לחצו כאן – תרומה לשמואל

בענין גיורי צה"ל

זה מה שכתוב.
"ואין ספק שאם יבואו לידינו כעת מקרי גיור שיוכיחו שהיתה אומדנא המוכחת שהייתה קבלת עול מצוות במרמה על דעת שלא לקבלה אלא מן השפה ולחןץ שנבטל את אישור הגיור" וכו

יפה, ומה פירוש המילים "שנבטל את אישור הגיור" ?
אבל בדיוק בגלל פלפולים כאלו (שתלמידי רב מסויים אלופים בהם), לכך נוסף בכתב היד תוספת חשובה מאד...
וכלל זה גם הגיורים שנעשנו בצה"ל עד היום...
 
זה מה שכתוב.
"ואין ספק שאם יבואו לידינו כעת מקרי גיור שיוכיחו שהיתה אומדנא המוכחת שהייתה קבלת עול מצוות במרמה על דעת שלא לקבלה אלא מן השפה ולחןץ שנבטל את אישור הגיור" וכו
ומה הדין במצב כזה במכירה בשמיטה?
 
יפה, ומה פירוש המילים "שנבטל את אישור הגיור" ?
אבל בדיוק בגלל פלפולים כאלו (שתלמידי רב מסויים אלופים בהם), לכך נוסף בכתב היד תוספת חשובה מאד...
וכלל זה גם הגיורים שנעשנו בצה"ל עד היום...
אדרבה...
איפה ראית שלא הסכמתי לזה?
אם תמצא דיין שאומר שבשעת הגיור ידע באומדנא מוכחת שהמבקש להתגייר לא היה פיו וליבו שווים תבטל את הגיור...
 
אדרבה...
איפה ראית שלא הסכמתי לזה?
אם תמצא דיין שאומר שבשעת הגיור ידע באומדנא מוכחת שהמבקש להתגייר לא היה פיו וליבו שווים תבטל את הגיור...

לא, הכוונה לא על שעת הגיור, על זה לא צריך מכתב, המכתב נסוב בעיקר על מה שכבר היה.
ואתה מתעלם מהתוספת שבכת"י.
 
לא, הכוונה לא על שעת הגיור, על זה לא צריך מכתב, המכתב נסוב בעיקר על מה שכבר היה.
ואתה מתעלם מהתוספת שבכת"י.
המכתב נסוב "על מה שהיה".

דהיינו שהגיורים שהיו אם הדיינים אומרים שמה שהיה באותו זמן ידעו אז בוודאות שאין פיו וליבו שווים הגיורים בטלים.
 
המכתב נסוב "על מה שהיה".

דהיינו שהגיורים שהיו אם הדיינים אומרים שמה שהיה באותו זמן ידעו אז בוודאות שאין פיו וליבו שווים הגיורים בטלים.

לא הבנתי, כוונתך לדיינים חולי נפש ?
גיירו אנשים ועכשיו באים לומר שלמפרע ידעו שאין פיו ולבו שוים ?
 
לא הבנתי, כוונתך לדיינים חולי נפש ?
גיירו אנשים ועכשיו באים לומר שלמפרע ידעו שאין פיו ולבו שוים ?
זה בדיוק מה שהיה.
מהמכתב הראשון היה כאלה שהבינו שמרן הגרע"י זצוק"ל התיר את כל הגיורים אפי' אלה שידעו שאין פיו וליבם שווים בשעת הגיור.

בא מכתב "ההבהרה" והסביר שוודאי לא בא להתיר אותם, ומ"מ כל הגיורים כשרים חוץ מאלה "שהייתה" אומדנא מוכחת (לדבריך מה זה המילה "שהייתה"?)
 
זה בדיוק מה שהיה.
מהמכתב הראשון היה כאלה שהבינו שמרן הגרע"י זצוק"ל התיר את כל הגיורים אפי' אלה שידעו שאין פיו וליבם שווים בשעת הגיור.

בא מכתב "ההבהרה" והסביר שוודאי לא בא להתיר אותם, ומ"מ כל הגיורים כשרים חוץ מאלה "שהייתה" אומדנא מוכחת (לדבריך מה זה המילה "שהייתה"?)

לא הבנתי,
לדעתך הרב עובדיה מכשיר דיינים שמגיירים גם כשהם יודעים שאין פיו ולבו שוים, ורק הגיור הספיציפי נפסל ?
 
לדעתך הרב עובדיה מכשיר דיינים שמגיירים גם כשהם יודעים שאין פיו ולבו שוים, ורק הגיור הספיציפי נפסל ?
וודאי שדיינים כאלה צריך לזרוק...
אנחנו מדברים כרגע על כל הגיורים שנעשו.
אם בשעת הגיור הדיינים חשבו שהמתגיירים דוברים אמת הגיורים קיימים, אם לא, לא.
 
וודאי שדיינים כאלה צריך לזרוק...
אנחנו מדברים כרגע על כל הגיורים שנעשו.
אם בשעת הגיור הדיינים חשבו שהמתגיירים דוברים אמת הגיורים קיימים, אם לא, לא.

אז לא הבנתי בכלל, מה כוונתך שיבוא דיין ויגיד שהוא גייר אנשים כשידע שהם לא רוצים לקבל עול תורה ומצוות ?
זה הדיון שם ?
 
זה מה שחלק הבינו בהתחלה שמרן זצוק"ל התיר.
הצג קובץ מצורף 9201

אז לא מדובר שהדיין יבוא ויאמר כך (גיירתי מישהו שידעתי שהוא לא רציני),
אלא שיבוא אי מי ויטען ברבנות שיש לו אומדנא דמוכח אחורנית על גיור צבאי מסויים שעבדו על הדיין.
במכתב הראשון שהרב עובדיה כתב, משמע שאין לערער על הדיינים (וממילא הרב הראשי הקודם בודאי לא היה ניגש לתיק שוב).
ועתה יש הרשאה ממרן האבא לבוא ולערער על תיקים, וגם הרה"ר הקודם לא יוכל להתחבאות אחרי המכתב של מרן האבא, כיון שיצאה הבהרה.
ופשוט...
ובדבר הזה הרב עובדיה חזר בו, כי הבין שהמכתב הקודם בלתי תקין, כי אי אפשר לסמוך באופן גורף על מתגיירי צה"ל שהם רציניים, ואילו נתחיל לחפור אחורנית נגלה הרבה הפתעות (אנו לא חייבים לעשות זאת, אבל הדלת חייבת להישאר פתוחה), ובמכתב השני חזר בו.
פשוט ביותר.
 
וודאי שדיינים כאלה צריך לזרוק...
הרב יצחק בתחילת כהונתו כשנכנס לכל הענין של הגיורים, אכן רצה לזרוק שם את רובם, אך מבחינה חוקית זה לא אפשרי.
איני זוכר אם דיבר על זה בשיעורים או ששמעתי ממנו, אבל אמר שיש שם כמה וכמה ממש קלי דעת.
 
אני בטח לא יודע מה אתה רוצה ממני.
כשיש ספר/פסק/אדם בעייתי,
מתייחסים אליו בהתאם... ע"פ הידוע לנו כרגע.
אתה לא שמעת את המזרחי, ולא שמעת את הציונות, ולא שמעת את עצניקי"ם, ולא שמעת את כל מי שאתה מתנגד אליו ולא מכניס את ספריו לביתך ולא מרשה לילדים שלך לקרא בהם, (וכן כל הרבנים שהינך מתנגד להם מבחינה אידיאלית, לא שאלת אותם ולא שמעת אותם), אבל פשוט שפטת אותם.
נכון, לא הוצאת עליהם פשקווילים, ולא שרפת את הספרים שלהם, אבל פשוט הרחקת אותם.
ואם ישאלו אותך למה, תשובתך בצידך "כי יש לי עליהם ביקורת". ועד שהיא לא תופרך כך תמשיך להתנהג.
ואם יעלה דיון בפורום מה הבעייה באחד מהם, תמשיך לצטט את דעותיך וידיעותיך ותדון ע"פ זה עד שלא תשמע אחרת.
יש מבין ? (אם עדיין לא, אז בא נעצור כאן).
לא מבין, עכ"פ אני אישית לא קבעתי יחס לאף אחד בלי לראות את טענותיו, כולל מזרחיים ועצניקים, חוץ מכופרים בעיקר שלא רציתי לעבור על טענותיהם מחשש שמא זה יקרר את האמונה שלי
 
לא מבין, עכ"פ אני אישית לא קבעתי יחס לאף אחד בלי לראות את טענותיו, כולל מזרחיים ועצניקים, חוץ מכופרים בעיקר שלא רציתי לעבור על טענותיהם מחשש שמא זה יקרר את האמונה שלי

אז אני מבין שאתה מכניס הביתה ספרים ודעות של מזרחי ושל ציונות וכדו',
וכן עיתונים ומערכונים של כל המגזרים.
וכשיש לך שאלה הלכתית, אינך טורח לוודא מי הוא העומד מאחורי הקו, אתה מרים טלפון ושואל, העיקר שכתוב בספר טלפונים "בית הוראה".
או קיי, אצלי זה לא ככה, יש דברים שלא נכנסים בדלת, ויש אנשים שאני לא שואל אותם.
 
אז אני מבין שאתה מכניס הביתה ספרים ודעות של מזרחי ושל ציונות וכדו',
הם נמצאים באוצה"ח...
וכן עיתונים ומערכונים של כל המגזרים.
נראה לך שעיתון היא המקור הכי טוב לבירור האמת?
וכשיש לך שאלה הלכתית, אינך טורח לוודא מי הוא העומד מאחורי הקו, אתה מרים טלפון ושואל, העיקר שכתוב בספר טלפונים "בית הוראה".
???
מה הקשר?
 
הם נמצאים באוצה"ח...

אני מקווה שאתה לא מתכוין ברצינות למה שאתה אומר.


נראה לך שעיתון היא המקור הכי טוב לבירור האמת?

אתה סתם מכביד, למה בכל דבר שהוא "נגד" עמדתו של הרב עובדיה,
אתה/אתם מתעקשים לא להבין?
מה הקשר בין מה שאני שואל למה שאתה אומר ?
אנסה בל"נ פעם אחרונה.
יש משהו שאתה לא מכניס הביתה ? קיים דבר כזה ?
אם כן, אז במידה והבן שלך שואל אותך למה, מה אתה עונה לו ?
מה שתענה לו, זו שפיטה. כי הרי לא ביררת עם ההוא כלום.
לך יש דעה מסויימת בענין מסויים, לאחרים יש דעה אחרת, אז אתה מסיק הם לא בשבילי, נקודה.
אתה לא צריך ליצור איתם קשר ולדון איתם ולהחליט, נכון ?
(אגב; גם האמירה הקולקטיבית אני לא סומך על עיתונים, היא שפיטה, הרי לא ליבנת עם אף עיתונאי כלום. יש לך עליהם דעה קדומה המבוססת על כל מיני "לשון הרע", ועפ"ז אתה פוסל אותם באופן מיידי).
אם עדיין לא הבנת, עזוב תשאיר את זה ככה.


???
מה הקשר?

הבן שלך עושה משהו שלך נראה שהוא אסור, ואומר לך שאלתי את רב פלוני (ואתה אינך סומך עליו),
מה אתה אומר לו ?
וכנ"ל...

הבן שלך שואל אותך למה אנחנו לא אוכלים הכשר פלוני - מה אתה עונה לו ?
למה אנחנו לא לא הולכים לקייטנה של אלמוני - מה אתה עונה לו ?
למה אנחנו לא סומכים על רב פלמוני - מה אתה עונה לו ?
בקיצור, אתה שופט. כל החיים זה בית משפט אחד גדול.
יש דברים שאסור לומר ואסור לעשות כמו כתוב בח"ח, אבל מכאן ועד להגיד אני לא שופט כי לא דברתי איתו זו בריחה מהמציאות. אתה שופט ועוד איך, וה"ה בכל מה שנוגע לך ולדעותיך ולמשפחתך ותלמידיך.
בלשון הח"ח קוראים לזה למיחש בעי.
 
ראשי תחתית