תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

כמובן שאין שום אר''י שאומר שאם יש לפניך תכלת לא ללבוש
אני לא סבור שאין מקום לתכלת ע''פ האר''י, ואני מטיל תכלת אק''ק לחומרא, בט''ק, ואין לי הכרח גמור שדעת האר''י לבטל התכלת
וסתם שאלה אם היה אר''י שהיה אומר שתחת שלטון הציונים לא שייך תפילין מה הייתה עושה???
בודאי שלא הייתי מניח, אבל רק אם זה היה ברור שכך דעת האר''י ולא משתמע לשני פנים, אא''כ הפשט מוכח מד' הרש''ש וכדו'
 
כמובן שאין שום אר''י שאומר שאם יש לפניך תכלת לא ללבוש
הגר"י הלל כתב שהיה בכחו של האר"י למצוא את התכלת, ולא טרח בזה לפי שאין עתה זמנה
1744975885101.png
וסתם שאלה אם היה אר''י שהיה אומר שתחת שלטון הציונים לא שייך תפילין מה הייתה עושה???
מסתבר שהיו הרבה מקובלים שלא היו מניחים תפילין.
 
אני לא סבור שאין מקום לתכלת ע''פ האר''י, ואני מטיל תכלת אק''ק לחומרא, בט''ק, ואין לי הכרח גמור שדעת האר''י לבטל התכלת

בודאי שלא ההיתי מניח, אבל רק אם זה היה ברור שכך דעת האר''י ולא משתמע לשני פנים, אא''כ הפשט מוכח מד' הרש''ש וכדו'
אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?

לדעתי דבריך אלה דברי כפירה הם ונראה לי שלשונו של הרמב''ם ידוע לך ואיני צריך להעתיקו
 
הגר"י הלל כתב שהיה בכחו של האר"י למצוא את התכלת, ולא טרח בזה לפי שאין עתה זמנה
הצג קובץ מצורף 3424

מסתבר שהיו הרבה מקובלים שלא היו מניחים תפילין.
ואז הם היו מוצאים מכלל ישראל כשבתאי צבי וחבריו
[אתה מדבר ממש בטרימנולוגיה שלהם]
 
אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?
יש מצוות שניתן לקיים בזה''ז, ובכ''ז לא מקיימים, כגון קרבן פסח כיון דטומאה הותרה בציבור, ורבים סוברים דאי''צ מזבח וכו'
כל המצוות שקשורות לביהמ''ק נוהגות גם בזה''ז, אלא דטכנית אין לנו בימ''ק
כנ''ל לענין תכלת, זו דעתי.
ולכן אם האר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזמן שביה''ק אינו קיים, היינו שהוא לא הולך להתגלות, ואין טעם לחזר אחריו (בהנחה שכך ד' האר''י כמובן)
 
אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?
כנראה שבתאי צבי לא זכה להיות במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
 
יש מצוות שניתן לקיים בזה''ז, ובכ''ז לא מקיימים, כגון קרבן פסח כיון דתרומה הותרה בציבור, ורבים סוברים דאי''צ מזבח וכו'
כל המצוות שקשורות לביהמ''ק נוהגות גם בזה''ז, אלא דטכנית אין לנו בימ''ק
כנ''ל לענין תכלת, זו דעתי.
ולכן אם האר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזמן שביה''ק אינו קיים, היינו שהוא לא הולך להתגלות, ואין טעם לחזר אחריו (בהנחה שכך ד' האר''י כמובן)
נו
אז יש לנו בעיות שאין אנו יודעים במדויק וכו'
אבל אם נדע ולא נקריב נתחייב כרת

דבריך האחרונים נכונים וחבל שלא אמרתם בתחילה
נראה לי שעד עכשיו דברת אחרת

איך זה מסתדר אם מה שאמרת שאם היה כתוב שאין נכון להניח תפילין בזמן הציונים לא הייתה מניח?
 
כנראה שבתאי צבי לא זכה להיותר במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
בגלל שהיו ראשונים כאלה
ואחר המחילה גם אם לא היו ראשונים אז כמובן שלא היו פוסקים כהזהר אבל עדיין אין שום בעייה שרשב''י יסבור שחול המועד דינו כיו''ט לגבי הנחת תפילין
אבל לומר שתפילין לא שייכות בדור אחרון זה כפירה גמורה

חזור בך
 
כנראה שבתאי צבי לא זכה להיותר במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
ולשיטתך כל ישראל וחכמי ישראל שסברו שהוא יותר מהאר''י, הרב''ך ועוד מאות חכמים עשו כהוגן כשאכלו בתשעה באב

לא ברור על מה הייתה המלחמה
[אולי המחלוקת הייתה האם דינו של שבתי צבי כהרש''ש או שאין אחר האר''י כלום]
 
אז יש לנו בעיות שאין אנו יודעים במדויק וכו'
אבל אם נדע ולא נקריב נתחייב כ
אז יש לנו בעיות, שהאר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזה''ז,
וא''כ פטורים אנו לחזר אחריו
וגם אם נמצאנו אין טעם להניחו
ובפרט שיש מקורות גם בפשט (בכמה מדרשים, אינם תח''י כעת) שהתכלת נגנז וכדו'.
איך זה מסתדר אם מה שאמרת שאם היה כתןב שאין נכון להניח תפילון בזמן הציונים לא הייתה מניח?
זה הענין, שאין מציאות שהקבלה תסתור את הנגלה
כמו שלא שייך סתירה בין החומש לגמ'
ואם יש סתירה בפסוקי התורה וכדו' אז מפרשנים את הדברים
ואין שום מקום שהסוד בא לעקור מצוות בקום ועשה !
לענין תכלת כתבו שאינו נוהג, בדיוק כמו שעבודת המזבח אע''פ ששייכת גם בזה''ז דהתורה נוהגת לעולם, מ''מ אין מקרבים אותם וכו'
אבל אם באמת באמת, כך היה כותב הזוהר, והאר''י, אז לא היינו מניחים תפילין בזמן הציונים, כמו שלא מניחים בחול המועד כיום
 
בגלל שהיו ראשונים כאלה
ואחר המחילה גם אם לא היו ראשונים אז כמובן שלא היו פוסקים כהזהר אבל עדיין אין שום בעייה שרשב''י יסבור שחול המועד דינו כיו''ט לגבי הנחת תפילין
אבל לומר שתפילין לא שייכות בדור אחרון זה כפירה גמורה

חזור בך
לא אמרתי שתפילין לא שייכות בדור אחרון, אבל רשב"י סובר פסק הלכה לבטל מצות תפילין בחלק מימות השנה. וה"ה לענין תכלת אפשר ע"פ קבלה להכריע שאינה שייכת בזמן מסויים.
 
ולשיטתך כל ישראל וחכמי ישראל שסברו שהוא יותר מהאר''י, הרב''ך ועוד מאות חכמים עשו כהגון כשאכלו בתשעה באב

לא ברור על מה הייתה המלחמה
[אולי המחלוקת הייתה האם דינו של שבתי צבי כהרש''ש או שאין אחר האר''י כלום]
עיקר טעותם היתה שסברו שהוא יותר מהאר"י, ולבסוף התברר שאינו כהאר"י החי חלילה אלא כמותו ככלב המת ימ"ש.
ועיקר הטענה עליהם שהם לא ביררו כהוגן.

אבל אם האר"י היה מורה שמצוה מסויימת לא שייכת בזמן מסויים, דהיינו לא לבטל מצוה חלילה, אלא שאינה שייכת, וכדוגמת תפילין שאינם שייכים בחוה"מ ע"פ הזוהר - אין שום טענה אם היו הולכים אחריו.
 
מדברים שכתבת לעיל שאין הבדל בין תכלת לתפילין או מילה בחורבן הבית, נראה שאתה מאוד מכיר את תשובת הגר"י הלל...
הבנת הנקרא

אמרתי שאני לא רואה הבדל בין ביטול מצוות תכלת לביטול מצוות תפילין
 
הבנת הנקרא

אמרתי שאני לא רואה הבדל בין ביטול מצוות תכלת לביטול מצוות תפילין
ציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
 
עיקר טעותם היתה שסברו שהוא יותר מהאר"י, ולבסוף התברר שאינו כהאר"י החי חלילה אלא כמותו ככלב המת ימ"ש.
ועיקר הטענה עליהם שהם לא ביררו כהוגן.

אבל אם האר"י היה מורה שמצוה מסויימת לא שייכת בזמן מסויים, דהיינו לא לבטל מצוה חלילה, אלא שאינה שייכת, וכדוגמת תפילין שאינם שייכים בחוה"מ ע"פ הזוהר - אין שום טענה אם היו הולכים אחריו.
וזה מה שיצאו עליהם כל חכמי הדור?
ע''ז שסברו שהוא יותר מהאר''י?

ומי אמר להם שהוא לא יותר מהאר''י? עשה מופתים בקרב הארץ לא פחות ! עשרות אנשים ראו חזיונות שהוא משיח! עיין בציצת נובל צבי

הוא התאסלם? אז מה משיח אמור להתאסלם לתקופה קצרה! מדוע לא?
לשיטתך אם תפילין יכול להתבטל בימות הציונים ומילה יכול להתבטל בימות נתניהו אין סיבה שמשיח לא יוכל להתאסלם לתקופה
 
ציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
יהי לך אשר לך
 
ציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
קראתי אותה שלשה פעמים אחר שיצאה מראשה לסופה

אנא נסה להבין מה מדברים איתך
 
וזה מה שיצאו עליהם כל חכמי הדור?
ע''ז שסברו שהוא יותר מהאר''י?

ומי אמר להם שהוא לא יותר מהאר''י? עשה מופתים בקרב הארץ לא פחות ! עשרות אנשים ראו חזיונות שהוא משיח! עיין בציצת נובל צבי

הוא התאסלם? אז מה משיח אמור להתאסלם לתקופה קצרה! מדוע לא?
לשיטתך אם תפילין יכול להתבטל בימות הציונים ומילה יכול להתבטל בימות נתניהו אין סיבה שמשיח לא יוכל להתאסלם לתקופה
התגובה שלך משעשעת.
הוכיח סופו שאינו אלא רשע מרושע יש"ו, וע"כ אין ללכת אחריו. מה לא ברור?
גם בימינו יש בהודו הרבה בעלי מופתים.
 
התגובה שלך משעשעת.
הוכיח סופו שאינו אלא רשע מרושע יש"ו, וע"כ אין ללכת אחריו. מה לא ברור?
גם בימינו יש בהודו הרבה בעלי מופתים.
מי אמר שהוא רשע???
זה שהוא ביטל מצווה? זה בגלל שהיא לא מתאימה לחמש מאות שנה הקרובות!!!
אין הבדל בין לבטל איסור חלב לבין לבטל מצוות התורה של תכלת

[זה מה שהוא אמר שמצוות עריות מתאימה רק לבריאה ואנחנו עלינו לאצילות
 
מי אמר שהוא רשע???
זה שהוא ביטל מצווה? זה בגלל שהיא לא מתאימה לחמש מאות שנה הקרובות!!!
אין הבדל בין לבטל איסור חלב לבין לבטל מצוות התורה של תכלת

[זה מה שהוא אמר שמצוות עריות מתאימה רק לבריאה ואנחנו עלינו לאצילות
אני חוזר ושואל אותך, אם כן מדוע לא דנו את הזוהר כש"צ חלילה? והרי הוא ביטל מצוות תפילין לכעשרה ימים בשנה?
על כרחך שניתן לומר שמצוה מסויימת אינה שייכת בזמן מסויים.
אך ש"ץ ימ"ש לא היה בר הכי לקבוע את זה, ומה שהלכו אחריו היה טעות וכמו שהוכיח סופו על תחילתו שאינו אלא רשע מרושע שהכריז על עצמו כמשיח על אף שלא משחו האלקים, וטעה והטעה רבים אחריו, וביטל מהם מצוות דאורייתא ומדרבנן על אף שאינו בר סמכא לקבוע כך.
 
צילום מסך 2025-04-18 155938.png
רשע ואפיקורוס

וכן האומר אין תכלת בימי ציונים
 
פעם שמונה עשרה שאני שואל אותך מדברי הזוהר לגבי תפילין בחוה"מ, איך הם מסתדרים עם דברי הרמב"ם?
אולי בזמן מסוים שייך לומר שלא שייכת מצוה מסוימת, ולא לבטל אותה חלילה, אלא רק לומר שבחשכת הגלות אינה שייכת. ובפרט שרמוז כן בתורה בפרשת ציצית וכמש"כ לעיל, וכמש"כ מהרח"ו, האלשיך, ואוה"ח.
 
אני חוזר ושואל אותך, אם כן מדוע לא דנו את הזוהר כש"צ חלילה? והרי הוא ביטל מצוות תפילין לכעשרה ימים בשנה?
על כרחך שניתן לומר שמצוה מסויימת אינה שייכת בזמן מסויים.
אך ש"ץ ימ"ש לא היה בר הכי לקבוע את זה, ומה שהלכו אחריו היה טעות וכמו שהוכיח סופו על תחילתו שאינו אלא רשע מרושע שהכריז על עצמו כמשיח על אף שלא משחו האלקים, וטעה והטעה רבים אחריו, וביטל מהם מצוות דאורייתא ומדרבנן על אף שאינו בר סמכא לקבוע כך.
ריבונא דכולי עלמא

כתוב בגמרא שביום טוב לא מניחים תפילין והגמ' דורשת את זה מפסוק
השאלה האם חול המועד בכלל הימים הנקראים יו''ט
רשב''י סבר שכן
מדוע שזה יהיה כפירה

אבל אם מגיע נביא ומחליט בלי דרשה מסודרת שמצוות תפילין או ציצית לא נוהגת בדור הזה הוא אמור להיסקל
 
פעם שמונה עשרה שאני שואל אותך מדברי הזוהר לגבי תפילין בחוה"מ, איך הם מסתדרים עם דברי הרמב"ם?
אולי בזמן מסוים שייך לומר שלא שייכת מצוה מסוימת, ולא לבטל אותה חלילה, אלא רק לומר שבחשכת הגלות אינה שייכת. ובפרט שרמוז כן בתורה בפרשת ציצית וכמש"כ לעיל, וכמש"כ מהרח"ו, האלשיך, ואוה"ח.

חוץ מהוראת שעה אין רשות לנביא לבטל שום דבר מהתורה
רק חכמים ובשב ואל תעשה משום עת לעשות ליי'

על החילוק בין זה לתפילין בחול המועד עניתי כבר
 
ריבונא דכולי עלמא

כתוב בגמרא שביום טוב לא מניחים תפילין והגמ' דורשת את זה מפסוק
השאלה האם חול המועד בכלל הימים הנקראים יו''ט
רשב''י סבר שכן
מדוע שזה יהיה כפירה

אבל אם מגיע נביא ומחליט בלי דרשה מסודרת שמצוות תפילין או ציצית לא נוהגת בדור הזה הוא אמור להיסקל
מה הנפק"מ איך בדיוק הוא ביטל את המ"ע, אם ע"פ הפשט חוה"מ הוא לא יו"ט, ורשב"י ע"פ הסוד דורש שהוא יו"ט ומכח זה הוא מבטל מ"ע דהנחת תפילין, הרי על פי דבריו הוא מבטל מצות עשה דאורייתא נגד הפשט!
 
הרבה מחב''ד אמר טעם קבלי שבסוכה יש אור המקיף ובדורנו הפחות אנו לא מצליחים לישון באור המקיף ועל דא אפקוה
 
ראשי תחתית