מכתבים מהרב יצחק יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ומה יש להתפלא במה שכותב:
1750181654400.png

וכן כתב עוד במק"א:
ומרן אאמו"ר שליט"א בהקדמה לספר ילקוט יוסף (מהדו"ק שנת תשל"א, עמוד טז) כתב, שחייבים לשלוט ברוחנו, לדבר בענוה טהורה, בחרדת קודש ובהכנעה יתירה, ולא יעיז לדבר גבוהה נגד גדולי עולם.
 
נערך לאחרונה:
ומה יש להתפלא במה שכותב:
הצג קובץ מצורף 6566

וכן כתב עוד במק"א:
ומרן אאמו"ר שליט"א בהקדמה לספר ילקוט יוסף (מהדו"ק שנת תשל"א, עמוד טז) כתב, שחייבים לשלוט ברוחנו, לדבר בענוה טהורה, בחרדת קודש ובהכנעה יתירה, ולא יעיז לדבר גבוהה נגד גדולי עולם.
1750227921738.png
 
על הגרב"צ אבא שאול זצ"ל
הצג קובץ מצורף 6615

המסקנה העולה מהדברים היא שאי אפשר לחלוק על הרב עובדיה בשום פנים ואופן, שהרי מי לנו בקי כמותו בכל הספרים, וממילא על החולקים נאמר "אם היה רואה היה חוזר בו".

אבל כבר הפריך מרן הגר"ש משאש טענה זו מיסודה, כאשר כתב עליו הגר"ע יוסף שנעלם ממנו הפוסקים האוסרים, וענה לו שאמנם הוא מחוסר ספרים אבל ראה את תשובת הגר"ע ששם ציטט כל דבריהם וממילא לא נעלם ממנו מאומה, שהרי על תשובה זו עצמה הוא עונה ואיך נעלם ממנו? ואדרבה דוקא מהגר"ע נעלמו דברי המתירים (כי השמיט רובם).

ולמעשה כל הכללים הללו כמו "אם ראה היה חוזר בו", ומרא דאתרא, ואסור להורות בפני רבו, והלכה כגדול בחכמה ובמנין, וסב"ל, ומנהג, וצריך לחזק את המנהג, וצריך לבטל את המנהג, ומנהג שקדם למרן, ומנהג ירושלים, הכל מוביל למסקנה אחת ויחידה - אסור לחלוק על הגר"ע יוסף, והלכה כמותו תמיד.
 
המסקנה העולה מהדברים היא שאי אפשר לחלוק על הרב עובדיה בשום פנים ואופן, שהרי מי לנו בקי כמותו בכל הספרים, וממילא על החולקים נאמר "אם היה רואה היה חוזר בו".

אבל כבר הפריך מרן הגר"ש משאש טענה זו מיסודה, כאשר כתב עליו הגר"ע יוסף שנעלם ממנו הפוסקים האוסרים, וענה לו שאמנם הוא מחוסר ספרים אבל ראה את תשובת הגר"ע ששם ציטט כל דבריהם וממילא לא נעלם ממנו מאומה, שהרי על תשובה זו עצמה הוא עונה ואיך נעלם ממנו? ואדרבה דוקא מהגר"ע נעלמו דברי המתירים (כי השמיט רובם).

ולמעשה כל הכללים הללו כמו "אם ראה היה חוזר בו", ומרא דאתרא, ואסור להורות בפני רבו, והלכה כגדול בחכמה ובמנין, וסב"ל, ומנהג, וצריך לחזק את המנהג, וצריך לבטל את המנהג, ומנהג שקדם למרן, ומנהג ירושלים, הכל מוביל למסקנה אחת ויחידה - אסור לחלוק על הגר"ע יוסף, והלכה כמותו תמיד.
כתב כן במפורש במכתב שהובא לעיל.
שלא יתכן לחלוק הלכה למעשה על הגר"ע יוסף.
 
איזה כשרויות? אלו המכשילים את הרבים בבשר טרף לדעת מרן, ומיץ ענבים שברכתו שהכל?
הסברתי מה כתב, איני יודע על איזה הכשרים מדבר.
צריך לבדוק מה קורה במלונות.
אני אינני נמצא שם.
 
ולמה הספרדים צריכים לשאול, אם דעת מרן היא שמותר לכתחילה?
מחילה דעת הבא''ח והשדי חמד ועוד הרבה מגדולי ספרד, לשמור על המנהג שהיה נפוץ בהרבה מקומות שלא מתחתנים בזמנים אלו.
הגרע''י ביטל מנהג זה בת''א, כי היו מחללים שבת, ונתן להם פיצוי לזה שאסר עליהם חתונות במוצ'''ש, וכידוע.
 
מחילה דעת הבא''ח והשדי חמד ועוד הרבה מגדולי ספרד, לשמור על המנהג שהיה נפוץ בהרבה מקומות שלא מתחתנים בזמנים אלו.
הגרע''י ביטל מנהג זה בת''א, כי היו מחללים שבת, ונתן להם פיצוי לזה שאסר עליהם חתונות במוצ'''ש, וכידוע.

לפי דבריך היה על חכם יצחק לפרסם מכתב זה בכל שנה ושנה, לחזק פסק מרן.
 
לפי דבריך היה על חכם יצחק לפרסם מכתב זה בכל שנה ושנה, לחזק פסק מרן.
כל שנה בלויין הוא חוזר על זה שאין לספרדים שבוע שחל בו אם יוצא ביום ראשון, ומותר להתחתן, זה עיקר ההלכות העולות במוצ''ש בימי בין המיצרים - זכר לחורבן.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית