את השיטה הזו, כנראה שלא עבדת מספיק.
אני יודע קצת יותר ממך מה כתוב בארחות רבינו, ועדיין אני אומר, אל תקרא מה שכתוב שם ותלך עם זה כל החיים.
לכל צד יש עוד צד, והריבוע הזה רק יגמד אותך.
בכל הדורות היו מחלוקות עזים, מי שידע לקחת את הטוב הרויח. מי שידע רק להוציא את המסביב נשאר....
התכוונתי אם לא היו מביאים את האור לציון והכה"ח והבא"ח וכו', כלומר שלא היו מביאים ספרדים בכלל. (ולא שהיו משמיטים רק את האור לציון. ובאמת מהודעתי לא היה כ"כ ברור כוונתי). והיינו שככה היו יודעים שזה פסקים של אשכנזים ולא של ספרדים.מה ניחא? רק כשהרב עובדיה חסר זה לא ניחא?
שטות מוחלטת. אנא חשוב הדיבור בטרם תוציא מפיך. או שתלמד איך פוסקים הלכה. אם הגרי"ש פוסק לספרדים אין בעיה. אם פוסק לאשכנזים יש בעיה.גם אם יפסקו לפי הרב אלישיב יקבלו ג"ע בלי שום בעיה
ולכן מי שיעשה כהרב אלישיב טועה בהלכה?לא. מי שלמד תורה יכריע (והכריע).
ספויילר: לפעמים הרב אלישיב ולפעמים הרב עובדיה.
תאר לך שבילקו"י היה כותב שמותר לעשות היתר מכירה ולא היה מזכיר שום מי שחולק ע"כ.אם אתה רוצה להביא את הרב עובדיה, תביא,
אבל זו לא טענה למה אחרים שעושים ע"פ רבותיהם, ואם אתה רוצה תקרא לזה מרובעים או מטומטמים, אבל זו האמת שעושים ע"פ גדולי ישראל.
?וזו בדיוק הבעיה. שזה לא!
אוי ואבוי אם ספרדי יפסוק הלכה לפי ש"כ במשנ"ב דרשו.
יהיו לו עשרות איסורים בשמים!!!
אם הרב אלישיב טעה, ואתה לא קיבלת ע"ע את הרב אלישיב כרבך - בוודאי שכן.ולכן מי שיעשה כהרב אלישיב טועה בהלכה?
אז זו לא טענה על משנ"ב דרשו, אלא טענה על הרב אלישיב / האור לציון / בא"ח / אגרות משה וכו'.בזה באמת אין בעיה.
נראה לך שעל זה היו צועקים?!
כל הזעקה זה כשיש שנים שחולקים, ואחד מהם זה היבי"א, וכל מעיין רואה שהיבי"א צודק, ובכ"ז הם מתעלמים ומעלימים.
פשוט שאם הרב אויערבך סובר כמו היבי"א, והם היו מביאים רק את הרב אויערבאך, שע"ז לא היו (והיינו) צועקים.
לא גרע ממי שיעשה כהוו"א של מרן הגרע"י זצ"ל קודם שחזר בו.אוי ואבוי אם ספרדי יפסוק הלכה לפי ש"כ במשנ"ב דרשו.
יהיו לו עשרות איסורים בשמים!!!
מי שעושה כבא"ח כה"ח אול"צ הוא טועה ונכשל???בדיוק! זה רק מוסיף על הבעיה!!!
שאז חושבים כאילו: "אה, יש פה כה"ח, יש בא"ח, יש אורל"צ, כנראה זה גם לספרדים, אבל רוב רובו של הציבור הספרדי הולך אחרי הרב עובדיה, וגם מי שמעיין בהלכה רואה עשרות הלכות שההלכה כהגר"ע נגד הבא"ח, ולכן זה מטעה ומכשיל את הרבים!
לא מבלבלים אף אחד.מה הקשר. אם משמיטים את כולם זה מיועד לאשכנזים. אם משמיטים חלק, מבלבלים.
ראיתי שכבר עשו רשימה של בעל הילקו"י על עשרות רבנים שכל תורתם הינה לא לשם שמיים.ב. כמו שאם מישהו יגיד לי שהרב עובדיה אמר על האור לציון שכל פסקיו הם לא לשם שמים - אני לא אאמין לו.
אני חושב שלקה"י היתה יראת שמיים יותר ממך ובדק כל מה שחשב שצריך לבדוק לפני שיצא כנגדו.ומי שסובר אחרת - חסר לו בהכרה של אחד מהם...