משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,464
ושם לפחות הדבר הזה לא עשו משהו ''מיוחד'' לבלוט
עיניים להם ולא יראו אוזניים...
ושם לפחות הדבר הזה לא עשו משהו ''מיוחד'' לבלוט
אין גריעותא אבל אתה מתעלם ממה שכתבתי ואחזור עד שתענהומי שקונה שמלה ונעליים זה לשם שמים?
פעם ראית אשה בוחרת בגדים לשם יחוד קב"ה ושכינתיה?
הנשים עם המטפחות בגודל הר תבור זה לש"ש? אולי גם כל השיער שהן מגלות?
אמרו חז"ל: אין אשה אלא ליופי, אין אשה אלא לתכשיטי אשה (כתובות נט), זו המהות של האשה - להתקשט ולהתייפות ככל יכולתה.
היכן הגריעותא בזה שהיא חובשת פאה כדי להתייפות?
מאמר המדרש בבראשית רבה על כל אבר ואבר תהא אשה צנועה
אין גריעותא אבל אתה מתעלם ממה שכתבתי ואחזור עד שתענה
הרבי מלובביץ אמר (ככה הבאת) שכל אשה יודעת מה המניע להשים מטפחת(כתבת קצת שונה אבל זה הרעיון)
אני אומר לך שוב שגם כל אשה ששמה פאה מאותם ''מניעים '' של אותה אחת ששמה מטפחת
(ואני חושב שאדרבה השמה פאה מניעיה הרבה יותר ''לא טובים''
שובעיניים להם ולא יראו אוזניים...
שוב הדבר של הגובה אין בו לכאורה דבר אסור
בעיני בשר ודם שלי קבוצה מאד קטנה אכן שמה פאה לש''ש הרוב ע''מ לבלוט
מה זה שונה בארה''ב אדרבה היו יותר קרובות בזמן לדורות ששמו מטפחתהסברתי לך שהרבי זצ"ל דיבר על הנשים בארה"ב בזמנו ואין שום קשר לנשים חרדיות בימינו בארץ ישראל, בוודאי שלא אלה השומעות בקול רבותיהם שאסרו פאה, ופשוט.
אמנם אפשר להתווכח ולהוכיח כיצד היתה נראית אשתו של הגר"ע יוסף ובנותיו, וכן עוד נשים רבות המגלות יותר משתי אצבעות, וכן ניתן לראות כיצד נראות הנשים בציבור הדתי לאומי ששם לא נכנס כ"כ מנהג הפאה, שחלקן הורידו לגמרי את הכיסוי וחלקן הולכות למחצה ולשליש.
אבל לפני שמתווכחים, צריך להבהיר שדברי הרבי לא אמורים לנשים חרדיות בזמננו.
באמתבוודאי שיש בו, כל דבר שעושה האשה להבליט עצמה בין הנשים הוא אסור משום פריצות.
באמת
אם יהיו כמה אחיות עם פאות ומטפחות
על מי יסתכלו יותר?
בכונה כתבתי אחיותאם תיכנס לעזרת נשים ותראה 400 נשים עם פאות, מי מהן תמשוך אותך?
לא מסתכלים על "כמה אחיות" אלא באופן כללי על הרחוב, וברחוב זה לא בולט כלל (אלא אם כן יש אדם שמוחו כל היום בענין הזה, והוא שם לב לכל אחת).
מה זה שונה בארה''ב אדרבה היו יותר קרובות בזמן לדורות ששמו מטפחת
וגם רצו להיבדל מן הגויות
שתראה את הגודל של התכשיטים האלוכמה קטן יכול להיות תבליט של העיר ירושלים, שאמור להראות לעיני כל את עושרה של האשה?
בכונה כתבתי אחיות
אם היו מורידות לגמרי _(כי מסתבר שרצו להיראות טוב)בארה"ב כך היה המצב אז, היו שמות מטפחת ואז מושכות אותה לאחור, או אפילו מורידות לגמרי במפגש עם חברות וכדו'.
תלוי בין אחיות עם מטפחת יכול להיות שכן....ואשה רווקה בין אחיות היא גם "בולטת" ופרוצה?
אז לשיטתך יתכן ואחות רווקה בין אחיות נשואות עם מטפחת תצטרך לכסות את ראשה? ולו לחומרה?תלוי בין אחיות עם מטפחת יכול להיות שכן....
בין אחיות עם פאה -תהיה בולטת לרעה
אם היו מורידות לגמרי _(כי מסתבר שרצו להיראות טוב)
למה לא הלכו עם פאה? לא היו צריכות לשים מטפחת???
@מרנן ורבנןאז לשיטתך יתכן ואחות רווקה בין אחיות נשואות עם מטפחת תצטרך לכסות את ראשה? ולו לחומרה?
מה לא הבנת את החילוק הפשוט בין רוקה לנשואה?
לא פרוצהלרווקה מותר להיות פרוצה?
מותר לה למשוך תשומת לב יתירה מגיסיה הנשואים?
היכן מצינו חילוק בדיני צניעות הלבוש בין רווקה לנשואה?
טענתי שהחובשות מטפחת בעיננין אם ישימו פאה ירגישו פרוצות
ומצאנו הרבה חילוקים בין רוקה לנשואה
שרוקה צריכה למצא חן ע''מ להינשא
לעומת זאת נשואה רק בשביל שלא תתגנה על בעלה
וע''כ הרבה פוסקים סוברים שכיסוי ראש הוא רק לנשואה
וכן היה המנהג ברוב קהילות ישראל שרווקות אינן מכסות ראשן ונשואות מכסות ראשן
ובא גם מקרב הפוסקים האשכנזים שציטטת הרבה אמרו בגלל מנהג
ןפה לנו הספרדים יש גם מנהג
מה פירוש זמן מצומצם על זמן שהיא בשידוכין? רווקה כל זמן שהיא לא נשואה זה זמן שהיא ב"שידוכין" עד שתינשא לא?ומאי נפק"מ?
אדרבה, רווקה צריכה למצוא חן בעיני מספר אנשים מצומצם מאוד שמתאימים להתחתן איתה, ורק בתקופה מאוד מצומצמת בחייה כאשר היא בשידוכים,
"בין הנשים".אבל הבעל ניחא ליה שתהא אשתו מקושטת תמיד, וכן כתב מהרש"ל בספרו "ים של שלמה" (בבא קמא פרק ח' סי' ל"א) והועתק גם בט"ז חושן משפט (סי' תכ"ד ס"ק ו'), וזה לשונו: "אשה שהולכת לחתונה ולותה בגד הראוי לה למלבוש לפי אומד ממונה, ונגנב או נאבד אפילו באונס, חייב הבעל לשלם, דודאי הבעל ניחא ליה שתהיה מקושטת בין הנשים". עכ"ל.
זה לא "ממש" זה הרחבה של העניין רק השכל הוא אותו שכל. אבל אינו מחוייב שהרש"ל והט"ז יודו בכגון דא. מה גם שכל הנדון ברש"ל הוא ממוני, ואין שם שום איסור בקישוט מול נשים שאם היה צד כזה יכול לטעון שלא ניחא לי דליתעביד איסורא בממונא ובימינו יכול לטעון שקים ליה כהאוסרים להתקשט ולא ניחא לי להתחייב על הלוואה בכגון דא ומהכי תיתי להיכנס שלדעת רש"ל יהא מותר??והוא ממש כדברי מרן הגר"ש משאש בשו"ת שמש ומגן, "שע"פ רוב ולפי רוח היום, יוצאים יחד לשוק בעל ואשתו בבת אחת, ויתבייש לראות אשתו מנוולת כמו ערבית, בתוך נשים אירופאיות מלובשות ומקושטות כראוי לרוח הזמן ובהיתר".
מה פירוש זמן מצומצם על זמן שהיא בשידוכין? רווקה כל זמן שהיא לא נשואה זה זמן שהיא ב"שידוכין" עד שתינשא לא?
"בין הנשים".