עת שערי רצון
חבר מוביל
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,884
בפרטימי זה?
בפרטימי זה?
ממש קשוראתה מניח תפילין החול המועד?
(מרן בשולחנו הטהור סי' ל"א פסק שלא להניח, אך בב"י הביא שמקורו מהזוהר והמניח בחוה"מ הרי הוא מקצץ בנטיעות. ושמא אף הזוהר ח"ו חשוד באפיקורסות. ואף הרמ"א שהביא המנהג להניח תפילין בחוה"מ, מ"מ האשכנזים באר"י נהגו כמנהג השו"ע עפ"י הזוהר הקדוש ואינם מניחים תפילין בחוה"מ. ומיהו יש שמניחים בביתם, אך מנהג הספרדים בכל קהילותיהם שלא להניח תפילין בחוה"מ עפ"י דברי הזוה"ק).
ישמעו אזניך מה שפיך מדברזה מחלוקת ראשונים שבגלל הזהר נהגו כצד אחד אין בזה קשר לנידון דידן
שאיפה שיש סתירה מה עושים אז הגר''א דוחק בזהר ולא בגמרא [וכמו בי''ב חלות שדחק מאוד בלשון הזהר ובתפילין דר''ת ובעוד כמה וכמה מקומות]מקובלנו מהגר''א דאין בשום מקום סתירה בין הנסתר לנגלה מלבד שני מקומות (לענין לסדר מיטתו בין צפון לדרום ולעבור לפני המתפלל)
הראשונים לא כתבו ע''פ הזהר זה הבליםישמעו אזניך מה שפיך מדבר
הזוהר מכריע בין ראשונים, בביטול מצות עשה !
ובפרט שאין ראיה מהש'ס לא להניח, והראשונים כתבו את זה ע"פ הזוהר !
נכון, כך שיטת הגר"אהעניין
שאיפה שיש סתירה מה עושים אז הגר''א דוחק בזהר ולא בגמרא [וכמו בי''ב חלות שדחק מאוד בלשון הזהר ובתפילין דר''ת ובעוד כמה וכמה מקומות]
ומחילה אני לא יודע איך אתה מעיז לבטל מצווה מדאורייתא על סמך שמועה מהגר''א שאין מחלוקת
אבל אם אין כל תורתו מאליהו אתה לא יכול להכריע מה מאליהו ומה לא?!
אני אמרתי על מי שלא מאמין בזוהר שהוא אפיקורוס, ואני עומד אחר כל מילה !
לגבי האר''י, ידוע דהגר"א חלק על האר''י וסבר דקבלת האר''י אינה כולה מפי אליהו רק קצת
אבל דעת חכמי הספרדים שכולה מפי אליהו
ולכן לדידן לדברי האר''י יש דין כמו של ''נבואה''
ואם תשאל לא בשמים היא ?
א. קי''ל להלכה דמשגיחין בבת קול
ב. אף אי נימא דלא משגיחין בבת קול, אליהו הנביא אינו דומה, כיון שפינחס הוא אליהו וקיבל ממשה רבנו ע''ה בעצמו, ''כלי ראשון'' וירד לעולם בגוף גשמי ללמד את תורת הסוד
אתה צודק שהראשונים לא כתבו לפי הזוהר, אבל המנהג והכרעת השו''ע היתה רק ע''פ הזוהר כמבואר בב''י ל'א עי''שהראשונים לא כתבו ע''פ הזהר זה הבלים
ירמיהו מאן דכר שמיה?חוץ מזה שישנם דברים כמו תכלת שאם יבוא ירמיהו בעצמו לא נשגיח בו וכ''ש האר''י
א. מה הקשר למשומדים אמרתי שמי שחושב שמצווה מהתורה לא שייכת היום גם אם באפשרותנו לקיימה הוא ממשיכו היישיר של ישוע שחיק טמיארח''ל, אתה מזכיר את סגנון המשומד ח.ש. ימח שמו וזכרו, שטוען שהוזהר נכתב ע''י נוצרים עפ''ל. (עיין בטינופת שהוא מפיץ ביוטיוב, אם יש לך גישה לטומאה הנ''ל)
שטויות.
לא
האר''י והקבלה מכריעים בין כל הראשונים והאחרונים, לדוג' נפסק בשו''ע (וכן מנהג הספ') שלא לברך ברכת הלבנה לפני ז' ימים מעת המולד, למרות שאין שום מקור לזה בכל הראשונים, מלבד בזוהר, וכן לענין קריאה בלחש עם הבעל קורא בקריאת התורה, וכן תפילין בחוה''מ ועוד ועוד. דברים שאין רמז בפשט בראשונים, והאר''י והקבלה מכריעים נגד פשט הראשונים
נו זה כל ההבדלאתה צודק שהראשונים לא כתבו לפי הזוהר, אבל המנהג והכרעת השו''ע היתה רק ע''פ הזוהר כמבואר בב''י ל'א עי''ש
מה גרע מהאר''י שהאר''י יכול לבטל מצוות והוא לא???ירמיהו מאן דכר שמיה?
אין לי בעיה שתעלםפשוט לא למדת את דברי האר"י בענין, יש ענין דוקא להיעלמות מצות התכלת, וראה בקטע המצולם שהבאתי לעיל מספר וישב הים, ועיי"ש כל תשובתו באורך.
ועוד פעם ועוד פעםברכת הנותן ליעף כח, לדעת מרן השו"ע היא ברכה לבטלה, ויש ראשונים רבים דס"ל דברכה לבטלה היא איסור דאורייתא,
ואזלינן בתר האר"י וכו"ע נהיגי הכי ומברכי הנותן ליעף כח.
אז מכאן שיש בכוח הזוהר לבטל מ''ע מה''ת !נו זה כל ההבדל
מה לא ברור
ח''ו
החיד''א כותב שאילו הב''י ידע מדברי האר''י, היה חוזר בו בכל מקום שכתב דלא האר''י, אלא שמרן הב''י לא זכה להשיג את חכמת האר''י, ולא ידע אפי' אחד ממאה מגדולתו (אלו המילים של מרן החיד''א, לא שלי)
האר''י רב כוחו להכריע אפי' בין הראשונים, לדידן דקי''ל דקבל קבלתו מאליהו הנביא, דלא כהגר''א
חידוש גדול ?דברי החיד''א הם חידוש גדול שאני לא מכחיש שהרבה מהקהילות נוהגים אותו אבל גם חכמי ישראל ספרדים ואשכנזים חלקו ע''ז מכול וכול [פרי חדש לדוגמא] ויש חילוק עצום בין זהר שזה מדרשו של רשבי לבין דברים שנאמרו אחר חתימת התלמוד ע''י האר''י


הבליםאז מכאן שיש בכוח הזוהר לבטל מ''ע מה''ת !
אין גמרא מפורשת שתכלת שייך בזה"ז.הבלים
אם הייתה גמ' מפורשת נגד ולא היו בזה מחלוקות ראשונים
[ולדעתי שאפילו אם הרמב''ם היה מגלה את דעתו בבירור ] אף אחד לא היה נוהג כהזהר!!
עוד פעםחידוש גדול ?
הב''י מכריע אין ספור פעמים כהזוהר נגד הראשונים, ואפי' נגד כל הראשונים !
כמו לענין ברכת לבנה, קריאת התורה עם הבעל קורא ועוד.
כמעט כל פוסקי ספרד אימצו את שיטת החיד''א !
כי לא תיתכן כלל סתירה בין הש''ס לזוהר !הבלים
אם הייתה גמ' מפורשת נגד ולא היו בזה מחלוקות ראשונים
[ולדעתי שאפילו אם הרמב''ם היה מגלה את דעתו בבירור ] אף אחד לא היה נוהג כהזהר!!
ע''פ הסוד כמובן, וגם האר''י ס''ל הכיבדרך אגב אין זה זהר אלא מהרי ג'קטלייא
עבר פוריםאין גם גמרא שתפילין שייך תחת שליטת הציונים
אבל אין זוהר שאומר שלא שייך, אז מן הסתם שייך.אין גם גמרא שתפילין שייך תחת שליטת הציונים
גם לפי האר''י יתכן שהי''ב חלות זה לא חיוב גמור, אלא רק 'לכתחילה' ו'מידת חסידות' כמ''ש רבנו האור לציון בכללי הפסיקה (עי' בהקדמה לשו''ת אור לציון ח''ב) ואין שום גמ' שכתוב שאין מידת חסידות והנהגה טובה בי"ב חלותי''ב חלות
יתכןגם לפי האר''י יתכן שהי''ב חלות זה לא חיוב גמור, אלא רק 'לכתחילה' ו'מידת חסידות' כמ''ש רבנו האור לציון בכללי הפסיקה (עי' בהקדמה לו''ת אור לציון ח''ב) ואין שום גמ' שכתטב שאין מידת חסידות והנהגה טובה בי'ב חלות
ובפרט שיש שפירשו הזוהר אחרת כהגר''א