אם כתבו את הסימנים של החלזון, והברייתא הביאה אותו מיד אחרי שכתבה שאין תכלת באה אלא מן החלזון, חלזון זה למה הוא דומה וכו', משמע דוקא החלזון עם הסימנים הללו
אין שום מחלוקת אין אף א שאומר שזה סימני כשרות אלא רק דרך לזהות
אם כתבו את הסימנים של החלזון, והברייתא הביאה אותו מיד אחרי שכתבה שאין תכלת באה אלא מן החלזון, חלזון זה למה הוא דומה וכו', משמע דוקא החלזון עם הסימנים הללו
אין שום מחלוקת אין אף א שאומר שזה סימני כשרות אלא רק דרך לזהות
קלא אילן כולל את כל שמות הצבע כחול הפסול לתכלת, וכמו שכתב בבן יהוידע (ב"מ ס"א ב', ועיי"ש טעם לדבר).אז למה קוראים לזה קלא אילן ולא חילזון הפסול?
ברור שצריך להסתדר עם הגמ אבל זה לא סימני כשרותגם מחדש התכלת הראדזינר, והרב הרצוג שהיו תומכים מובהקים בחידוש מצוות התכלת, היה פשוט להם שצריך חלזון שיעמוד בסימני הגמ'.
התכלת היה נוהג בזמן שהברייתא נכתבה, ולא צריך סימנים לזהות, זה לא נכתב כאמצעי עזר לזהות את החלזון, ברור שזה סימני כשרות. מעולם אף אדם לא התווכח בנידון זה.אין שום מחלוקת אין אף א שאומר שזה סימני כשרות אלא רק דרך לזהות
נכון ואין כזה מן החיקלא אילן כולל את כל שמות הצבע כחול הפסול לתכלת, וכמו שכתב בבן יהוידע (ב"מ ס"א ב', ועיי"ש טעם לדבר).
אין אף אחד שאומר כך. וכמו שאם א"י לא גבוהה מכל ארצות אז זה לא אומר שזה לא א"יהתכלת היה נוהג בזמן שהברייתא נכתבה, ולא צריך סימנים לזהות, זה לא נכתב כאמצעי עזר לזהות את החלזון, ברור שזה סימני כשרות. מעולם אף אדם לא התווכח בנידון זה.
מנין?נכון ואין כזה מן החי
אם כל הראשונים הביאו את הסימנים, זה כ"כ פשוט ואינו צריך לפנים.אין אף אחד שאומר כך.
כי הגמ מזהירה רק מהצומח ולמה לא מזהירה מהחי שהיה ידוע מקצה העולם ומצוי בצור?מנין?
אתה שוב פעם עם השטויות שלך, מה אתה מערבב דברי אגדה בדברי הלכה?אין אף אחד שאומר כך. וכמו שאם א"י לא גבוהה מכל ארצות אז זה לא אומר שזה לא א"י
מנין שהגמ' מזהירה רק מהצומח? היא פירשה סימנים להדיא מהו החלזון הכשר, ומה שלא עומד בסימנים פסול. הספרי הזהיר להדיא גם משאר מיני צבעונין, ובאזהרת הגמ' לגבי קלא אילן נכלל כל צבע שאינו מחלזון התכלת, ומנין שהאזהרה היא רק על הצומח ולא על החי?כי הגמ מזהירה רק מהצומח ולמה לא מזהירה מהחי שהיה ידוע מקצה העולם ומצוי בצור?
כי כתוב בגמ קלא אילן!!!!!!!!!!!!!! וזה אילן!!!!!! ולא חי!!!!!!!מנין שהגמ' מזהירה רק מהצומח? היא פירשה סימנים להדיא מהו החלזון הכשר, ומה שלא עומד בסימנים פסול. הספרי הזהיר להדיא גם משאר מיני צבעונין, ובאזהרת הגמ' לגבי קלא אילן נכלל כל צבע שאינו מחלזון התכלת, ומנין שהאזהרה היא רק על הצומח ולא על החי?
הצג קובץ מצורף 7249
פעם מספר 19, קלא אילן כולל כל צבע כחול שאינו מחלזון התכלת וכמו שכתב בבן יהוידע.כי כתוב בגמ קלא אילן!!!!!!!!!!!!!! וזה אילן!!!!!! ולא חי!!!!!!!
אז למה הגמ אומרת קלא אילן? ולא חילזון הפסול?פעם מספר 19, קלא אילן כולל כל צבע כחול שאינו מחלזון התכלת וכמו שכתב בבן יהוידע.
והבאתי לעיל מהאר"י שזה אפילו צבע מהחי.
נחלקו רבותינו הראשונים האם לחידושה של מצות התכלת, צריך "מסורת" מדוייקת, ובלאו הכי נמנעת האפשרות לחדש את המצוה. או שמספיק זיהוי ע''פ סימנים, וכמו בכל התורה, סימנים מובהקים הוי דאורייתא, כמו לגבי השבת אבידה, וכן לגבי זיהוי פנים להתיר אשת איש וכל כיוצא בזה.ומה שלא עומד בסימנים פסול
אולי כבודו ישאל את זה את הבן איש חי?אז למה הגמ אומרת קלא אילן? ולא חילזון הפסול?
הקושיא שלי יותר חזקהאולי כבודו ישאל את זה את הבן איש חי?
הקושיא שלי יותר חזקה
אולי כבודו ישאל את זה את הבן איש חי?
ספוילר - כתבתי לך לעיל לעיין בטעמו של דבר בבן יהוידע ב"מ ס"א ב'.
כבודו ישתדל לא להקשות לפי שיעיין במקורות.
ממש לא היחידה, יש עוד אחת שנגנזה.אין סימנים יותר מבהקים מזה שהחיה היחידה בעולם שצובע תכלת זה חילזון שמצוי בין חיפה לצור בשבטו של זבולון.
כי צבע תכלת היה צבע יקר, אבל לא אומר שזה של מצוה.וצורתו חקוקה על המטבעות של צור הישנות
מי אמר שזה תכלת של מצוה? ציצית צבועה בפורפורא עוד לא מצאו.ונמצאו עשרות בתי צביעה בא"י של החילזון הזה ואפילו שרידי צבע מזמן התנ"ך