משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 3,554
אף אחד לא טען שאסור להתייפות אבל כמובן הכל בגדרי הצניעות
ושיער לכולי עלמא הוא בגדרי הצניעות, כי לולא זה היה אסור גם לרווקה לצאת בשיער גלוי.
אף אחד לא טען שאסור להתייפות אבל כמובן הכל בגדרי הצניעות
מנין לך שהיה גדול אולי יחסי לתכשיטים המינורים שהיו בזמנם
וכמו פשטות הרמב"ם- וכן נהגו בתימן ע"פ הרמב"ם כך, שגם רווקות כיסו ראשן.כי לולא זה היה אסור גם לרווקה לצאת בשיער גלוי.
אני סובר שמי ששמה פאה יכול להיות בגלל מה שרבותיה סוברים אבל הרבה רק בגלל שזה יפה ומושך
הראיה שכל ה''חרדיות בכאילו''(מודרניות) שמות פאה או מורידות כיסוי ראש אף אחת לא שמה מטפחת
שם כפי שיעויין בכל המקריםרק מאמר אחד דוג' יען כי גבהו בנות ציון וכו
וכמו פשטות הרמב"ם- וכן נהגו בתימן ע"פ הרמב"ם כך, שגם רווקות כיסו ראשן.
אלא שהמפרשים על הרמב"ם מבארים דהיינו גרושה, אך לרווקה שרי
אם לא הבנתבוקר טוב.
תפתח את כל הפשקווילים ותמצא שם אין ספור מאמרי חז''ל הפוכים ממה שהבאת פה
רק מאמר אחד דוג' יען כי גבהו בנות ציון וכו
והגמ' מסבירה שהלכו קצרה בצד ארוכה ושם מפורט עונשם הקשה (ושם לפחות הדבר הזה לא עשו משהו ''מיוחד'' לבלוט )
אם לא הבנת
כוונתי הייתה איפכא
ושם לפחות הדבר הזה לא עשו משהו ''מיוחד'' לבלוט
אין גריעותא אבל אתה מתעלם ממה שכתבתי ואחזור עד שתענהומי שקונה שמלה ונעליים זה לשם שמים?
פעם ראית אשה בוחרת בגדים לשם יחוד קב"ה ושכינתיה?
הנשים עם המטפחות בגודל הר תבור זה לש"ש? אולי גם כל השיער שהן מגלות?
אמרו חז"ל: אין אשה אלא ליופי, אין אשה אלא לתכשיטי אשה (כתובות נט), זו המהות של האשה - להתקשט ולהתייפות ככל יכולתה.
היכן הגריעותא בזה שהיא חובשת פאה כדי להתייפות?
מאמר המדרש בבראשית רבה על כל אבר ואבר תהא אשה צנועה
אין גריעותא אבל אתה מתעלם ממה שכתבתי ואחזור עד שתענה
הרבי מלובביץ אמר (ככה הבאת) שכל אשה יודעת מה המניע להשים מטפחת(כתבת קצת שונה אבל זה הרעיון)
אני אומר לך שוב שגם כל אשה ששמה פאה מאותם ''מניעים '' של אותה אחת ששמה מטפחת
(ואני חושב שאדרבה השמה פאה מניעיה הרבה יותר ''לא טובים''
שובעיניים להם ולא יראו אוזניים...
שוב הדבר של הגובה אין בו לכאורה דבר אסור
בעיני בשר ודם שלי קבוצה מאד קטנה אכן שמה פאה לש''ש הרוב ע''מ לבלוט
מה זה שונה בארה''ב אדרבה היו יותר קרובות בזמן לדורות ששמו מטפחתהסברתי לך שהרבי זצ"ל דיבר על הנשים בארה"ב בזמנו ואין שום קשר לנשים חרדיות בימינו בארץ ישראל, בוודאי שלא אלה השומעות בקול רבותיהם שאסרו פאה, ופשוט.
אמנם אפשר להתווכח ולהוכיח כיצד היתה נראית אשתו של הגר"ע יוסף ובנותיו, וכן עוד נשים רבות המגלות יותר משתי אצבעות, וכן ניתן לראות כיצד נראות הנשים בציבור הדתי לאומי ששם לא נכנס כ"כ מנהג הפאה, שחלקן הורידו לגמרי את הכיסוי וחלקן הולכות למחצה ולשליש.
אבל לפני שמתווכחים, צריך להבהיר שדברי הרבי לא אמורים לנשים חרדיות בזמננו.
באמתבוודאי שיש בו, כל דבר שעושה האשה להבליט עצמה בין הנשים הוא אסור משום פריצות.
באמת
אם יהיו כמה אחיות עם פאות ומטפחות
על מי יסתכלו יותר?