דוקא לא נראה לי שהרב עדס מתפאר בו, זה ממש לא דרך הלימוד שלו, משנ"ב וקיצורים, אלא עיון בראשונים בבירור הסוגיא.איזה בוגרים מפוארים,
איזה ת"ח,
לא נסחפת?למעלה מאלף חיבורים! בהלכה יצאו מהבוגרים של קול יעקב,
מי דיבר נגדו?!אני מכיר עשרות בוגרים מקול יעקב - כולם ת''ח עצומים ואיכותיים !
אשרי חלקו של הרב עדס שליט''א (שה' ישלח לו רפו''ש) שזכה להוציא כאלו תלמידים
ואוי לו ואוי לנפשו של מי שידבר נגדו ...
אף אחד, אבל יש כאלה (לא אתה) במקומות אחרים, שכן, ולכן הזהרתי לפני שזה יקרהמי דיבר נגדו?!
למדתי לפני יותר מ-40 שנה, ברוך ה' ...אתה יודע לקרוא?
כןשאלתי רק האם באמת יש למעלה מאלף חיבורים מבוגרי ישיבתו, וא"כ מי הם.
אם אינך מכיר אז מנין לך ש"כן"?אף אחד, אבל יש כאלה (לא אתה) במקומות אחרים, שכן, ולכן הזהרתי לפני שזה יקרה
למדתי לפני יותר מ-40 שנה, ברוך ה' ...
כן
אינני מכיר
אבל אפשר לברר
אינני מכיר את שמות הספריםאם אינך מכיר אז מנין לך ש"כן"?
כבר עלה לאלפי?ספרי הרבנים למשפחת הראל,
ספרי הרב אברהם חיים עדס (אחיינו) - עשרות
ספרי הרב אברהם בנו
ברכת דוד (חרר)
ועוד אלפי ספרים.
מאי נפק"מ?אם אינך מכיר אז מנין לך ש"כן"?
בודאי.כבר עלה לאלפי?
זו השאלה, מנ"ל, אם לך לא ידוע מי הם, אז מנין לך שהם קיימים.מאי נפק"מ?
למעשה יש אלפי ספרים מבוגרי קול יעקב.
אדרבה, מענין שמישהו יעשה רשימה כזו, אולי באשכול של הגר"י עדס.בודאי.
לא אני כתבתי אלף. והדבר ברור כביעתא בכותחא.
תורה תורה חגרי שק
זה לא ידוע לך מה שכתב שם שידוע?תורה תורה חגרי שק
רק לבנו המקובל רבי יעקב נ"ל כבר יש אלפיבודאי.
לא אני כתבתי אלף. והדבר ברור כביעתא בכותחא.
מנין לו שכוונת הרב הלל לקעקע ולצאת נגד הרב עובדיה אישית, דבר שלא נכוןביררתי והדברים נכונים וידועים. ובסה"כ מוחה על כבוד התורה של אביו גדול הדורות ולא מבזה אותה.
הראש"ל שליט"א כותב כאן שמטרת הגר"י הלל לקעקע פסקי מרן אאמו"ר ע"ש.
ואני תמה אם זה לא לשה"ר.
כל מטרתו להמשיך הנהוג והמקובל בכל תפוצות ישראל עד מרן הגרע"י.
האם זה נקרא לקעקע?
יש כאן לשה"ר על רב ואלוף וגאון בישראל שהרים את כל תורת הקבלה למעלה מחמישים שנה.
גם אני מצטרף להנ"ל.
ובפרט הנוסח "הרב יעקב הלל מהנהלת אהבת שלום" מקומם מאוד, ומה שכתב "מהנהלת אהבת שלום" נשמע כאילו הוא המזכיר בישיבה.
כידוע מעולם הגר"י הלל לא כתב דברים נגד אף אחד,
והוא מכריז בכל מקום שהוא ממשיך את האר"י, הגרח"פ והבא"ח שהלכו עם האר"י והנהיגו כן בכל מקומות משובותיהם, ורק ממשיך את המנההג הקיים,
האם זו אינה זכותו?
אין זכות לתלמידי הבא"ח וכו' להמשיך בדרך רבם?
אם היה כותב מילה וחצי מילה ורבע מילה נגד, החרשתי.
אבל מסכן מה עשה????
מלבד היותו גדול מרביצי התורה בדור האחרון
האם בלוח שנה של הרב יצחק הוא מזכיר את דעת הבא"ח והאר"י? האם הוא כותב שיש ב' דעות האם מותר להתודות בתקיעות? או שיש ב' דעות האם מזכירים צדקתך בר"ה שחל בשבת וכדומה?
מה אתה רוצה שבלוח שנה שהוא 'הלכה למעשה' הוא יזכיר את הדעות שהוא לא סובר כמותם?
ובפרט שמבחינתו זה לא מחלוקת רגילה אלא מחלוקת על כל צורת וגישת ההלכה.
אם יש למשל רב שרגיל לחלוק על פסקי השו"ע כסדר כמו הגר"א וכדומה - האם הבא"ח מזכיר אותו? האם הרב עובדיה היה מזכיר אותו?
האם ראית פעם מישהו שכותב שיש 'מחלוקת' האם מביאים בליל פסח ב' מצות [דעת הגר"א ע"פ הרמב"ם] או ג' מצות [דעת השו"ע והאר"י]?
ועל כן דברי @מתוק מדבש נכונים, וביקורתו נכונה מאוד.
כוונתך לאלפי עותקים...רק לבנו המקובל רבי יעקב נ"ל כבר יש אלפי
ועל כן יש לשמור את כל מנהגי מרוקו, אלג'יר, תוניס, לוב, מצרים, עירק, חלב, דמשק, תורכיה וכו'