נו זה כל ההבדלאתה צודק שהראשונים לא כתבו לפי הזוהר, אבל המנהג והכרעת השו''ע היתה רק ע''פ הזוהר כמבואר בב''י ל'א עי''ש
מה לא ברור
נו זה כל ההבדלאתה צודק שהראשונים לא כתבו לפי הזוהר, אבל המנהג והכרעת השו''ע היתה רק ע''פ הזוהר כמבואר בב''י ל'א עי''ש
מה גרע מהאר''י שהאר''י יכול לבטל מצוות והוא לא???ירמיהו מאן דכר שמיה?
אין לי בעיה שתעלםפשוט לא למדת את דברי האר"י בענין, יש ענין דוקא להיעלמות מצות התכלת, וראה בקטע המצולם שהבאתי לעיל מספר וישב הים, ועיי"ש כל תשובתו באורך.
ועוד פעם ועוד פעםברכת הנותן ליעף כח, לדעת מרן השו"ע היא ברכה לבטלה, ויש ראשונים רבים דס"ל דברכה לבטלה היא איסור דאורייתא,
ואזלינן בתר האר"י וכו"ע נהיגי הכי ומברכי הנותן ליעף כח.
אז מכאן שיש בכוח הזוהר לבטל מ''ע מה''ת !נו זה כל ההבדל
מה לא ברור
ח''ו
החיד''א כותב שאילו הב''י ידע מדברי האר''י, היה חוזר בו בכל מקום שכתב דלא האר''י, אלא שמרן הב''י לא זכה להשיג את חכמת האר''י, ולא ידע אפי' אחד ממאה מגדולתו (אלו המילים של מרן החיד''א, לא שלי)
האר''י רב כוחו להכריע אפי' בין הראשונים, לדידן דקי''ל דקבל קבלתו מאליהו הנביא, דלא כהגר''א
חידוש גדול ?דברי החיד''א הם חידוש גדול שאני לא מכחיש שהרבה מהקהילות נוהגים אותו אבל גם חכמי ישראל ספרדים ואשכנזים חלקו ע''ז מכול וכול [פרי חדש לדוגמא] ויש חילוק עצום בין זהר שזה מדרשו של רשבי לבין דברים שנאמרו אחר חתימת התלמוד ע''י האר''י
הבליםאז מכאן שיש בכוח הזוהר לבטל מ''ע מה''ת !
אין גמרא מפורשת שתכלת שייך בזה"ז.הבלים
אם הייתה גמ' מפורשת נגד ולא היו בזה מחלוקות ראשונים
[ולדעתי שאפילו אם הרמב''ם היה מגלה את דעתו בבירור ] אף אחד לא היה נוהג כהזהר!!
עוד פעםחידוש גדול ?
הב''י מכריע אין ספור פעמים כהזוהר נגד הראשונים, ואפי' נגד כל הראשונים !
כמו לענין ברכת לבנה, קריאת התורה עם הבעל קורא ועוד.
כמעט כל פוסקי ספרד אימצו את שיטת החיד''א !
כי לא תיתכן כלל סתירה בין הש''ס לזוהר !הבלים
אם הייתה גמ' מפורשת נגד ולא היו בזה מחלוקות ראשונים
[ולדעתי שאפילו אם הרמב''ם היה מגלה את דעתו בבירור ] אף אחד לא היה נוהג כהזהר!!
ע''פ הסוד כמובן, וגם האר''י ס''ל הכיבדרך אגב אין זה זהר אלא מהרי ג'קטלייא
עבר פוריםאין גם גמרא שתפילין שייך תחת שליטת הציונים
אבל אין זוהר שאומר שלא שייך, אז מן הסתם שייך.אין גם גמרא שתפילין שייך תחת שליטת הציונים
גם לפי האר''י יתכן שהי''ב חלות זה לא חיוב גמור, אלא רק 'לכתחילה' ו'מידת חסידות' כמ''ש רבנו האור לציון בכללי הפסיקה (עי' בהקדמה לשו''ת אור לציון ח''ב) ואין שום גמ' שכתוב שאין מידת חסידות והנהגה טובה בי"ב חלותי''ב חלות
יתכןגם לפי האר''י יתכן שהי''ב חלות זה לא חיוב גמור, אלא רק 'לכתחילה' ו'מידת חסידות' כמ''ש רבנו האור לציון בכללי הפסיקה (עי' בהקדמה לו''ת אור לציון ח''ב) ואין שום גמ' שכתטב שאין מידת חסידות והנהגה טובה בי'ב חלות
ובפרט שיש שפירשו הזוהר אחרת כהגר''א