אז מה אתה רוצה שאני יעשה שאתה לא מכיר??
מצאתי את הספר הזה
והנה הציטוט, אם כי לא זכיתי להבין את ד"ק
הנידון שם על א' שנוהג לברך על ההלל שהגיע למקום שבו נוהגים שלא לברך והוא שואל אם יכול לברך בלחש
והוא עונה לו שאין בזה משום לא תתגודדו, כיון שזה בלחש
אבל מ"מ הרי הוא גורם ברכה שאינה צריכה (לא ברכה לבטלה)
ואז הוא מוסיף שבאין דעתו לחזור נוהג גם כקולי מקום שיצא משם, וא"כ פטור מלברך והוי ברכה שאי"צ
ותמוה, שהרי הוא הגיע ממקום שנהגו לברך, וא"כ כשיברך לא הוי ברכה שאינה צריכה
אבל מצד שני בבית יוסף בהקדמה כותב "שלא בא לבטל מנהגים קדומים"...
- אז אם המנהג הקדום בחו"ל היה לברך יכול להיות שהיה מברך. (אבל בכל מקרה אין שום ראיה לשום צד לי או לך)
- יכול להיות שיש בינינו וויכוח אם מרן פסק (מדינא) לא לברך, מה היה נוהג בחו"ל. (יכול להיות באמת שאתה צודק ואם סבר כן מדינא לא בירך בחו"ל, אבל מ"מ זה לא נפק"מ לנידון)
א"כ כבודו מסכים שמרן בחו"ל ככל הנראה בירך, וזו פשר האריכות בבית יוסף בענין מנהג ספרד לברך
ואם מרן בעצמו היה מברך בחו"ל, אזי כל המברכים כיום בחו"ל יפה עושים, ונוהגים בזה כמנהג מרן בכבודו ובעצמו
וכמו שכתבו בקובץ 'בית אהרון וישראל', שגם בן א"י שהולך לחו"ל והוא ש"צ עליו לברך כמנהג המקום
פש לן למידן, האם רשאיות אותם קהילות להמשיך מנהגם בארץ ישראל או לא
ואם ישאר הדבר כספק, אזי שפיר נימא בה סב"ל
ואם נכריע שיכולים להמשיך במנהגם, אין כאן שום ספק.