כבר ביקשו זאת לעיל...האם ניתן לעשות (כמו שאר הפורומים הקיימים), כאשר מעונים לפתוח קובץ PDF אין צורך שירד למחשב אלא יהי אפשר לצפות בו מבלי להוריד אותו
כבר ביקשו זאת לעיל...האם ניתן לעשות (כמו שאר הפורומים הקיימים), כאשר מעונים לפתוח קובץ PDF אין צורך שירד למחשב אלא יהי אפשר לצפות בו מבלי להוריד אותו
לא יודע מוזר.@כהנא דמסייע
למה אין לי אפשרות לזה
@כהנא דמסייע
למה אין לי אפשרות לזה
בוצע.נשמח שיתבצע.
תודה רבה גדולה.
ישר כח על ביצוע הפעולה!אולי לפתוח קטגוריה של סידור התפילה.
לשם יהיו שייכים נושאים כגון אלו:
מה המקור למה שאומרים בקדיש תתקבל "קדם אבונא דבשמיא וארעא"?
ראיתי כמה וכמה סידורים וכמה חזנים שלא אומרים "וארעא". (ומצד שני הרבה שכן).
מה יסוד המחלוקת? ומה המקור להגיד "וארעא"?
- אברימי
- תגובות: 25
- פורום: סידור התפילה
האחרונים דנו באמירת המשפט הנ"ל, האם יש בו בעיה שמראה שכביכול יש לקב"ה בן, והאם ניתן ליישבו – עי' בשו"ת יבי"א ח"ה סי' ד' אות ח' ובפסקי תשובות סי' קל"ד אות י"ג, ועוד. ונבאר את עיקרי הדברים בס"ד;
האם ניתן ללמוד מדברי נבוכדנצאר שקרא למלאך 'בר אלהין'
בספר דניאל [ג' כ"ה] מסופר שנבוכדנצאר כשהשליך את חנניה מישאל ועזריה לכבשן האש, ראה שיש ארבעה אנשים מהלכים [במקום שלשה] ואמר: ורוה די רביעאה דמה 'לבר אלהין'. והכונה 'למלאך', וכפי שכתוב בפסוק כ"ח שם שנבוכדנצאר אמר שה' שלח 'מלאכיה' ושיזב לעבדוהי עי"ש. אולם בספר מקור חיים [בכרך] בסי' קל"ד הקשה על הנוסח הנ"ל מהא דאיתא בירושלמי בשבת פ"ו ה"ט...
- כהן
- תגובות: 29
- פורום: סידור התפילה
כידוע שעם ישראל נחלק לי"ב שבטים וכל שבט ושבט תפילתו עולה בנתיב מיוחד.
עם ישראל נחלק בנוסח התפילה לשלוש נוסחאות עיקריים.
1. נוסח ע"מ - שהוא הנוסח שקרוב לאר"י
2. נוסח אשכנז הקדום.
3. נוסח ספרד שהוא מיקס בין הנוסחאות.
רבני הפורום מוזמנים לחוות דעתם על כל נוסחא לפאר ולרומם את הפורום הק'.
- אבן ירושלמית
- תגובות: 16
- פורום: סידור התפילה
ברוב ככל הסידורים מיסגרו בין סוגריים עגולות את תיבות אלו.
והדבר צריך ביאור מדוע? הרי בזוהר פרשת ויקהל זה מופיע.
ראיתי למרן ראש הישיבה מופת הדור רבנו מאיר מאזוז זצוק"ל בספרו מקור נאמן שכתב שהטעם משום שאינו שייך אלא רק בנשואים. ע"ש.
וצ"ב הרי גם אדם שאינו נשוי שייך לבקש על העתיד שיתן לו ה' בנים, וגם באדם מבוגר שייך לבקש "דעבדין רעותך".
וראיתי בפתח הדביר שהביא טעם שבבריך שמיה יש קל תיבות. וכנראה שלכן השמיטו תיבות אלו שבלעדיהם יש בדיוק ק"ל תיבות. וצ"ע בזה.
אשמח שתחוו דעה בענין. בר דעה.
- בר דעה
- תגובות: 12
- פורום: סידור התפילה
עיין במאמר המצורף באורך.
תורף המאמר, שב'כל' הסידורים הקדומים, גם של ספרד וגם של שאר העדות, וכן בראשונים, לא כתוב להוסיף בשבת ויו"ט 'או"א רצה נא במנוחתנו', ואין זה השמטה בעלמא, דלא יתכן 'שכולם' ישמיטו רק את ההוספה הזו בעוד שאת כל ההוספות האחרות של שבת מזכירים.
הלבוש כתב להוסיף, וכך התפשט אט אט באשכנז. אולם בספרד שמרו על המסורת הקדומה, וכפי שהעידו והזהירו המשפטי עוזיאל והנתיבי עם שאין לשנות מהמסורת.
בסידור חוקת עולם היה הראשון ששינה אצל הספרדים, וכן הכה"ח העתיק בשתיקה את הלבוש, וכן הוא בסידורי הבבלים האחרונים, ובאופן מפתיע כן פסק בשו"ת יבי"א ח"א סי' ל"ח.
אולם הדברים תמוהים לעזוב את כל...
- כהן
- תגובות: 54
- פורום: סידור התפילה
וכד'ידוע מה שכתב בשו"ת אור לציון חלק ב - באורים פרק ה - הלכות פסוקי דזמרה וקדיש אות יא
כשיש קפידא בדבר, וכמו בקדיש, שנוסח הקדיש חשוב לפי הקבלה, כמבואר בספר שער הכוונות בדרוש הקדיש, אין לשנות ממנהגו. ורק אם אותו ציבור מקפיד שהאומר קדיש יאמר דוקא כמנהגם, יעשה כמנהגם משום דרכי שלום.
אולם לענין יהא שלמא רבא וכו', כיון שאינו מעיקר הקדיש, אלא תוספת שנהגו לומר לאחר הקדיש, וכמ"ש הרמב"ם בנוסח הקדיש שבסדר תפילות השנה (בסוף סדר אהבה), אין קפידא בדבר, ויאמר כמנהגם. וכן אם נמצא במקום שרק אחד אומר קדיש ולפי דיני קדימה, כפי שנוהגים חלק מבני אשכנז, כמובא באורך בשד"ח מערכת אבילות אות קנ"ד, יעשה כמנהגם ולא יאמר...
- כהן
- תגובות: 1
- פורום: סידור התפילה
גם "ראש השנה" או אפי' "ימים נוראים".ב. כדאי לפתוח גם על "שבועות" (ולהעביר את מה שקשור לשבועות ונכתב ב"פסח וספיה"ע" או נכתב בסתם).
ג. אולי להוסיף גם "צומות".
אכן ראוי לנהוג כך. אבל במצב הקיים כאשר בכל יום אנו נדרשים למחוק ולערוך עשרות תגובות, זה לא מעשי.רציתי להציע שכאשר המנהלים או הכותבים מתקנים הודעה כלשהיא, שיצויין בצד שההודעה נערכה.
ואולי אפילו, שהכותב יקבל על כך הודעה.
אכן ראוי לנהוג כך. אבל במצב הקיים כאשר בכל יום אנו נדרשים למחוק ולערוך עשרות תגובות, זה לא מעשי.
כאשר נגיע למצב האידיאלי שאנו שואפים אליו, דהיינו: למחוק ולערוך תגובות רק בפעמים נדירות, אז יופיע הכיתוב נערך וכן הגולש יקבל הודעה על כך.
אני חושב שאם יש הודעה חדשה זה מביא למקום האחרון, רק שאם אין הודעה חדשה מהפעם האחרונה שהיית, זה מביא אותך לעמוד הראשון.אולי לעשות שנכנסים לאשכול זה מביא אותך לדף הראשון ולפעמים יש 8 או עשר דפים, כדאי מאד שאני נכנס לאשכול שיכנס ישר לתגובה האחרונה ולא כל פעם לשרשור הראשון. מאד יעזור
רעיון חשוב,בהקשר הזה אולי צריך להטיל מגבלת מחיקות...
למשל, כותב שימחקו לו סך כו"כ תגובות באותו החודש\שבוע\יום, יוכנס לאישור מנהלים וכיו"ב....
בהקשר הזה אולי צריך להטיל מגבלת מחיקות...
למשל, כותב שימחקו לו סך כו"כ תגובות באותו החודש\שבוע\יום, יוכנס לאישור מנהלים וכיו"ב....
גם אני מצטרף [אני רק מקווה שאני לא אהיה מאלו שיוכנסו כו'...]רעיון חשוב,
כדאי לקדם זאת
גא"מ לתקוות...גם אני מצטרף [אני רק מקווה שאני לא אהיה מאלו שיוכנסו כו'...]
בהקשר הזה אולי צריך להטיל מגבלת מחיקות...
למשל, כותב שימחקו לו סך כו"כ תגובות באותו החודש\שבוע\יום, יוכנס לאישור מנהלים וכיו"ב....