עניית אמן על ברכת המגילה ביום לספרדי השומע מאשכנזי

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
רב חשוב. יש הרבה כרכים על המ"ב שנקראים 'מאיר עוז'. ליקוט יפה עם הרבה ענינים וסברות.
ולפי דבריך יוצא שכוונת הביה"ל שגם במקום שאנו מורים לו שלא לברך, שאפשר לענות אמן? למרות שההלכה בשבילו היא שלא לברך?
הרי ידועים דברי הרמב"ם על המברכים על המגילה בט"ו מספק
אנו לא מורים לו לברך, אבל הוא עצמו נוהג כדעת פוסק מסויים. משא"כ אצל הרמב"ם מדובר בדבר שאף אחד לא מורה לברך אלא זה טעות מיסודה.
 
רב חשוב. יש הרבה כרכים על המ"ב שנקראים 'מאיר עוז'. ליקוט יפה עם הרבה ענינים וסברות.
זה ת"ח משכונת רמת אלחנן. זכה לקירבה גדולה מהגרח"ק (אפילו שהוא הגיע מבית פשוט מאד), ובזכותו ובעידודו יצאו הספרים היפים הללו.
אנו לא מורים לו לברך, אבל הוא עצמו נוהג כדעת פוסק מסויים. משא"כ אצל הרמב"ם מדובר בדבר שאף אחד לא מורה לברך אלא זה טעות מיסודה.
אם הוא צריך לנהוג כאותו פוסק, אז לשיטתך חייבים לענות אמן. ואם לאו, לכאורה אסור לו לברך ולנו אסור לענות אמן.
 
ואם לאו, לכאורה אסור לו לברך ולנו אסור לענות אמן.
זה מה שחידש המ"ב שאפילו שאין אנו מורים לו לברך, וכפי הדוגמא שהביא מענין בנ"ר, כיון שיש לו על מה לסמוך 'מותר' לענות אמן, ואין זה אמן יתומה ח"ו.
 
ראשי תחתית