באנר תרומה

משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א (3)

ה
הצג קובץ מצורף 10391
נראה כאן עורך עיתים לבינה מענין מה חושב ע"כ שהראשל"צ סובר שרבע שעה לאחר שקיעה יוצא שבת בכ"מ בעולם...
הגר"ד סופר שליט"א אינו חשוד על קטנות המוחין בכלל, וקטנות בפרט, וב"ה מכבד ת"ח גם אם אינם מבית מדרשו!
 
כיון שכל מקום בעולם הזמן שיוצאים הכוכבים לוקח זמן שונה. א"א להגיד שבכל מקום בעולם צאה"כ הוא רבע שעה אחר שקיעה כי יש מקומות שאין סיכוי לראות שום כוכב בזמן הזה
והיכן הרב יצחק אמר אחרת?
 
אינו חשוד על קטנות המוחין בכלל, וקטנות בפרט, וב"ה מכבד ת"ח גם אם אינם מבית מדרשו!
מה אתה רומז בדבריך??

שאם יש איזה ת"ח שאינו מכבד ת"ח שאינו מבית מדרשו וכותב עליו "שאינו מעיין" "ושאין לו הבנה" וכד'.
אז הוא בגדר "קטנות המוחין"??

או שלא הבנתי את דבריך
 
מה אתה רומז בדבריך??

שאם יש איזה ת"ח שאינו מכבד ת"ח שאינו מבית מדרשו וכותב עליו "שאינו מעיין" "ושאין לו הבנה" וכד'...
כתיבה בלשון חריפה ותקיפה אינה קשורה לכבוד ת"ח וכדרך שמצינו בספרי הפוסקים הראשונים והאחרונים

ועי' במכתב מרן רשכבה"ג הגר"ע יוסף זצוק"ל ל"חכם אחד ז"ל" הנדפס בס' הליכות עולם.
 
כתיבה בלשון חריפה ותקיפה אינה קשורה לכבוד ת"ח וכדרך שמצינו בספרי הפוסקים הראשונים והאחרונים
זה ברור

אך כוונתי להערות שאין בהם ממש

לדוגמא יש איזה מח' באחרונים בנושא מסויים אז פוסק א' הבין וסבר כצד א' ופסק כאחרונים מסויימים, ואילו הפוסק השני נ"ל כצד ב', האם שייך כאן "חוסר הבנה" "אין לו עיון" וכד'?.

לא מצאתי ב - 90 אחוז מהמקומות שכותב בסגנון הנ"ל שום כיוון של הערה.

בשלמא- אם יש קושייא חזקה או חשבון בסוגייא, אזאי יש כאלה שנוקטים "בסכינא חריפא"

אך לא על מקרים כאלה כוונתי
 
הצג קובץ מצורף 10391
נראה כאן עורך עיתים לבינה מענין מה חושב ע"כ שהראשל"צ סובר שרבע שעה לאחר שקיעה יוצא שבת בכ"מ בעולם...
זכורני שהייתי יחד עם מו"ר הראש"ל בכנס ,,, (ז' כסלו תשע"ז) והיה שם הגר"ד סופר, וכשיצא מו"ר שליט"א ניגש הגר"ד והגיש לו מכתב עם שאלה על דבריו בשיעור (בענין סב"ל נגד גדול הדור), ומו"ר אמר לי אח"כ מה להשיבו (והתכתבנו בזה).
וכן פעמים רבות הגיע לביתו של מו"ר הראש"ל שליט"א בכל מיני עניינים.
ופעם אף ניסה להפגיש בין מו"ר הראש"ל שליט"א לאביו הגאון היח"ס שליט"א.
 
ראשי תחתית