באנר תרומה

משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א (3)

אתה מוזמן לי את ההבדל אצלי.

בכל אופן, העמסת עלי את כל כאבי הבטן שלך על אחרים, דברים שלא כתבתי מעולם. זו גם הוצאת שם רע וגם הסטת האשכול ע"י שטויות והבלים.
במקום לענות על זה, אתה מסיט את הדיון, כי אין באמת מה לענות.
באמת נראה לי נעצור את זה וחבל סתם להגרר לפינות כאלה.
הילקוט יוסף פשוט העלים מהקורא בגוף ההלכה שמדובר במחלוקת שו"ע ורמ"א, וכך חשב להסתיר את העובדה שהוא פוסק כרמ"א נגד השו"ע, כאשר מנהג מרוקו הוא כשו"ע. והעיקר ש"קיבלנו הוראות מרן"...
בארתי כבר מה אני חושב.
גם שמרן הרב עובדיה פוסק כמו השו"ע הוא לא כותב אותו בהלכה למעלה (אולי במקומות בודדים)
ואותו דבר פה...
למה שנכתוב מי הם הדעות בהלכות למעלה?
זה כמעט ולא הדרך שלו בספרים.
ורק פה שרצה לכתוב בסוף שהנוהגים כדעה קמא "יש להם על מה לסמוך" הביא זאת בתורת מח', אבל לא צריך לפרט את הדעות בהלכה למעלה.

אתה רוצה ישר תקפוץ לכך למחשבות שהוא בא "להסתיר מהקורא הבעל בית" שזו דעת השו"ע...
(מי שמעניין אותו באמת אם זה השו"ע או לא יפתח את ההערה ולא יסתכל רק למעלה)
 
לא ראיתי שמטיף למישהו מסויים.
תתבונן שוב
(ואדרבה שהעתיק את מה שכתב מרן הגרע"י זצוק"ל על הרב סופר שליט"א, לא כתב את שמו שם)
ומה בכך? כל פותח הספר כנסת יחזקאל רואה במה מדובר.

בכל אופן, כל כותב ספר זכותו להביא ולהזכיר מה ומי שרוצה, לא מתאים לך אל תקרא.
 
באמת נראה לי נעצור את זה וחבל סתם להגרר לפינות כאלה

מלכתחילה היית צריך לשתוק, אם אין לך מה להשיב. הרי יש לנו כאן את @אהבה רבה שתפקידו לבלבל את המוח ולהעביר נושא כשאין מה לענות באופן ענייני, עד שמדווחים עליו ונמחקים השטויות שהוא כותב.
 
אתה רוצה ישר תקפוץ לכך למחשבות שהוא בא "להסתיר מהקורא הבעל בית" שזו דעת השו"ע...

תמיד אפשר להתחכם, אפשר גם לומר שכל למדן בוודאי יודע מה דעת השו"ע, והילק"י לא נכתב לבעלי בתים...

אבל האמת היא פשוטה - הוסתר כאן העובדה שהלכה כרמ"א נגד השו"ע ובכך ביטל את מנהגם.

וגם עוד לא ענית על השאלה המקורית, איזה "קפידא" יש כאן. כל הכללים המומצאים מתנפצים בזה אחר זה.
 
היכן פסק כשו"ע והביא אותו כ"יש אומרים"? דוגמאות בבקשה.
התכוונתי שפוסק הלכה בסתמות ולא מזכיר שהיא דעת השו"ע.
(וזכורני כמדומני גם דוגמא למה שהזכרת, אולי אחפש יותר מאוחר אם זה ירגיע אותך שנווכח מזה שאין דעתו "לחסל" את מנהג מרוקו...)
מי שפוסק כשו"ע "יש לו על מי לסמוך", והלכה כרמ"א... אכן "קיבלנו הוראות מרן".
סב"ל...
מנהג...
השו"ע היה חוזר בו...
וכו' - אכן "קיבלנו הוראות מרן"...
 
או במילים אחרות, קיבלנוהו באופן סלקטיבי, ומכאן שהאמירה הזו אין בה ממש, וסרה תלונתו מעל אחרים שלא פוסקים כמותו במקומות אחרים (והוא נשאר בצ"ע עליהם, כיצד חלקו על מרן נגד הצהרתם).
 
התכוונתי שפוסק הלכה בסתמות ולא מזכיר שהיא דעת השו"ע.
(וזכורני כמדומני גם דוגמא למה שהזכרת, אולי אחפש יותר מאוחר אם זה ירגיע אותך שנווכח מזה שאין דעתו "לחסל" את מנהג מרוקו...)

הענין הוא לא חיסול, אלא העלמה מהקורא שמנהג מרוקו הוא כשו"ע, והוא פוסק כרמ"א נגד השו"ע.

ואני ממתין לדוגמא.
 
מלכתחילה היית צריך לשתוק, אם אין לך מה להשיב. הרי יש לנו כאן את @אהבה רבה שתפקידו לבלבל את המוח ולהעביר נושא כשאין מה לענות באופן ענייני, עד שמדווחים עליו ונמחקים השטויות שהוא כותב.
מי שתמיד אבל תמיד, מסיט כל נושא בעולם לרב יחק יוסף זה @משיב כהלכה (בין היתר...)

ואילו אני כשנותן לך בראש "מסיט את הנושא"... שיערב לך ויבושם לך...!

כמו גם מחיקת ההודעות שלי כאלו מדובר בכל הודעה שניה או עשירית...

אם מה שעושה ליהודי טוב על הלב זה לכתוב שטויות - בכבוד (אולם לא על גדולי הדור)
 
ואגב, ישנה הסרטה ידועה שמרן הראש"ל שליט"א משמש כרב המקדים למרן רבי אבה'ו זצוק"ל

והזכיר דבר מה בהל' ברכות וחלק עליו ללא שם המחבר, או-אז פנה אליו מרן זצ"ל וא"ל

"תאמר שכך כתב ברכת ה'...", ענה מרן שליט"א "בכס"ר כועסים שמזכירים את השם..."

ענה מרן זצ"ל "כועסים?! שישתו מים קרים...!!"
בוא תבין למה ב"כסא רחמים כועסים".

מצ"ב ההסרטה הזו, מחולקת ל3 מפאת גודלה. [וב"ה היה לי חלק בהוצאתה מגנזכי הארכיון...].

כמו כן צירפתי מדברי הרב משה לוי בספר ברכת ה' ח"ב (עמ' רנ"ד) בדין מי שטעה ובירך נפשות במקום מעין ג'.

והמעיין יראה כי הרב ברכת ה' לא הכריע לברך בגלל מרן ורוב האחרונים, ולא הזכיר כלל ספק במצוה או בברכה... כל אלו טענות שאמר הרב יצחק בשמו, ולא כתבן כלל!
אלא טעמו פשוט מצד שהלכה כראשונים ומרן נגד האחרונים.

הבנת למה בכסא רחמים כועסים?!...



הצג קובץ מצורף ‏‏‏‏בכסא רחמים כועסים1.mp4
הצג קובץ מצורף ‏‏בכסא רחמים כועסים2.mp4
הצג קובץ מצורף ‏‏בכסא רחמים כועסים3.mp4
 

קבצים מצורפים

מי שתמיד אבל תמיד, מסיט כל נושא בעולם לרב יחק יוסף זה @משיב כהלכה (בין היתר...)

עוד השמצה עלובה חסרת בסיס.

אגב, איך אפשר לקחת אשכול שעוסק ברב יצחק יוסף, ולהסיט אותו לרב יצחק יוסף?
 
דרך אגב אעלה כאן את דבריו של הרב יוסף פרץ שליט"א בנושא ההתעלמות מספרים מסויימים שכתבו בנושא.
לא יודע מי זה הכותב הנ"ל,
אבל נראה שאח"כ הוא כותב בענין חשוב של כתיבה בלשון מכובדת.

כמדומה שזה נצרך לא פחות, ודו"ק.
 
אני רואה שא"א להעיר פה שום דבר בלי שיקשרו זאת איך שהוא ויהפכו את ההערה לרב יצחק...
אני לא הערתי מאום

אלא סה"כ שמתי לך מראה מול הפרצוף

שכל תלונה שיש לך על אחרים - תטען על רבותיך, וע"ז נאמר "תטול קורה [ואולי אפי' כמה קורות] מבין עיניך"

[וזה קורה בכל נושא כמעט, שיש לך או לדומיך הערה על אחרים ,אותו הערה חוזרת אליכם פי כמה וכמה]
 
זה לא "דבר שטותי", להעלים מהקורא שמדובר בשו"ע ורמ"א, ופוסקים לשנות את מנהג מרוקו, שלא יהיה כשו"ע אלא כרמ"א.

רק שאתה היית רוצה לגמד את הענין ולהפוך אותו לשטותי.

מה שהיה לפניי הוא ילקוט יוסף (וגם האשכול עוסק בו), אבל אה"נ, ההערה היא גם על הליכות עולם.
לא העלים כלום, הביא בהערה.
 
בוא תבין למה ב"כסא רחמים כועסים".

מצ"ב ההסרטה הזו, מחולקת ל3 מפאת גודלה. [וב"ה היה לי חלק בהוצאתה מגנזכי הארכיון...].

כמו כן צירפתי מדברי הרב משה לוי בספר ברכת ה' ח"ב (עמ' רנ"ד) בדין מי שטעה ובירך נפשות במקום מעין ג'.

והמעיין יראה כי הרב ברכת ה' לא הכריע לברך בגלל מרן ורוב האחרונים, ולא הזכיר כלל ספק במצוה או בברכה... כל אלו טענות שאמר הרב יצחק בשמו, ולא כתבן כלל!
אלא טעמו פשוט מצד שהלכה כראשונים ומרן נגד האחרונים.

הבנת למה בכסא רחמים כועסים?!...



הצג קובץ מצורף 10507
הצג קובץ מצורף 10508
הצג קובץ מצורף 10509
מי יגלה זאת למרן הגרע"י?
 
ראשי תחתית