ירא שמים ולא ירא השולחן ערוך, מה המקור?

מתוק מדבש

חבר ותיק
הצטרף
18/12/24
הודעות
574
מפורסם כן בשם אחד מגדולי רבותינו, הספרדים
שמי שעושה מש"כ בשו"ע בלי להוסיף הידורים זה ירא השולחן ערוך ולא ירא שמים
אולי הבן איש חי? אולי הגר"ס מוצפי? מי יודע מקורו?
ואם אפשר כתוב!
תודה
 
יש בזה עומק גדול
כי בסוף אנו חייבים לזכור שכל מעשינו בלתי לה' לבדו ואותו אנו עובדים
ולפעמים המלומדה מייצר לנו כאילו הנידון הוא מרן לא מרן רב זה או רב אחר
צריך לזכור שזה נידון מה קוב"ה רוצה ממני
ובד"כ במחשבה כזו המסקנה יכולה להיות שונה ובודאי תהיה יותר החלטית
 
מי שיעשה הכל לפי עיקר הדין/בדיעבד - יקבל גן עדן של עיקר הדין/בדיעבד...
 
מפורסם כן בשם אחד מגדולי רבותינו, הספרדים
שמי שעושה מש"כ בשו"ע בלי להוסיף הידורים זה ירא השולחן ערוך ולא ירא שמים
אולי הבן איש חי? אולי הגר"ס מוצפי? מי יודע מקורו?
ואם אפשר כתוב!
תודה
ואני שמעתי בשם הגרש"ז כמדומני ש"ירא שמים" הנזכר בש"ע הוא מעבר לזה שמקיים את כל הש"ע שעדיין אינו בהכרח בגדר "ירא שמים"...

הלואי ואזכה להיות איש פשוט של הש"ע

וידוע שכמה מגדולי מרוקו (שלא דרכו בדרך הקבלה) לא הניחו תפילין דר"ת, משום שלא החזיקו מעצמם "מוחזקים בחסידות" (שמש ומגן ג, נח). כמבואר בש"ע שנהגת יר"ש בעניין זה מותרת רק למי שמוחזק וכו' ובימינו הפוסקים מתירים משום שההבדלים נפרצו והיה קטן כגדול...

כמו כן בעניין הטלית הגדולה וכיסוי הראש בה היה הפרש בארצות המערב ואירופה בין ת"ח לע"ה (ועיין שער המפקד - מנהגי ירושלים להרדב"ש, ובהערות בנו רבי רפאל אהרן, ששמע מאביו שבמרוקו אחד מהמוני העם התעטף בט"ג, והרב קם ממקומו וישב בסדר אבלים ואמר: על זאת תאבל הארץ שנתקיים בנו וילבשו שקים האדם והבהמה...)
 
ראשי תחתית