אכןהגרב"צ אבא שאול
הגר"י צדקה
הגר"ע יוסף
זצוק"ל
אני חושב שדוקא הסדר שכתב @מושיב יחידים נכון הוא. מרן רבינו בן ציון אבא שאול הוא זה שיזמו, וצירף אליו את הגר"י צדקה, ורק אח"כ חובר מרן רבינו עובדיה יוסף עם תנועת ש"ס, והכפיל ושילש את הצלחתו, כנלע"ד.אכן
בסדר הפוך
אכן כך כתוב בהמכלולאני חושב שדוקא הסדר שכתב @מושיב יחידים נכון הוא. מרן רבינו בן ציון אבא שאול הוא זה שיזמו, וצירף אליו את הגר"י צדקה, ורק אח"כ חובר מרן רבינו עובדיה יוסף עם תנועת ש"ס, והכפיל ושילש את הצלחתו, כנלע"ד.
וכן ידוע.אכן כך כתוב בהמכלול
למי מאיתנו שזוכר בהלווית הגאון הגדול רבי אליהו אבא שאול זצוק"ל, אחד מהמספידים מבני המשפחה אמר שהוא היה יד ימינו של אביו מרן האור לציון זיע"א, בכל פעילותיו וכן בהקמת רשת אל המעיין, והדגיש המספיד "והוא זה שהקימו הוא ולא אחר"...אני חושב שדוקא הסדר שכתב @מושיב יחידים נכון הוא. מרן רבינו בן ציון אבא שאול הוא זה שיזמו, וצירף אליו את הגר"י צדקה, ורק אח"כ חובר מרן רבינו עובדיה יוסף עם תנועת ש"ס, והכפיל ושילש את הצלחתו, כנלע"ד.
למי מאיתנו שזוכר בהלווית הגאון הגדול רבי אליהו אבא שאול זצוק"ל, אחד מהמספידים מבני המשפחה אמר שהוא היה יד ימינו של אביו מרן האור לציון זיע"א, בכל פעילותיו וכן בהקמת רשת אל המעיין, והדגיש המספיד "והוא זה שהקימו הוא ולא אחר"...
סיפר לי אחד מבני המשפחה שהם מאוד פגועים מכך מפורסם שהרב עובדיה הוא זה שהקים, וששאלו את הגרב"צ על כך הוא ענה להם, מה אכפת לכם"והוא זה שהקימו הוא ולא אחר"...
סיפר לי אחד מבני המשפחה שהם מאוד פגועים מכך מפורסם שהרב עובדיה הוא זה שהקים, וששאלו את הגרב"צ על כך הוא ענה להם, מה אכפת לכם
והדגיש המספיד "והוא זה שהקימו הוא ולא אחר"...
יש מייסד ויש מעבה...מה יש להיפגע, הרי ברור שמי ששיכלל ועיצב ועיבה את הרשת זה הרב עובדיה ושלוחיו
כנראה כואב להם ההשתלטות גם על ההסטוריה.זה לא חסר טעם לעשות כן בשעה שמתו מוטל לפניו?!
א. מה זה קשור לאשכול פהיצא לי לקרוא מאמר של אשר מדינה שפורסם בבתי הכנסת, על גזירת הגיוס. הרבה דברים הם בבחינת דמגוגיה, הרבה דברים לא נכונים היסטורית, ובאופן כללי קשקוש אחד גדול (במקום לכתוב בפשטות "זה החוק ואין לנו הרבה מה לעשות, אז בחרנו את הרע במיעוטו").
אין ענין להביא לכאן את הטור, באופן כללי הכותבים נבחרים לפי מידת הצלחתם למלא טור שלם בלי לכתוב שום דבר.
יש כאן משהו לא נכון מחינת העובדות לגבי הרשת?
א. לגבי אחזקת הרשת, זה היה אך ורק בזכותו בלבד? לא נראה לי.יש כאן משהו לא נכון מחינת העובדות לגבי הרשת?
בשנים המאוחרות ודאי!א. לגבי אחזקת הרשת, זה היה אך ורק בזכותו בלבד? לא נראה לי.
לא כתב שחייבים, אלא ש"ראוי".ב. לגבי הנספח מזה, וכי מי שדאג לך בממון צריך ללכת אחרי פסיקותיו?! אתמהה.
אך ורק בזכותו בלבד? לא היה עוד אף אחד שדאג לזה מלבדו?!בשנים המאוחרות ודאי!
הטענה נשארה.לא כתב שחייבים, אלא ש"ראוי".
ראוי לפסוק הלכה לפי מי שמממן אותך?!
ואני טענתי על הסיבה של האחזקה.אני הבנתי שזה בגלל עוד שתי סיבות,
א. שמסר נפשו למען "מעיין החינוך" בלי קשר לאחזקה.
ב. על פי רוב דיעות אחרות אינם צודקות. (בבקשה לא להכנס לזה עכשיו - רק הבהרתי את דבריו)
זה חלק ממסירות הנפש.ואני טענתי על הסיבה של האחזקה.
ואני מבין שאין לך על זה תשובה.
לא משנה אם זו הסיבה או סיבה.זה חלק ממסירות הנפש.
וכמו שראש ישיבה הולך להתרים כסף עבור הישיבה זה סיבה להכיר לו טובה ולקבל את מרותו. (כמובן שזאת לא "הסיבה")
הוויכוח לא ילך לשום מקום וחבל לי על הכוחות והזמן.לא משנה אם זו הסיבה או סיבה.
מי שדואג לכסף, זו סיבה שיהיה שצריך לשמוע להלכות שלו דוקא?
אין פה שום ויכוח.הוויכוח לא ילך לשום מקום וחבל לי על הכוחות והזמן.
אין פה שום ויכוח.
שאלה אחת ברורה:
מי שדואג לכסף, זו סיבה שיהיה שצריך לשמוע להלכות שלו דוקא?