באנר תרומה

משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א (4)

אין שום קשר לנדון דידן, אם הלכה כי"א קמא או בתרא. שניהם ברמ"א, וזו לא מחלוקת שו"ע ורמ"א.
לא נראה לי יש לך חוסר בהבנת הנקרא.
זה ששניהם ברמ"א מה זאת אומרת!?
דעת הרמ"א בסתם לא כמו השו"ע, ולפי מרן הרב עובדיה זו היא דעתו להלכה!!!

אז איך אתה מגדיר זאת אם לא מחלוקת!?

או במילים אחרות מהי דעת הרמ"א כאן?

די כבר עם התירוצים המגוחכים האלה, קשה לך להודות באמת הפשוטה!?
 
המקובלים שהביא (מנהג ק"ק בית אל) הם הרבה אחרי הרמ"א, והילק"י הביא אותם באמצע דבריו הארוכים, וגם העיר ש"מדברי המהר"ש ויטאל בקונטרס "חיים שנים ישלם", שהובאו בספר פתח הדביר חלק ב' (בקונטרס אחרון לסי' קכח), מוכח שגם על פי הסוד, שפיר דמי שיתחילו הכהנים לומר "יברכך" מעצמם, ואין צריך להקרותם תיבה זו".

בהערות למטה הביא את המאירי והר"ן והטור שמשמע מדבריהם שהש"צ מקריא גם יברכך, דן בדעת הרמב"ם, הביא עוד אחרונים ומנהגים שונים, נכנס לנושא אחר לגמרי - מתי מבטלים מנהג (מתי שרואים לנכון לבטל ואז נותר למצוא את הסיבה הנכונה), ובאמצע דבריו הארוכים הבליע שזו מחלוקת שו"ע ורמ"א.

ומכן תשובה לאותם ששלחו את הקורא ל"הערות"...
לא יודע מה אתה רוצה
הסיבה שהכריע כדעה זו אינו מחמת כך סובר הרמ"א, כי אם מחמת שכך סוברים המקובלים
[אגב, רבינו בחיי קדם בהרבה להרמ"א]
באמצע המקורות הארוכים מופיע "וכמו שכתבנו בשו"ת יביע אומר", ואח"כ "והנה בהיותי משרת בקודש כראב"ד במצרים קהיר בשנת תש"י, ראיתי שנוהגים כדעת מרן הש"ע", ותהיתי כיצד העתיק מאביו מבלי לציין זאת, ואח"כ ראיתי שבסוף דבריו (מי שיזכה להגיע לשם) כתב בסוגריים: "סעיף זה והמקורות ממרן אאמו"ר שליט"א. שוב נדפסו הדברים גם בהליכות עולם פר' תצוה עמ' קצט".

וכנראה דרכו שכל מה שמצא בכתבי יד אביו ועדיין לא נדפס, העתיק והדביק בספרו, וכך "הקדים" את אביו בהדפסת הדברים... ואיני יודע אם ראוי לעשות כן, אע"פ שהוא אביו ומסר לו את הדברים לעיין בהם.
כנר' שמעולם לא פתחת המהדורות הישנות של ספר ילקוט יוסף
 
פתחתי כמה וכמה פעמים, וראיתי את הסגנון הזה. כעת הגבתי באגב על מה שנתקלתי בו.
 
לא יודע מה אתה רוצה
הסיבה שהכריע כדעה זו אינו מחמת כך סובר הרמ"א, כי אם מחמת שכך סוברים המקובלים
[אגב, רבינו בחיי קדם בהרבה להרמ"א]

אני רוצה להגיד לך שאתה טועה, זה לא רק בגלל המקובלים, ואדרבה הביא מקובלים שסוברים לא כך.

וגם לשיטתך, מקובלים שהולכים כרמ"א זה בסופו של דבר רמ"א.

אגב, רבינו בחיי לא היה מקובל.
 
ראשי תחתית