?!
אני אמרתי על מי לשא מאמין בזוהר והא אפיקורוס, ואני עומד אחר כל מילה !
לגבי האר''י, ידוע דהגר'א חלק על האר''י וסבר דקבלת האר''י אינה כולה מפי אליהו רק קצת
אבל דעת חכמי הספרדים שכולה מפי אליהו
ולכן לדידן לדברי האר''י יש דין כמו של ''נבואה''
ואם תשאל לא בשמים היא ?
א. קי''ל להלכה דמשגיחין בבתקול
ב. אף אי נימא לדא משגיחין בבת קול, אליהו הנביא אינו דומה, כיון שפינחס הוא אליהו וקיבל ממשה רבנו ע''ה בעצמו, ''כלי ראשון'' וירד לעעולם בגוף גשמי ללמד את תורת הסוד
מה שכתבת באות ב', הנני לחזק את דבריך שכן היא שיטת מהר"י הלל שליט"א, שקבלת האר"י מפי אליהו היא כהכרעת ודאי, ואין לעורר עליה מדין לא בשמים היא, כיון שאליהו ירד לעולם בגוף גשמי ללמד את תורת הסוד לאריז"ל.
שו"ת וישב הים חלק ג סימן לט
וכבר הארכתי בזה בס"ד בספרי שו"ת וישב הים (ח"ב סימן י"ד), ויישבתי קושיא זו בשבעה דרכים כיעו"ש. ונזכיר כאן אחד היישובים היותר מוכרחיים ואמיתיים ומיוסדים. והוא על פי מ"ש החתם סופר (בשו"ת חלק ו' בליקוטים סימן צ"ח),
שכאשר נגלה אליהו זכ"ל בעולם הזה בנפש ובגוף כדי ללמד תורה אל הזוכה לכך, אזי דינו כרב ומלמד חי וקיים המוסר תורה לתלמידו, ואין בקבלת תורה באופן זה חשש משום לא בשמים היא כלל, ושפיר פוסקים כוותיה. אבל כאשר מתגלה אליהו זכ"ל בהשגה שכלית בלבד, ולא נגלה בגוף ממש כנ"ל, אז אמרינן ביה לא בשמים היא. וכן מוכח חילוק זה בתיקונים (תיקון ז' מזוהר חדש דף ק"ס ע"א). ומפורש להדיא בזוהר (חלק ב' דף קצ"ז ע"א, ובחלק ג' דף פ"ח ע"ב), עיין גם בפרדס רימונים (שער כ"ד פרק י"ד), שכאשר נגלה אליהו בהתלבשות גופו, הוא נקרא חי וקיים, שהרי לא מת מעולם, אלא עלה בחיים חייותו בסערה לשמים, וממילא התורה שמלמדה להזוכה לה, היא אמיתת התורה שקבל מפי משה רבינו, שהרי פנחס הוא אליהו (עיין ילקוט שמעוני ריש פרשת פנחס, ובפרקי דרבי אליעזר פרק י"ז, ובזוהר חלק ג' ריש פרשת פנחס). ורב שלימד תורה לתלמידו, אין בתורתו חשש משום לא בשמים היא כלל. עי"ש בדברינו באורך גדול בכל זה, דאין שייך דבר זה אלא רק באליהו זכ"ל דוקא מפני שמעולם לא מת, אלא עלה בסערה לשמים בהיותו חי וכנ"ל, ולכן כאשר מתגלה בעולם הזה בגופו ללמד תורה, כרב לתלמיד, נקרא חי וקיים, ולא שייך ביה איסור דלא בשמים היא.
והרי כבר הבאנו לעיל מדברי הרח"ו ז"ל גופא, שנגלה אליהו זכ"ל להאר"י ז"ל באופן שפה אל פה דיבר עמו פנים בפנים כרב לתלמיד, ולא "בטמירו בעין השכל" בלבד, ולכן תורתו היא תורת אמת,
תורת האר"י החי, שבכחה להכריע לדינא.