בענין גיורי צה"ל

  • יוזם האשכול יוזם האשכול קול יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אתה ממשיך בקו המשעשע של שיעור הלוויין, "הם לא הבינו" ואז הגיע חכם שלום ו"ניסה להסביר להם" ואז בשלב מסויים נפל האסימון לאותם אנשים שלא הבינו והם זכו להבין.

הגרי"ש אלישיב היה קולט אותך ממרחק של קילומטר, עוד בטרם פצית את פיך. ולהבדיל בין החיים לחיים, גם הגר"מ שטנרבוך חכם מופלג.
 
הגרי"ש אלישיב היה קולט אותך ממרחק של קילומטר, עוד בטרם פצית את פיך. ולהבדיל בין החיים לחיים, גם הגר"מ שטנרבוך חכם מופלג.
ברור שהיתה כאן חזרה ברורה.

מהי החזרה???

אתה בעצמך אמרת שכל הגיורים נשארו בתוקף - אז מה החזרה שהייתה פה???

ודרך אגב, גם אני הייתי מבין אולי מהמכתב הראשון שההיתר גורף ולא חילק בכלום ועל זה מובן מה הייתה הטענה שלהם.
 
כבר נכתב בזה רבות לאורך האשכול. החזרה היא שבמכתב הראשון הותרו כל גיורי צה"ל באופן גורף, ובמכתב ההבהרה הופיעו הסתייגויות, עם "שיניים" לכאורה, שגם בדיעבד יבוטל הגיור אם יתברר וכו'.

למעשה הגיורים נותרו בתוקף ולכן גדולי ישראל לא התרשמו גם מהמכתב, אבל לבסוף ביטלו את המחאה בלחץ תחנוניו של חכם שלום.
 
מהי החזרה???

אתה בעצמך אמרת שכל הגיורים נשארו בתוקף - אז מה החזרה שהייתה פה???

ודרך אגב, גם אני הייתי מבין אולי מהמכתב הראשון שההיתר גורף ולא חילק בכלום ועל זה מובן מה הייתה הטענה שלהם.

המכתב הראשון הורה שהוועדה שהקים/הוקמה היא גוף שאין לערער אחריו.
המכתב השני הורה שמותר לערער אחריו.
(והכוונה כמובן לא שיבוא הדיין המגייר ויגיד גיירתי מי שלא רצה לקבל מצות, כי לא עסקינן בשופטני. אלא שיבוא אי מי ויערער על גיוריו של פלוני למפרע).
 
כבר נכתב בזה רבות לאורך האשכול. החזרה היא שבמכתב הראשון הותרו כל גיורי צה"ל באופן גורף, ובמכתב ההבהרה הופיעו הסתייגויות, עם "שיניים" לכאורה, שגם בדיעבד יבוטל הגיור אם יתברר וכו'.

למעשה הגיורים נותרו בתוקף ולכן גדולי ישראל לא התרשמו גם מהמכתב, אבל לבסוף ביטלו את המחאה בלחץ תחנוניו של חכם שלום.
אז שוב אין לדבריך שום "חזרה".

רק הסתייגות שכלל לא יכולה לצאת לפועל...

והשאלה שלי היא על מה בדיוק גדולי ישראל כעסו לשיטתך???

על זה שלא כתב את "ההסתייגות" שלא יכולה לצאת בפועל???
המכתב הראשון הורה שהוועדה שהקים/הוקמה היא גוף שאין לערער אחריו.
המכתב השני הורה שמותר לערער אחריו.
אבל לפי מה שכתבתי והסכים גם הרב @משיב כהלכה לא יכול להיות מצב שיערערו כי אין דיין שבוחן כליות ולב.

(ועובדה שבפועל כל הגיורים נשארו בתוקף)
 
לא יודע איפה ראית דבר כזה
הוא אמר שהוא מכיר את הרבנים המגיירים שהם יר"ש, ולכן צירף חתימתו למעשי הב"ד שלהם
[אגב, גם בארחות רבינו (ח"ה עמ' ק"י) כתב על הרב פירון שהוא "ירא ומפחד לעבור על הלכה"]
איזו היתממות...

אגב מעבר לציטוים המופעים בכתבה, בפרטוקול המלא (ישנו ברשותי אבל לא אצלי כעת להביאו כאן) ישנם עוד ציטוט מהרב עובדיה שבו הוא מתפאר בפני הנוכחים שהוא חותם על התעודות 'אחת שתיים' ללא הערמת קשיים...
 

קבצים מצורפים

  • הרב עובדיה - גיורי צהל.png
    הרב עובדיה - גיורי צהל.png
    426.8 קילובייט · צפיות: 22
אבל לפי מה שכתבתי והסכים גם הרב @משיב כהלכה לא יכול להיות מצב שיערערו כי אין דיין שבוחן כליות ולב.

(ועובדה שבפועל כל הגיורים נשארו בתוקף)

לכן לא מערערים על הדיין, אלא מערערים על הגיור.
(התברר למפרע משהו שהדיין לא ידע או לא שם אליו לב - לאפוקי מהמכתב הראשון לפיו הדיין בוחן לביות וכליות, ובודאי המתגייר קיבל ע"ע עותו"מ, ולכן א"א לערער כלום).
 
כגון???
אין שום מציאות לערער אלא רק על הדיין ולכן כל הגיורים נשארו בתוקף.

באופן תיאורטי יש,
ומכיון שגיורי צה"ל חשודים, הדלת חייבת להישאר פתוחה לערעורים.
וכמו שכתבתי בעבר אנו לא חייבים לפתוח תיקים, אבל אסור לנו לסגור את הדלת.
גם תראה בספר השקדן ח"ג בפרשה ההיא, שהרבנות הוציאה בעבר כתב לביטול אישור הגיור מהמתגיירים, כי באופן תיאורטי זה שייך.
והנפק"מ: כמו שכתבתי, אם יבוא מישהו לרה"ר עם ערעור על גיור מסויים, אז לפי המכתב הראשון הוא יוכל לנפנף את הערעור, ולפי המכתב השני הוא לא יוכל לעשות זאת, ויהיה עליו לפתוח את התיק מחדש.
 
אמת ויציב!

לצערנו כמי שהכיר מקרוב את ההתרחשות סביב פרשת גיורי רפי פרץ באותם ימים גורליים בשנת תשע"א אני יכול לקבוע בוודאות שהרב עובדיה חזר בו מפסק ההלכה שהתיר את גיורי צה"ל לכתחילה !!! אך ורק בגלל האיום של הרב אלישיב לקיים עצרת מחאה כנגד הרב עובדיה (מי שזוכר היה אז ח"כ מנחם פרוש שעלה אז לבית רב עובדיה וביקש ממנו ב"דמעות" לחזור בו מפסק ההלכה)... ואכמ"ל

ואגב ישנו פרוטוקול של דברי הרב עובדיה בכנסת משנת 1976 בעת שהיה רב ראשי שם הוא מספר (בגאווה) לנוכחים איך הוא חותם על מאות תעודות של גיורי צה"ל במהירות רבה וללא הערמת קשיים על המתגיירים...
להלן ציטוט מדברי הרב עובדיה לפרוטוקול הכנסת:

"מקרים דחופים פתרתי תמיד תוך ימים אחדים... במקרים כאלה אמרתי: בואו אלי ואסדר את זה אחת-שתיים"

וכל מילה נוספת מיותרת!
 

קבצים מצורפים

  • הרב עובדיה בכנסת.png
    הרב עובדיה בכנסת.png
    37.7 קילובייט · צפיות: 21
ואגב ישנו פרוטוקול של דברי הרב עובדיה בכנסת משנת 1976 בעת שהיה רב ראשי שם הוא מספר (בגאווה) לנוכחים איך הוא חותם על מאות תעודות של גיורי צה"ל במהירות רבה וללא הערמת קשיים על המתגיירים...
השאלה מי היו הדיינים אז.
אם אכן היו יראים, מה הבעיה?
 
למעשה הגיורים נותרו בתוקף ולכן גדולי ישראל לא התרשמו גם מהמכתב, אבל לבסוף ביטלו את המחאה בלחץ תחנוניו של חכם שלום.
מה הפשט, הבינו שהמכתב הזה כלום ובכל זאת ביטלו את ההפגנה בגלל כבודו של חכם שלום כנגד מה שאחזו לכבוד הקב"ה?
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית