אבל אין זוהר שאומר שלא שייך, אז מן הסתם שייך.
ואם היה???
אז כל חכמי ישראל היו אומרים שזה זיוף
אבל אין זוהר שאומר שלא שייך, אז מן הסתם שייך.
אני לא סבור שאין מקום לתכלת ע''פ האר''י, ואני מטיל תכלת אק''ק לחומרא, בט''ק, ואין לי הכרח גמור שדעת האר''י לבטל התכלתכמובן שאין שום אר''י שאומר שאם יש לפניך תכלת לא ללבוש
בודאי שלא הייתי מניח, אבל רק אם זה היה ברור שכך דעת האר''י ולא משתמע לשני פנים, אא''כ הפשט מוכח מד' הרש''ש וכדו'וסתם שאלה אם היה אר''י שהיה אומר שתחת שלטון הציונים לא שייך תפילין מה הייתה עושה???
אז כל חכמי ישראל היו זורקים את התפילין לגניזה ...אז כל חכמי ישראל היו אומרים שזה זיוף
אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכותאני לא סבור שאין מקום לתכלת ע''פ האר''י, ואני מטיל תכלת אק''ק לחומרא, בט''ק, ואין לי הכרח גמור שדעת האר''י לבטל התכלת
בודאי שלא ההיתי מניח, אבל רק אם זה היה ברור שכך דעת האר''י ולא משתמע לשני פנים, אא''כ הפשט מוכח מד' הרש''ש וכדו'
ואז הם היו מוצאים מכלל ישראל כשבתאי צבי וחבריוהגר"י הלל כתב שהיה בכחו של האר"י למצוא את התכלת, ולא טרח בזה לפי שאין עתה זמנה
הצג קובץ מצורף 3424
מסתבר שהיו הרבה מקובלים שלא היו מניחים תפילין.
יש מצוות שניתן לקיים בזה''ז, ובכ''ז לא מקיימים, כגון קרבן פסח כיון דטומאה הותרה בציבור, ורבים סוברים דאי''צ מזבח וכו'אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?
כנראה שבתאי צבי לא זכה להיות במדרגתו של האר"י.אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?
נויש מצוות שניתן לקיים בזה''ז, ובכ''ז לא מקיימים, כגון קרבן פסח כיון דתרומה הותרה בציבור, ורבים סוברים דאי''צ מזבח וכו'
כל המצוות שקשורות לביהמ''ק נוהגות גם בזה''ז, אלא דטכנית אין לנו בימ''ק
כנ''ל לענין תכלת, זו דעתי.
ולכן אם האר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזמן שביה''ק אינו קיים, היינו שהוא לא הולך להתגלות, ואין טעם לחזר אחריו (בהנחה שכך ד' האר''י כמובן)
בגלל שהיו ראשונים כאלהכנראה שבתאי צבי לא זכה להיותר במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
ולשיטתך כל ישראל וחכמי ישראל שסברו שהוא יותר מהאר''י, הרב''ך ועוד מאות חכמים עשו כהוגן כשאכלו בתשעה באבכנראה שבתאי צבי לא זכה להיותר במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
אז יש לנו בעיות, שהאר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזה''ז,אז יש לנו בעיות שאין אנו יודעים במדויק וכו'
אבל אם נדע ולא נקריב נתחייב כ
זה הענין, שאין מציאות שהקבלה תסתור את הנגלהאיך זה מסתדר אם מה שאמרת שאם היה כתןב שאין נכון להניח תפילון בזמן הציונים לא הייתה מניח?
אני מכיר את תשובת הגר''י הלל ואני מדבר אחריההגר"י הלל כתב שהיה בכחו של האר"י למצוא את התכלת, ולא טרח בזה לפי שאין עתה זמנה
הצג קובץ מצורף 3424
מסתבר שהיו הרבה מקובלים שלא היו מניחים תפילין.
לא אמרתי שתפילין לא שייכות בדור אחרון, אבל רשב"י סובר פסק הלכה לבטל מצות תפילין בחלק מימות השנה. וה"ה לענין תכלת אפשר ע"פ קבלה להכריע שאינה שייכת בזמן מסויים.בגלל שהיו ראשונים כאלה
ואחר המחילה גם אם לא היו ראשונים אז כמובן שלא היו פוסקים כהזהר אבל עדיין אין שום בעייה שרשב''י יסבור שחול המועד דינו כיו''ט לגבי הנחת תפילין
אבל לומר שתפילין לא שייכות בדור אחרון זה כפירה גמורה
חזור בך
עיקר טעותם היתה שסברו שהוא יותר מהאר"י, ולבסוף התברר שאינו כהאר"י החי חלילה אלא כמותו ככלב המת ימ"ש.ולשיטתך כל ישראל וחכמי ישראל שסברו שהוא יותר מהאר''י, הרב''ך ועוד מאות חכמים עשו כהגון כשאכלו בתשעה באב
לא ברור על מה הייתה המלחמה
[אולי המחלוקת הייתה האם דינו של שבתי צבי כהרש''ש או שאין אחר האר''י כלום]
מדברים שכתבת לעיל שאין הבדל בין תכלת לתפילין או מילה בחורבן הבית, נראה שאתה מאוד מכיר את תשובת הגר"י הלל...אנינ מכיר את תשובת הגר''י הלל ואני מדבר אחריה
הבנת הנקראמדברים שכתבת לעיל שאין הבדל בין תכלת לתפילין או מילה בחורבן הבית, נראה שאתה מאוד מכיר את תשובת הגר"י הלל...
ציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]הבנת הנקרא
אמרתי שאני לא רואה הבדל בין ביטול מצוות תכלת לביטול מצוות תפילין
וזה מה שיצאו עליהם כל חכמי הדור?עיקר טעותם היתה שסברו שהוא יותר מהאר"י, ולבסוף התברר שאינו כהאר"י החי חלילה אלא כמותו ככלב המת ימ"ש.
ועיקר הטענה עליהם שהם לא ביררו כהוגן.
אבל אם האר"י היה מורה שמצוה מסויימת לא שייכת בזמן מסויים, דהיינו לא לבטל מצוה חלילה, אלא שאינה שייכת, וכדוגמת תפילין שאינם שייכים בחוה"מ ע"פ הזוהר - אין שום טענה אם היו הולכים אחריו.
יהי לך אשר לךציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
קראתי אותה שלשה פעמים אחר שיצאה מראשה לסופהציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
התגובה שלך משעשעת.וזה מה שיצאו עליהם כל חכמי הדור?
ע''ז שסברו שהוא יותר מהאר''י?
ומי אמר להם שהוא לא יותר מהאר''י? עשה מופתים בקרב הארץ לא פחות ! עשרות אנשים ראו חזיונות שהוא משיח! עיין בציצת נובל צבי
הוא התאסלם? אז מה משיח אמור להתאסלם לתקופה קצרה! מדוע לא?
לשיטתך אם תפילין יכול להתבטל בימות הציונים ומילה יכול להתבטל בימות נתניהו אין סיבה שמשיח לא יוכל להתאסלם לתקופה
מי אמר שהוא רשע???התגובה שלך משעשעת.
הוכיח סופו שאינו אלא רשע מרושע יש"ו, וע"כ אין ללכת אחריו. מה לא ברור?
גם בימינו יש בהודו הרבה בעלי מופתים.
אני חוזר ושואל אותך, אם כן מדוע לא דנו את הזוהר כש"צ חלילה? והרי הוא ביטל מצוות תפילין לכעשרה ימים בשנה?מי אמר שהוא רשע???
זה שהוא ביטל מצווה? זה בגלל שהיא לא מתאימה לחמש מאות שנה הקרובות!!!
אין הבדל בין לבטל איסור חלב לבין לבטל מצוות התורה של תכלת
[זה מה שהוא אמר שמצוות עריות מתאימה רק לבריאה ואנחנו עלינו לאצילות
פעם שמונה עשרה שאני שואל אותך מדברי הזוהר לגבי תפילין בחוה"מ, איך הם מסתדרים עם דברי הרמב"ם?
ריבונא דכולי עלמאאני חוזר ושואל אותך, אם כן מדוע לא דנו את הזוהר כש"צ חלילה? והרי הוא ביטל מצוות תפילין לכעשרה ימים בשנה?
על כרחך שניתן לומר שמצוה מסויימת אינה שייכת בזמן מסויים.
אך ש"ץ ימ"ש לא היה בר הכי לקבוע את זה, ומה שהלכו אחריו היה טעות וכמו שהוכיח סופו על תחילתו שאינו אלא רשע מרושע שהכריז על עצמו כמשיח על אף שלא משחו האלקים, וטעה והטעה רבים אחריו, וביטל מהם מצוות דאורייתא ומדרבנן על אף שאינו בר סמכא לקבוע כך.
פעם שמונה עשרה שאני שואל אותך מדברי הזוהר לגבי תפילין בחוה"מ, איך הם מסתדרים עם דברי הרמב"ם?
אולי בזמן מסוים שייך לומר שלא שייכת מצוה מסוימת, ולא לבטל אותה חלילה, אלא רק לומר שבחשכת הגלות אינה שייכת. ובפרט שרמוז כן בתורה בפרשת ציצית וכמש"כ לעיל, וכמש"כ מהרח"ו, האלשיך, ואוה"ח.
מה הנפק"מ איך בדיוק הוא ביטל את המ"ע, אם ע"פ הפשט חוה"מ הוא לא יו"ט, ורשב"י ע"פ הסוד דורש שהוא יו"ט ומכח זה הוא מבטל מ"ע דהנחת תפילין, הרי על פי דבריו הוא מבטל מצות עשה דאורייתא נגד הפשט!ריבונא דכולי עלמא
כתוב בגמרא שביום טוב לא מניחים תפילין והגמ' דורשת את זה מפסוק
השאלה האם חול המועד בכלל הימים הנקראים יו''ט
רשב''י סבר שכן
מדוע שזה יהיה כפירה
אבל אם מגיע נביא ומחליט בלי דרשה מסודרת שמצוות תפילין או ציצית לא נוהגת בדור הזה הוא אמור להיסקל