תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול החש בראשו
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
ציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
קראתי אותה שלשה פעמים אחר שיצאה מראשה לסופה

אנא נסה להבין מה מדברים איתך
 
וזה מה שיצאו עליהם כל חכמי הדור?
ע''ז שסברו שהוא יותר מהאר''י?

ומי אמר להם שהוא לא יותר מהאר''י? עשה מופתים בקרב הארץ לא פחות ! עשרות אנשים ראו חזיונות שהוא משיח! עיין בציצת נובל צבי

הוא התאסלם? אז מה משיח אמור להתאסלם לתקופה קצרה! מדוע לא?
לשיטתך אם תפילין יכול להתבטל בימות הציונים ומילה יכול להתבטל בימות נתניהו אין סיבה שמשיח לא יוכל להתאסלם לתקופה
התגובה שלך משעשעת.
הוכיח סופו שאינו אלא רשע מרושע יש"ו, וע"כ אין ללכת אחריו. מה לא ברור?
גם בימינו יש בהודו הרבה בעלי מופתים.
 
התגובה שלך משעשעת.
הוכיח סופו שאינו אלא רשע מרושע יש"ו, וע"כ אין ללכת אחריו. מה לא ברור?
גם בימינו יש בהודו הרבה בעלי מופתים.
מי אמר שהוא רשע???
זה שהוא ביטל מצווה? זה בגלל שהיא לא מתאימה לחמש מאות שנה הקרובות!!!
אין הבדל בין לבטל איסור חלב לבין לבטל מצוות התורה של תכלת

[זה מה שהוא אמר שמצוות עריות מתאימה רק לבריאה ואנחנו עלינו לאצילות
 
מי אמר שהוא רשע???
זה שהוא ביטל מצווה? זה בגלל שהיא לא מתאימה לחמש מאות שנה הקרובות!!!
אין הבדל בין לבטל איסור חלב לבין לבטל מצוות התורה של תכלת

[זה מה שהוא אמר שמצוות עריות מתאימה רק לבריאה ואנחנו עלינו לאצילות
אני חוזר ושואל אותך, אם כן מדוע לא דנו את הזוהר כש"צ חלילה? והרי הוא ביטל מצוות תפילין לכעשרה ימים בשנה?
על כרחך שניתן לומר שמצוה מסויימת אינה שייכת בזמן מסויים.
אך ש"ץ ימ"ש לא היה בר הכי לקבוע את זה, ומה שהלכו אחריו היה טעות וכמו שהוכיח סופו על תחילתו שאינו אלא רשע מרושע שהכריז על עצמו כמשיח על אף שלא משחו האלקים, וטעה והטעה רבים אחריו, וביטל מהם מצוות דאורייתא ומדרבנן על אף שאינו בר סמכא לקבוע כך.
 
פעם שמונה עשרה שאני שואל אותך מדברי הזוהר לגבי תפילין בחוה"מ, איך הם מסתדרים עם דברי הרמב"ם?
אולי בזמן מסוים שייך לומר שלא שייכת מצוה מסוימת, ולא לבטל אותה חלילה, אלא רק לומר שבחשכת הגלות אינה שייכת. ובפרט שרמוז כן בתורה בפרשת ציצית וכמש"כ לעיל, וכמש"כ מהרח"ו, האלשיך, ואוה"ח.
 
אני חוזר ושואל אותך, אם כן מדוע לא דנו את הזוהר כש"צ חלילה? והרי הוא ביטל מצוות תפילין לכעשרה ימים בשנה?
על כרחך שניתן לומר שמצוה מסויימת אינה שייכת בזמן מסויים.
אך ש"ץ ימ"ש לא היה בר הכי לקבוע את זה, ומה שהלכו אחריו היה טעות וכמו שהוכיח סופו על תחילתו שאינו אלא רשע מרושע שהכריז על עצמו כמשיח על אף שלא משחו האלקים, וטעה והטעה רבים אחריו, וביטל מהם מצוות דאורייתא ומדרבנן על אף שאינו בר סמכא לקבוע כך.
ריבונא דכולי עלמא

כתוב בגמרא שביום טוב לא מניחים תפילין והגמ' דורשת את זה מפסוק
השאלה האם חול המועד בכלל הימים הנקראים יו''ט
רשב''י סבר שכן
מדוע שזה יהיה כפירה

אבל אם מגיע נביא ומחליט בלי דרשה מסודרת שמצוות תפילין או ציצית לא נוהגת בדור הזה הוא אמור להיסקל
 
פעם שמונה עשרה שאני שואל אותך מדברי הזוהר לגבי תפילין בחוה"מ, איך הם מסתדרים עם דברי הרמב"ם?
אולי בזמן מסוים שייך לומר שלא שייכת מצוה מסוימת, ולא לבטל אותה חלילה, אלא רק לומר שבחשכת הגלות אינה שייכת. ובפרט שרמוז כן בתורה בפרשת ציצית וכמש"כ לעיל, וכמש"כ מהרח"ו, האלשיך, ואוה"ח.

חוץ מהוראת שעה אין רשות לנביא לבטל שום דבר מהתורה
רק חכמים ובשב ואל תעשה משום עת לעשות ליי'

על החילוק בין זה לתפילין בחול המועד עניתי כבר
 
ריבונא דכולי עלמא

כתוב בגמרא שביום טוב לא מניחים תפילין והגמ' דורשת את זה מפסוק
השאלה האם חול המועד בכלל הימים הנקראים יו''ט
רשב''י סבר שכן
מדוע שזה יהיה כפירה

אבל אם מגיע נביא ומחליט בלי דרשה מסודרת שמצוות תפילין או ציצית לא נוהגת בדור הזה הוא אמור להיסקל
מה הנפק"מ איך בדיוק הוא ביטל את המ"ע, אם ע"פ הפשט חוה"מ הוא לא יו"ט, ורשב"י ע"פ הסוד דורש שהוא יו"ט ומכח זה הוא מבטל מ"ע דהנחת תפילין, הרי על פי דבריו הוא מבטל מצות עשה דאורייתא נגד הפשט!
 
הרבה מחב''ד אמר טעם קבלי שבסוכה יש אור המקיף ובדורנו הפחות אנו לא מצליחים לישון באור המקיף ועל דא אפקוה
 
חוץ מהוראת שעה אין רשות לנביא לבטל שום דבר מהתורה
רק חכמים ובשב ואל תעשה משום עת לעשות ליי'

על החילוק בין זה לתפילין בחול המועד עניתי כבר
תכלת בזה"ז הוא בשוא"ת. וס"ל דכיון שאין עניינו לזה"ז אין לקיימו בזה"ז.
 
מה הנפק"מ איך בדיוק הוא ביטל את המ"ע, אם ע"פ הפשט חוה"מ הוא לא יו"ט, ורשב"י ע"פ הסוד דורש שהוא יו"ט ומכח זה הוא מבטל מ"ע דהנחת תפילין, הרי על פי דבריו הוא מבטל מצות עשה דאורייתא נגד הפשט!
זה לא ע''פ סוד זה ע''פ פשט
וזה עומק הפשט שלא מניחים ביו''ט
 
הרבה מחב''ד אמר טעם קבלי שבסוכה יש אור המקיף ובדורנו הפחות אנו לא מצליחים לישון באור המקיף ועל דא אפקוה
לא מדוייק שעל דא אפקוה.
זכורים לי טענות על משיחיות, לא שמעת עליהם?
 
ראשי תחתית