תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול החש בראשו
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
כמובן שאין שום אר''י שאומר שאם יש לפניך תכלת לא ללבוש
אני לא סבור שאין מקום לתכלת ע''פ האר''י, ואני מטיל תכלת אק''ק לחומרא, בט''ק, ואין לי הכרח גמור שדעת האר''י לבטל התכלת
וסתם שאלה אם היה אר''י שהיה אומר שתחת שלטון הציונים לא שייך תפילין מה הייתה עושה???
בודאי שלא הייתי מניח, אבל רק אם זה היה ברור שכך דעת האר''י ולא משתמע לשני פנים, אא''כ הפשט מוכח מד' הרש''ש וכדו'
 
כמובן שאין שום אר''י שאומר שאם יש לפניך תכלת לא ללבוש
הגר"י הלל כתב שהיה בכחו של האר"י למצוא את התכלת, ולא טרח בזה לפי שאין עתה זמנה
1744975885101.png
וסתם שאלה אם היה אר''י שהיה אומר שתחת שלטון הציונים לא שייך תפילין מה הייתה עושה???
מסתבר שהיו הרבה מקובלים שלא היו מניחים תפילין.
 
אני לא סבור שאין מקום לתכלת ע''פ האר''י, ואני מטיל תכלת אק''ק לחומרא, בט''ק, ואין לי הכרח גמור שדעת האר''י לבטל התכלת

בודאי שלא ההיתי מניח, אבל רק אם זה היה ברור שכך דעת האר''י ולא משתמע לשני פנים, אא''כ הפשט מוכח מד' הרש''ש וכדו'
אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?

לדעתי דבריך אלה דברי כפירה הם ונראה לי שלשונו של הרמב''ם ידוע לך ואיני צריך להעתיקו
 
הגר"י הלל כתב שהיה בכחו של האר"י למצוא את התכלת, ולא טרח בזה לפי שאין עתה זמנה
הצג קובץ מצורף 3424

מסתבר שהיו הרבה מקובלים שלא היו מניחים תפילין.
ואז הם היו מוצאים מכלל ישראל כשבתאי צבי וחבריו
[אתה מדבר ממש בטרימנולוגיה שלהם]
 
אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?
יש מצוות שניתן לקיים בזה''ז, ובכ''ז לא מקיימים, כגון קרבן פסח כיון דטומאה הותרה בציבור, ורבים סוברים דאי''צ מזבח וכו'
כל המצוות שקשורות לביהמ''ק נוהגות גם בזה''ז, אלא דטכנית אין לנו בימ''ק
כנ''ל לענין תכלת, זו דעתי.
ולכן אם האר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזמן שביה''ק אינו קיים, היינו שהוא לא הולך להתגלות, ואין טעם לחזר אחריו (בהנחה שכך ד' האר''י כמובן)
 
אז למה הוציאו את תלמידי ישו הם אמרו שבאלפיים שנה האחרונות קצת מצוות לא שייכות
או את תלמידי ש''צ?
כנראה שבתאי צבי לא זכה להיות במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
 
יש מצוות שניתן לקיים בזה''ז, ובכ''ז לא מקיימים, כגון קרבן פסח כיון דתרומה הותרה בציבור, ורבים סוברים דאי''צ מזבח וכו'
כל המצוות שקשורות לביהמ''ק נוהגות גם בזה''ז, אלא דטכנית אין לנו בימ''ק
כנ''ל לענין תכלת, זו דעתי.
ולכן אם האר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזמן שביה''ק אינו קיים, היינו שהוא לא הולך להתגלות, ואין טעם לחזר אחריו (בהנחה שכך ד' האר''י כמובן)
נו
אז יש לנו בעיות שאין אנו יודעים במדויק וכו'
אבל אם נדע ולא נקריב נתחייב כרת

דבריך האחרונים נכונים וחבל שלא אמרתם בתחילה
נראה לי שעד עכשיו דברת אחרת

איך זה מסתדר אם מה שאמרת שאם היה כתוב שאין נכון להניח תפילין בזמן הציונים לא הייתה מניח?
 
כנראה שבתאי צבי לא זכה להיותר במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
בגלל שהיו ראשונים כאלה
ואחר המחילה גם אם לא היו ראשונים אז כמובן שלא היו פוסקים כהזהר אבל עדיין אין שום בעייה שרשב''י יסבור שחול המועד דינו כיו''ט לגבי הנחת תפילין
אבל לומר שתפילין לא שייכות בדור אחרון זה כפירה גמורה

חזור בך
 
כנראה שבתאי צבי לא זכה להיותר במדרגתו של האר"י.
אבל לשיטתך - למה לא הוציאו את הזוהר מכלל ישראל כשטען ע"פ קבלה שתפילין בחוה"מ לא שייך ע"פ הסוד [ולא, הוא לא הסתמך ע"ד הראשונים שחלקו ע"פ הפשט...]
ולשיטתך כל ישראל וחכמי ישראל שסברו שהוא יותר מהאר''י, הרב''ך ועוד מאות חכמים עשו כהוגן כשאכלו בתשעה באב

לא ברור על מה הייתה המלחמה
[אולי המחלוקת הייתה האם דינו של שבתי צבי כהרש''ש או שאין אחר האר''י כלום]
 
אז יש לנו בעיות שאין אנו יודעים במדויק וכו'
אבל אם נדע ולא נקריב נתחייב כ
אז יש לנו בעיות, שהאר''י אומר שהתכלת לא נוהג בזה''ז,
וא''כ פטורים אנו לחזר אחריו
וגם אם נמצאנו אין טעם להניחו
ובפרט שיש מקורות גם בפשט (בכמה מדרשים, אינם תח''י כעת) שהתכלת נגנז וכדו'.
איך זה מסתדר אם מה שאמרת שאם היה כתןב שאין נכון להניח תפילון בזמן הציונים לא הייתה מניח?
זה הענין, שאין מציאות שהקבלה תסתור את הנגלה
כמו שלא שייך סתירה בין החומש לגמ'
ואם יש סתירה בפסוקי התורה וכדו' אז מפרשנים את הדברים
ואין שום מקום שהסוד בא לעקור מצוות בקום ועשה !
לענין תכלת כתבו שאינו נוהג, בדיוק כמו שעבודת המזבח אע''פ ששייכת גם בזה''ז דהתורה נוהגת לעולם, מ''מ אין מקרבים אותם וכו'
אבל אם באמת באמת, כך היה כותב הזוהר, והאר''י, אז לא היינו מניחים תפילין בזמן הציונים, כמו שלא מניחים בחול המועד כיום
 
בגלל שהיו ראשונים כאלה
ואחר המחילה גם אם לא היו ראשונים אז כמובן שלא היו פוסקים כהזהר אבל עדיין אין שום בעייה שרשב''י יסבור שחול המועד דינו כיו''ט לגבי הנחת תפילין
אבל לומר שתפילין לא שייכות בדור אחרון זה כפירה גמורה

חזור בך
לא אמרתי שתפילין לא שייכות בדור אחרון, אבל רשב"י סובר פסק הלכה לבטל מצות תפילין בחלק מימות השנה. וה"ה לענין תכלת אפשר ע"פ קבלה להכריע שאינה שייכת בזמן מסויים.
 
ולשיטתך כל ישראל וחכמי ישראל שסברו שהוא יותר מהאר''י, הרב''ך ועוד מאות חכמים עשו כהגון כשאכלו בתשעה באב

לא ברור על מה הייתה המלחמה
[אולי המחלוקת הייתה האם דינו של שבתי צבי כהרש''ש או שאין אחר האר''י כלום]
עיקר טעותם היתה שסברו שהוא יותר מהאר"י, ולבסוף התברר שאינו כהאר"י החי חלילה אלא כמותו ככלב המת ימ"ש.
ועיקר הטענה עליהם שהם לא ביררו כהוגן.

אבל אם האר"י היה מורה שמצוה מסויימת לא שייכת בזמן מסויים, דהיינו לא לבטל מצוה חלילה, אלא שאינה שייכת, וכדוגמת תפילין שאינם שייכים בחוה"מ ע"פ הזוהר - אין שום טענה אם היו הולכים אחריו.
 
הבנת הנקרא

אמרתי שאני לא רואה הבדל בין ביטול מצוות תכלת לביטול מצוות תפילין
ציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
 
עיקר טעותם היתה שסברו שהוא יותר מהאר"י, ולבסוף התברר שאינו כהאר"י החי חלילה אלא כמותו ככלב המת ימ"ש.
ועיקר הטענה עליהם שהם לא ביררו כהוגן.

אבל אם האר"י היה מורה שמצוה מסויימת לא שייכת בזמן מסויים, דהיינו לא לבטל מצוה חלילה, אלא שאינה שייכת, וכדוגמת תפילין שאינם שייכים בחוה"מ ע"פ הזוהר - אין שום טענה אם היו הולכים אחריו.
וזה מה שיצאו עליהם כל חכמי הדור?
ע''ז שסברו שהוא יותר מהאר''י?

ומי אמר להם שהוא לא יותר מהאר''י? עשה מופתים בקרב הארץ לא פחות ! עשרות אנשים ראו חזיונות שהוא משיח! עיין בציצת נובל צבי

הוא התאסלם? אז מה משיח אמור להתאסלם לתקופה קצרה! מדוע לא?
לשיטתך אם תפילין יכול להתבטל בימות הציונים ומילה יכול להתבטל בימות נתניהו אין סיבה שמשיח לא יוכל להתאסלם לתקופה
 
ציטוט מדבריך לעיל [עמוד 16]
"אין הבדל בין מצוות תכלת לתפילין אם תכלת יכול להיות שעכשיו היא לא נוהגת אז אולי גם תפילין ומילה לא מתאימים לגלות"
משמעות דבריך שאולי תפילין ומילה לא מתאימים לגלות. ומוכח מזה שלא קראת כלל תשובת הגר"י הלל.
יהי לך אשר לך
 
ראשי תחתית